Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nobody, juu kaikki kokeiltu, mutta olo on ollu mikä on ollu [:'(] Eilen jouduin ajamaan noin 200km ja oksensin matkalla kolme kertaa, kerrassaan ihanaa... Sitten kävin kahvilla ja tulin sieltä pihalle, niin johan tuli taas kaikki ulos. Aika hieno fiilis oksentaa keskellä kaupunkia, keskellä kaunista päivää [:D] Onneksi tajuan pitää omat ökköpussit jo jokapaikassa mukana!

Tänään ollu helpompi päivä, ei niin paha olo ja oksentanu en ole tänään kertaakaan. Toivotaan nyt parasta. Joteski tuntuu, että muilla tämä ei ole ihan yhtä pahaa [:D] No tierämpä, että siellä se vauva on masussa turvassa.

Päivän iloilun jälkeen olen taas voinu ihan yli huonosti. Kaveri käytti mua kaupungilla, mutta oli pakko tulla kaupastaki juosten pihalle. Onneksi on sellaisia ihania ystäviä, jotka tekee sitte ostokset puolesta [:)]

Elikkäs taas ollaan oltu pää pöntössä ja voitu äärettömän huonosti! Hiano fiilis... No josko se taas tästä pian lähtis menemään paremmin!

Tarunen:  Toivottavasti kohta alkas jo helpottaan sulla oksentaminen!!
[align=right] [/align]

Melela.. Sitä minäki toivon. Äsken taas kaikki ulos, monesko lie kerta tänään ja sitten ei enää jaksanu. Meikä parkui yksin tuola vessassa! Ei jaksa, ku koko ajan vaan kaikki tulee pihalle ja jos ei syö niin tulee vaan mahahapot pihalle.. Tää alkaa olla ihan ylivoimaisen raskasta taas tänään [:(]

Huh Tarunen, sulla on kyllä kovat oireet. Tutulta kuulostaa, itse oksentelin viikon 11 loppuun, mutta jotain sentään pysyi sisälläkin. Nyt oksentelua aamuisin muutama kerta viikon aikana. Oletko kokeillut pahoinvointirannekkeita? Itse käytin niitä ahkerasti ja mun mielestä ne katkas pahimman terän usein: oli kuvottava olo muttei tarvinnut oksentaa koko ajan. Tsemppiä!

Kiitoksia tsempeistä, ne ovat todella tarpeeseen. Lähes kaikkea kokeiltu, rannekkeilla ei mitään vaikutusta, tosin yritän vielä sinnikkäästi niitä pitää, jos vaikka kuitenkin alkaisivat jossain vaiheessa toimia. Gefilustuotteet tulee ylös siinä missä muutkin, näkkärit ja voileipäkeksit alkaa oksettaa... Aika toivotonta! Lääkkeitä en suostu ottamaan, kun tiedän, että vaikka minä voin huonosti, niin vauva voi vielä oikein hyvin ja lääkkeet taas ei ole vauvalle hyväksi. Kyllä tän kestää ku sais vaan mielialan pysymään korkealla. Pitääs koko ajan vain ajatella kuinka onnellinen on ku vauva on tulossa. Niin kauan ollaan kuitenkin vauvaa yritetty, että kaikki on lopulta sen arvoista.
Voisi kuitenkin jo tämä olo helpottaa....

TuuliEnkeli ihana kuulla, että sulla helpotti 11 viikon lopulla.... mulla ois sitten enää loppuviikko huonoa [:D] Täällä toiveita elättelen!!

Ihanaa! 14 viikkoa täynnä ja oireet alkaa oikeesti helpottaa. Kaikki ruoka menee jo mitään yökkäilemättä. Makeeta ei tee kyllä mieli, mut se ei haittaa. Ja mun naama: Se on pari päivää jo näyttänyt paranemisen merkkejä. Ei enää tulehtuneita finnejä! Tuntuupa mukavalta! [:D] Vaikee uskoo, että tuola massussa oikeesti on joku n. 10cm pitkä kaveri!

Onko kellään "muisti pätkiny" Mä oon viime päivät ollu tosi hajamielinen, unohdan asioita ja sosiaalisesti ihan jumissa. Se voi johtua kyllä siitä että pari päivää on ollu pientä migreenin poikasta, mut pelkäämpä vaan että tää on jotain raskausajan aivosolujen pienenemistä. Toivottavasti tää kohenee tästä.. nyt tuntuu välillä ihan siltä että aivoista puuttuu osa ja käyttäydyn ihan hassusti. Aina oon ollu niin skarppi! Apua, tuleeko musta höppänä![:D]

Säde toi unohtelu on oikeesti ihan koomista.. mä en ole pariin viikkoon käyttää pankkikorttiani ku yhtäkkiä vaan kertakaikkisesti unohdin tunnusluvun..ei siis mitään käsitystä mikä se on. Pakko kai mennä hakemaan uus kortti [:D] Tulee jatkuvasti unohdeltua asioita.

