Oireista

Suski..jos yhtään sille tuntuu niin mene yksityiselle..stressi ei ole sulle hyvästä..Mä uskon kaiken olevan hyvin kyllä mut tiedän et jos omaa mieltä kaivertaa niin siihen ei paljon muiden sanat auta...

Suski, lämpö nousee joo monilla raskaudessa vähän ni palelee, tuttua mullekin. Jos tuntuu että raaskisitte n.70€ laittaa ultraan mielenrauhan saamiseksi niin suosittelen keskustassa Femedan Larkio-Miettistä. Itse kävin torstaina siellä!

Kunhan vuoto tai kipu ei tuosta lisäänny ni ei kai pitäis olla hätää :/ Toivotaan parasta! (Ja niitä kutsuja ultraan pian!!)

Mulla tää on ainaki tosi erilainen kun ensimmäinen raskaus. Tässä on kauheeta pahoinvointia aamusta aamuun. Esikoisen raskaudessa ei ollut kun pientä kuvotusta hajuista. Nyt joudun vaipan vaihdossakin laittaa naaman eteen jotain, etten oksenna :D Mutta kun taas keskenmeno raskaus tässä välissä oli täysin oireeton.

Mulla oli lämpö koholla heti raskauden alussa.. olin kyllä flunssassakin siihen perään, mutta normaaliflunssassa en juuri koskaan lämpöile. Myös ekassa raskaudessa nousi lämpö alkuviikoilla hieman päälle 37, mikä tuntui jo kuumeiselta ololta.

Mä muuten sain positiivisen yllätyksen Kelalta tulleen kirjeen muodossa. Olin saanut yksityiseltä varhaisultrasta
Kela-korvauksen 21 e! Vaikka lääkärikin epäili, että tuskin saa. Hintaa sille huville jäi siis lopulta 60 e (+ 10e toimistomaksu).

Onkos teillä muilla alkanu oireet vähenemään? Mulla tänään 11+0 ja tuntuu että ne vähäisetkin oireet alkaa väistyä. Tissit nyt on isot ja vähän enää kipeät.
Olen lukenut monesta paikkaa että näillä vaiheilla niin tapahtuu.
Tietenkin voin maalata piruja seinille ja ajatella että on km, kun ei enää oireile. Mutta vatsa kuitenkin tuntuu kasvavan päivä päivältä, ainakin vaatteet alkavat kiristämään..

Mulla rintojen arkuus alkoi helpottaa juurikin rv11+.
Nyt kiusaa edelleen pahoinvointi ja kohdun kasvukivut sekä vessassa ravaaminen. Nyt rv12+3.

Mulla on vähän tuo etominen loppunut...on päiviä kun oksettaa mut sellanen jatkuva pahoinvointi kadonnut. Tissi kipu myös oikeastaan kadonnut,vaikka nännit nyt on aika herkät..tilalle tullut armoton väsymys ja päänsärky. Tänään 11+1

Kohta rv12 täynnä ja väsymys on ehkä aavistuksen helpottanut. Alkuraskaudesta en jaksanut 8h työpäivän päälle muuta kuin nukkua illan ja siitä siirtyä sänkyyn yöunille. Nyt nukun edelleen ne 9-10h yöunet (normaalisti 7-8h) + 1h päikkärit töiden päälle. Olo on kumminkin sellainen tokkurainen koko ajan, eli kovin isolla innolla en ole vielä salillekaan jaksanut, olen pyrkinyt käymään edes lenkillä päivittäin sen jonku 45min. Tissien arkuus on hieman helpottanut, mutta ei vieläkään kovin tee mieli pomppia ;) Ruokahalu on edelleen mitä on.. hyvin valikoiva, esim. kana, maitorahka ym. jota ennen söin päivittäin puskee kyllä nyt ulos.

Mulla viikkoja 11+4 ja pahoinvointi on lähes häipynyt, mutta tissit on arat ja kasvaa. Muuten olo on ihan ok. välillä saattaa jotain kohdun kipuja tulla, mutta sykkeet ainakin eilen kuului.

