Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli tänään täyteen 12 viikkoa. Oireita ei oo ollut juuri mitään! Rinnat ovat kasvaneet ja olleet arat, paino noussut pari kiloa. Paha olo ei ole vaivannut yhtään! Eikä väsymys! Oon ollut jotenkin tosi energinen ja hyväntuulinen koko raskauden ajan. Jännä nähdä pääsenkö näin helpolla. Joko teillä on vauvamasu alkanut näkymään?
 
Tääl oireilu kans helpottanu, se vähäinen mitä oli :D Rinnat on edelleen järjettömän arat ja kasvaneet taas tässäkin raskaudessa jo nyt sen kuppikoon verran! Ei mahdu enään normi rintsikat, joutu kaivaan imetysliivit kaapista xD Väsymys on hieman helpottanu, mut kyl edelleen voisin nukkua milloin vaan mahdollisuus tarjoutuu ;D Mulla maha alkoi näkyä tosi aikasin, turvotustahan se alkuun oli, mut nyt huomaa et vähän on jo vauvamasuakin :) Oon hoikka, joten luonnollisesti pienikin muutos mahan seudulla todella näkyy heti. Ennen kuin olin päässy ees rv12, oli 5 tuttua jo huomannu mun masun... Sitä oli sit urkittu siskolta ja kavereilta ja lopulta multakin, eli täytyy sen tosiaan näkyä! No, enään ei haittaa vaikka se huomataan, enkä aio edes yrittää peitellä :)
 
Oletteko te muut kärsineet tukkoisesta nenästä raskauden aikana? Minulla on nenä tukossa varsinkin iltaisin, vaikkei flunssasta ole tietoakaan. Saattaa johtua raskauden lisäksi kuivasta huoneilmasta. Noita lääkenenäsuihkeitahan ei oikein voi raskauden aikana käyttää, mutta löysin tällaisen pelkkää merivettä sisältävän turvallisen suihkeen: http://physiomer.fi/hoitoalueet/raskaus/ Toimii ainakin minulla.
 
Mullakin on ollut tukkoinen nenä alusta saakka ja lääkärin mukaan se on täysin normaalia raskaana ollessa, limakalvot turpoaa vissiin.

Onko muilla vieläkin tai oikeastaan TAAS uusi pahoinvointi kausi?
Mulla helpotti jo viiko ennen juolua ( rv10-11) sitten taas oli vähän pahempi olo muutama päivä ennen juolua, sitten onneksi joulunpyhät oli taas ok ja nyt taas uuden vuoden jälkeen ollut kaikki päivät pää pöntössä ja yökkäystä aamuista iltaan :( miksi vieläkin? viikoja 13+
 
Mulla on huomenna 12 viikkoa täynnä ja alkaa vatuttaa, kun ajattelin, että kyllä nämä oireet helpottaa kun päästään vähän pidemmälle, niinkuin edellisessäkin raskaudessa. Mutta kaikki raskaudet on tosiaankin näköjään erilaisia. Vieläkin on ällöttävää ellotusta. Ihan sama mitä syön, niin alkaa röyhtäillyttämään ihan hirveästi ja tulee tämä "ällö" olo sekä vatsa turpoaa ja on sellainen koripallo ainkin neljä tuntia. Huoh, onko kellään muulla tällaista?
 
Mulla on kans ollut nenä vähän tukossa ja aivastuttaa koko ajan! Aivastelua on jatkunut jo monta viikkoa, eikä muuten ole flunssasta tietoakaan. Voisko toi aivastelukin liittyä raskauteen...?

Klementiini kirjoitti:
Oletteko te muut kärsineet tukkoisesta nenästä raskauden aikana? Minulla on nenä tukossa varsinkin iltaisin, vaikkei flunssasta ole tietoakaan. Saattaa johtua raskauden lisäksi kuivasta huoneilmasta. Noita lääkenenäsuihkeitahan ei oikein voi raskauden aikana käyttää, mutta löysin tällaisen pelkkää merivettä sisältävän turvallisen suihkeen: http://physiomer.fi/hoitoalueet/raskaus/ Toimii ainakin minulla.


