Oireita ja kolotuksia

Miulla tulee touhutessa aina hirmuisen "väsyny ja painava" olo mahaan :/ sit pitää hiljentää vauhtia. (tämä siis lähinnä töissä) ja pitkään kyykyssäolo alkaa vihlomaan nivusiin. Hah, viikkojahan on hurjat 6+1. Mut jos ne on jotain alun kasvukipuja kun keho totuttelee taas tähän... toivottavasti.

Varsinaisesta pahasta olosta en oo kärsiny, hetkellisiä vellovia oloja. Välillä alavatsa on JÄRKYTTTÄVÄN turvonnu. Nauroin isännälle yks ilta, et olin tämän näköinen esikoista oottaessa viikoilla 20... :D Mut sit taas turvotus laskee ja masu on melko normin näköinen.

Mulla kanssa masu pyöristynyt, mutta se kyllä johtuu ihan vaan turvotuksesta :rolleyes:

Sama :D illalla aivan jäätävän turvonnu ja aamulla on jo si "litistyny" kasvaaksee taas illaks :D
Pahoinvointii ollu ny joka päivä aaltoillen. Ja töissä olin syömäs kinkkuvoileipää ja se kinkku maistu aivan kamalalle.... Oksennus meinas tulla, roskiin meni se leipä.....

Noni, nyt mun tekee sitten ihan törkeesti mieli appelsiinimehua, kun luin näitä teidän juttuja :)
Täällä etomista ollut enemmän ja vähemmän. Joskus menee päivä ettei ole kuin hetken huono olo ja silloin tietenkin saan paniikin, että onko jotain tapahtunut. Mutta pääsääntöisesti on huono olo 24/7. Hajut laittaa etomaan ja yleensä ajatus ruuasta. Eniten tekee mieli appelsiinimehua, mandariineja (yms. hedelmiä), ruisleipää ja MAITOA. Maitoa menee ihan hulluja määriä. Vihannekset jostain syystä ällöttää ja kurkku laittaa närästämään ihan hirveästi.

Maha on nytkin kuin jalkapallo, vaikka aamulla se oli ihan normaalin näköinen.
Tissit aristaa vähäsen, odottelen koska mä saan armottomat muhmukat, ei ole vielä näkynyt mitään kasvua :)

Väsymystä on ollut myös. Nukahtelen sohvalle tuosta noin vain ja lauantaina meinasin nukahtaa seisaalleni.

Hahaa, mulla väistyi hetkeksi nyt iltapäivällä, ja pystyin jopa keskittyyn työntekoon!!!! Ongelmana on nyt vain se että maha on kuin jalkapallo ja housut ei mene enää kiinni. Miten mä pääsen töistä kotia????? :)

Ihanaa BeNe! Nauti siitä olosta! :)

Mä sain jo miehen siskolta äitiysvaatteet mukaan kun heillä käytiin :D vielä en ole äitiyshousuja jalkaan vetänyt, mutta turvotuksen takia kyllä tekis mieli. Mulla on töissä hyvä, kun olen liikunnanopettaja, niin kuljen päivät verkkareissa. Ne ei onneksi vielä kiristä.

Juu mä tästä varmaan suuntaan henkkamaukalle ostamaan kuminauhavyötäröllisiä housuja, ei muu auta :) Äitiyshousuja en kyllä vielä suostu ostaan.

Huh, olen sitten minäkin alkanut oksennella, huonovointisuus siis pahenee. Vellova ja etova olo on 24/7 edelleen, mutta lähinnä aamuisin ja iltaisin oksettaa, ja eilen & tänään olen nyt siis oksentanutkin :confused:

Repivä tunne vatsassa on nyt helpottanut, sitä ei ole enää juuri lainkaan. Rinnatkaan eivät enää koko ajan arista, aina välillä vain. Maha on kyllä koko päivän aivan turvonnut, paitsi tietysti heti aamulla. Kohta ei taida housut enää mahtua :rolleyes: Mulla on myös kylmä koko ajan, mutta silti kainalot tuntuu hikoavan melko herkästi...

Jotenkin puhti tuntuu loppuvan kesken työpäivän, varsinkin kun meillä on nyt kiireaika ja raskasta tavaraa saa nostella ja siirrellä paikasta toiseen. Siihen sitten vielä lisäksi paha olo, niin on kyllä aika tuskaisia 8 tunnin työpäiviä...

Muokattu viimeksi:
Mulla kans juilii alavatsaa aina välillä. Vähän huonoa oloa silloin tällöin, mut ei mitenkään hirveen pahaa. Nyt alkanut rintoja koskemaan. Väsymys on aivan tajutonta etenkin iltapäivällä klo 15 alkaa ja ei voi muuta ku haukotella, mikä ei oo kovin kiva juttu, kun on töissä asiakkaiden kotona, luulevat varmaan, että tota ei kiinnosta meidän asiat ollenkaa. Ainut mieliteko on kahvin juonti. Normaalisti juon kaks kuppia aamulla eikä muuta, mut nyt tekis miel kahvia vähän väliä varmaan ton väsymyksen takia, mut eihän sitä voi tolkuttomasti juoda.

Yhh, mä en pysty juomaan enää ollenkaan kahvia, pelkkä ajatus tekee pahaa... mut nappaan aamuisin yhden kofeiinitabletin, että jaksaa lähteä töihin kun herätyskello soi joka arkiaamu joko klo 4:50 tai 5:50...

