Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi ihana kuulla että maksamakkaraa saa syyä ! ! :D ostan kyllä heti seuraavalla kauppareissulla :D

mulla janottaa kans ihan sairaasti nykyään..

tein tässä yks yö uuden ennätyksen ku piti 4 kertaa nousta yön aikana vessaan!!! :P ja joka kerta piti käydä sit juomassa... :P

Pikainen päivitys: väsyttää, väsyttää, väsyttää. Reilu parin tunnin päikkäritkin jo takana tälle päivälle. Taisi eilinen "ylireipas" päivä verottaa. [:)]

Mä olin jo niin tottunut oireisiini, että tänään olen ihmetellyt mikä nivustani jomottaa! Onko muilla samanlaista? Eli mulla on silloin tällöin menkkamaisia kipuja alavatsassa. Tänään illalla alkoi vasemassa nivusessa ihme jomotus. En tiedä, mitä ne muiden puhumat repäisykivut on.. tämä oli enemmän sellasta jomotusta, mikä välillä tuntui alaselässäkin. Päätin jo aikaisemmin, että en huolestu mistään oireista ennenku ne käy kohtuuttomaiksi, joten varsinaisesti ei huoleta. Piti vaan jakaa tämäkin tieto täällä! [:D] Huomasimpa myös eilen, että kynsinauhoihin on ilmestynyt tikkuja. Taitaa olla B2 vitamiinin puutosta, kun en ole ällötykseltä halunnut syödä vitamiineja (haisee pahalle). Pitääpä taas jatkaa vitamiinien popsimista![:)]

säde, oliskos noi niitä liitoskipuja? ellen väärin ole ymmärtänyt niin ne tuntuis nivusissa....voin myös olla aivan väärässä [:D]

ALKUPERÄINEN: Aischa

ALKUPERÄINEN: Säde

kaikki vaan haisee tosi pahalle. Pakko syödä, ettei voi pahoin, mutta ei tee mieli mitään.

Naulan kantaan. Vielä viimeset kaks viikkoa join maitoa melkein viis litraa viikossa (ja söin kaiken mahdollisen mikä vaan eteen kannettiin), nyt en pysty juomaan mukillistakaan koska se haisee muka niin kamalalle. Tein perunamuusia joka miehen mielestä maistuu normaalille, mun mielestä ei, koska se haiseekin niin kuvottavalle. Hirveetä kun tekis mieli vaan kaikkea raikasta ja raakaa :D Jos saisin valita niin ilmeisesti eläisin pelkillä raaoilla hedelmillä ja vihanneksilla.

Onneks mulla ei ole herkkä oksennusrefleksi, koska tuntuu että on oksennukset kurkussa koko ajan. Välillä kyllä melkein toivon että pystyis oksentamaan niin helpottais olo vähän. Kirsikkana kakun päällä raskaus on vielä niin alussa, että tätä hupia on mahdollisesti tarjolla ainakin viis viikkoa vielä [:'(]

Kuulostaa huvittavan tutulta :D Täällä on ollu ihan samanlaisia fiiliksiä :) Jokos helpottaa?? Viikko 10 on pian aluillaan ja toivotaan, että se veis tuon ökkö ökkö olon poijes :)

Kuinkas muilla oireet hellittäneet?

Itellä viikko 11 nyt menossa ja tuntuu,että vähäistekin oireet on antaneet periksi...Olo on aika epäuskoinen,että ollaankohan tässä raskaana...Toki aina välillä nälkä edelleen yllättää ja väsyä on ehkä enemmän ja mahanippailuja.No,viikko seuraavaan ultraan!

paipapu, mulla kans oireet hiipumaan päin. tietty vielä on rinnat arat ja väsymystänkin jonnin verran. mut se pahin ällötys ja yökötys näyttäis olevan takanapäin. ainoo mikä on ikävää on et koko ajan on sellanen tunne et päivän ruoat on kurkussa [&:] 

Ihana kuulla, että toisilla helpottaa!!
Itse aloitin kymppiviikon oksentamalla ja olo on aivan kauhea. En pääse sängystä ylös ja kotona pitäisi siivota...ei taida tulla mitään. Huomenna oisi kuitenkin sydänäänien kuuntelua, joka varmaan tuo lohtua tähän oksennuksen keskelle...
Jaksamisia kaikille huonovointisille ja ihanaa aikaa kaikille, jotka voi jo paremmin [&:]