Viikoloppu meni vain yhdellä oksennuksella. Nyt aloitetaan viikko 12 ja toivotaan, että olo helpottaisi sitten tähän [:)]

Ärsyttää kun on ihan hirvee vessahätä koko ajan.. öisin herään monta kertaa siihen että pitää käydä pissalla ja silti herään aamuisin yleensä vatsa kipeenä koska rakko ihan täynnä.. Nyt oon jättäny limut ja kivennäisvedet kauppaan etten turpoisi niin paljoa, mutta jopa ilman turvotusta saa ravata vähän väliä pissalla.. ja mikä pahinta, aina ei edes ole oikeasti hätä, mutta kai tuo kohtu painaa virtsarakkoa ja saa aikaan sen tunteen..

Toi on kyllä ärsyttävää, kun herää kaameaan vessahätään. Mulla vähän helpotti jossain vaiheessa ja sitten mietin jo juonko tarpeeksi. Nyt yritän päivän mittaan juoda enempi ja illalla vähemmän. 

itellä kans tohon vessassa juoksuun on mennyt jo maku! koko ajan saa olla pöntöllä pisulilla. nooh, ehkä tähänkin tottuu, raskauden jälkeen ihmetellään että onko normaalia käydä päivässä vaan muutaman kerran vessassa [:D]

mites teillä ton painon kanssa? laskenut vai noussut? mua ihmetyttää, että viikko viikolta paino tippuu, vaikka oon koko raskausaikana oksentanut vaan 2 kertaa. jenkkakahvat ja reidet pienentyy silmissä. ei kai siinä, ei haittaa mua, mutta eiks sen kuitenkin pitäis alkaa jo pikkuhiljaa nousemaan?? viikossa tippuu aina 500 grammaa. auttakaa te fiksummat. [&:]

Mulla kyllä nous sen pari-kolme kiloa alussa, sitten pysähty ja nyt taas hitaasti näyttäs nousun merkkejä.. Tosin, se rippuu aika paljon sun syömisistä ja siitä ootko yli-, ali- vai normaalipainoinen että miten sitä painoa tulee [:)]

Mulla kanssa paino toistaiseksi pari kiloa vaan tippunu.. paitsi neuvolan mukaan, mun tuurilla oon ollu molempina kertoina ihan turvoksissa siellä ja pari kiloa normaalia painavampi ja pisti sitte että painoa olis tullu mukamas 500g viikossa [>:] ..ja ultra täti kun punnitsi ni paino oli normissa, mutta jätti just sillo merkkaamatta korttiin! :D ..mutta mä luotan kyllä ennemmin tohon omaan vaakaan ja aamupainoon! [;)]

nobody tosta pissalla ravaamisesta sen verta, että ihan alkuraskaudesta mä ravasin vessassa kanssa jatkuvasti.. yöllä heräsin jopa kaks kertaa vessaan ja kyllä otti päähän! neuvolakäynnin yhteydessä sit paljastuki, että mulla oli pissatulehdus - joka siis muuten oli ihan oireeton. Vessakäynnit väheni antibioottikuurin jälkeen ja nyt ei vielä joudu normaalia useemmin käymää.

Heipä Hei!
Täällä käynnistyny 17.viikko [:)] Uskomattoman nopeesti menny nää viikot. Tuntuu et ihan vastahan sitä plussattiin [:D] Pikku vesseli on kasvanu kovasti ja vatsa on jo melko suuri!

Mulla on paino vähä seikkaillu 1 kilon alle mun oman normaalipainon ja pari kiloa normaalipainon päälle. Eli ei vielä onneksi mitään suurempia painomuutoksia. Turvotusta edelleen himpun verran, nii neuvolassa täti sano et saattaa johtua siitäki painon nousu. on kyllä ollu tosi hyvä mun kohalla ettei oo tullu enempää vielä kiloja, koska muutenki tota painoa on ennestään liikaa, ja sit vielä ku on tuo raskausajan diabetes.

Vessassa käynnistä, että mä oon jo varmaan kuukauden ajan joutunu herään yöllä pari kertaa pissalle. Ja jos ei oo yöllä jostain syystä heränny kertaakaan nii aamulla tuntuu et maha poksahtaa ku on niin kipeä ja kiven kova ku on rakko ylitäys [:D] Yks yö kävin valehtelematta 4 kertaa vessassa!!! oon ainaki sen oppinu, että en juo enää myöhään iltapäivällä/illalla kahvia koska se pistää vessattaan kaks kertaa normaalia enempi. Tosin mulla vaikuttaa varmasti sekin, että juon päivittäin 1,5-2 litraa vettä. Työpaikalla vesipullo aina pöydällä :) Oon varmaan jonkin sortin vesiholisti [:)]

Heippa!