Yhh, mä en pysty juomaan enää ollenkaan kahvia, pelkkä ajatus tekee pahaa... mut nappaan aamuisin yhden kofeiinitabletin, että jaksaa lähteä töihin kun herätyskello soi joka arkiaamu joko klo 4:50 tai 5:50...

mäkään en pysty enää ollenkaan juomaan kahvia. Hyi olkoon!!! Siks onkin vähän vaikeeta pitää tätä salassa kaikilta kun ennen olin ihan hurja juomaan kahvia. Muutenkin oireita on. Jatkuva huono olo, ruokahaluttomuus, oksennellut en ole onneksi kuin parisen kertaa, mutta muuten vetämättömyys. Väsyttää jatkuvasti ja muisti.

Onko muilla ongelmia muistin kanssa??? Oon jo hukannu siskon kämpän avaimet, unohtanut punnita hedelmiä kaupassa ja keskusteluista ei tule mitään ku en muista missä mentiin ja ylipäänsä kaikki tavarat on hukassa. olen ennen ollut aika pedantti näissä asioissa :sad001

Mullakin alkaa muistin kanssa olla ongelmia, nyt jo. Muistan kun ihmettelin aikoinaan, kun kaveri sai lapsen, ja hänen kanssaan keskustelusta ei meinannut raskausaikana tulla mitään, kun hän yhtäkkiä saattoi unohtaa, että mistäs me juteltiinkaan ja mä en silloin ymmärtänyt sitä. Mutta nyt kyllä ymmärrän! Lähdin viime viikonloppuna koirien kanssa ulos kaks kertaa niin, että toisella koiralla oli unohtunu laittaa valjaat kiinni. Ne oli kyllä koiralla päällä, muttei mistään kiinni :anyone Ihan hullulta tuntuu edes ajatus, mutta niin vaan kävi, ja vielä kahdesti. Huh, mihinkähän tää vielä etenee...

Mulla on nyt toistaiseksi ollut vielä varsin pienet oireet:lievää pahoinvointia, väsymystä, rinnat kipeät ja turvonnet,palelu (ruumiinlämpö noussut sen 0,5 astetta)huonomuistisuus ja nälkä. Välillä taas ei ole mitään joka taas pistää sit pelon tunteet päässä jylläämään. Mutta mä yritän tsempata itteäni tässä raskaudessa, että kaikki on hyvin ja aika näyttää mitä tuleman pitää :)

Muokattu viimeksi:
Mullakin alko sitten se pahoinvointi jota jo ehdin odottaakin. Nyt tuntuu ihan tyhmältä se odottaminen koska tää ei oo kyllä yhtään hauskaa. Vielä en oo oksentanu mutta ei se kyllä kaukanakaan oo ollu. Paha olo menee sillain aaltoillen ihan kun olis kauhee krapula. Hyi. :eek: No onneks sen pitäis kadota siinä 12. Viikon maissa. Siihen vaan on vielä vaikka kuinka monta viikkoo o_O No ainakin nyt tunnen olevani raskaana :)

Täällä sama juttu tuon pahoinvoinnin kanssa :confused: Oikeastaan vasta tällä viikolla on alkanut. Etoo ja ällöttää, mutta onneksi ei ihan kokopäiväisesti ainakaan vielä. Sen kestää, kun tietää, että se menee välillä ohi. :)

Mutta nyt mulla alkoi tämä pelätty vuoto. Viikko 7 alkoi tänään, ja eilen alkoi sellasella pienellä, tuskin edes havaittavalla, pienellä värjäytymällä vessareissun jälkeen paperiin. Tänä aamuna sitten värjäytymä olikin jo ihan helposti havaittavissa. Verta ei itsessään näkynyt, mutta semmosta vaaleanpunaista jälkeä jäi paperiin. Voi kökkö! Tiedän kyllä, ettei välttämättä tarkoita mitään, mutta mä niin toivoin, ettei mun tarvisi tätä stressiä käydä läpi... :sad001

Avea80 hyvä kun tiiät ettei välttämättä vuoto tarkota mitään :) tuli vaan siis mieleen kun neuvola-aikaa varatessa meijän täti jo sano, et elä sitten heti panikoi jos pientä vuotoa tulee, se on aivan normaalia. TOSIN...ite olisin varmaan aivan kauhuissaan silti :P

Nyt on pahoinvointi tullut oikein tutuks ja sitä on 24/7 enkä oo vielä löytäny asiaan mitään helpotusta. Kyläilessä on pelkona et tulee oksu enkä nyt vielä halua ihan kaikille kertoa. Toivottavasti menee pian ohi.

Joo, kyllä tämä kauhistuttaa... Isommalla hädällä hulahti paperiin sitten ihan punaista vertakin. Sen jälkeen oon käynyt varmaan 4 kertaa pissalla, eikä tuota punaista enää ole näkynyt, muuta kuin ihan tosi hailakkana pyyhkiessä. Tosi rasittavaa! AR-ultra olis ens viikolla torstaina, saapa nähdä tarvitaanko sitä ollenkaan :sad001 Mitään kipuja ei missään ole, mutta tuntuu, että rinnoista on lähtenyt se nännien kipu kokonaan pois... :smiley-angry017 En mä kyllä tiedä onko sitä muutenkaan aamuisin ollut, mutta nyt siis ei ainakaan ole.

Ja menossahan on 7+0.

Takaisin