 
Mulla on ollut niin ikään räkätautia ja flunssaa jo joulukuun alusta lähtien ja tällä viikolla lääkäri totesi mulla olevan poskiontelotulehdus. Kannattaa siis mennä varmuuden vuoksi lääkäriin, jos räkätauti ihan kauhean pitkään jatkuu. :)

Nyt täytyy koputtaa puuta, mutta mulla on oireet - tai varsinkin pahoinvointi - melkein kokonaan kadonneet! Ainut mikä on jäänyt on tajuttoman arat rinnat; rintaliivien riisuminen iltaisin on niin tuskaista! Ja nyt tässä parin päivän aikana syksyn aikainen huimaus on palannut - silloin syksyllä se johtui painon putoamisesta ja verenpaineen laskemisesta, nyt ilmeisesti raskaudesta.

Itse olen kyllä ihan positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka pian oireet ovat helpottaneet. Jotenkin kuvittelin, että ne jatkuisi sinne puoliväliin asti. Tosin mulla oireet alkoivat jo ennen plussaamista 4. viikolla, joten ehkä olen ainakin pienen tauon ansainnut. ;)
 
Mulla on alun etominen helpottanut (nyt 14+), mutta jäljellä on usein toistuva närästys. Sen vuoksi syöminenkään ei aina houkuta. Närästykseen olen ottanut Rennietä, mutta ei kai sitäkään saisi ihan loputtomiin popsia?
 
mulla on ollut nyt pari päivää sellaista jännää vähän repivää kipua nivusten tietämillä,mietityttää että tästäkö tää jatkuva kasvu alkaa?
 
Huomasin kans eilen, kun nukkumaan piti alkaa, niin ihan kuin joku olis repiny nivustista vähän väliä :D Ja monenan iltana on tuntunut että joku yrittää puskee mahan läpi, tuntuu kauheeta kiristystä ala vatsan kohdalla.
 


LeLea kirjoitti:
Mulla pysyy närästys poissa joka aamuisella kaurapuuron syönnillä, suosittelen kokeilemaan :)



Aamuinen kaurapuuro on jo ohjelmassa... eli ei tuo tänne apua. :/
 
Eilen alkoi nännit kutiamaan ihan pirkuleesti, syyhysi oikein kunnolla. Rasvasin ja pikkuhiljaa rauhottui. Olihan niitä härnätty siinä vähän ennen, mutta melkoinen reaktio tuli.

Vielä ollut huonovointisuutta melkein joka aamu ja pitkin päivää ja uskon että näillä mennään loppuun saakka, syöminen auttaa aina.

Seikkailu-unia näen edelleen joka yö. Kertaakaan ei ole ollut painajaisia.
 
Rentoreetta taisi kirjoittaa, että pahoinvointi vielä vaivaa, löytyykö muita? Mä oksennan yhä joka aamu ja pari kertaa viikossa muuhun vuorokauden aikaan ja alan olla tosi kypsä siihen... Huomenna poksahtaa rv 15 ja sitä ihanaa, hehkeää toista kolmannesta odottelen.

Kohtu ilmeisesti myös kasvaa kohisten, sen verran paljon kaikkia alavatsakipuja on. Ylös pitää nousta vähän varovaisesti tai saattaa vihlaista tosi kovaa.
 
Mulla tuntuu joskus nopeesti ylös noustessa tai aivastaessa aivan järkyttävä repäisykipu alavatsassa. Tämän päivän ultrassa selvisi, että on menossa vko 13+1, mutta aivan järkyttävä ja jopa normaali elämää haittaava VÄSYMYS painaa edelleen.. :( Voisin nukkua ihan koko ajan, ja tuntuu että päivistä selviäminen ottaaa sekin jo voimille. Ja pitää jaksaa hoitaa 2-veetä ja käydä töissäkin ym muut pakolliset. Onko muilla yhtä pahaa väsymystä, ja onkohan mitään tehtävissä? Seuraava neuvola olisi vasta 3 vkon päästä, mutta ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja pyytää jtn testejä tähän, verenpaine on tosi alhainen normaaliin verrattuna,mut oisko sit jotain  muutakin taustalla..zzzz
 
Täällä on kans iha järkky väsymys, mulla viikkoja nyt 13+4. Mä odottelen edelleen sitä energistä keskiraskautta...

