Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä kans tykkäsin ennen nukkua aina mahallaan, mut enää se ei käy :/ no, parempi jo nyt totutella ittiä nukkuun kylellään ku jonku ajan päästä ei mikään muu vaihtoehto tuu kyseeseen :)

Meillä hirvee stressi, ku mistään taho löytyä uutta asuntoa!!!! Rivarit ja ekan kerroksen kerrostalo asunnot on niin kinttaalla...

En mäkään pysty nukkuun myöskään mahallani,vaikka ennen niin nukuin aina.Tuntuu jotenkin inhottavalta.Nyt kun ei pysty enää selälläänkään,niin tarvii tosissaan treenata tota kyljellä nukkumista.Se onkin yllättävän hankalaa,aluksi meni nukahtamiseen tosi kauan!Nyt jo helpompaa.[:)]

Mulla valkovuoto helpotti, kun jätin hiivan ja vehnän pois. Jätin ne sen takia, et vatsa rupes voimaan niin huonosti (turvotti ja sattui). Nyt on parempi.

nobody mä olen saman pitunen ja paino ennen raskautta 53. Ekalla neuvolakäynnillä 56 ja nyt viikolla 15 se oli 57kg. No tietysti toi lähtöpaino on mitattu aamupainosta ja neuvolassa farkut jalassa iltapäivällä. Itse ajattelin, että koska ylimääräistä rasvaa ei juurikaan ole, täytyy sitä vähän tulla. Oon kyllä nyt viimeistään alkanu tekemään kaiken ruuan ite tuoreista raaka-aineista eli mahd. ravintorikasta ruokaa. Silloin ruokahalukin on normaali. Ennen söin vähän mitä sattuu eli aika ravintoköyhästi ja hirvee nälkä aina ruokailujen välillä. Terveydenhoitaja sano kuitenkin, että maltillisesti painoa tullut. n. 200g viikos.

Mulla ei vatsa vaikuta vielä nukkumiseen.. toisin nukun aina kylelläni. Kannattaa tsekata onks tyynyn korkeus hyvä.. tai ylipäänsä sänky. Se kuulemma vaikuttaa, jos on huono asento, ettei halua nukkua kyljellään.

Mun oli nyt pakko tulla tännekin tilittää. Varasin tänään netin kautta yksityiselle ultran kun mun on pakko saada tää epätietoisuus loppumaan. (oman mielen rauhani takia) Tiedän että ei sais verrata toisten masuja ja jokainen raskaus on erilainen. Myös siis mun edellinen raskaus. Tuntuu vaan että toi maha ei kasva yhtään. Muistan kun odotin esikoista niin maha näkys näillä viikoilla jo tosi selkeesti. Ja nyt maha ei kasva yhtään. Neuvolaan on vielä pitkä aika etten sinne jaksa odottaa ja kun soitin sinne siellä oltiin että no jaa...[:@] Pelkään että lapsivettä on liian vähän. Tai jokin on hullusti. Musta vaan tuntuu että kyllä me äidit nää jutut vaistotaan. No huomenna aika yksityiselle. Toivottavasti kaikki on hyvin ja stressaan turhassa. En vaan jaksa enää yksin murehtia. Ennemmin maksan siitä että mielenrauhani säilyy. [:)]

Luomuleena: ymmärrän hyvin tunteesi, tsemppiä kovasti! Muakin on hermostuttanut viime aikoina, kun en oikein tunne liikkeitä, eikä ole mitään havaintoa, että ollaanko siellä hengissä. Neuvolaan on kaksi viikkoa vielä. Toisaalta jotain tuolla mahassa tuntuu tapahtuvan jatkuvasti, nipistelee jne. Mutta ehkä mäkin varaan jonkun ylimääräisen jutun, jos ei vkl ala liikkeet tuntumaan oikeesti. Ikävää, että neuvolassasi suhtauduttiin noin. Mulle siellä sanottiin viimeksi, että jos kovin hermostuttaa, niin voi sinnekin tulla kuunteluttamaan sydänääniä. Mutta ehkä johtui siitä, että mähän olenkin "merkattu", ku olen krooninen keskenmenoilija. Yritän olla ajattelematta negatiivisia asioita, mutta vaikeeta se on. Tsemppiä sulle!