Tarunen tsemppiä sulle! Mulla alkaa kans pikkuhiljaa ällötys helpottamaan, kun mennään jo 12 viikolla. Kyllä sitä riittikin. Meidän rappukäytävä haisee kyllä vielä niin pahalle, että hengitän kaulahuivin kautta että en yökkis. [:D] 

Terve taas!
Mulla alkoi tänään 14. viikko ja nyt on mennyt pari päivää kokonaan oksentamatta! Jippii!! Aivan mahtava tunne kun on muutaman kerran saanut hampaat pestyä ihan kunnolla, ja ihan muutamalla yökkäämisellä. Eli jostain kymppiviikolta alkaen oli tätä oksentelua lähes päivittäin, aamulla ja illalla, miten sattuu.

Mitenkäs teillä on pääkipujen laita? Niistä on tullut ilmeisesti nyt uusi riesa. Migreeni on ollut muutaman kerran ja nyt sellainen koko ajan hiljakseen tykyttävä niska-pää-kipu alkaa olla lähes jokapäiväinen kaveri...

No siinä mennee, ennenkuin kroppa tottuu, sanoi äiti, mutta kuinkahan pitkään?!

Kiitoksia, täällä yritetään jaksaa ja kerätä positiivisia ajatuksia kasaan. Nyt vaan oottelen ukkokultaa töistä, josko se tois mulle jotain joka pysyy sisällä :)

Toivotaan ettei mulla kestä pahoinvoinnit ihan viikolla 14 asti, ku ne kuitenkin alkoi jo viikolla 6.

Säde Juu noi rappukäytävät haisee kamalalle ja samoin jotkut ohikulkevat ihmiset :D

Täällä on nyt paha olo helpottanut :) Turvotuskin on laskenut ja näyttäis vähän siltä että olis jonkun sortin vauvamaha sen alta paljastunut!

Nobody, onneksi olkoon :)

Mulla taas meinaa oksennus tulla jo ku aukaisen tämän sivun ja joku hehkuttaa maksamakkarasta heti alussa [:'(]
Aamulla kävin neuvolassa ja paino oli tippunu neljä kiloa. Meinasivat pistää mut tippaan sairaalaan, mutta sain viikon lisäaikaa, jos vaikka olo helppais. Tänään saanu yhden jäätelön alas, JEE!

Onnea kaikille hyvinvoiville mammoille [:)]

Tarunen oletko kokeillut juoda kivennäisvettä. Mulla se ainakin autto pahoinvointiin ja kerran sulla on noin paha tilanne, että on jo nestehukan suuntaan. Lisäsin kivennäisveteen aavistuksen omenatuoremehua. Mielestäni siitä tuli sopivasti makua, en tykännyt valmiiksi maustetuista.

Oireet pikkupikkuhiljaa välistyy. Vatsa on kyllä turvonnu. Mulla se on muutenki aina välillä. Nyt se on vaa kokoajan. Ei se tunnu miltää vauvamasulta, eikä edes näytä. Mutta se ei haittaa. Mut mun naama haittaa [&o] Se on entistäkin räjähtäneempi. Itkettää kun illalla katsoo peiliin meikinpoiston jälkeen. Tulehtuneet finnit huutaa rykelminä molemmissa suupielissä, ohimoissa, otsalla jopa rinnassa. Just ku olin päässy teinifinneistä! Ärrr!

Mulla ollu pari viikkoa jo "normaali" olotila ton huonon olon suhteen. Iltasin  joskus iskee kuvotus, joka johtuu siitä et on liian väsyny. eli n.5 viikkoa kesti mulla pahoinvointi.

Säde: Samaa rataa meen sun kans noitten finnien suhteen :/ ihan järkyttäviä. ja kipeitä...

Turvotus pikkuhiljaa laskusuuntaan...

Maha senku kasvaa ;D epänormaalia tässä vaiheessa???

