Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä väsymys on jotain iha älytöntä, neiti päätti herätä klo 6 ja tämä äippä ei olis millään saanu silmiään auki. -_-

Ja ilmeisesti myös ihana ystävä hiiva, on tullut kylään. :(
Viime raskaudessa oli viimeisellä kolmannekesella hiiva ja lääkäri sanoi että raskausajan diabetes altistaa enemmän hiivalle(Joo mulla muka oli, todettiin 0,2mmolin viitearvon ylityksellä, hohhoijjaa), mut nyt ihmettelen et kui näin aikasessa vaiheessa iski tuo harvinaisen ärsyttävä vaiva.. :/

Mietin vaan, et pitäiskö mun soittaa ensin neuvolaan vai voinko vaan suoraan hakea apteekista sen Canestenin, kun sitä käytin vimme raskaudessakin?
 
Hieman on alkanut tää etovaolo helpottaan! Joku kirjotti että korppupakettia ei voi erottaa hänestä, mulla on sama mutta näkkileivän suhteen, omomomom! Ja nyt oon alkanu juomaa appelsiinimehua ja sekaan iiihan tilkka vettä! Kyllä on hyvää ;D tänään pyörähti rv7 käyntiin!
 
Mulla menee kans ihan älyttömästi hedelmiä! satsumat, nam:D Aamulla oli ihan järkky olo. Nukuin pommiin ja hirveellä kiireellä töihin, en ehtinyt syömään mitään. Nappasin vain mukaani tuollaisen elovenan minuuttipuuropussin. Ehdin tehdä töitä noin 20 minuuttia kun iski niin kamala olo etten taaskaan tiennyt miten päin olisin, oli pakko pitää tauko ja syödä se puuro! heti helpotti oloa, kun sai sen ensin ahdettua alas hitaasti:D

Tänään rv 8+0 kunniaksi vatsakivut palasi. Huvitti, kun tuolla omilla sivuilla luki sinä osiossa että kohdun kasvukivut alkaa tuntumaan. No niinhän vissiin alko sitten! Ihme pistävää kipua enemmän tossa oikealla puolella, ja sellaista menkkakipua taas. Toivottavasti on sitten vaan kasvukipuja:)

Niin onko täällä joillain kokemuksia siitä kun yhdynnässä sattuu mitä syvemmälle mennään? En usko että mistään kuivista limakalvoista johtuu ja liukkariakin käytetty välillä. Tuntuu vaan siellä emättimen pohjukassa hirveä kipu:/
 
Täällä menee niiden hapankorppujen ohella vihreet omenat, ja ne estää kaikkein tehokkaimmin pahoinvointia. :)

Tänään on kyllä itkettänyt, itkettäisi normaalistikkin, kun esikoisen koulutoverista tuli tieto, että on menehtynyt viikonloppuna, mutta arvatkaa vaan miltä tällaset uutiset tuntuu kun on raskaana, saati se oman pojan suru ja hämmennys! Melkein tekis mieli mennä tonne pojan viereen nukkumaan, rohmuta hänet kainaloon ja pitää pahalta piilossa kunnes on kasvanut tarpeeksi sietämään maailman kolhuja. < 3
 
ninspe, kyllä mulla ainakin on ollu noita kipuja kanssa. Sit niitä on ollu seksin jälkeenkin, mutta mulla on ollu niitä joskus myös sillon kun en oo ollut raskaana. Ite en ainakaan usko että mistään vakavasta on kyse, ehkä se johtuu siitä kun on muutenkin kaiken maailman liitoskipuja ja ksvukipuja ja vaikka mitä :)
 
ninspe, mullakin tuntuu kipua yhdynnän aikana jos menee liian syvälle. Veikkaan että "alakerta" on vaan herkkänä tapahtuvasta muutoksesta. Tosin eipä mulla ole hirveästi himoja ollutkaan tässä pariin viikkoon.. :/

Täälläpäin oireet vaihtelee sen verran, että alkaa jo ihmetyttää mikä meno tuolla alhaalla on.

Muutama päivä sitten nännit oli niin kipeet, että hipaisukin sattui, eilen olivat vain vähän arat ja nyt taas tuntuvat kipeämmältä.

