Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jokainen jolla ei ole oireita saa kyllä onnitella itseään... nimittäin minä olen myös kaikkien mahdollisten oireiden esikuva.. 6 viikkoa oksentamista 24/7 eikä se tahdo loppua edes kun maha on tyhjä... sitte vaan kramppaa ja sattuu!!! No lääkäri määräsi minut 2 viikon sairaslomalle, kun ei töistä ( lehmien lypsyt yms.) tule mitään ja vomat alkaa olla aika kaikki.... Äskenkin tulin käyttämästä anoppia kaupasta ja heti oksentamaan, ja nyt tulee inhottavia röyhtäyksiä kokoajan... jäätekö kuppi odottaa tuossa vieressä syömistään, siillä kaikki kylmä on pysynyt parhaiten sisällä... Täytyy myöntää että nyt ei tee mieli yhtään hehkuttaa odottamisen onnea, kun ei ole kovinkaan skarppi ja onnelline olo..

Nyt sitten olen ollut pari pvää oireettomana, ja heti kamala pelko ja paniikki, että liekö jotain vialla, kun ei ole oireita. Näköjään mitenkään ei ole hyvä [:D]

Täällä yksi aikas oireeton odottaja.Useimmiten osaan olla siitä kiitollinen,mutta välillä iskee kyllä se pelko,kuten Lune sanoi,kun ei mitään oireilua ole...Mulla selkein oire on jatkuva nälkä,ja jos ruokaa en saa tasasin väliajoin,tulee etova olo.Muuten etova olo tulee ainoastaan jos kaulalle ottaa paita,koru tai peitto.[:D] Pissalla hyppääminen on hieman vähentynyt,mutta jano on aikas usein.Olen enemmänkin saamaton,kun väsynyt.Tarvii pitää hommien välillä lepotaukoa,mutta harvoin nukun päiväunet.Nukahtaminen meinaa iltaisin väsystä huolimatta olla vaikeaa.Hajut ottaa välillä,eikä oikein mikään,varsinkaan makea maita.Greipit,appelsiinit ja kylmä juoma on parasta![:)] Jos joku päivä tekee jotain ruokaa mieli,seuraavana päivänä ei tule kuuloonkaan...Rinnat on välillä aristavat,mutta sitten voi olla päiviä,ettei tunnu miltään.Menkkamaisia mahakipuja on päivittäin,niihin auttaa lepo.No,kaikesta tästä huolimatta yhdyn Angervoon,juuri näin sen kuuluu vihdoin olla!!![:)]

itse muistelisin että ekassa raskaudessa oireet alkoi rytinällä vasta viikoilla 8-10, ei aiemmin ollut juuri mitään. Pahoinvointia, närästystä ja kovaa väsymystä, kesti aina viikoille 16-17. Nyt tässä raskaudessa ei vielä mitään oireita.Ehtii vielä tulla, kun ihan alussahan tässä vielä ollaan. 

Ajattelin tuossa viime viikolla, että tämä alkuraskaushan on mukavaa ja vaivatonta kun uni tulee aina kun silmät laittaa kiinni, vaikkakin sitten rinnat ovatkin kipeät. Tällä viikolla (rv 7+3) en enää ajattele niin. Kuvottava olo kaikenaikaa yllä, vatsahapot nousee kurkkuun ja röyhtäilyttää :/ vessassa saa hypätä usein + ihan kummallisia ruokahaluja, yks ilta piti keittää nakkisoppaa klo 20 jälkeen illalla, sitä vaan teki nii-in paljon mieli ja muu ei maistunu..
Töissä tuntuu, että helpoin olo on silloin kun saa istua, mutta sekään ei päivän aikana päiväkodissa kovin helppoa ole :/ palavereissa senat menee sakaisin, äidinkieli on kuin ykskaks hävinnyt ja suusta tulee ties minkälaisia sammakkoja...meneekö sitten väsymyksen piikkiin?
Mutta tuo kuvottava olo on jotain, mikä kyllä saa koko päivän sekaisin. Lisäksi tuntuu, että farkkuja ei pystyisi käyttämään ollenkaan, koska ahdas tunne vaan lisää kuvottavaa oloa. Jännittää nyt se kuinka kauan tätä kestää ja miten viikonpäästä alkava etelänloma lähtee käyntiin, arvelluttaa hieman... Mutta kyllä(kai) tämä vaihe pian on ohi, sillä ajatuksella ainaki on pakko mennä eteenpäin!