Ihana lukea ku toisilla on hirveesti energiaa ja jaksatte tehdä ruuat ja kaikki ite. Minä taasen en jaksa yhtikäs mitään. Ruokia en ole tehny enää seitsemään viikkoon, en ole siivonnu, en tiskannu, en mitää. Ku joku päivä on olo parempi ja hiukan energisempi niin lähden katsomaan kavereita ja kiertelemään kauppoja, että pääsis vähä ihmisten ilmoille ja näkis tuttuja. Sitten ku on taas tämmösiä ömmömömmö päiviä, niin ei jaksa tehdä mitään. On vain kotona, nukkuu ja löhöää. Jos toiset oikein hehkuu raskauden aikana, niin minä kyllä vian kuihdun [:D] Sisäisen ilon ku sais näkymään muuallekin päin, mutta huonosti.

Luomuleena: Toivottavasti kaikki siellä hyvin. Mun mielestä kyllä kannattaa mennä katsomaan, jos itsellä on stressiä vauvan suhteen. [:)]

Meilläkin neuvolatäti sanoi, että jos huolestuttaa voi tulla kuuntelemaan sydänääniä!

Mulla on tänään ollut ihan hirveä hapenpuuteolo! Tuntuu, että pitäs jatkuvasti mennä ovenrakoon hengittämään raitista ilmaa. Mistäköhän se johtuu? Olen ollu vähän vetopois muutenkin. Hemoglobiini ja verenpaine on just mitattu ja ne oli tosi hyvät. Uusi tilanne taas.

Täälläkin neuvolassa sanottiin että voi tulla kuuntelemaan sydänääniä jos kovasti pelottaa [:)] tosin mulla on aivan ihana neuvolatäti ja sen sijainenkin on kovin huomaavainen..

Mutta jos varaa on niin kannattaa kyllä just sen mielenrauhan takia käydä varmistamassa tilanne..

Tarunen: voi että, harmi että sulla on vieläkin noin heikko olo, toivottavasti se kohta jo helpottais mutta onneks sulla kuitenkin oksentelut helpottanu [:)] kovasti voimia täältä!

Eilen olin siellä yksityisellä. Onneksi olin. Jonkinlainen tulehdus emättimessä, sain antibiottikuurin. Lääkäri kovin ihmetteli kun viimeksi kun olin neuvolassa pissassa oli proteiini koholla. Mikä kuulemma saattaa viitata tulehdukseen. Ihmetteli siis sitä miksi minua ei laitettu jatkotutkimuksiin. No nyt sitten on se antibiotti kuuri. Lueskelin tuolta netistä että jollain oli mennyt kesken rv20 kun oli tulehdus eikä se oireillut. Mullakaan ei muuten oikeestaan oireillut muutakuin että supistelee. Se on kuulemma yksi oire. Oon kyllä omaan neuvolatoimintaan todella pettynyt. Toivottavasti tämä nyt sitten auttaa ja pikkuisella kaikki hyvin. Vähän myös pelottaa tuo antibiotti kun luin sen kaikki haittavaikutukset.... niin ei kai pitäis tehdä. Mutta suurempi vaara on kuulemma jos tulehdus jatkuu eikä sitä hoideta. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvin.

Luomuleena: Ei ne sulle määräisi niitä, ellei ne tietäisi, että se on kuitenki vauvallekin parasta [:)] Tosi hyvä, että itse tunsit, ettei ole kropassa kaikki hyvin!

Minä taas jatkan valittamista. Tänään meni itkiessä tämä päivä. Tuntuu taas, että olen lopen uupunut. Pahoinvointi on kestänyt nyt hienot 7viikkoa. Välillä oli muutama parempi päivä, mutta tänään on taas kolmesti oksennettu ja sängystä ei ole asiaa yhtään mihinkään. Alkaa kaikki voimat olla ihan finito, mutta minkäs teet.... Mies sanoe, että vie mut sairaalaan, mutta mitäs ne sielläkään tekee. Pistävät vitamiineja tulemaan tipasta, mutta mitää lääkkeitä ku en suostu syömään, niin [:@]

Kaipais niin juttuseuraa ja ihmisiä joille puhua, mutta ei viittis kaataa omaa paskaa oloaan kavereidensa niskaan. Sitten vielä kaikki on niin ällöpirteitä ja hokee, että ei se ikuisuuksia kestä ja plää plää plää... No joo ei varmaan kestäkään, mutta mulle tää on ollu jo ikuisuus... Kuvitelkaapas, tämä tyttö on maannut sängyssä viimeisestä 7viikosta varmaan 4viikkoa ihan totaalisesti! Olen viimeksi siivonnu, imuroinu, laittanu ruokaa tai tehnyt ylipäätään jotain kotihommia tai jotain hommia seitsemän viikkoa sitte!! Ei vaan jaksa!