Kyllähän nämä viikot menee yllättävän nopsaan! Tosin toissayönä näin unta,että meille syntyi jo pikkuinen ja taas sitä odottaa enemmän marraskuuta... <3

Mä kans saan rampata vessassa joka yö,yleensä sen kaks kertaa ja aamulla on silti kova hätä...Loppuraskaudesta sitä pitää varmaan siirtyä patjalle vessaan![:D]

Ja tuota valkovuotoa...Onko muilla lisääntynyt..?Mulla on nyt todella runsasta,yäk![:'(] No,pieniähän nämä jutut toki on.

Paino on pysyny kilon alle,kilon yli lähtöpainon.Turvotusta on jonkun verran,mutta ihan ok.Yllättynyt oon siitä kuinka vähän tuota painomuutosta on,vaikka masua on jo tullukin.Tosin vieläkin mulla näyttää enemmän syödyltä,kun kunnon vauvamasulta...[:-]Tukisukkia tarvii käyttää lämpimillä,mulla kun on tuota taipumusta suonikohjuihin.

Onko muilla jo vaikeuksia nukkua selällä?Mulla jalat puutuu ja pistelee,joten kai se kohtu ja istukka jo niitä suuria verisuonia painaa.Selällään nukkuminen on siis jäänyt.

Lisäksi mulla on mahaan kasvanu karvoja...[:-] Sellainen miehekäs pystykarvoitus navan alta rintojen väliin,nyt jo!?

Mutta onhan tämä aivan ihanaa,tarkkailla miten oma keho muuttuu ja raskaus tuntuu joka päivä todellisemmalta![:)]

Paipapu: Mulla ainaki on lisääntyny valkovuoto erittäin runsaasti! todellaki välillä vähä ällöttää, mut kyllä sen kestää :)

Ja mulla kans tullu mahaan karvoja..

Finnit kukkivat naamassa edelleen. välillä on parempana ja sit taas tulee kunnon kukitus!! huoh [:@]

Sama täällä, vessassa saa ravata koko ajan ja vähintään yhden kerran yössä saa käydä. Rasittavaa kun toi esikoinenkin on viimeaikoina nukkunut niin huonosti. Selällään ei voi myöskään enää kauaa olla, kun jalat alkaa puutuu. Mulla tuntuu tosi selvästi missä korkeudella kohtu on, kun makaan selällään. Parin sormen verran navan alapuolella. Neuvolassa viimeksi sanoivat että kohdun korkeus näkyy todella hyvin. Johtuu myös kuulemma osittan siitä kun viimesynnytyksessä kohtu jäi "etukenoon". Ei siis palautunut normaaliin asentoon takaisin. Toivottavasti se ei tuota ongelmia myöhemmin. [8|] Muistelin myös että kun odotin esikoista niin maha oli mun mielestä jo suurempi tässä vaiheessa. Ehkä maha on nyt enemmän läskinen, niin vauva maha jää sinne peittoon. [>:] Aika on kyllä mennyt todella nopeesti kohta ollaan jo puolessa välissä. Voimia kaikille odottajille. [:)]

Heippa kaikille!

Meillä ei onneksi tarvi yöllä heräillä vessaan, mutta syömään pitää herätä kerran kaksi yössä [:D] Nyt kun viime viikko meni enää kahdella oksennuksella (ette usko miten ihanaa ja helpottavaa se voi olla!!!!), niin ruoka on alannut taas jonkin verran maistua [:)] Vielä ei voi syödä paljoa kerralla, mutta pieniä annoksia meneeki sitten aika usein [:)] Varmaan viel siitki syystä, ku pääsin ite niin laihtumaan aluksi. Elikkäs painonnousua täällä ei ole, mutta laskua on kaiken kaikkiaan semmonen seitsemisen kiloa, ompa siinä sitten, mistä lähteä nostelemaan.

Valkovuotoa ei ole ollut, tai sitte en vaan ole huomannut, mutta mulla onkin toi vuoto vieläkin ruskeeta.. Mä taas nukkuisin mielelläni mahallani, mutta se tuntuu jotenkin inhottavalta, niinkuin maha olisi tiellä ja painan sitä kasaan jos yritän kääntyä vatsalleni..

...ja pakko vielä lisätä että nyt kyllä rupee vähän jo ihmetyttään ja ärsyttään tää painon nousu.. lähtöpainosta 50kg (162cm) noustu jo huimaan 55kg... argh! tänään kyllä vähän turvottaa taas ja eilen totesin että ei tota mahaa saa peiteltyä enää, jotenkin kamalan isoksi pullahtanut, mutta silti..

Takaisin