Oireista

Hönönen, mulla menossa 9+5 ja tällä viikolla on sellanen jatkuva ällötys vähä helpottanut,siltikin vielä päivittäin edes kerran lentää oksennus..pissalla ravaaminen tosin senku lisääntyy vaan :D

Sanna, mä myös melko oireeton. Kesken menneessä raskaudessa oireita oli enempi. Joskus kyllä mietin että tuntuisi muka varmemmalta jos oireita olisi enempi, vaikka ei se vaan niin mene.
Mä nautin oireettomuudesta, koska voin käydä spinnussa yms ja ei haittaa töitä.

Kärsiikös täällä muut nivuskivuista?mulla on tänään ja eilen ollut törkeitä nivuskipuja...pitää ihan maaten olla...

Mä pistän raskauden piikkiin, että sitä ollaan jo kolmatta kertaa jonkin sortin lenssussa plussaamisen jälkeen. Rasittavaa. Normaalisti kerta vuoteen lenssu ja täts it.

Joo näin neuvolatätikin sanoi, muilla tutuilla äiteillä vaan ollu siel loppuvaiheessa noita ni eka säikäytti :D

PÄÄKIPU!! Ollut nyt ihan julmettu viimeisen viikon. Välillä tuntuu että tajukin lähtee eikä puhettakaan päästä sängystä ylös, muutoin sitte tällanen tympeä jomotus aamusta iltaan. Rv 10+4. Ennen tätä ei ole pääkipua ollut, onko nyt näille viikoille jotenki ominaista? Kärsiikö muut? Panadolia olen käyttänyt kun äärimmäinen hätä..

Mulla särki päätä juurikin 10+ viikolla.. Välillä jomottaa vieläkin alkuviikosta 11+.

Mulla kans migreenikohtauksia vähän niinku. Näköhäikkää ja käsi puutuu hetkellisesti.. Särkylääkettä vaa heti ku huomaan vähänki merkkejä et olis pääkipu tulossa nii ei välttämättä kerkeä niin kovaksi yltymään... Kuulema kuuluu asiaan.. Mulla hyvin hyvinharvoin muuten normisti pää kipeänä...

Mulla alkoi tänään päänsärky, ja todella paha. Panadolia en oo ottanut, koittanut juoda paljon vettä...jopa niin paljon et tulee huono olo. Hain sillä takaa sitäkin kun on ollut ummetusta ja veden juonti ja luumut auttaa...saas nähdä..huomenna poksuu 10+0 :)

Nyt 10+6 ja pää julmetun kipee kolmatta vai neljättä päivää. Keskiviikkona oli tosin heti aamusta kurkkukipee ja flunssaa pukannut päälle, joten pistän flunssan piikkiin ennemmin kuin raskausoireeksi. Otin puolikkaan 1gramman panadolista kun pää oli niin kipee että itkua väänsin ja yritin heti oksentaa pois, kun tajusin ettei ehkä näin alussa ole sekään hyväksi. No kaikkee muuta kyllä tuli ulos, paitsi se panadol. Eikä se ees auttanut :/

Taitaa olla niskatkin niin jumissa, että ihmekään kun päätä särkee. Ja flunssan myötä taas ällötys olo ihan koko ajan, mikään ei maistu ja on huono olla.

Onko teillä ollut että maha täyttyy paljon vähemmästä ku ennen? Oon ihan ihmeissäni kun en muutenkaan syö paljoa (vaikka läskiä onkin), niin nyt ei mene sitäkään vähää. Eilen jaksoin kotipitsan lätystä syödä tasan yhden siivun ja sekin teki tiukkaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Möttönen, mulle ainakin terkkari sanoi et panadolia saa ottaa ihan alussakin, mieluummin niin kun että kipuilee ja stressaantuu siitä, stressi on pikkuiselle pahasta.
Mullakin löytyy vararavintoa aika paljon kehosta, mut syömään ei pysty samalla tavalla kuin ennen. Annoksista jää yleensä puolet syömäti,vaikken mitään mahtiannoksia otakkaan...jännä kun on ensin karmiva nälkä ja sit ei pystykkään syömään...