Anteeksi purkautuminen, itkettää vain niin pirusti!

Täällä voit avautua ihan vapaasti [:)] enkä usko että kukaan lähtee tuomitsemaan.. vaikka eihän tänne kirjoittaminen ole ihan sama kuin että puhuisi jonkun kanssa, niin jos se yhtään sun oloa helpottaa niin sitten se on sen arvoista!

Tosi harmillista, kun joillakin on vieläkin niin huono olo. :( Tulee oikein huono omatunto kirjoittaa, että minua huolettaa kun on niin hyvä olo nykyään.
Maalis-huhtikuu meni kyllä tosi huonoissa fiiliksissä ja olin masentunut, kun en yhtään nauttinut raskaudesta, jota oli kauan odotettu. Mutta nyt toukokuun puolivälistä alkaen on ollut pääosin aivan erinomainen fiilis. Kun urheilen, tuntuu että olen hyvässä kunnossa, vaikken ole juuri lenkkeillytkään.

Mutta vielä kun ei vauvan liikkeitä oikein tunne, epäilyttää välillä, että onko siellä kaikki hyvin. Ultra oli huhtikuun lopulla ja seuraava on vasta juhannusviikolla. Sydänäänet sentään kuunneltiin neuvolassa pari viikkoa sitten. Mutta kyllä sitä hirveästi kaipaa näkevänsä vauvan. Nyt sentään alkaa jo olla masu kasvanut sen verran, että edes näkee että on raskaana ja voi sitten höpötelläkin kaverille jo jotakin. :)

Tuosta nukkumisesta, että minulla oli aivan alussa mahdoton nukkua mahallaan. Mahaa pisteli, jos oli vatsallaan. Nyt voin kyllä nukkua missä asennossa vaan, mutta kääntyminen saattaa krampata vatsalihakset ja tehdä todella kipeää. En tiedä miksi noi krampit tulee aina makuullaan, joskus kyllä myös sohvalta noustessa.

Voi kamala kun joillakin on niin huono olo :( En nyt kehtaa oikein kertoakaan että itselläni ei juuri mitään oireita..mutta täytyy sanoa, että on sitten huolettanut, et onko masussa ketään..Öisin joutuu kyl heräämään vähintään kerran vessaan ja en osaa nukkua kuin mahallaan. Nyt yksi ilta oli masu kipeä ja yritin selälleen nukkua..valvoin yli 2h ja sit kierähdin mahalleen... Mitähän mä teen parin viikon päästä?! No eiköhän se univaje jossain vaiheessa pakota nukahtamaan..
Voimia, toivottavasti alkaa olo helpottamaan!

Tarunen: Ootko harkinnu, et hankkisit pahoinvointiin lääkkeet lääkäriltä? Mun tutun oli pakko hankkia sellaset lääkkeet, et pysty elämään suht normaalia elämää,käymään töissä jne, seki oksensi ihan kokoajan...  Ne autto sille tosi paljon!!

Heippa kaikille, täältä sairaalasta kirjoittelen. Yksi päivä nyt täällä maattu ja pari päivää ainakin jäljellä. Lopulta annoin itselleni periksi ja tänne päädyin, kun olin menny tosi huonoon kuntoon. 3litraa nestettä päivässä plus vitamiineja ym. Josko se olo tästä parantuisi. Mieli ainakin on kohonnu, kun kaikki on niin ymmärtäväisiä ja tukee. Niin juu ja täällä ei tosiaan tarvi syödä yhtään mitään, mikä tekee häijyä vaan ruuat on kuin aa carte listalta [:)] Ihanaa! Voi ku nää pahoinvoinnit saisi täällä loppumaan [:)]

oi ihana kuulla Tarunen että oot (vihdoin) osaavissa käsissä [:)] kyllä kaverilla ainakin muutaman päivän sairaalareissun jälkeen alkoi olo helpottamaan kummasti, sillä kun oli samanlainen raskauden alku kun sulla viikolle 15 asti. Keho kun pääsee taas tasapainoon kaikkien hivenaineidensa kanssa niin asiat normalisoituu! [:)]