Pahoinvointia on päivittäin, samoin kuin muilla mullakin on jatkuvasti nälkä. Etova olo on pahin silloin, kun vatsa alkaa tyhjentyä ja pitäisi saada uutta ruokaa. Paha olo iskee tosi voimakkaasti, kun haistaa tupakanhajun tai jotain muuta voimakasta. Kertaakaan en ole onneksi pönttöä vielä halaillut.

Väsymys on helpottanut, tänäänkin heräsin jo puoli seitsemän aikaan vaikka sairaslomalla olenkin. Ekan viikon olin ihan sippi!

Tonne toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin, että menin tiistaina lääkäriin pahojen, aaltoillen tulevien alavatsakipujen takia. Yleislääkäri tutki ja kyseli parhaansa mukaan, arveli kaiken olevan kunnossa ja kipujen johtuvan kohdun supistelusta ja verenkierron lisääntymisestä. Määräsi loppuviikoksi sairaslomaa ja lepoa, ja eilen sattuikin vaan kerran illemmalla alavatsaan. Hyvä siis näin, että kivut on helpottaneet ja mielikin saa vähän paremman rauhan. :)
 
Voi Missä On Mun Vaivat???

Näitä oireita lukiessani vastaan itselleni: tota ei ole, tota ei ole enää, tuo kipu loppui, tuota ei ole ollutkaan?
Mihin katosi ne mitkä oli ja missä on ne mitä ei ollutkaan? Koko viime yö meni miettiessä, ei tuolla taida mitään olla, aamusin selälläänkin kun on niin maha on aivan kuopalla... Argg.

Yksi ainoa oire on, iltaisin tuo "hullu" jalkojen kutina, kohta on nilkkani ja polven sivusyrjät verillä, niin outoa!
Ja hermoja kiristää mutta, se ei välttämättä kyllä ole raskaus oire, ne kiristyy aika ajoin muutenkin ja jos ne on tiukilla niin kyllä ne sitten myös paukkuu :/
Ehkä olen vain tulossa hulluksi :D

Mä voisin ottaa pienen siivun teidän pahaa oloa tms. (luen tämän ainakin sataan kertaan jos pääsen halailemaan pönttöä, "tätä sinä halusit" :) ).

 
Lumimarja, Joo tulin itsekin siihe tulokseen,että hain vaan apteekista canestenin. Laitoin eilen illalla ja nyt on jo paljon parempi olo!

Ja ostin myös maitohappobakteereita, olen kuullut että ne saattaa ehkäistä hiivaa.. Ja taidan jättää nyt ton leipomisen suosiolla vähemmälle. :D
 
Samassa veneessä ollaan. Mitään muuta ei juuri oo, ku rintojen arkuus ja sitäki vähenevässä määrin. Pahalla päällä? KylläKyllä, mutta se on kai aika tyypillistä mulle... emoticon Ei okseta, ei itketä, unenlahjat on aina ollu hyvät, mahassa ei tunnu sen ihmeellisemmältä jne.

Viime raskaus oli just samanlainen oireiden puolesta. Ei juuri mitään. Se päättyikin sitten 9+0 keskenmenoon. O-ou. Jotenki on nyt silti paljon luottavaisempi olo.emoticon Ehkä me vaan ollaan niitä onnekkaita oireettomia!
 
Olkaa onnekkaita oireettomat! :D 

Yhdyntäkivut: täälläkin sattuu jos mies menee liian syvälle heti alussa. Oon miettiny että voisko se johtua kuivuudesta tuolla sisällä? Tai sitten vauva on tehnyt oman tilansa sinne ettei sinne enää muuta mahdu. :) Mutta siis ihan normaalilta kuulostaa ja itsestäkin tuntuu.

Jenaya, kauheeta mitä uutisia olette saaneet. Tuollainen kyllä laittaa itkemään ihan ilman raskauttakin. Aina lapsen poismeno surettaa ja itkettää vaikkei se olisi kovin tuttukaan. 
Voimia sinne koululaiselle surullisen asian läpikäymiseen. 

