Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin jos ummetus yhtään vaivaa, mahaan sattuu koko ajan. Samoin jokailtainen vaiva on ilmavaivat, jotka vaivaa välillä yölläkin niin, että täytyy vaihtaa asentoa jotta saisi ilman liikkeelle. Olen varmaan tosi ihanaa petiseuraa miehelle... Ja täysi rakko etenkin yöllä aiheuttaa supisteluja, ihan niinkun aiemmissakin raskauksissa. Kohtu tuntuu ihan pinkeenä pallona (ja ihanaa, nyt sen jo selvästi tuntee alavatsalla!).

Ja poks poks taas, rv 15+0!

 
Mä alotin maitohappobakteerien syömisen, kun veljen vaimo kertoi hänellä helpottaneen ummetukseen. Pakko suositella muillekin. Kävin hakemassa Rela-purutabletteja ja nyt kolmatta päivää maha tuntuu taas toimivan niinku ennen. :) Lisäksi menee Gefilus-mehua aamuisin ja kuitupitoista leipää. Tuohon alavatsakipuun, mikä nyt saattoi olla sitä ummetustakin, on auttanut joko Rela-tabletit tai sitten eilen ostettu Carriwellin raskaustukivyö.
 
Miltä tuntuu jos on elohiiri kohdussa? Kun mulla on tuossa ihan keskellä alavatsaa, missä oletan kohtuni olevan, tuntunut sellaista kuplivaa tai muljahtelevaa nopeaa liikettä. Enkä keksi mitä se on. Tänäänkin sitä on tullut ja mennyt jo tunteja ja yöllä se alkoi vessakäynnille heräämisen jälkeen.  Elohiiri siitä voisi tulla mieleen, mutta kun se kestää kerrallaan aina muutamia sekuntteja ja loppuu välillä ja tulee taas hetken kuluttua. Muualla elohiiiri ainakin itsellä on sellainen ihan jatkuva "värinä".
En oikein usko että se mitään liikkeitäkään vielä olisi, nyt on vasta 13+5. Ja samaa tunnetta muistan tunteneeni muutamia kertoja jo ennen joulua. Sen jälkeen sitä ei tuntunut ennen kuin tällä viikolla ollut useasti. Suolen liikkeetkin tuntuu ihan eriltä ja ne tuppaa vaihtamaan paikkaa välillä toisin kuin tämä, joka tuntuu aina ihan samassa kohtaa.
Eihän sillä sinällään mitään väliä ole mitä se on, koska mitään kipua ei tunnu. Jännältä lähinnä:) Muistuttaa juniorin olemassaolosta, mikä on ihan kiva juttu.
 
Täällä sit näemmä alotettiin koko pahoinvointikaus alusta....Voi kääk!!!!
Oli jo välillä vähä helpompaa,mutta nyt on tullu taas tuo karsea aamuyökkiminen,joka siis on niin voimakasta,että hyvä ku sängystä ehtii vessaan. Ja ei muuten auta tällä hetkellä mikään tähän huonoon oloon,ei ees vaikka puputtais jotain pientä joka välissä jottei maha pääse tyhjäks. Kun etoo,niin etoo ja ympäri vuorokauden....Puuh ja lääh!
Mutta yritän lohduttaa itteeni hoitajan sanoilla,että mitä huonompi olo,niin sen paremmin Pötkylällä pyyhkii :)
 
Täytyykin kokeilla noita maitohappobakteereita! Kiitti vinkistä Pippinen. Mulla on kans ollu ummetusta oikeastaan koko raskauden ajan. Välillä vähemmän, välillä enemmän. 24 h vuorokaudessa kestänyt pahoinvointi on ollut nyt pois 1.5 viikkoa (ihanaa!) ja ajattelin josko se helpottaisi ummetusta mutta ei... Neuvolatäti neuvoi ostamaan sellaista Pegorion jauhetta, oon nyt sitä ottanut pari päivää - saa nähdä auttaako. No, ummetusta tai ei - mielen piristi taas keskiviikkona neuvola ja pikkuisen sydänäänet <3! 

