Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
CMH Mulla ainakin oireita on välillä enemmän ja välillä vähemmän.. välillä niitä ei edes huomaa.
Tissit varsinkin saattaa toisena päivänä olla semmoset, ettei niihin voi edes koskea ja toisena sitte ihan normaalit..

..ja eilen kuulu meillä neuvolassa varsin terhakkaan sydänäänet :)

eiköhän siellä sunkin mahassa kaikki oo kohdallaan, toivotaan ainakin niin :) <3

Mulla alkaa pian 12 viikko ja pari päivää on mennyt vähemmällä kuvotuksella. Jee! Rinnatkaan ei enää arista. Mutta muillakin viikoilla mulla on kyllä lähes oireettomia päiviä ollut. Ainoastaan kuvotus on ollut kokoajan.

Just ku pääsin kehumasta, että oireet vähentyneet, niin oon ollut aivan törkeen väsynyt koko ajan. Parina iltana nukkunut koko ajan. Mutta, arvatkaa tänään ultrassa selvisi, että viime viikon ultran jälkeen pieni on ottanut oikean kasvupyrähdyksen: 17 mm reilussa viikossa! Ehkä siis väsymys johtui siitä. Ällötystäkin on ollut, mutta rintojen aristus vähän helpottaa.

En tiedä, onko tämä oire, mutta mun maha pullottaa jo niin, että jumppaohjaaja tuli sanomaan kesken liikkeen, että pitäisi jännittää mahaa! Ei tämä maha kyllä oikein omalta tunnu, eikä siltä, että viitsisi jännitellä kauheesti.

CMH:Mulla oireet lähes hävinneet raskausviikolla 8,etenkin tuo rintojen aristus.Myös etominen hellittänyt,tosin riippuu päivästä.Väsy on vasta alkanut toden teolla.Tänään ultrassa kuitenkin kaikki hyvin!Uskon että sullakin![:)]

Mulla onneksi myös helpottanu etova olo ja oksentaminen. Rinnat ei läheskään enää niin arat ku ennen. Mut näiden tilalle on tullu sit ihan kamalat näppylät kasvoihin. Ihan ku ois murrosikä tullu uudestaan :( ja kaikki ryhmittyny samalle alueelle. Lähes joka aamu saa kauhistella peilistä et taas tullu uus figu lisää :P kaippa neki ajan myötä häviää eikä tuu enää uusia tilalle, i hope so! :) Mutta väsymys on pysyny, ei tosin niin kauhean voimakkaana ku ennen, mut oon ihan tilt jo kymmenen aikaan illalla... reippaasti pystyy nukkumaan 12 tunnin yöunet :)

Mulla on parin viimeisen viikon aikana käynyt ainakin kolme kertaa niin, että olen ollut ulkona (kävelelylenkillä tai muuten vaan), ja on päässyt tulemaan vähän vilu. Sen jälkeen on alkanut armoton tissien sattuminen. Siis ei mitään pientä kosketusarkuutta (jota nyt on muutenkin) vaan ihan sattuu ja tekis mieli koko ajan käsillä suojata ja painaa tissejään. Saattaisi tosin näyttää ulkopuolisten silmin erikoiselta kävelytyyliltä... [;)] Ja ne sattuu niin kauan, että pääsee lämpimään ja myöskin tissit lämpeää. Inhottavaa, täytyy varman alkaa köyttää jotain kaulahuivia tissien suojaksi kun lähtee lenkille jollei tästä kelit lämpene...

Tihkuuko muilta jo tässä vaiheessa rinnoista maitoa?
..mulla on nyt parina iltana ollu päivän jälkeen liivit kosteena ja puristamalla tulee ihan pisaroita.
Oonkohan mä joku superlehmä vai onks normaalia? :D

kiitos kaikille vastauksista, eiköhän tämä tästä, ensi keskiiviikkona ensimmäinen neuvola :)[:)]

Okei.. oon vaan netistä katellu, että muilla on yleensä toi maidon tiputtelu alkanu vasta joskus 12. viikon jälkeen reilusti..
mut varmasti niin kauhean yksilöllistä tietty tämäkin.

Melela, mullakin on ihan kauheet rykelmät finnejä poskilla! Äh, en tykkää niistä yhtään. Olen huomannut että vähän helpottaa, jos syö kalaöljykapseleita säännöllisesti jokapäivä. Nyt vaan oli sellanen yökötysrupeama tuossa, että ei kiinnostanu avata kalaöljypurkkia! Toinen mitä olen joskus kokeillut niin nautin kookosöljyä (saa luontokaupoista) lusikallisen päivässä. Auttaa noin viikossa. Pitää varmaan ettii sitäki käsiin! Mut kaukana on raskausajan hehku tästä silmäpussejen ja näppylöiden täyttämästä naamasta!

Säde: Teepuuöljy on tosi hyvä finneihin. Mulla räjähti kans naama ihan totaalisesti pari viikkoa sitten, mutta teepuuöljy autto aika nopeasti. Sitä saa luontaistuotekaupoista ja body shopista, maksaa n. 6-7€ sellanen pieni pullo. Ite käytän kasvojen pesun jälkeen sillai että levitän iholle käsin tippoja ja annan hetken imeytyä ennen kosteusvoidetta.

mulla on alkanut tulla paha olo iltaisin. päivät menee tosi hyvin mut illat on hirveitä ja nukkumaan meno inhottavaa kun on paha olo. seksiä tekis mieli mut ei paljon huvita kun koko ajan pelottaa et oksentaa toisen päälle. toisaalta on helpottavaa kun on ihan kunnollisia oireita, tietääpähän et jotain ainakin tapahtuu! 