Täällä on aamupahoinvointia. Tänä aamuna söin heti herättyäni ruisleivän pelkällä voilla niin ei ole tullut niin järkkyä pahoinvointia kuin esim. eilen. Ja koko ajan pitää syödä. Varmaan tunnin välein pitää syödä että paha olo pysyy poissa. Oon jotenkin ollu niin pahoinvoinnin kourissa etten oo tänne edes jaksanu tulla kirjottamaan saati lukemaan. 
 
Miten onkaan mahdollista että on melkeepä kaikki oireet samaan aikaan. Aika heviä!

Muille jotka kärsii kivuista niin täällä yks jolla on ollu kipujen kipuja!!! Niitä kesti 2 viikkoa plussauksesta ja tajuhan siinä meinas aina kyllä ihan oikeasti mennä.. tsemppiä sinne ja kyllä ne helpottaa.
Samaan aikaa on myös ollut paha olo rv 5 asti, mutta nyt rv 7 lopussa se on täälläkin jotain aivan kamalaa, aamusta iltaan, mitää ei pysty syömään ja jopa vesikin kuvottaa. Oon "huono" oksentaa muutenkin joten en nyt raskaankaan ole halaillut pönttöä kun pari kertaa mutta ihan sama, olo on yhtä hirveeeee!!!
Välillä saattaa kuitenkin tulla hetkiä jolloinka uskaltaa yrittää syödä jotain,
mm Kuiva hapankorppu, luumut, päärynä piltti, kuorittu kurkku ja mandariinit.
Mikä muilla pysyy sisällä?

Mutta oireista vielä lisää vali vali. Oireita on siis paljon muitakin, huooookaisu...
Väsymys, sairaan arat nännit, närästys, hiusten rasvoittuminen todella nopeasti ja jopa hilseilyä jopa ei ole ikinä koskaan ollut aiemmin.

Jaksamisia kaikille! Pian toivon mukaan kaikilla helpottaa..
 
Hemppa; Täällä pieni koululainen on maailman urhein poika, joka jatkaa elämäänsä eteenpäin ja on jo jaksanut ulkona leikkiä ja koulussa olla ihan normaalisti. Tytär sen sijaan asiasta järkyttyi hiukan pahemmin, kun ei oikein osaa käsittää sitä että pienelle lapselle voi käydä noin, ja eilen käytiinkin kuolemasta pitkä keskustelu kotona. Kaikki kuitenkin hyvin molemmilla, mä pelkäsin että saavat isompiakin traumoja asiasta.

Voi kiesus tän pahoinvoinnin kanssa! Oksentanut en ole, mutta kyl tää on siinä rajoilla, ja tunti sitten viimeksi söin. emoticon  Mulla ei muuten haittaisi tuo kuvotus, mutta painoa on jo muutenki liikaa, joten kokoajan syöminen ei houkuttele. Nyt jo paino noussut 500g, vaikka olen viimeiset kaksi viikkoa elänyt pääasiassa hapankorpuilla ja omenoilla...
 
Heippa! Mulla myös mieletön pahoinvointi, oksennus ei täälläkään ole tullut, VIELÄ. Kyllä monta kertaa on tullut sellainen olo että nytkö se tulee. Nälkä on jatkuvasti ja jos ei syö niin tulee tosi paha olo, eli koko ajan pitäis olla syömässä. Nyt viime syömisestä nelisen tuntia ja väkisin koitan jotain suuhun laittaa kun meinaa laatta lentää. Väsymys myös mieletön, mutta kyllä tästä selvitään.
 
Jenaya, jospa tuo paino olis vaan turvotusta :)
Mulla oli niin kauhee turvotus yks ehtoo, et mieskin sano et näytän ku oisit 6:lla kuulla jo :D Nyt oon hirveesti yrittäny juoda vettä, ettei pääsis niin pahaks toi turvotus.

Huonoo oloa ei täällä oo paljoo kyl ollu, ainoastaan tulee hiukan heikko olo jos on liian kauan syömättä.
Tosin oon ny parina yönä heränny siihe et maha oikee kurnii ku on kamala nälkä. :D outoa.

