Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut tässä nyt muutamana menneenä yönä sellainenkin ihana oire kun suonenveto pohkeessa :( au!! mutta ymmärsin että tarvitsen lisää suolaa niin ainakin viime yönä ei tarvinnut siihen kovaan kipuun herätä :)
 
Kyllä minä oon ihan todistettavasti raskaana, mulle vain tuo kyseinen oire ilmaantui joskus rv 14-16. :D 
 
En nyt lukenut montaa sivua taaksepäin, oliks täällä jossain ketjua tai mainintaa harjoitussupistuksista? Miltä ne tuntuu?

Huonosti nukutun yön jälkeen töissä kävellessä tuntui kuin vatsa olisi mennyt ihan kylmäksi ja kylmä levinnyt muualle kroppaan, sit masun pinta meni ihan kovaksi ja pinkeeksi. Ei sattunut millään tapaa, kesti ehkä minuutin ja toistui jonkun ajan päästä. Ihan kummallinen, ei paha tunne ollenkaan, mutta ihmetytti että mitäs tää nyt on?? Rv 19+5 meneillään.
Nyt myöhemmin on Pikku-Mursu taas tuntunut teutaroivan muutamia kertoja <3
 

Jakaako kukaan mun kans tätä toosi ärsyttävää kylkikipua?Fiilis on tavallaan sellanen, niinku kylkiluut ois tarttunu lihaan kiinni. Tekee mieli työntää sormet alimpien luiden alle ja nostaa vähä. Tää on tosi rasittavaa. Ilmenee mulla enemmän tossa vasemmalla puolella ja alkaa aina, ku istun. Nukkumaan mennessä on jo sama istuuko vai makaako, kipeää käy silti..

Mikähän avuksi? 

 
Oho, jotenki hävis puol viestiä, ku kirjotin kännykällä. :) Jäi puuttumaan tosta äskeisestä, ku kuvailin tota tunnetta tarkemmin...

Eli siitä tulee sellanen olo, että tekis mieli työntää sormet alimpien kylkiluiden alle ja nostaa niitä vähä "irti". Ei mitenkään lamauttava ongelma, mutta todella paskamainen kuitenki.
 
Moikka!!

Mulla ei ole noita kylkikipuja ollut eikä sen koommin supistuksiakaan, mutta auta armias puskista hyökkäsi perjantaina liitoskivut niin kovana, että lähti kintut alta (totta mooses työpaikalla) enkä oikein saanut sanaa suusta, että mikäs nyt vaivaa. Siinä sitten kourallinen terveysalan ammattilaisia saikkasi, että pitäsköhä tolle tilata ambulanssi. 

Ei ne tilannut (miun pyynnöstä) vaan passittivat synnärin päivystykseen. Matkalla tuli vielä kaksi samanmoista, erittäin herkullista kipuaaltoa. Anycase, loppu hyvin kaikki hyvin, lääkäri teki kaikki mahdolliset tutkimukset, eikä niissä selvinnyt mitään normaalista poikkeavaa. Lauantain ja sunnuntain vastaisen yön valvoin vielä saman ongelman kanssa. 

Mä toivon että tuo kokemus olis jäänyt tohon viikonloppuun (joo toivossa on hyvä elää, koska jos moinen meno jatkuu loppuajan, niin oon kyllä ihan kusessa) :D 

Häveliäänä ihmisenä en kehtaa tähän nyt kuvailla miltä se kipu tuntuu, mutta jos joku haluaa ihan vertailun vuoksi tietää niin mulle voi laittaa viestiä :D 

Muuten menee ihan hyvin. Paitsi että on tää aika psyykkistä. Tänään mä olen taas ihan tosi lihava. Ja tietty ruma kans.
 
Voi Tessa2012! Eiköhän tässä kaikki olla tosi kauniita ja pelkästään hehkuta sitä raskauden onnea ihan joka päivä :D 
Toivottavasti ei tosiaan uusiudu moinen oireilu, hurjalta kuulostaa ja hyvä ettei mitään hätää ollut.
 
Täällä kipuja löytyy vähän ylempää... Nimittäin tisseistä!

Tuntuu ku joku olis hakannu ne pesäpallomailalla muusiks niinku sisältä päin, ai jumakaut ku ottaa kipeetä. Hyvä ku pystyn esikoista kantaa sylissä ku tuntuu niin ilkeeltä.... Ja tuntuu et ne ei mahdu tohon ulkokuoreen ollenkaan vaan yrittää väkisin paisua nahan läpi! Niin hölmöltä ku se kuulostaaki... Huh, ihania nää vaivat kyllä aina välillä.... 
 