Olen onneks hoitovapaalla, joten nukun aina tytön kanssa samaan aikaan päikkärit.
Tänään kyllä huomas ku oli kaikenmaailman labraa sun muuta menoa, etten ehtiny unille, olin kyllä niin kuitti ettei mitään ois jaksanu tehdä. Siinä sitte ku mies tuli kotiin ni painuinkin unille ja nukuin reilu 2 tuntia.
Silti tiedän et sammun illalla ennen klo 22.

*muoks* Alhainen hemoglobiini aiheuttaa myös väsymystä, eli joskus se on syynä. Itse kärsin esikoisenkin aikana tästä väsymyksestä, vaikka hemppa olikin aina hyvä..
 
Mua vaivaa vieläkin pahoinvointi, tosin pirjolla olen joutunut vain kerran käymään.
Joulun aikaan tuntui pahoinvointi helpottavan, mutta het kun arki alkoi, jatkui kuvotus..
Luulen, että olisiko pahoinvoinnilla jotain tekemistä aikaisiin herätyksiin/väsymykseen..??
No joo, ärsyttävää joka tapauksessa. Pahimpia on aamut bussissa (ihmisten hajut ällöttää ja hytkyvä bussi ei ainakaan auta asiaa) ja illalla ennen nukkumaanmenoa kun turvottaa (ja jos on syönyt tuhdisti). Yök. Rv nyt siis 15+1.

Väsymys ilmenee lähinnä siinä, että hengästyn ihan törkeän helposti. Luulisi, että kunto olisi parantunut kun on tupakoinnin lopettanut, mutta  eiköhän pikku tyypillä ole osuutta asiaan :) D-vitskua syön reilusti, joten ehkä senkään takia ei ole ollut "kuolemanväsymystä", ainoastaan yleiskunnon laskua.

Alavatsakipuja on ollut jonkin verran, mutta semmosta hillitöntä "repimistä" enemmänkin.
Tuntuu ihan siltä, kuin tyyppi ois x-asennossa venyttäen kohtua.. Ei tunnu sinällään pahalta, mutta vähän epämukavalta. Mutta repiköön niin paljon kuin haluaa, kunhan kasvaa :)
onko kellään muulla ollut samanlaista tunnetta?

 
Mara en oo ihan varma tarkotatko samanlaista kipua, kun mitä mulla on ollut. Kipu tuntuu selkeesti jossain lantion pohjalla ja on tasaista/jatkuvaa. En tiiä millanen tuo repäisykipu on? Tuo kipu on alkanut nyt 15+ viikolla ja tekee sen, että yöllä ei pysty nukkumaan selällään ja kyljelläänkin nukkuminen on vähän niin ja näin aamuyöstä.

Mulla siis nyt 15 + 3
 
Mulla on kans tuota repäisykipua ja sit iltaisin on sellainen tunne kun joku repisi yhtä mittää munanjohtimista...tietääkö kukaan...vähän niinku menkkakivun tyylistä vihlontaa :/
 
Repäisykivut on ihan mahdollisia. Kohdun kiinnikkeet venyy ja paukkuu jos asento vaihtuu nopeasti. 

Täällä on sellaista mahakipua jos suoli on kovinkin täynnä niin alavatsaa helposti särkee tai nippailee. Eilen oli semmoinen päivä kun tuntui että vatsa on ihan täynnä vauvaa ja muuta. 

Pahoinvointia/kuvotusta on täälläkin. Ihan en enää joka aamu oksenna mut useasti viikossa kyllä. 

Väsymys on myös valtava. Tai ei sitä huomaa jos on tekemättä mitään mutta äskenkin otin spurtin ja luuttusin 120neliöö lattiaa niin nyt on sellainen olo että vois vain painua nukkumaan, ihan lähti veto pois. 
Mulla oli viime raskaudessa hb aina alle 110 mutta ei ihme aiheuttanut väsymystä tai sitten olin niin tottunut siihen. 
 
Takaisin
Top