Itellä pukkas järkyttävän flunssan päälle! [:@] kuumetta, räkää, räkää ja räkää. ei auta muu kun vaan levätä. No, kolmas päivä neuvolaan, jospa siellä keksittäis jotakin.
Vaikka Paracetamolia saa käyttää, en viitsi ihan joka jomotukseen sitä ottaa. Nytkin oon päivän kärvistellyt, että "jospa olo pahenee niin otan sitten", mutta nyt alkaa tulla jo raja vastaan. Miten teillä ton särkylääkkeen käytön kanssa? Otatteko herkästi?
Töistä tultuani nukuin 7 TUNNIN PÄIKKÄRIT ja vieläkin tuntuu että väsyttää yms. Päätä särkee aivan kamalasti ja niistämättä ei selviä alle kolmee minuuttia. Jotenkin perus flunssakin tuntuu tässä tilassa aivan sietämättömältä. [&o]

Mä oon toistaiseksi vaan yhtenä päivänä syöny panadolia, kun oli niin kova päänsärky mutta töihin piti silti mennä.. Kotona jos olen niin sinnittelen ilman, vaikka eikai panadolista pitäisi haittaa olla..

Mulla on nyt ollu taas vatsakipuja, välillä meinaa tulla itku kun sattuu niin kamalasti.. varsinkin, kun en tiedä johtuuko ruuansulatuksesta vai mistä [&o] Näillä viikoilla kai pitäisi joitain kipuja muutenkin olla.. mutta kun en lääkäri ole niin ei voi tietää.. sen kyllä tiiän että jokin on pielessä..

Mullakin on alavatsakipuja ollu nyt parina päivänä. Ne on tosi inhottavia, vähän kun maha kramppais...melko vaikee selittää sitä tunnetta. Neuvolasta sanottiin että varmaan johtuu siitä kun kohtu kasvaa ja ne kohdun kiinnitys kohdat venyvät. Se kuulemma toisilla tekee tosi kipeetä. Käski vaan seurata ja tarvittaessa mennä päivystykseen. Toivottavasti nobody sullakin olis vaan jotain näitä vaivoja, eikä mitään vakavampaa.
Onko muilla samankaltasia oireita?

juu saman laisia oireita on ollut. Vatsaa nipistelee ja viiltelee välillä aika tukalasti. Mukavaa sitten on vielä roikottaa tota esikoista perässä kun on tuota uhmaa..... Oon yrittänyt kantaa häntä mahdollisimman vähän, jotta masu ei rasitu liikaa. Mulla kun alkaa heti supistelee jos touhuan liika. Mutta välillä se on vaan mahdotonta kun esikko laittaa jarrut päälle pakko vaan napata kainaloon. Mitäköhän se on sitten kun on ihan viimeisillään. Varmasti todella "nautinnollista" kantaa kiljuvaa esikkoa ja suuren suurta vatsaa.

Mulla alkoi jokuaika sitten päivittäinen päänsärky. Oon sitä yrittäny jonkin verran sietää, mutta kun raja tulee vastaan otan Pracetamolia. En haluais ottaa lääkkeitä, mutta jatkuva kipu vaikuttaa jo mielialaankin. Välillä parempia päiviä. Neuvolasta sain ohjeen, että 3g saa ottaa päivässä, kun mulla ei auta pieni määrä millään. Täytyy seurailla helpottaisko, mut tuntuu et sen 1g jälkeen särky pysyy vaan reilu tunnin poissa. Tänään meen hierojalle tarkistaa hartiat, kun ne taitaa olla jumissa!!

Meen nyt vk 16 ja alavatsassa kipristelee aika ajoin. Ei ollut moneen viikkoon koskenut, mutta nyt on alkanut ilmeisesti kasvamaan. Ainakin siltä tuo masu tuntuu.

Ihanaa Tarunen, että oot saanu hoitoa! Kamalasti tsemppiä ja toivotaan, että helpottaa!

Takaisin