Ihana saada vertaistukea todellakin.. Eilen oli tosiaan kans semmonen pullukka näppynaama norsu olo ettei toista. Vaatteet ahistaa ja puristaa jamikään ei oo hyvin. :D tälläänen nöhtäänen kotiäodin raakile joka haluais välillä hautautua peiton alle päiväksi. Noh onneksi usein sieltä seuraavana päivänä noustaan pirteämpinä. :) tänäänkin jaksettu pukea ja vähä hiuksiakin laitettua niin paremmalta näyttää jä päiväkin hymyilee flunssan keskellä. :) Suonenvetoja oonkin unohtanut odotella.. kääks. Kahden odotuksen aikana ollut riesana. Tosin riittii kun laittoi aina unisukat yöksi jalkaan. :D Kuullosti hurjilta nuo liitoskivut! Toivottavasti ei uusi. Tsempit! :) Esikoisen aikana rv30 etiäpäin lähti aina toinen jalka alta. Hetkellinen joku hermon puutuminen.. toisen aikna kovat liitoskivut ja nyt sitten pahenee vain.. saikulla tämä viikko ja tänään eka kertaa päinsä lasten kans. Kivut jo puolen päivän aikaan semmoset että makuulle ja lepoa paljon. Ois kiva saada näihin vertaistukea. :)
 
Vitsit kun tietäis mitä mitkäkin kivut aina on... Yks ärsyttävä juttu on kun vien aamulla pojan tarhaan(siis lykin sitä rattaissa n.puol kilsaa) ja lähes aina alkaa pistämään kovaa mahasta. Sit pitää puuskutella ja köpötellä ihan mummovauhtia. Sit eilen oli vähän ikävä olo seläs ja mahas koko päivän, sit ku kävelin(taas sielt tarhasta) kotiopäin niin iski taas se kipu mahaan, ja sit jatku semmonen ikävä olo ja satunnaiset kovat vihlasut koko illan. Meni ilta sohvalla pötkötellessä ja könysin nukkumaan jo kaheksalta. Harjotussuppareita ne olot ei ollu enkä tiä sit oliko oikeita supistuksia? Esikoisen kanssa sain ekat supistukset vasta ku synnytys käynnisty, joten en oikeen osaa verrata. Kertokaa jos jollain ollu samanlaisia oireita, oon vähän huolestunu mut en viittis turhan takia lekuriinkaan :/ Ainii ja tätä edeltävänä iltana alko seksin aikana jotenki kramppaamaan mahasta niin kovaa että piti jättää touhut kesken, vastaavaa ei oo ennen käyny o.0
 
Skallo, mulla ihan samanlaisia kipuja! Aina kun lenkille lähden niin alkaa jumalattomat vatsakivut ja pitää välillä oikeen pysähtyä hengittämään, ja noi ei kans ole harjoitussuppareita. Tosin niitäkin tulee sitten loppuajan kun lenkiltä oon kotiin selviytynyt-.- mulla ei kans mitään hajua mistä johtuu? vähän neuvolasta kyselin niin meinasivat että voi olla ihan vaan kohdun kasvukipuja, liitoskipuja tms. Mulla on kyllä sellanen olo että lantio on löystynyt, menee jalat mihin asentoon vaan:D sehän vaikuttaa tuohon häpyluuhun ja se sitten vihloo vatsaan ja selkään..

Samoin ton seksin kanssa, mulla kramppaa koko seuraavan päivän maha jos edellisiltana on seksiä harrastanut. Tulee oikeestaan noita harjoitussuppareita ihan hulluna ja vatsa muutenkin hellänä. Tosta en vielä ole kysynyt mutta ehkä olis tarpeellista että onko normaalia:D oon kyllä lukenut jostakin että miehen spermahan saattaa aiheuttaa supistuksia.

 Tosi kurjia nää tällaset vaivat, rajottaa oikeesti elämää aika paljon:/
 
En oikein tiedä että olisko tää mun "oire"pitänyt kirjoittaa tonne hormoonihöyryjä-kohtaan mutta menköön nyt tänne :/ mä oon siis herkkis muutenkin,mutta nyt vielä superisti enemmän....itku tulee tosi herkästi :( nooh...ehkä tää tästä ja aika harmitonhan vaiva tuo tuollainen on. Tuo supistelu seksin jälkeen,täälläkin on sitä..tosin ihan vaan heti sen jälkeen muutama mojovampi. Noita liitoskipuja on ollut aika vähän mutta tuntuvat kurjilta kun vetää tonne häpyluuhun niin että miltei vetää silmät kieroon :( niin se sattuu mutta onneksi sekin vaan hetkittäin. Tuolla edellä kun nuo oireet eivät "kuulosta" kovin mukavilta ja varmasti jo tuollainen alkaa rajoittaa omaa jaksamistaankin :( toivottavasti menevät pois kokonaan tai ainakin lieventyvät <3
 
ninspe mäkin oon lukenut että spermalla saa vauhtia synnytykseen. Me ollaan kanssa nyt tehty niin, ettei mies mun sisälle laukeekkaa vaan sitte päälle. Mut ehdottomasti loppuvaihees vauhditetaan kyl kotikonsteilla jos vaan suinkin pystyy/tarttee :) kolmesta ässästä (sauna, siivous, seksi) on kyl puhuttu mones yhteydeys mut ilmeisesti parhain on just seksi.
 
