Oireista

Minulla myös viimeiset 5vko ollut nokka tukossa. Jouduin sumutetta öisin käyttämään sillä henki ei kulkenut. Kaiken maailman suolavesi litkut kokeiltiin mutta mikään ei auttanut. Tässä koitetaan sinnitellä ja toivotaan että alkaa helpottamaan.

Mulla alkanut vasta vkolla 14 kauhea päänsärky, pää alkaa särkemään iltapäivällä ja pahentuu iltaa myöden. En viitsi paljon ottaa paracetamolia, 500-1500mg oon ottanu/vrk. ei se lääke edes paljon auta noilla annoksilla.

Lisäksi slmät on alkanu kuivumaan kun viikko 14 tuli täyteen.

Lisäksi selkä on kipeä nukkumisen jälkeen. varsinkin toiselta kyljeltä.

Eniten oon ihmetelly, että vatsalihakset on ns jännittyneet koko ajan. onko muilla sellasta et vatsan pinta tuntuu kovalta. tämä on siis vaivannu jo pitkään, ainakin kuukauden. vatsa pömpöttää ja samalla lihakset on ihan kivikovat, vaikka yrittäisi pitää rentona.

Nyt 14+4

Mulla vihloo ikävästi vasemmalle alavatsaa. Täytyy maanantaina soittaa lääkäriin jos jatkuu ja vuotoja vielä ilmenee.

Tsemppiä gartsu, ärsyttäviä tuommoset "oireet"!

Nyt jälestä päin kun mietin omia oireitani, niin tajusin, että mulla lähti ekalla kolmanneksella ihan sikana hiuksia! Mutta se oire on nyt hävinnyt täysin. Äsken suihkussa ihmettelin, että hiuksia lähtee itse asiassa nykyään vähemmän kuin ennen raskautta?!? Ikään kuin nämä hormonit ois vähentänyt mun hiustenlähtöä (jota on siis ollut aina, pitkät hiukset kyseessä), liekö mahdollista?

Onko kellään halut kaikonneet? Jotkut laittoivat että seksihalut katossaan, mutta täällä ihan toisenlaiset fiilikset.. ehkä osaltaan väsymys ja huono olo syynä...

Laarapaara, usein raskaus tekee hiuksille hyvää, puhutaan et hiukset on jossain kohin raskautta tosi hyvässä kunnossa, kiiltävät jne. Mulla ne tuntuu nyt vaan rasvottuvan tosi nopeesti.
Imetys sen sijaan saa sitte monet kaljuuntumaan :D Itelläki lähti ihan hirveesti esikoista imettäessä hiuksia ja kampaajat aina ihmettelee miks mulla tulee niin paljon ns. uutta hiusta joka tietty on lyhyempää. Ymmärtävät heti kun sanon et imetin 1,5-2 v. sitte...

HiHi, normaalisti mun halut on melko kovat, mutta nyt hyvä jos kerran pari kuussa haluttaa :( Mul se ainaki on toi paha olo kaikista pahin halujen viejä. Jos esikoinen on hoidossa ni ihan eri tavalla saattaaki siin päiväl tehä mieli, kun lapsen mentyä nukkumaan mun olo aina pahenee niin paljon et ei oo kyllä seksi mielessä...

Mutta! Niinhän sitä sanotaan että keskiraskaus se on himokasta aikaa ;) Niin mulla meni viimekskin et rv16 ku pahoinvointi loppu ni alko halut taas palailee. Sitä odotellessa!!!

LA 7.4, mulla itseasiassa tuntuu siltä kuin osa alavatsalihaksista olisi rasittuneet. Ei siis kipeät, mutta ehkä just pinkeät. Ei tunnu "ulkopuolelta", tuntuu kun nousee istumaan jne. Oletan että kohtu ja suolet tunkee päälle.

Niin, ja kun taas höpötän vatsasta: ostin just ekat äitiyshousut. Löytys sopivat farkut henkkamaukasta 40e. Näytti hyvältä nyt ja menevät päälle vielä parin viikon ja kuukauden päästä

Esikoisen kanssa ei tullut linea negraa, tummia karvoja kyllä vähän tuli. Luulen että nytkin samalla tavalla.

Hopefull, gartsu ja nninja92: Mulla oli kans toi sama tukkoisuusvaiva esikoista odottaessa. Erityisesti yöt oli yhtä tuskaa, kun nenän kautta ei saanu henkeä ja suu auki nukkuessa kuivu suu. Sumutteita en uskaltanu käyttää ja suolaliuoksista ei ollu mitään apua. Sit sain neuvolasta vinkin muokata nukkumapaikka sellaiseksi, että ylävartalo on hieman koholla ja se kyllä auttoi. Ei menny nenä enää niin tukkoon, että ois häirinny nukkumista. Myös huoneilman kostuttamisesta saattaa joillekin kuulemma olla apua eli kannattaa koettaa sitäkin.