Ruokavalio on ollut viikon verran: salaatti, fetajuusto, elovena kaura-hedelmä välipala keksi, pahtoleipää ilman päällysteitä ja vesi missä on sitruunaa seassa. Kaikki muut on oksettanut niin paljon, että ajatuskin saa voimaan pahoin. Mä olen yleensä syönyt mitä vaan ja nyt ei mee mikään. Kanat, nakit sun muut tulevat ylös yhtä nopeasti kuin menevät sitä ennen kurkusta alas. Olen tainnut nyt sit saada esikoisen raskaus ajan oireettomuuden vuoksi kaiken tupalana oksetuksena. Kuin voi oksettaa syöminen näin paljon. Yritin herkutellakin yks päivä sipsien kanssa, mut ei siit tullut mitään kun ne maistus ihan puulta.

Heippa!

Itelläni on pahaa oloa lähes 24/7, harvaa ruokaa pystyn syömään ja painoakin tippunu 4kg.
Lisäksi väsyttää koko ajan! Tekis mieli vaan nukkua ja nukkua... Toivotaan ettei nää kestä enää kauaa! :)

Luulin jo että yökötysoireet olis helpottanu muttä tämän päivän siivouspäivä veti olon tosi heikoks. Pyörryttää ja oksettaa..höh. Eipä auta muu kuin lepäillä loppuilta :)

Kamalaa! ja kiusallisia tilanteita!
Eilen olin kylässä tuttavillamme ja tarjosivat ruokaa. Ei ollu nälkä, ruoka haisi pahalle ja mua vaan yökötti. Vedin pienen annoksen puoliväkisin, onneksi en oksentanut!
Tänään oli yli neljätuntia ruokailujen välissä, kun ollaan reissussa ja oli niin tuskannälkä, että huimas ja yökötti. Sitten kun sain ruokaa, ei tehnyt mieli! [:'(] Elimistö hutaa samaan aikaan "nälkä" ja "hyyyi" mitä siinä sitten teet?!

Tällä hetkellä kun ollaan 9. viikolla mun oireet ovat olleet seuraavanlaisia: oksennusrefleksejä, mutta ei onneksi oksennusta; autoillessa pyörryttää heti jos tulee yksikin töyssy tai mutka; mahaa turvottaa etenkin iltaisi, maha löysällä; mitään makeaa ei tee sitten yhtään mieli ja kaikki mikä ei ennen edes maistunut makealle, maistuu nyt esim. maitoa en juurikaan enää juo, kotitekoinen viinimarjamehu on ollut nyt parasta tai vesi sitruunalla. Olen aina tykännyt herkuista ja nyt pääsiäisenä kaappi olisi täynnä mignon-munia, mutta ei vaan tee mieli. Onneksi ruoka maistuu muuten suht hyvin tällä hetkellä, syön terveellisesti paljon appelsiinia, voileipiä jne. Ehkä se on elimistön keino tarjota vauvalle vain parasta! :)

Sanoisin kuitenkin että oireet ovat vähenemään päin, ainakin näin toivon.

Mulla on alkanut pahoinvointi...mitäs menin surkuttelemaan oireettomuuttani[;)]

Parina päivänä ollut tosi kuvottava olo iltaisin ja tänä aamuna kyökkäilin jo pytyn päällä. Mulla pahoinvointi liittyy selvästi syömättömyyteen. Töissä ei aina ehdi säännöllisesti syömään ja kotona jos aamupala viivästyy, heti yököttää.

Väsymys on kova. Iltaisin nukahdan yleensä heti kun ehdin sohvalle istahtaa, melkein istuvalleni.

Noh, tällä kertaa ainakin oireet alkoivat. Jospa raskauskin nyt jatkuisi.

Ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille.

- hippu76

ALKUPERÄINEN: hippu76

Töissä ei aina ehdi säännöllisesti syömään ja kotona jos aamupala viivästyy, heti yököttää.

Mulla on ollut sama ongelma, kunnes ratkaisin sen naposteluporkkanoilla :) Pidän niitä taskussa työpäivän ajan ja syön toisinaan pussillisenkin päivässä taukojen välillä. Ei pääse huono olo yllättämään.

Naposteluporkkanat kuulostaa tosiaan hyvältä idealta! Niitä pystyy töissäkin syömään suht huomaamattomasti. Mulla tuli juuri 10 viikkoa täyteen ja nyt oikeestaan pahimmat oireet ovat rintojen kipu ja väsymys. Siis mulla ei oo varmasti koskaan ollut tällä tavalla kipeet rinnat. Aamulla ku heräsin ni oli pakko laittaa ekana rintsikat päälle, sattu niin paljo. Väsymys taas vaihtelee, että toisena päivänä jaksan tehdä normaalisti asioina, mutta esim eilen nukuin jotain 4 tunnin päikkärit.

