Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jonu, minä olen ollut nyt puolitoista viikkoa saikulla juurikin selkäkipujen takia ja ens viikolla todennäköisesti jatkuu. Oon käynyt jopa fysioterapiassa nyt ja saanut kaikennäkösiä jumppaohjeita! mulla on ainakin tuolta kaikki lantion alueen lihakset mennyt niin jumiin, että se aiheuttaa sitä kipua... hirveää kun fyssari hieroo, tekis mieli kiroilla vaan ja huutaa:D selkäkipu vihloo myös reisiin ja polviin sekä häpyluuhun. Toi häpyluu on tosi inhottava paikka sattua, tuntuu että se sattuu jo pelkästään siitä kun käy pissalla.:D mutta kestän kaiken ja teen mitä tahansa vauvani eteen;) Yöllä ei kans kauheasti nukuta kun ei ole hyvää asentoa.

Saikkua vaan jos on hillittömät kivut ja vie yöunet niinkuin Neeuska jo sanoikin! Ja varsinkin jos on turhan raskas työ.

Mulle lääkäri sanoi että ei saisi paikallaan olla pitkää aikaa, eikä myöskään istua liian kauaa tai mitään muutakaan saisi tehdä. Kauppakassit jollekkin muulle kantoon. Rauhallista venyyttelyä sinne lihaksiin:)
 
Täällä mennään rv 18+6 ja vatsa kutisee niin paljon! Olen vain rasvaillut ja öljynnyt niin helpottaa. Missäköhän vaiheessa noita harjoitussupistuksia alkaa tulemaan, kun tuntuu että muutaman kerran on maha mennyt ihan pinkeeksi ja oudon tuntuiseksi.
Oireena edelleen pääkipuja ja uutena oireena tullut vihlova kipu nivusiin rasituksessa varsinkin! 
 
Täällä rv 18+5 ja uskaltaisinkohan vihdoinkin sanoa, että pahoinvointi on loppunut :). Kolmeen päivään en ole oksentanut ja kamala närästyskin on loppunut. Jippiajee! Kyllä tätä on odotettukin.

Uutena oireena huomasin tänään suihkussa, että maitohanat ovat auenneet, eli maitoa tulee.
 
Höh, mulla taas alkaa tulemaan uudelleen toi hunovointisuus. Bussissa aamulla tuli ihan tuskanhiki, ahdisti, vatsaan sattui ja oksetti sekä huimasi. Hyi.

Mistähän tällainen oire johtuisi, mulla on nyt alapäätä jotenkin kirvellyt ja poltellut hirveästi. Varsinkin kun pissalla käy, ja testit on tehty puhdasta näytti. Keskiviikkona lääkäriin selvittämään asiaa, toivon vaan kovasti että olisi joku harmiton vaiva vaan..
 
ninspe, voi hyvin johtua vain esim. kuivista limakalvoista.
Apteekista saa intiimialueelle tarkotettua ceridal-öljyä, joka ainakin auttoi mulla viime raskaudessa samaan vaivaan. :) Ja kannattaa myös ottaa seki vaihtoehto et se saattaa olla myös hiivatulehdus, kaikilla ei tuu mitenkään outoa valkovuotoa...
 
Tuota minäkin vähän olen miettinyt josko kuivista limakalvoista vaan johtuisi, mutta parempi se on lääkärillä käydä tutkimassa vielä ettei vahingossakaan ole mitään emätintulehdusta!:) Toivottavasti olis kyse vaan kuivuudesta.
 
Onko kukaan kokeillut pahoinvointiranneketta ja onko siitä ollut apua?

Viime viikosta lähtien bussissa tullut pahoinvointia, vaikka kuinka ulos katsoisi ja koittaisi keskittyä vaan maisemiin. Saa nähdä vaikeutuuko matkat, kun viikkoja tulee lisää.
 
Minä kokeilin pahoinvointiranneketta raskauden alussa hirvittävään raskauspahoinvointiini ja mulle siitä ei ollut siinä tilassa mitään hyötyä. Usea tuttuni kyllä saa siitä avun matkapahoinvointiin, joten ei liene hirmu kallis investointi testata jos saisit siitä avun.

Itsellä ei oireita kovinkaan ilmene, viimeisen viikon ajan on ajoittain jomottanut vatsaan, kohdun eri kohtiin. Kyseessä lienee potkut tai jotain kohdun kasvuun liittyvää? Varsinaista liikettä en ole havainnut, mahakin alkaa vasta pikkasen pyöristyä.
 

Täällä myös kokeiltu kyseisiä rannekkeita alkuraskauden 24/7 pahoinvointiin. Pidin rannekkeita niin ahkerasti, että alkoi jäädä kunnon painaumat ihoon. Ei ehkä ihan tarkoituksen mukaista, mutta eipä niistä kyllä apuakaan ollut. Eli lopetin käytön tuloksettomana. Kannattaa tosiaan kokeilla, josko nyt tuollaiseen olotilaan toimisikin!

 
Voihan pahoinvointi... Viikkoja nyt 17+1 ja tää yökkiminen rupee käymään aikalailla hermoille. Aamulla ku silmät saa auki,niin oksennus lentää.... Ja huono olo jatkuu läpi päivän ja jopa yölläkin saattaa yökkyyttää..
Mä kokeilin viikoilla 5 - 10 niitä pahoinvointirannekkeita ja mulla ne kyllä vei sen pahimman etomisen pois. Tähän tämän hetkiseen kuvotukseen ne ei auta...ja tuntuu ettei tähän auta mikään muukaan!