Laarapaara: Myös tuo ensimmäisen kolmanneksen hiustenlähtö tuli mulle viime raskaudessa tutuksi. Itse yhdistin sen silloin e-pillereiden käytön lopettamiseen, en varsinaisesti raskautumiseen, mutta tiedä häntä. Jätin pillerit pois toukokuussa ja tulin raskaaksi heinäkuussa ja samantien alkoi massiivinen karvakato. Ja toinen karvakato iski pian esikoisen syntymän jälkeen. Olin jostain lukenut, että imetys saattaisi aiheuttaa hiustenlähtöä ja siksi syytin siitä alkuun nimenomaan imetystä. Sitten kuulin eräältä kampaajalta, ettei se itse asiassa johtuisikaan imetyksestä, vaan siitä, ettei hiuksia raskausaikana juurikaan irtoa, mutta sitten raskauden jälkeen hiustilanne ikään kuin "normalisoituu". Eli raskausaikana hiukset siis tuuheutuvat, mutta sitten raskauden jälkeen niitä lähteekin "tuplaten". Mikä lienee sitten totuus...

Tässä raskaudessa vastaavia tukkoisuus- ja hiustenlähtöoireita ei ole ollut. Eikä myöskään aknea, joka sekin oli esikoista odottaessa riesana ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella. Sen sijaan nyt mulla on ollut ihan jäätävää pahoinvointia ja närästystä, joita taas viime raskaudessa ei ollu juuri ollenkaan. Enteilisköhän se sitten tyttöä tällä kertaa, kun esikoinen oli poika. :) Viime raskaudessa mulle ilmestyi myös linea negra likimain näillä viikoilla, mutta nyt sitäkään ei ainakaan vielä ole ilmaantunut...

Kiitos vinkistä Varpunen78, täytyy kokeilla huoneilman kostutinta ja muokata tuota nukkumapaikkaa. :)

Varpunen, mulla auttaa selällään nukkuminen juurikin pää vähän normaalia enempi kohoasennossa, mutta kun se ei oo mun taitolaji. Viime yön oon onnistunut hyvin pitkälti nukkumaan selällään, ja vissiin hengittänytkin koko yön, kun en aamulla ollut sininen, mutta selkä on sitten vastapainoksi ihan muussina.
Mutta mutta. Sanoin miehellekin, että en valita, tähän kaikkeen on hyvä syy. :)

Onko muilla tullut vielä ensimaitoa rinnoista? Jo parin viikon ajan nännienpäähän ajoittain ilmestyneet vaaleat, kuivat läntit. Esikoista odottaessa nämä ilmaantuivat ihan loppuvaiheessa, joten oletan kyseessä olevan sitä maitoa... Huhhuh!

Voi jumpe, tukkoinen nenä is back :/ Tukossa, mutta valuu norona, en tykkää. Nyt kyllä otan suihkeen käyttöön heti kun on resepti käsissä (vakuutuskassa niin kaikki vaan reseptille :) ja pelkkää säästöä). Ja väsymyskin tuli siinä samassa takas tai en tiiä jos tukkoisuus vain luo illuusion väsymyksestä... Hyvin on kuitenkin uni maistunut :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä on vähäisetkin oireet helpottanut. Tissitkään ei enää anele iltaisin armoa kun ottaa liivit pois. Nokka on välillä tukossa, mutta ei pahasti. Olo on ku ei oliskaan raskaana.

Viime päivinä on ollut vähän huimausta, tai ei nyt varsinaisesti huimausta vaan enemmän sellaista sumuisuutta ja tunnetta siitä, että voisi pyörtyä. Kävin eilen tanssitunnilla ja siellä tuntui välillä heikotusta.

Vatsaa turvottaa eteenkin iltaisin ja näkyy kunnon pömppis, mutta kun vedän vatsaa sisään niin se katoaa. Ei ole mikään kaunis kumpu, näyttää vain siltä, että olisin lihonnut, vaikka kiloja ei ole edes tullut vielä yhtään. Vatsalihaksia ei kyllä näy enää ollenkaan. Mieluummin haluaisin kauniin ja selkeän raskausvatsan. Muut varmaan ihmettelevät tanssitunnillakin, että miksi olen niin hidas ja löysä. Jos raskaus näkyisi vähän selkeämmin, niin muut tajuaisivat paremmin miksi vedän puoliteholla. No sitten myöhemmin varmaan kaipaa tätä aikaa, kun vatsaa ei vielä ollut.

Mulla on alkanu oksentaminen helpottaa..muut oireet ei...väsymys on sitä luokkaa et voisin nukkua viikon huoletta putkeen

Mullakin oksentaminen on helpottanut, pahoinvointi myös. Ongelmana nyt sitten se, että oon taas vetänyt liian isoja annoksia kun ruoka maistuu jälleen. Vähän intoutunut liikaa siis, sitten seuraa taas huono olo ja pahimmillaan joutuu oksentamaankin. Selkä meinaa jo kipeytyä ja närästystäkin on ilmaantunut. Mulla myös turvotusta on edelleen, tosi tuskaisen paljon välillä.

Takaisin