En tiedä, lohduttaako ketään pahoinvoivaa, mutta mulla tuntuu, että on viime päivinä alkanut helpottaa. On vaikeuksia saada alas kaikkea, esim. nyt ei oikein millään maistu leipä. Pahoinvoinnin suhteen mulla on sama ku Lunella, et sitä esiintyy enemmän iltaisin. Jotenkin ku väsähtää, ni sit myös ällöttää kaikki. Mutta uskoisin, että pahin on takana [:D]

Tuntuu, että myös turvotus on vähentynyt. Sormus pyörii taas sormessa, jee.

juuTäällä ainakin juostaan vessassa ihan kokoajan! Yöllä melkein vähintään sen kaks kertaa pitää nousta vessaan ja päivälläkin siellä saa rampata kokoajan. [:@]
Lievähkö ällötysolo on jatkuva, mutta välillä sitä ei edes huomaa jos keskittyy muihin asioihin.. ja jos käy sietämättömäksi niin ainakin toistaiseksi raitisilma on auttanut :) Rinnat on tosi pinkeet, nännit nöpöttää 24/7 ja on tosi kipeet.. ja sama juttu kun jollakin muulla täällä oli, että rintsikat on melkein heti ensimmäisenä herättyään laitettava päälle, ni pystyy jotenkin oleen noiden pallojen kanssa :D

Jano on kans kokoajan ja limppareita tekee kauheesti mieli.. jaffaa etenkin! ..sitte taas toisaalta kun sitä juo, ni tulee kauheen turvonnu ja inhottava olo. :<

..mut siis kaiken kaikkiaan toistaiseksi ainakin vielä selvinny aika vähällä.. koputetaan puuta :)

moikka!! minulla on alkanut nämä pahoinvoinnit..aamulla en pysty syömään kunnolla kun meinaa tulla ylös..pitkin päivää on näitä pahoinvointeja.  ne tulee sellasina aaltoina, ihan hirveetä on[:'(]  koulussa vielä pitäisi olla..[8|] mulla on viikkoja 6+3(7raskausviikko)

Heippa taas kaikille!

En ole moneen viikkoon yksinkertaisesti jaksanut käydä täällä kirjoittelemassa. Nuo mainituksi tulleet "pienet päiväunet" tahtoo minullakin venyä useampaan tuntiin, jota ei tahdo meidän isäntä ymmärtää / sulattaa. Ja ilta kahdeksalta on täysin kypsä menemään nukkumaan. No en tiedä onko minulla ollut normaalia pahempi väsymys, toisaalta tällä 8 viikon oksentelulla 24/7 voi toki olla jotain osaa asiaan, mutta onneksi muutamana päivänä on ollut hieman helpompaa * kopkop*

Viikoista on minunkaan paha mennä sanomaan ne on joko 8+3 , 10+5 tai 14+6... tai niinköhän se meni... no tuo neuvolan täti on niitä lääkärin kanssa arponut bingo koneella, että joskos joku osuis oikeaan. Toivottavasti nyt ollaan siellä 10 vko tietämilla, nimittäin kun tuo np ultra aikakin on varattuna... (No toivottavasti ýmmärsitte mitä ajoin takaa, eli viikoista ei tarkaa tietoa kahdenkaan ultran jälkeen[8|])

Niin ja jos joku halusi vinkkejä pahoinvontiin niin minulla ainakin janoon on auttanut matalahiilihappoinen villivadelma vissy... ei ainakaan turvota, eikä samanlaista sokerilientä, kuin limsat... Ja leivän palanen tasasin väliajoin (itsellä on ollut omaa ruisleipää ja voita ja savulohisalaattia päällä) yöllä olen vessareissun ohessa syönyt jugurttia tai jotain muuta mikä on "helppoa oksentaa" jos ei satukaan pysymään sisällä... Ja viinirypäleitä olen popsinut sohvalla istuessa... Muista poiketen minä olen juonut ihan oikeaa lehmän maitoa ja sitä onkin mennyt sitten paljon (tuntuu pysyvän helposti sisällä ja saa mahan toimimaan paremmin), vaikka joku saattaa sanoa ettei saa juoda pastoroimatonta maitoa, mutta luotan itseeni ettei meidän maitoon tule listeria-bakteeria.
Ja jos olo tuntuu todella huonolta ja ja puhti on poissa, niin minä ainakin sain erittäin helposti 2 viikkoa sairaslomaa, että saa kerättyä voimia ja pahin oksentelu menisi ohitse.

Jaksamista kaikille! Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu!!![:D]

Mulla on tullu nyt ihan uus "oire". Iltaruuan jälkeen alkaa (lähes joka kerta) yskittämään ja tulee samalla sellanen kuojo. Ei siis oksennusta, mutta hieman oksurefleksinomainen.. Pahoinvointia ei siis ole ollu ollenkaan. Onko muilla ollu vastaavaa? Mietin vaan, että voiko edes johtua raskaudesta vai jostain ihan muusta. 

Heips!  kysyisin että onko teillä oireet hävinneet?? mulla oli rinnat tosi kipeet ja pahoinvointia, mutta eipä ole enään..huolestuttaa onko pikkanen elossa enään:S mulla on neuvola ensviikon keskiviiikkona..mitä teen??:/

Takaisin