Joten sitä ihanaa ja leppoisaa odotusaikaa odotellessa ;)
 
Pari viikkoa sitten kävin lääkärissä jalkaturvotuksen takia. Olin pari päivää saikulla ja olen siitä lähtien pitänyt uskollisesti polvipituisia tukisukkia jalassa. Turvotus lähtikin hyvin laskemaan, mutta toiseen sääreen jäi kipu, joka tuntuu erityisesti rappusissa ja muutenkin kävellessä. Lenkille yritin tossa eilenkin lähteä, mutta pakko oli vähän matkan kuluttua palata takasin kotiin, kun ei siitä mitään tullut. Tänään taas sitten lääkärin pakeille. Epäili, jotta aiempi turvotus vaan ärsyttänyt jalkaa, mutta otatti kuitenkin varmuuden vuoksi FiDD-arvon labrassa, josta näkee mahdollisen veritulpan. Iltapäivällä soittelee tuloksesta ja jos se ok, niin hierontaa ja venytystä ensiavuksi. Eli ukkokulta joutuu illalla töihin... :)
 
No ookko plussannu,ku nuin kauan oireita =)? Mulla nännien aristus alko n.kk tauon jälk. taas n.4pvää sitten ja nyt on 16+3 menossa. Muka ei voi oireet tulla takas loputtuaan....ja paskat sanon mä =)
 
¨Nyt on ihan pakko kysyä, onko muilla ollut pelkkää aivastelua ?!
Ei ole flunssaa tms, siis ihan pelkkää aivastelua ollu nyt viimeset kolme viikkoa..

Nyt mennään rv 20+2 <3
 
jonu, täältä löytyy aivastelua! Saatan aivastaa yhtäkkiä joku 7 kertaa putkeen ilman flunssaa tai nuhaa tai mitään:D ikinä ennen ole tällattis nenää kutittanut, hui.
 
Aivastelija ilmoittautuu! Monta viikkoa jo tullut pärskittyä ilman mitään järkeenkäypää syytä. Kai se on raskausoire. :D
 
No on kyllä tyhmä raskausoire!!! Aamut ja illat on pahimpia ku saa pärskiä, ei se nyt muuten haittaa mutta ku meinaa välillä lirahtaa housuihin ja kipeääki ottaa :/ toivottavasti pian loppuu :D kaverin kanssa mietittiin (hänellä la 21.3) että olishan se helppoa kun sais vaan aivastaa ja muksu on pihalla :))
 
Täälläkin on aivasteltu jo useampi viikko ja useamman kerran päivässä. Eikä ole allergiaa, flunssaa tms. Lisäksi mulla on ollut nenä tosi tukkoinen jo pidemmän aikaa, etenkin öisin limakalvot kuivuu. Neuvolatädin mukaan sekin ihan tyypillinen raskausoire. 
 
Mulla pahimmat aivastelukohtaukset on jo takana päin, vaikka yhä päivittäin pärskin. Tukkoinen on olo aina vaan ja limakalvot välillä tosi kuivat.

Verenpaine on ollu turhankin matala ja lääkärin kehoituksesta oon koittanu hieman lisätä suolan määrää ruoassa. Huimaus on nyt onneksi vähentynyt. Hb oli viime viikolla 111 ja maanantaina saan tietää, onko lisäraudan syömisestä ollut apua.
 
Mua on alkanut vaivaamaan vatsaoireet. Aiemmin on tuntunut yllättävän normaalilta, mutta muutama päivä sitten vatsa alkoi töissä tuntua tosi ikävältä ja kireältä ja paheni vaan iltaa kohden. Aamulla vatsa meni sekaisin ja suoli tyhjeni (anteeksi vatsan toimintaan liittyvät yksityiskohdat!), jolloin kiristäminen loppui, mutta painontunne jäi. Tänään oli jo normaali olo ja ajattelin, että vatsani vaan temppuili, mutta kesken lenkin painontunne palasi (vaikka vatsakin on toiminut jo normaalisti). Onko kellään muulla ollut epämääräistä painontunnetta alavatsalla? Onko tämä siis joku perus raskausoire? Kipeä vatsa ei ole ollut. Maanantaina soitan neuvolaan joka tapauksessa, kun on muuta asiaa ja ajattelin samalla tästä kysyä, mutta jostain syystä en luota tuohon "neuvola tätiini", joten en tiedä uskonko kuitenkaan jos sanoo että on normaalia.

Tämä on nyt tätä, kun on ensimmäinen lapsi tulossa, eikä oikein tiedä mikä kuuluu asiaan. :)
 
Täällä ollaan (ainakin omasta mielestä) säästytty tosi pienillä oireilla, mutta nyt alkaa jo ärsyttämään koko ajan pahentunut KÄSIEN PUUTUMINEN. Oikea käsi on pahempi, nukkuminen ei enää onnistu kuin vasemmalla kyljellä, tyynyä halaten ja oik käsi laidan yli roikkuen. Todella ikävää, olisi kiva nukkua miehen kainalossa, mutta eipä onnistu enää :(
 
Takaisin
Top