Tissit on alkanu myös nyt kipuilemaan, etenkin iltaisin nännit. Mahallaan on hankala nukkua... Ja jossain ku kirjotettiin et tuntuuko siellä mahassa jo jotain, ni nyt mäki sen hokasin!
Tänään siis päikkäreillä tajusin et välttelin mahallaan nukkumista ku siellä tuntuu kokoajan sellanen painontunne... :O
 
Täällä on väsymys vähän helpannu! Luojan kiitos! kyllä sitä sit tulikin maattua varmaan 5 viikkoo....

Pahaa oloa on vieläkin, mutta lievästi vähemmän sitäkin

Ens viikolla neuvola. jee emoticon
 
emoticon Nyt täytyy kyl sanoa et naurattaa tää oma naiivius... eilen pahimman etomisen aikaan ajattelin ettei tää tästä enää pahemmaksi voi mennä... Olis pitäny koputtaa puuta, nyt mä jo herään aamulla ennen aikojaan siksi, et on huono olo. :P Olisipa mielenkiintoista tietää kuinka suuri on istukkahormonin määrä tällä hetkellä, en tosin lähde sitä nyt otattaan, kun se on edessä parin viikon päästä jokatapauksessa.

Haukotusten kera kaikille hyvää huomenta! :)
 
Jenaya, minäkin jo kuvittelin oman pahoinvointini olleen huipussaan mutta kattia kanssa! Eilen oli tähän mennessä pahin päivä; kokoajan oksetti ja mitään ei tehnyt mieli syödä. Silti oli pakko väkisin jotain kurkusta alas tunkea, ettei paha olo pahenisi nälän myötä. Tähän päälle vielä flunssa ja alavatsakivut.. Ja mies ihmettelee miksei mua iltaisin huvita heilutella lakanoita makkarin puolella?! :D
 
No mäki eilen ihan omatunnon soimatessa pahoittelin miehelle mun haluttomuutta, kun väsyttää ja tekee pahaa, niin ei siinä kauheesti nappaa vaakamamboa harrastaa. Eniten mulla varmaan kuitenkin jarruttaa tää alkuraskauden pelkotila, että ei halua kuormittaa kroppaa liikaa yhtään. menneellä viikolla kun peitto heilui, huomasin jälkeenpäin vessassa käydessä verta paperissa ja meinasin jo saada slaagin, mut sitten tajusin että se tuleekin ulkopuolelta, niinko aina ennenkin, kun mulla on tyttären synnytyksen jäljeltä heikompi kohta tuol alhaalla... ei vaan nää raskaushuuruset aivot tajua ajatella järkevästi :D Mut juu, tässä kohtaa "autolla ajetaan varo-varovasti, ettei kaatuisi kallis lasti..."
 
Laskurin mukaan viikkoja 7+2 (eilen plussasin). 

Eli menkat oli kaksi ja puoli viikkoa myöhässä kun ton testin tein. Oireita, joista en edes ajatellut mitään oli alavatsan pistelyt, rinnat ihan tajuttoman kipeät, etova olo välillä ja väsy. Kaikista pahin oli kun heitti illalla sänkyyn selälleen makaamaan niin kauhea närästys alkoi.

Nyt vaan toivotaan että kaikki on ok ja matkassa pysytään! (:
 
Onnea jonu plussasta!

Ninspe: Täällä kanssa yhdyntäkipuja, jos mies menee liian syvälle. Olenkin jo kieltänyt tietyt asennot kokonaan ;) ensimmäisessä raskaudessa oli myös samaa, eikä se liittynyt ainakaan omalla kohdalla limakalvojen kuivuuteen tms. Vähän haastavaa, kun tuntuu että koko ajan pitää olla varuillaan että kohta sattuu ja tuntuu että valitan koko ajan, että ei näin eikä noin.. Yritä siinä sitten nauttia! Saati sitten kun on maha tiellä :)

janjan: Mullakin alkoi hilseily ja hiusten rasvoittuminen oikeastaan jo heti plussan jälkeen, en vaan osannut yhdistää sitä raskauteen ennen kun luin sun kirjoituksen. Kaikkia vaivoja ja oireita sitä voikin olla..

Muuten on olo ollut aika oireeton, välillä vähän etoo ja koko ajan vituttaa! Voimia teille joilla on enemmän oireita, toivottavasti kohta helpottaa!
 
Takaisin
Top