Täällä on kans liitoskivut pikkuhiljaa alkanut. Viimeks jouduin jäämään rv 33 sairaslomalle kun en enää päässyt kävelemään. Mulla noi tuntuu toisessa lonkassa niin, että se jalka vähän kun "raahaa perässä". Autosta ei meinaa päästä ylös jne. Nyt huomaan et heti jos tekee pidemmän kävelylenkin niin varmasti on illalla taas lonkka kipee :(

Harjotussupistuksia on kans, lähinnä jos esikoista nostelen tai joudun kyykistelemään.
 
Täällä on myös tuota kylkiin ja mahaan pistelemistä liikkuessa, ennen kaikkea reippaasti kävellessä. Ja jos yöllä kääntää varomattomasti kylkeä tai nousee ylös, niin saattaa repäistä tosi ilkeän tuntuisesti.

Muutenkin nyt tässä toisessa raskaudessa tuntuu, että iso vatsa on alkanut rajoittaa jo paljon aikaisemmin kuin ekassa. Nyt on vasta rv 23 ja jo on paksu olo, nukkuminen vaikeaa jne. Nukkumista (ja ulkoilua sun muuta hillumista) rajoittaa myös jatkuva pissahätä ja virtsankarkailukin varsinkin, jos on muutenkin väsynyt. Huoh.

Mutta, tätä lähdin oikeestaan kirjoittamaan: Onko muilla sellaista oloa, ettei saa vedettyä syvään henkeä? Ei siis varsinaista hengästymistä, vaan sellaista pakahduttavaa oloa, että keuhkokapasiteetti on todella pieni? Ja vinkkejä, mikä siihen auttais. Mulla ei ole verenpainetta eikä hemppakaan kovin alhaalla heilu.

Raskaudessa on yksi hyvä asia (lopputuloksen lisäksi tottakai) ja se on sikiön liikkeet. Niistä tulee hyvä mieli, mutta muuten ei hehku ei.
 
Täällä on kans sama ongelma,että kun kävelee niin sattuu niin ilkeästi tonne alavattaan ja kylkeen,mutta heti ku pysähtyy niin kipu loppuu...
Jos kävelee vaan kivusta huolimatta niin takuuvarmasti koko loppupäivän jomottaa vattaa.
Ja mulla ainaki on tuota samaista "hengenahdistusta"...Iltaisin sen on pahimmillaan,just ku pitäs ruveta nukkumaan.Tuntuu että keuhkoihin ei vaan mee ilmaa,vaikka kuinka yrittäis syvään hengitellä :/
 
*huh, mie ennoo yksin näiden kanssa*

:D Onhan nää ihan tosi kiusallisia oireita, mutta ei tässä enää ihan kauheen kauan tarvitte kärvistellä!! ( Tai siis pitää mutta mä yritän jotenkin psyykata itteäni) :D
 
Ittellä nyt rv 24+2 ja pari päivää sitten alkoi taas pahoinvointi :/ Oksentelua, veto pois, päänsärkyä, pyörryttää...välillä kuitenki taas ihan ok olo. Poika liikkuu masussa ihan hirveästi ja uusin "huvi" hänellä ilmeisesti on häpyluun potkiminen... :D Kyllä vihloo kun hän välillä polkee oikeen kunnolla "tonne alas"...äidistä tämä taasen ei ole kauhea hauskaa :D Mutta joka päivä liikkeet saa hymyilemään, niin on selkeitä ja voimakkaita ja hyvin näkyy masun läpi, välillä näyttää kun olisi tulossa läpi.. :D
 


sea78 kirjoitti:
Täällä on myös tuota kylkiin ja mahaan pistelemistä liikkuessa, ennen kaikkea reippaasti kävellessä. Ja jos yöllä kääntää varomattomasti kylkeä tai nousee ylös, niin saattaa repäistä tosi ilkeän tuntuisesti.

Muutenkin nyt tässä toisessa raskaudessa tuntuu, että iso vatsa on alkanut rajoittaa jo paljon aikaisemmin kuin ekassa. Nyt on vasta rv 23 ja jo on paksu olo, nukkuminen vaikeaa jne. Nukkumista (ja ulkoilua sun muuta hillumista) rajoittaa myös jatkuva pissahätä ja virtsankarkailukin varsinkin, jos on muutenkin väsynyt. Huoh.

Mutta, tätä lähdin oikeestaan kirjoittamaan: Onko muilla sellaista oloa, ettei saa vedettyä syvään henkeä? Ei siis varsinaista hengästymistä, vaan sellaista pakahduttavaa oloa, että keuhkokapasiteetti on todella pieni? Ja vinkkejä, mikä siihen auttais. Mulla ei ole verenpainetta eikä hemppakaan kovin alhaalla heilu.

Raskaudessa on yksi hyvä asia (lopputuloksen lisäksi tottakai) ja se on sikiön liikkeet. Niistä tulee hyvä mieli, mutta muuten ei hehku ei.

Mulla on kans ollut tuota "hengästymisen tunnetta". Tuntuu, ettei saa keuhkoja tarpeeksi täyteen ilmaa. Erityisesti, jos istuu tai löhöää sohvalla. :D
 
Takaisin
Top