Oireista

Onko kaikilla muuten rinnat jo turvonneet? Mulla nekään ei vielä oireile. En jotenkaan yhtään muista, millä viikolla se viimeksi alkoi. Tarkkailem itseäni hulluna. Syke kyllä jo tsekattu ja kahden viikon päästä 10+5 np-ultra ja sit taas jos rauhottuis...

Mulla ensimmäisenä tulee aina toi rintojen turpoominen :D ihan kiva kun ei niitä muuten olekaan. Alkoi taas jo viikosta 4.
Sit muuten on vaan paha olo ja väsy KOKO AJAN. pari kertaa ollut tosi kova päänsärky, mitä ei yleensä ole.
 
Mulla ei ole kummempaa "oireilua" rinnoissa. Tässä ei turpoamisia oikein huomaa, imetän vielä kerran, pari päivässä esikkoa. Tuollaiset nahkarukkasethan nuo kun yli vuoden imettänyt :D nännit vähän aremmat, mutta ei mitään kauheeta kipua.
 
Jahas ja täällä on aloitettu hillitön itkeminen...tuli sit kaunis kappale,kivoja uutisia,hyvää ruokaa nenän eteen...yks päivä itkin jopa kun mun nenä aukesi (joka on siis ollu tukossa yli kuukauden) mieskin sanoi et alan olee pelottava pikkuhiljaa :D
 
Mulla on nyt välillä tullu muutama tippa sellasta rusehtavaa vuotoa housuihin, mutta ei verta tai kipuja ollenkaan. Ja kun googlettaa tietoa niin suunnilleen km. Mutta luulis et sen oireet ois vähä rajummat. Ehkä tää vaan kuuluu asiaan. Toivon syvästi näin.. Nyt 10+2.
 
Voi sitä vuotoa tulla jonkunverran vaikka kaikki oliskin hyvin. Ei se aina tarkota keskenmenoa.. Tsemppiä! Toivotaan et kaikki on hyvin? Millon saat toetoa,onko ultra ollu jo vai tulossa vasta?
 
No siis ultraa ei ole vielä ollut, eikä lähetettäkään ole tullut. Mietin et soittasinko neuvolaan et kävis edes kuuntelemassa kuuluuko sydänääniä tms..
 
Ruskehtava vuoto on usein täysin normaalia.
Kirkas veri huolestuttais enemmän, etenkin kipujen kanssa.

En siis olis huolissaan, vaikka varmasti mielessä pyörii kaikenlaisia ajatuksia.
 
On mulla vähä sellasta ns menkkamaista pientä jomotusta, mutta ei kunnon kipuja. Mietin et toisaalta se vois olla jännitystunnettaki osittain.. Jotenki ku en o missään vaiheessa käyny ultrassa enkä kuullu sydänääniä, huolestuttaa et onhan siel joku.. Ja ku eka raskaus on kyseessä.
Soitin neuvolaan, täs odottelen niiden takaisinsoittoa..
 
Minulla myös oikea nivunen ja sisäreisi todella kipeä. Joskus ihan hankala nostaa jalkaa kävellessä
 
Toiveikas,ootko kokeillu laittaa yöks tyynyn jalkojen väliin? Mulle neuvolatäti neuvoi et lievittää kipua ja toimi kyl :)
 
Juu, muttei auta... Mulla oli tosi pahat liitoskivut esikoisen kanssa, muta silloin alkoi vasta puolessa välissä huooh. Nooh, sen kestää hyvän asian puolesta
 
Auts :sad001 no mulla se helpottaa just yöks mutta välillä ei päivällä voi edes kävellä kun koskee molempiin nivusiin..itse kans ajattelen että kyllä tän kestää kun palkintona on oma ihana lapsi ❤
 
Suski, mä menisin kyllä välittömästi vaikka päivystyksen kautta ultraan. Ollut sama tilanne joskus, että vähän rusehtavaa vuotoa, ei kipuja ja uutiset ei ollut hyviä. Vaikka ei välttämättä ole yhtikäs mitään, niin oman mielenrauhan takia mars ultraan.

Täällä ei oo mitään muita oireita kuin yökkäilyä lähes joka aamu ja ilta ja närästystä nyt parina päivänä. Töihin meno myöhästyy joka päivä tän olon takia... Välillä alkaa heti kun herää, välillä just kun lähössä töihin, että oo tässä sit :)




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Soitin terveyskeskukseen, ku tänä aamuna tuli aamupissassa verta mukana. Mutta ei sen enempää. Hoitaja sanoi (kysyi myös kätilö kollegaltaan) että tuollainen tiputtelu on ihan normaalia sinne vkolle 12/13 asti.. Että kun vuoto muuttuu jatkuvaksi ja on kamalat kivut, niin silloin on keskenmeno.
Hän sanoi myös että jos nyt joku ottas ultran (alapäästä) niin se voi olla et se verenvuoto vaan lisääntyis sen ärsytyksen takia. Sit kysyin että eikö vois vaikka kuunnella kuuluisko sydänääniä tms, ni se sano et ku ne ei 100% varmuudella kuulu tässä vaiheessa ni se vois tehdä vaan lisää huolta mulle.
 
Suksi.81 kyllä mulla ainakin rv9+ näkyi jo "vauva" mahan päältä ultratessa ja mulla on tota vararavintoakin...sydänääniä ei ees kuunneltu mut siinä näky kuitenkin syke...eli jos se alatie ultra ärsyttää vaik kohdunkaulaa niin voisihan ne tehdä sen vatsan päältä...todella outoa..
 
Ja siis tottakai se voi olla täysin normaalia se tiputtelu,monella on sitä ollut,mutta jos sua ei kertaakaan vielä ole ultrattu niin mun mielestä kyl sun kuuluis ultraan päästä ilman tollasia selityksiä...
 
Ni mäki oletin, kerroin että olen huolissani ja koskaan ei oo ultrattu..
Nyt pitää vaan toivoa et ovat oikeassa..
 
Jos yhtään oireet pahenee niin soita uudelleen..mä pidän tääl peukkuja pystyssä et kaikki menee kuitenkin hyvin ja uskon täysin et meneekin :) mutta ymmärrän sun huolen koska itse olin ennen ekaa ultraan huolissani että onko tää meidän rusina ees oikeassa paikassa (takana siis yksi kohdun ulkoinen raskaus) ja sit kun varmistu et se on oikeassa paikassa ja sydän lyö niin aloin pelätä et tulee keskenmeno tai keskenjäänyt keskenmeno..pääseekö tästä huolesta koskaan eroon?:D kaikki sanoo aina et raskaus on naisen parasta aikaa mut mä en oo koskaan pelännyt näin paljon..enkä oksentanut xD
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Hopefull :)
Äitillä ollu 3 kohdunulkoista, mutta sanoi että hällä ne oli ihan alussa, kahdessa ei edes tiennyt olevansa raskaana, ja kolmannessa oli juuri saanut tietää. Mutta sanoi että ne kivut oli ihan tappavat..
Systerillä meni eka kesken, mut en voi ny kysellä mitään siltä ku se ei vielä tiedä mun raskaudesta.. Aattelin et kerron vasta ultran jälkeen.
Mutta mulla oli siis keskiviikkona pissa-ja verikokeet sikiöseulontaa varten ja eilen tuli tieto et ne oli kaikki ok.. Kertookohan seki jotain raskauden sujumisesta.. Ku kai ne sen siinä kans tsekkaa.. Ehkä.
 
Takaisin
Top