Oireista

Joo ei mullakaan oo tissien / nännien kivun lisäksi juurikaan oireita 8+2 nyt. Maha on kasvanut kylläkin, en tiiä onko vain turvotusta...
 
Kevätilo, nyt on ollu muutaman kerran käytössä pahoinvointirannekkeet, ja kyl ne mielestäni selkeesti vähän helpottaa. Ei vie tosiaan pois pahaa oloa mutta ei oo enää 24/7 oksetus! Wohoooo! :wink Sit vaan peukut pystyyn et muutenkin helpottais pian - meillä kaikilla joilla sitä on! Joku täällä vinkkas myös noista raskausvitamiineista, ja nyt kun en ookaan niitä joka pvä ottanut niin sekin on vähän helpottanu oloa! Vai liekö kaikki kuvitelmaa vaan kun ei kotona täl hetkel normaalissa arjessa olla ;D

Caroo, mulla loppui vasta rv16 edellisessä raskaudessa pahoinvointi.... Nyt tietty toivon ettei niin pitkään kestäis se :/

Möttönen, ei todellakaan riitä ylimääräistä energiaa :D Jos joku hetki sattuu olemaan virtaa hitusen enemmän niin voi olla varma et paha olo pilaa sit senkin hetken. Ja mä kun olin niin suunnitellu jumppailevani tän alkuraskauden ku viel paremmin pystyy... :wink jep jep.

Mul odottaa onneks labrat kun ulkomailta kotiudun miin pääsen tsekkaa noi kilpirauhasarvot. Vähän kyl säikähdin et pitäiskö vaan ite nostaa tota Thyroxinin annosta nyt heti.
TheRoad, millainen on tuo orgaaninen versio kilpparilääkkeestä??
 
Joo, itse ainakin nostaisin annosta heti sen neljännestabletin verran eli 25 mikrog. Labrat sitten siitä vasta 6 viikon kuluttua.

Edit... Tuli kiire lähteä töihin, niin jäi vastaus kesken. :wink

Eli mulla toi synteettinen thyroxin vaan lakkasi toimimasta, niin siksi vaihdoin. Mutta jos pärjää Thyroxinilla, niin ei ehkä turhaan kannata vaihtaa. Thyroxin maksaa ilman kelakorvaustakin vain muutamia euroja, Thyroidista ei taas saa korvausta ollenkaan ja 500kpl purkki maksaa tällähetkellä n. 120euroa ja tabuja menee useampi/päivä.

Lisäksi thyroidin vaikutusaika on niin paljon lyhyempi, että lääke on otettava vähintään 2xpäivä. Ite otan aamulla herätessä suusimman osan ja sitten kuuden aikaan illalla loput. Jotkut ottaa kolmessakin osassa lääkkeet.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on kanssa 6-7 -viikoilla (nyt 7+6) alkanut ilmetä pahoinvointia, pöntön halailu on tullut tutuksi aamuisin ja muu ällötys muuna aikana. Nyt olen alkanut jo kuulostella ja toivoa, että tulisi aamuoksu samantien heti aamusta - on meinaa parina kiireaamuna töihin lähtiessä ketuttanut kun juuri laitetut ripsivärit on pitkin poskia sen session jälkeen :D Ruoka sentäs pysyy sisällä, mutta paljon ei pysty syömään kerralla. Ja nälkäpahaolo iskeekin sitten aina yhtäkkiä yllättäin. Banaanit, myslipatukat, pienet mehukeitot ja jugurttijuomat ovat olleet kovaa huutoa viime aikoina työpäivän aikana.

Mulla takana tosiaan keväältä tuulimuna, joka todettiin vasta rv 12 nt-ultrassa. Nyt on selkeästi voimakkaammat oireet ja sen puolesta on ollutkin vähän varmempi olo raskauden suhteen, vaikka toki muuten kovin miellyttävää tämä ällöolo ei olekaan.
 
Mulla takana tosiaan keväältä tuulimuna, joka todettiin vasta rv 12 nt-ultrassa. Nyt on selkeästi voimakkaammat oireet ja sen puolesta on ollutkin vähän varmempi olo raskauden suhteen, vaikka toki muuten kovin miellyttävää tämä ällöolo ei olekaan.
Jännä juttu, kun mulla oli keväisessä kesken menneessä paljon rajummat oireet, oksentelin sen lähes kolme kuukautta. Nyt vaan yökötyttää ja huippaa, mutta en oo vielä oksentanut kertaakaan.
 
No nih. Tulihan mulle jotain. Hiiva sit kai.. Kellään muilla sitä vaivaa? Millään en haluais käyttää aineita siihen, ennenkin mennyt ohi ilman niitä, mut nyt huoli kyllä suurempi. Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin et käsikauppalääkkeet (?) on ihan ok, niitä voi käyttää.. Katotaan.
 
Moikka kaikille!

Oon ihan uusi täällä ja kaikki muutenkin uutta :) rv 7+1 menossa, eikä oireita ole huimausta kummempaa. Raskaus on varmistettu testillä ja verikokeella, mutta vaikea siltikään uskoa todeksi. Olishan se huippua välttyä pahoinvoinnilta, mutta ihmetyttää sekin ettei mitään oo :wink Toivottavasti kaikki kunnossa! Neuvola vasta reilun viikon päästä ja ultra sitten joskus... Ilmeisesti muitakin joilla ollut lähes oireetonta?
 
Alkaa kohta mennä hermo. Nimittäin öisin täytyy rampata se 4-5x pissalla! Hirmu hankala saada unta uudestaan sen jälkeen kun on ylhäällä käynyt. Juoksuttaako pissahätä teitä öisin? ?
 