Lohduttavaa kuulla etten ole yksin päänsärkyni kanssa. Toivottavasti se alkaa helpottaa meillä kaikilla kun uusi viikkokin koittaa :) Mulle ei kans ruokaa mene samaa määrää kuin ennen. Nykyään pitää syödä vaan useammin pieniä määriä.

Jep, panadol on ihan turvallinen läpi raskauden. Sitä voi huoletta ottaa. Mulla ei ole päänsärkyjä ollut ja pahin terä on pahoinvoinnistakin taittunut, nyt siis 10+3.

Mutta syömisen kanssa tuo sama, vain pienet annokset menee. Tämä pätee erityisesti rasvaisiin ruokiin. Pizzaa en voisi juuri nyt kuvitellakaan vetäväni, sen verran etoo vielä. Toisaalta noin kahden tunnin välein on pakko saada ruokaa, tai pirjot lentää välittömästi. Näin käy myös jos on päässyt liian nälkä tulemaan ja sitten syö, muutamat kerrat tullut päivälliset tai iltapalat heti paluupostilla takaisin kun ei ole saanut ruokaa riittävän nopeasti. Sekös vasta turhauttaakin...

Mulla on paino laskenut viimeisen kuukauden pahoinvoinnin ja oksentelun takia, ei tosin paljoa, ehkä 1,5 kg. Mutta pullukallehan se on ihan hyvä asia, jotain hyötyä siitäkin ällötyksestä ;-)

Mä olen ennen voinut syödä ihan järkyttävän isoja annoksia. Nyt menee normaalin kokoiset annokset, ja niistäkin tulee ähky. 1,5h välein syön, lähinnä hedelmiä mutta ne närästävät niin paljon että pakko vetää epäterveellisiä jukurtteja välillä. Aikaisemmin sanoin että ruokavalio muuttunut tosi epäterveelliseksi, mutta pahoinvointi on alkanut viime viikkojen aikana helpottaa aika hyvin ja ruokavalio taas parantunut.
Päänsärky on tullut pahoinvoinnin tilalle, mutta nyt sekin alkaa helpottaa. viikkoja nyt 11+6. Olen epäillyt niskajumia koska mulla on tosi pahoja niskavaivoja ollut. voi olla hormonitkin...
Akne senkun lsääntyy. Karvat ja kynnet kasvat kovaa vauhtia. Pissahätä ei vaivaa enää niin paljon, muutama viikko sitten jouduin käymään öisin kerran yössä pissalla.
Pahin oire tällä hetkellä on masentunut ja vittuuntunut olo. Töissä hermot menee asiakkaiden kanssa (ennen ei ole mennyt koskaan), ja kotona vain odotan seuraavaa päivää ja nukkumaan menoa. Uskon että masentunut olo tulee pienestä äklöstä olosta, väsymyksestä ja närästyksestä. kun voin fyysisesti huonosti niin en jaksa oikeen olla onnellinen. Kaikki pienetkin asiat kotona ärsyttävät.

Mulla menossa nyt 9+6.
Yövessailu on vähentynyt, joka yö ei tarvitse käydä.. Ja väsymys - ainakin fyysinen - helpottunut, mutta henkinen nostaa päätään.. Huoh.
Mutta kauhea makeanhimo iskenyt.. Onneksi en paljoa pysty syömään, tulee ni huono olo (aina tullut), mutta tuntuu et joka päivä tarvii karkkia tms.. Sipsipussinki ostin ja söin kyllä reilusti, mut mulla turpoaa vatsa palloksi niiden jälkeen eli en taida kauheesti syödä ku muutenki turvottaa.

Täällä huono olla kokoajan. Onko muilla sitä että yöllä herää pahaan oloon. Mä oon nyt parina yönä herännyt siihen että oon meinannu joutua lähtee oksentamaan. :-( ihan karseeta. Aamut ja illat pahimpia. Kiva, kun edellisessä huonovointisuus loppui vasta salissa. :-(

Onko kaikilla muuten rinnat jo turvonneet? Mulla nekään ei vielä oireile. En jotenkaan yhtään muista, millä viikolla se viimeksi alkoi. Tarkkailem itseäni hulluna. Syke kyllä jo tsekattu ja kahden viikon päästä 10+5 np-ultra ja sit taas jos rauhottuis...

Täällä on. Piti siirtyä urheiluliiveihin, kun ei normaalit enää mahdu.

Takaisin