Aluksi rintoja arist itodella paljon, nyt jo helpottaa. voi taas niiden puolesta nukkua masulaan. ennenko masu t ulee tielle. Kahvia ei voi juoda kun aamulla kupillisen tai kaksi. Illalla syöminen ihan mahdotonta. siis lämpimänruoan. Omenoita, viinirypäleitä, salaattia voi syödä mutta mitän raskaampaa ei voi.

Kaurapuuro tuli tällä viikolla uutena himona. Salmiakki alkoi parisen viikkoa sitten. Omenat yms. hedelmät ollut alusta asti. Harvemmin ollut aamupahoinvointia. Pientä etomista kylläkin mutta jäi pois kun otin mehulasin sängyn viereen ja juo sitä viitisen minuuttia ennenko nousee ylös.

Tänään huomasin että himoitsen lohta (normaalist ien syö kalaa kun kraavilohta). perunoita kanssa menee :D jännä juttu :) nyt on alkanut muuten oireet hellittämään mikä on laukaissut ensin epäilyt onko siellä mitään ja sitten aina välillä ihan unohdan että siellä onkaan mitään :)

Aicha: Oon tilannu sitä teepuuöljyä kauan aikaa sitte mutta ei vaan jostain syystä oo tullu :/ Joku muukin sitä sanoi kerran, et vois auttaa. Mut ei noihin molliskoihin oo auttanu tähän mennessä yhtään mikää nii oon vähä niinku luovuttanu jo :P Mut toki kokeilen sitä teepuuöljyä vielä.

Noista himoista, et mulle lakritsi ja salmiakki on ne pahimmat himonkohteet, just ne joita ei suositella kovinkaan syötävän. Neuvolassa terkkari oikeestaan kielsi syömästä ollenkaan, mut empä oo aivan kokonaan uskonu :D vähän oon aina sillontällön napsinu :) Mun suurta herkkua on ennen raskautta ollu maksamakkara ruisleivän päällä, ja SITÄKÄÄN ei saa syyä!! Sit lohirullat rieskan päällä kera juuston! NAM!!! Ja seki on kiellettyjen listalla :´( Melkeen vesi tulee kielelle pelkästä ajatuksesta :D

onko teille muille tullut jano? siis ihan tolkuton jano. mä en yleensä juo hirveesti, tod näk ihan liian vähän. mut nyt tuntuu et saa koko ajan olla juomassa. voihan se olla et on vaan nyt tottunut juomaan enemmän mut juon varmaan päivässä yli litran enemmän kuin ennen raskautta. 

Tulitikku,täällä yksi janoinen...Mulla ollu oikeestaan koko raskauden ajan mutta nyt taas aivan jatkuvaa juomista.Ja vaikka mulla ei oo tuota pahoinvointia,joudun tarkasti miettimään,mikä maistuu,myös juomien kans.Mikään lämmin eikä turhan makea mee.Vesi,vichy ja appelsiinimehu parhaimmat,välillä jääpalojen kera![:D] Mutta eikös se juominen oo hyvästäkin..?Nälkä on kans aikamoinen taas,ja sekin yhtä pähkimistä,että mitäs sitä oikein söis...Mutta aina sitä jotain keksii!Mulla käy vaan usein niin,että ensin maistuu esim.salaatti ja sitte kohta ei tuu kuuloonkaan.Näin kävi kaurapuurolle ja niin monelle muullekin.Väsy on myös ihan järjetön,yössä 10-11h ja sitte päikkärit vielä ainakin kerran.No,siltikin,oireet ovat onnekkaan vähäiset!En todella valita!Nyt viimeisen ultran jälkeen yritän jo uskaltaa todella nauttia raskaudestani![:)]

Nauttikaahan muutkin!Toivotaan,että kaikilla on kohta se pahoinvointi ainakin selätetty![:)]

paipapu, tosi ihanaa kun sulla on ultrat mennyt hyvin [:D] mullakin alkaa pikkuhiljaa suurin pelko väistymään. 

Täällä janoillaan koko ajan kans! ..ja sen kyllä sitte huomaa vessakäynneistäkii. :<

Mulle iski ilmeisesti nyt sitte vasta se kauhea väsymys.. kaiken maailman kuvotusoireet on aikalailla menny jo ohitte, mut tää väsymys on jotenkin vielä pahempaa. Kun ei jaksa tehdä mitään, ei edes seistä kauaa suihkussa.. vapaapäivät meneekin melkein nukkuessa kokonaan. Inhottaa maata vaan kotona vaikka ulkona paistaa aurinko, mut kun ei vaan jaksa lähteä kun pakollisille pissalenkeille koiran kanssa.

Melela maksamakkaraa saa syödä pötkön viikossa, jos syö siis tyylii viipaleen päivässä.. ei kerralla paljoa. Neuvolassa sanottiin, et eviralta tuli uudet ohjeet ja maksamakkaraa saa syödä sen takia, että siinä on niin vähän maksaa. Sisältää siis suurimmaksi osaksi jauhoa niin kuin kaikki makkarat [;)]

Mä luulin et mun oireet väheni, mut ei! Ne tuli takas! Oli vaan puoliviikkoa pois. Jano mullakin on ihan hirvee. Aamulla kieli on kuivunut hampaisiin kiinni [:D]

Mulla myös sama, et yhtäkkii tekee mieli vaik appelsiineja. Sitten syön niitä pari päivää ja sitten ei tee yhtään mieli. Jopa mun appelsiinisaippua haisi pahalle!!

Takaisin