Kyllä vain :wink Tosin onneks oon nyt vielä ainakin saanu uudestaan unta sit vielä. Keskiraskaus taitaa olla ylipäätään kaikessa se helpoin vaihe. Nimittäin loppuraskaudessa sit taas ravataa kovasti pissalla tai heräillään yöllä muuten vaan (toisilla masun asukas tanssii pitkin yötä)...
 
Täällä kans saa ravata öisin vessassa. Sitten tuntuukin, että se nukkuminen siinä välissä on aika katkonaista ja ihme hourehtimista.
 
Heippa, raskausoireista alkuun minulla oli etovanolon tunnetta, metallin makua suussa. Osa vastaan tulevista hajuista saa voimaan pahoin miltein heti. Inhottavampana on kuitenkin että minulla on ollut rv 9 saakka ajoittaisia voimakkaita alavatsakipuja, jotka säteileevät vasemmalle puolelle. Kyllähän tuo alkuun säikäytti kun kyseessä on esikoinen meille ja samaan aikaan kun kivut alkoivat niin olisi 5vrk ajan tiputtelu vuotoa. Vihlovat kivut nyt onneksi vähempänä mutta kuukautiskivun tyylistä kipua on päivittäin etenkin levossa. Kuuluu kait asiaan mutta miellyttävää tunnetta se ei ole. Toivoisin vain että se loppuisi ja saisi edes jossain vaiheessa nauttia raskaudesta. Nyt siis viikkoa 11+5 takana.
alkaa pikkuhiljaa housut käydä puristaviksi alavatsan kohdalta. Etenkin työhuosuissa joutunut jo ottamaan kokoa isommat käyttöön niin ei tunnu niin tukalalta.
 
Rv 8+5. Vieläkin väsymys vaivaa. Tänään ekaa kertaa joutui käydä oksentamassa ja koko päivän ollut heiko olo. Pahin päivä siis raskauden aikana..
koiran kanssa pitäisi jaksaa käydä lenkillä, mutta meinaa heti hengästyttää kun vähän kävelee. Kauhulla odotan keskiviikkoa, kun pitäisi lentää työmatkan takia ja olla reissussa 1,5viikkoa.
 
Rv 10+5. Väsymys on kaikista pahin "oire"! Nukahtaisin varmaan seisaalteenkin jos laittasin silmät kiinni :D Onneksi tuo esikoinen rupeaa aina kahdeksan aikaan nukkumaan niin itsekin pääsee jo yhdeksältä nukkumaan :D Tissit on kuin Pamelalla ja alavatsaa vihloo välillä.. Yöllä saa käydä 1-3 kertaa pissallla ja yleensä saan unen päästä heti taas kiinni Onneksi. Muita oireita ei ole vielä ilmennyt, esikoista odottaessani polvet tulivat kipeiksi loppuraskaudesta jonka takia saikkuilinkin sitten. Myös älyttömän kipeitä liitoskipuja oli silloin, niinku joku ois puukkoa tunkenut alapäähän ;( Toivottavasti nyt ei ei tulis ainakaan nii pahana nuo liitoskivut.
 
Mulla on ollut eilis aamusta asti häpyluu kipeä ja sen vierestä vasemmalta myös. Mistähän johtuu? Inhottava kipu, tuntuu kokoajan mutta koviten jossain tietyssä seisoma asennossa ja vessassa istuessa... Kävelykin tuntuu että pitää varovasti kävellä... Onko kellään muulla ollut?

Oireet melko vähissä. Eilen oli tissit kipeet varmaan viikon tauon jälkeen! Ja on ne kyllä kasvanut aika paljon, pikku tissit kun normaalisti omistan. Saisi kasvaa lisääkin :)
 
Joo wc käynnit yö aikaa lisääntyneet huimasti, mitäköhän se tulee olemaan loppu raskaudesta :) onneksi saa nukahdettua vielä ainakin heti uudestaan.
 
Mä jouduin käydä eilen toisessa :smiley-ashamed008 varhais uä:ssä, koska ne vähäisetkin raskausoireet (kuvotus, rintojen arkuus, alavatsakivut) oli kateissa 2-3 viikkoa. Lisäksi oli vaan kaikenpuolin normaali olo, ei raskaana fiilis :confused004.
Kaikki oli kuitenkin hyvin. Siellä se liikku hulluna. Näköjää tämä raskaus on mulla vaan oireetonta, hyvä näin. Nyt siis meneillään jotain rv 10-11. Np-ultraan 9 yötä!
 
Täällä on yksi lähes oireeton odottaja. Alkuun noin rv8-11 oli väsymystä ja rinnat on hieman arat vaihtelevasti. En tiedä helpottaisko epävarmuutta jos olis selkeitä oireita niin saattaisin luottaa tähän odotukseen enemmän.. onko muita jotka ajattelee näin?
 
Täällä rv. 8+5 ja olo sen kun pahenee.. Väsymys on infernaalinen ja koko ajan on todella kuvottava olo. Onneksi en kuitenkaan oksentele, kaikki myötätunto niille, jotka sitä joutuu tekemään! Mulle myös yölliset pissareissut on tuttuja. Työmatka kestää reilun puoli tuntia ja on vähän niillä hilkuilla, etten joudu puskapissalle pysähtymään kesken matkan.. Mutta eikös tää olo kohta helpota? Ihan kohta? Ihan varmasti? :)
 
Takaisin
Top