Lilypie - (i9nR)
 
En koko raskauden aikana ole oksentanut kertaakaan. Etovaa oloa tosin oli jonkin verran. Väsymys oli vähäisempää kuin esikoisesta, mutta melko kovaa sekin.
Kasvot kukkivat, kiva.. Myös ummetus on ollut riesana.
Ilman viimeksi mainitsemaa olo on ollut muuten hyvinvoiva.
 
Marbel, mulla on kans ollut ihan vastaavia tuntemuksia!
Ihan kuin elohiiri. Se on kestänyt ihan vaan sekunteja.. Jotenkin haluaisin kuvitella, että ne olisivat liikkeitä. Jotakin siellä joka tapauksessa tapahtuu :)
Tunsin ne ekan kerran viime viikolla, tänään 15+4. Toivottavasti loppuis pian spekulointi ja alkais jotakin liikehdintää tapahtumaan ;)
 
Heippä taas, Täällä on se etova olo loppunut kokonaan muutama viikko sitten. Päästiin turvallisesti kotiin (Suomeen) ja viellä tämän viikon voi levätä. Heti ensiviikolle töihin:) aamulla iski kauhea flunssa: kurkukipeä,nenä tukossa, päänsärkyä ja lihakset kipee:( saa nähdä saako vklopun ajan itsensä kuntoon:/) Marbel ja mara ne tuntemukset voivat olla liikkeitä. Mä tunsin liikkeet viikolla 11+ esikoisen raskaudessa ja nyt myös. Nyt viikkoja on 16 ja tunnen selkeitä potkuja<3 alussa ne just tuntuivat että joku kala pyörii vattassa, sitten kuplinta ja sitten ihan kuin joku olisi koskenut mun mahaan:)>
 
Kiusaako ketään muuta vähän väliä hiiva? mulla oli esikoisestakin jatkuva kierre :( ja se on NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ärsyttävääääääää!! kun se alkaa kiristää hermojakin...
 
höpönlöpö, suosittelen syömään maitohappobakteeria runsaasti :) Mulla kun tuli ekan kerran ny raskauden alussa hiiva, aloin syömään maitohappobakteeria eikä ole sen jälkeen tullut :)

Myös jos on oikee paha kierre, ni apteekista saa paikallishoitona myös maitohappobakteerituotteita :)
 
Mulla oli kans ihan raskauden alussa hiiva. Neuvolassa suosittelivat silloin välttämään valkoisia jauhoja ja sokeria. Inhottava vaiva kyllä.
 
Kiitos Neeuska vinkistä kokeilen ehdottomasti koska tuo sokeriton ja valkoisen jauhon käyttö sekä hiiva on mulla niin minimissä kun vaan voi olla....lukuunottamatta satunnaisia jädejä ;)
 
Mulla tänään viikkoja kasassa 14+2 ja muutamana iltana on tuntunut alavatsassa jonkinlaista hipsutusta. Tuskin kyse on mistään ruuansulatus- tai muista vaivoista, koska tällaista tunnetta ei ole alavatsassa koskaan aikaisemmin ollut. :) Kyseessä ensimmäinen lapsi, niin ei ole aiempaa vertailukohtaakaan!

Oireet ovat kadonneet melkein kokonaan. Täälläkin iho kukkii normaalia enemmän, mikä on äärimmäisen rasittavaa. Syömään pystyn jo aikalailla normaalisti, ainoastaan suklaasta näyttää edelleen tulevan ällöttävä olo. Joka tapauksessa ihanaa, kun olo on normalisoitunut ja raskaudesta pystyy nauttimaan ihan eri tavalla! :)
 