Säde ja melela Finnejä tulee joo [8D] naama on ku pahimmas teini-iäs... ompa siinä helppo olla raskaudenhehkeä, ku oksettaa ja mahaan sattuu ja naama on tän näkönen [:D] No josko se tästä! Suihkuun ja hymyä naamaan! Ja se on kyllä outoa, että vaikka ei ole viel vauvamasua, niin mahaa on kyllä tullu :D Olen 175 pitkä ja painoin ennen raskaaksi tuloa 68kg no nyt mennään 62kg, eli normaalisti mahaa ei olisi ollenkaan...no nytpäs on, iha niinku semmonen läskimaha :D Vaikkeihän mussa enää voi ees läskiä olla...

Tänään olo ollu hiukan parempi, juonut jo 5 lasia maitoa ilman oksentamatta! Eilen join tuoremehua ja ei kiva oksentaa sitä! Joten pysytäämpä taas maitolinjalla. Nyt pitäis vaan saada jostain jotain suolaista, ku ilmeisesti kroppa kaipais sitä... Kun vaan jokin menis alas... Neuvolantäti käski ees imeskellä makkaroita ja leikkeitä [:'(] yrittääkö se oikeesti saada mua tiputukseen [:D]
Taidan koittaa jotain suolakeksien imeskelyä aluuksi [:)]

Elikkäs jos päästäis yksi päivä oksentamatta, niin varmaan saatais vähän nestettä kroppaan. Tuota kivennäisvettä vois kokeilla, koska ainakin kokista on tehny hirveenä mieli ja en ees tykkää siitä. Mutta pitäkäähän mulle peukkuja, että päästään oksentamatta iltaan saakka!

Moi kaikille! Onko kenelläkään muulla pahoinvointi välillä helpottanut pariksi viikoksi ja sitten alkanut uudestaan? Mulla alkoi jatkuva (24 h) etova olo ja pahoinvointi viikolla seiska ja sitä jatkui muutaman viikon. Pari viikkoa oli taukoa oksentelussa (etova olo on tosin ollut silloinkin) ja nyt viikolla 13 oksentelu näyttää alkaneen uudelleen. Mä kun jo ehdin huokaista helpotuksesta, kun oli vähän parempi olo. Pitänee taas siirtyä kaurapuuro ja viinirypäle -linjalle, kun ei mikään muu oikein maistu.

Mukava kuulla, että osalla teistä pahoinvointi on jo helpottanut. Varmaan aivan ihana tunne! Kovasti mäkin odottelen täällä sitä. :)

Tarunen kivennäisvedessähän olis myös suolaa ja mineraaleja.

Elliina Mulla oli just sillee, että viikoksi pahoinvointi laantui, sitten se palasi takaisin oksujen kera ja nyt alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Aamulla on vielä pakko syödä omena sängyssä, ettei tuu huono olo.

Elliina mulla helppas paha olo puoleksi viikoksi kasi viikolla, mutta sitten se alkas pahempana viel uudestaan. Nyt kymppiviikko ollaan menty oksentaessa, mutta sentään jo jaksaa hymyilläki. En tiä tottuuko tähän oloon vai auttaako se ees hetken ku on oksentanu. Pari kertaa päivässä tulee kaikki pihalle, mutta kilttinä tyttönä olen nyt yrittäny syödä mahdollisimman paljon, ku pääsin niin laihtumaan ja kuivamaan. (mahdollisimman paljon on noin puoli litraa juotavaa, yksi leipä ja joku hedelmä, suolakurkkuja ja karkkia, enempää ei vaan mene alas) Ensviikolla menen taas neuvolaan ja katsovat onko tilanne pahentunu ja pitääkö mennä tiputukseen. Uskoisin, ettei koska olen heränny keskellä yötä juomaan pari lasillista maitoa ja sit nopeesti taas nukkumaan (nukkuessa kun ei oksenna) [:D] Aamulla jos sitte kökkäilee niin tulee vaan vattanesteet pihalle [:D]

Toivotaan, että tämä olo tästä nyt petraantuisi. Neljä viikkoa ollu yhtä pahoinvointia 24/7

Ootkos Tarunen kokeillu näkkileipää, hapankorppuja tai muuta kuivaa leipää? Mulla kun töissä iltapäivisin tuli paha olo niin söin pari-kolme krutonkia niin heti helpotti.. Tosin mulla ei paha olo koskaan yltynyt oksenteluks asti.

Takaisin