Mullaki noita kohdun kipuja välillä on mut lähinnä sillo ku nousen liian räväkästi tai aivastelen...

Mulla edelleen pahoinvointi vaivaa ja kun se on pahimmillaan, myös muut oireet on pahemmat. Eli rintojen aristus ja kohdun kipristelyt ja turvotuksen tunne vahvistuvat samalla. Mutta kaikenkaikkiaan nämä edelleen vaihtelevat, välillä voi olla lähes normaali olo. Useimmiten kuitenkin pieni kuvotus on läsnä koko ajan. Ja laatta lentää edelleen, vaikka se infernaalinen pahoinvointi onkin jo hieman helpottanut. Hankalinta mulla on ollut juominen, siitä tulee ihan hirveä olo. Olen kokeillut kaikki mehut, mehukeitot, piimän, veden, vichyt, limut ja kaikki tekee saman. Jääpalat menee :-(

Mulla tekee vesi pahaa..Se alkaa oksettaa. Aamulla onkin kiva kun herää niin heti pitää ottaa kilpparilääkkeet tyhjään vatsaan ja ainostaan veden kanssa...yak..limppari on toinen mikä alkaa oksettaa, samoin vissy..veikkaan et ne kuplat pistää oksettamaan. Maito kyllä menee ja piimä sekä mehu..

Whaaat? Miltä ne kohtukivut tuntuu? Äkkiä tietoa tänne :) Välillä on ollut "kumma" tunne munasarjojen suunnalla, mut en kai mä mitään muuta oo tuntenu. Jänskättää ihan älyttömästi mikä tuomio perjantaina tulee. Valmiiksi murehdin, että jos taas mennyt kesken, niin miten saan perjantaina soitettua ja peruttua maanantain sokerirasituksen..

Oon yrittänyt tsuumailla onko vatsan muoto muuttunut, mutta ei noiden läskien alle mitenkään näe. No ällötystä on ollut edelleen eikä mikään meinaa maistua. Silti on jotenkin täys olo koko ajan vaikkei enää turvota niin, että housut kiristäis. Painokaan ei ole noussut ja eipä sen kyllä tarvikaan ainakaan tässä vaiheessa.

Tulipa sekava kirjoitus. Niin ja viikkoja on nyt 12.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Möttönen,täälläkin on vararavintoa joten ei maha näy :D mutta siis mulla kohtukivut on tuntunu lieviltä menkkakipumaisilta kivuilta ja välil sivuilta vihlasee tosiaan jos aivastaa...ja kohdussa tuntuu sellasia pieniä nippauksia...

Ja jotkut ei tunne mitään kipuja,nää on niin yksilöllisiä..joten älä sen takia murehdi. Mä veikkaan et kaikki on ihan hyvin :)

Voi mä en koht enää jaksa tän pahoinvoinnin kanssa :( Aamupäivällä on yleensä pieni hetki jolloin on vähän parempi olo, muuten koko ajan oksettaa ja etoo. Sniif. En pysty oikein olee oma itseni ja alakulohan siitä seuraa. Parisuhdekin kärsii... Parhaasta mahdollisesta syystähän tämä olo on, mut huh kun välillä tuntuu vaan niin kurjalta. Anteeksi vuodatus!

No, viimeks sitä kesti rv16 saakka - katsotaan mennäänkö samaa kaavaa.

Mulla noi vihlasut alavatsassa tuntuu välillä melkee ku puukoniskuilta tms. Välillä ihan huudahdan ku sattuu niin, etenkin aivastaessa, mut onneks joka kerta ei satu ihan niin paljon :)

Mulla kans pahoinvointi vaivaa edelleen, oon ollut 6+ alkaen sairaslomalla..
Tänään neuvolalääkäri jatkoi saikkua suoraan reilun pari vk, kun painokin reilusti pudonnut, vaikka melkein vaan oon maannut.. Syöminen ihan olematonta :/
Nyt 12+3

Mulla kans syöminen aika olematonta...vaikkei välttis oksettais ni sit ei maistu...:( mullaki oli paino tippunut 6kg...

Takaisin