Nyt on kyllä todella outoa kuvotusta ilmaantunut tänne. Olin tuossa vatsataudissa (todella kiva) ja sitten yksi päivä oli normaali ja sitten seuraavana päivänä maha oli löysällä. Samoin alkoi koko päivän kestävä kuvotus joka ei helpotu edes syömisellä. Ja jos lähden liikkeelle, tulee semmonen kuvottava "aalto" joka meinaa väkisin nousta ylös. Sillon on pakko pysähtyä. Ja tämä oli siis eilen. Mutta tänään on jatkunut ihan samanlaisena. Ei siis mitään pysty oikeen tekemään kun liike saa mahan sisällön kiertämään, voiskohan tää olla vielä mahatautia. :/ 
 
Oiskohan, Hemppa, yhä vatsatautia? Oliko sulla noro vai joku ihan perusvatsapöpö? Noro ainakin voi kestää pitkään ja sitähän on nyt paljon liikkeellä.

Täälläkin välillä tuntuu liikkeet, viikkoja nyt 15+4. Aika hiljaisia ovat vielä, mutta tuntuvat kuitenkin. Ja supisteluja on myös, etenkin aamulla kun rakko on täynnä. Tänään aamusta ensimmäisiä kertoja masu näkyi oikein kunnolla myös selällään maaten, kun supisti ja kohtu oli pinkeä pallo. Seisaalteen tuntuu että se vaan hukkuu tuonne muun mahan sekaan :).

Mäkin aloitin taas vaihteeksi rela-tabsit (ja pojille myös), kun poitsut menee taas ensi viikolla viikon (vesirokko)tauon jälkeen päiväkotiin. Noroa liikenteessä, josko siltä vältyttäisiin. Aika monella tuntuu jo tässä raskausaikana olleen vatsatauti!
 
Mariannu, kyllä tämä ehkä vatsatautia on vielä. Ja en tiedä onko noroa, noro kestää kyllä useamman päivän mut mistäpä näistä loppupeleissä tietää onko just noroa vai tavallista vatsatautia. Noroa on kyllä ollu täälläkin liikkeellä ja töissäkin mutta miehestä tämä alko joten sekään ei kerro mitään. 

Pitäs varmaan itsekin alottaa maitohappobakteerit, tois vähän vastustuskykyä kroppaan kun tuntuu että kaikki taudit iskee ja niin rajuina että ihan inhottaa. 

Ja tähän vatsataudin päälle mulla on vielä flunssa, niin kauheasti räkää irtoo että joskus pelkkä niistäminen saa oksennusrefleksin tulemaan ja menoa on taas. 
 
Mua on aivastuttanut tosi paljon jo monta viikkoa. Voiko se liittyä raskauteen...? Muuten ei oo tullut mitään flunssaa tai muuta, aivastelen vaan monta kertaa päivässä! :D
 
Mulla tuota aivastelua on ollut myös jo kuukausia. Aamut on pahimpia, päivän mittaan aivastelua helpottaa. Tukkoinen olo on kanssa ja kipeät rinnat.
 
Mulla myös on tuota flunssamaista oirehtimista.. Tänäänkin aivastanut varmaan 20 kertaa tähän mennessä:/ Lisäksi mulla on nyt alkanut sitten se ahh niin ihana jatkuva päänsärky..Välillä helpottaa ihan pariksi tunniksi, sitten palaa taas. Tuskaa tehdä töitä tällaisen hedarin kanssa. Nukun yöt tosi huonosti, kun ei oikein missään asennossa ole hyvä, et saattaapa olla niska/hartiat jumissa & siitäkin tätä särkyä.
Pahoinvointi helpotti siinä vkon 12 tienoilla, mut väsymys ei kyllä ole yhtään hellittänyt:D
 
Olot sekä väsymys helpottaneet jo, mutta nyt on aivan järkyttävä kutina joka puolella kehoa, mutta eniten selässä ja rinnoissa. Soittoaika 12-13 neuvolaan, täytyy pirauttaa josko maksa-arvoja pitäis tarkistella. Painottuu eniten ilta- ja yöaikaan, joka inhottavasti häiritsee yöunta. :(
 
Takaisin
Top