Oireista

Rondine: mulla on ihan sama juttu. Normaalisti jos on välillä kurjaa tai joku ottaa päähän tai ei onnistu ni se on ok.. Nyt ei. Ja mun mies ei o todellakaan sellanen paapoja, eli nyt ku välissä tuntuu et sitä tarvis eikä se toteudu ni aijai ku ottaa aivoon..
Pitäs vaan yrittää jaksaa..
Onneksi sentäs toissaviikon ku olin kipeenä ni mies teki ruoat ilman pyytämistä, se oli ihanaa.

Suski, kiva kuulla, että en ole ainoa. Pitää varmaan vain uskoa siihen, että hormonit ja muut oireet tekevät välillä niin avuttomaksi. Kyllä kaikki suuremmaksi osaksi aikaa on hyvin ja olo on onnellinen, mutta sitten kun jokin menee pieleen niin sitä on vaikeampi käsitellä kuin normaalisti.

Minusta tuntuu, että miehellä on kanssa jotain hormonihöyryjä lisääntynyt, kun normaalisti asioihin lunkisti ja huumorilla suhtautuva mies on alkanut enemmän menettää hermojaan ja tiuskiakin, mikä ei ole meidän perheessä kyllä tavallista. Tai sitten olen itse vain hormonihöyryissäni herkempi aistimaan ja tulkitsemaan näitä tilanteita tai tiuskin tarkoittamattani. En tiedä. Ei tämä kovin vakavaa ole, meillä ei koskaan sanota riidellessäkään sellaisia asioita mitä ei tarkoiteta ja mikä myöhemmin todella kaduttaisi.. Mutta silti välillä verenpaine nousee ja tulee itsellekin raivo-olo, jos toinen on huonella tuulella ja näyttää sen.

Mulla nytten oireilee maha navan vasemmalta puolelta. On kosketus arka ja viime neuvolassa pikkuinen oli sillä puolella. Ensimmäistä odotan niin ei oo kokemusta pitääkö huolestua vai onko normaalia. Esim pienen liikkeitä

Liikkeiden ei pitäisi vielä tässä vaiheessa sattua, ihan viimeisillä viikoilla voi tulla kipeämpiä potkuja sitten. En osaa kyllä sanoa, mikä siinä navan vieressä vois oireilla. Joku suolistojuttu? Suolethan siirtyvät pikkuhiljaa pois kohdun tieltä, joten voi tuntua ylempänä kun normaalisti.

Veikkaisin et kohtu vaan kasvaa. Huomenna alkaa rv 19. Tänään sängyllä maatessa näin ekat liikkeet ku maha meni toiselta puolelta montulle vaikka ite en tehny mitää.

Itsellä raskaus mennyt suht kivuttomasti eli väsymystä ja pientä etovaa oloa alussa, jolloin piti syödä koko ajan pieniä annoksia ettei pahaolo päässyt yltymään. Nyt raskausoireita (rv 21+0) on satunnaiset vihlaisut mahan seudulla, mutta nekin ovat pysyneet kurissa päivittäisen rasvaamisen ja hieronnan avulla (ainakin oletan näin).

Kylläpä säikäytti ja itku tuli, kun toissailtana ja eilen aamulla tuli ruskeaa vuotoa. Raskausviikkoja nyt 21+3. Olin vielä työmatkalla Helsingissä eikä päässy omaan neuvolaan. Kätilöopistolla tutkittiin ja ultrattiin. Ei oikein syytä vuodolle löytynyt. Nyt pitää levätä pari päivää. Onneksi tiistaina on neuvola. Vauva potkii ja pyörii ihan normaalisti, niin pystyny mieli hyvänä :)

Onneksi Sussu kaikki siellä hyvin.

Mun alkuraskaudessa viikkoja kestänyt nenän tukkoisuus on täällä taas. Argh!

Vatsahappoyökkäilyt ovat ilmeisesti ihan yleinen oire?
Mulle tulee näitä jos olen syönyt vatsan ihan täyteen. Noloa, mut en oo ihan varma mitä närästys on, onko se juuri tätä?

Mulla on tänään poltellut eli närästänyt niin p*rkeleesti. :smiley-angry016 Mulla ei ennen raskautta moista vaivaa ollut ikinä.
No, kahvia saan syyttää tänään. Tällä kertaa ei oikein tahdo samarin, ei rennie, ei maito auttaa.

Mullakaan noi muut ei oo auttanut mut sellanen ku caviscon apteekista... Auttaa närästykseen.. Ja mulla on välillä sekä närästystä ja justii tota et on maha nii täynnä tai sit se on vaan et joku ruoka alkaa tökkimään et tuleeko samoja vauhteja ylös... närästys todellakin polttelee niin vaan.. Etten ite ainakaa sitä sekoita mihinkää muuhun...

Mulla on ollu koko raskauden ummetusta. Vaikea ymmärtää mihin se kaikki neste katoaa :D Tuntuu ettei mikään määrä nestettä riitä.

Itsellä ummetus vaivasi erityisesti alkuraskaudessa ja vähän tässä toisessakin kolmanneksessa mutta löysin jostain netin syövereistä ohjeen että pitäisi juoda n 3 litraa vettä päivässä raskaana ollessa. Ja se toimi! n 2vk nuodatin tätä ja kun hajamielinen olen niin oli pakko olla 5dl pullo vettä aina naaman edessä että muisti juoda niin johan alkoi taas ruuansulatus ym toimimaan! Oli kyllä hyvä neuvo! Suosittelen!

Muoks: Ummetus palasi kun toisessa kolmanneksen alussa jätin veden juomisen vähemmälle kun sai koko ajan ravata vessassa, mutta nyt on taas alkanut ummetus nostaa päätään. Täytyy siis palata siihen 3l vettä / pv! :)

Vi-sibliniä apteekista+ vähintään 2l vettä päivässä ja johan helpottaa ummetus:wink

Mä käytin alkuun apteekista sellasta kun agiocur kasvirohdos valmiste suolen toimintaan.. Käy kumpaakin tasoittamaan, nii ummetusta ku löysääkin..

Mää olen popsinut luumuja ja sillä on pysyny maha parempana. Varsinaisesti ei oo ummetusta alun jälkeen ollu, mut kovemmalla entä normisti. Suonenvetojen takia oon käyttäny nyt pari viikkoa magnesiumia, seki löysyttää ainaki mulla mahaa, tässä tilassa just sopivasti :)

Johonkin ketjuun kirjottelin eilen supistuksista. Soitin tänään neuvolaan. Aika avokätisesti ne saikkua jakelee, 9.1. asti enkä ketään ole nähny. keskiviikkona vasta terkkarille ja 8.1. lääkärille.

Takaisin