Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sellainen oravanpyörä, että koska on huono olo, ei pysty juomaan kahvia, jonka takia on järkky väsymys  ja ummetusta, jonka takia tulee huono olo ja turvottaa ihan hulluna.
 
Täällä on ummetus onneksi helpottanut kuitujen lisäämisen myötä, ehdin jo ostaa lääkettäkin kyseiseen vaivaan muttei ole vielä tarvinnut käyttää!

Ällöttävä olo on ihan jatkuvaa. Eilen käytiin miehen kanssa ravintolassa ja söin itseni ihan ähkyyn, jonka johdosta makasin koko illan sohvalla ja valitin täyttä mahaa. Illasta en saanut syötyä mitään ja aamulla ennen seitsemää oli haettava klementiiniä aamupalaksi sänkyyn, oli NIIN paha olo! Jatkossa jätän ahmimisen miehelle ja syön itse maltillisemmin.. :D

Tämä tissikipukin alkaa olla jo naurettavaa. Tuntuu siltä kuin rintojen kohdalla olisi kaksi isoa mustelmaa. Miesparkakaan ei uskalla niihin enää koskea, kun ulisen jo hipaisusta. :( No kuten mies sanoi, näiden oireiden luulisi loppuvan aikanaan - viimeistään 8 kk:n päästä!
 
Täällä kanssa osa oreista lieventynyt, väsymys on jo vähän hellittänyt ja kuvotus. Mukaan on tullut rintojen arkuus, NÄLKÄ, jatkuva jano, hajuherkkyys...
Siis mun on pakko syödä jotain koko ajan... Ja kun mä syön on paree muitten olla hiljaa ja koirienkin kaukana ;D. Must oikeesti tuntuu että kaikki yrittää päästä mun lautaselle ja siis mähän kuolen nälkään... Sit mä äksyilen kaikille jotka tulee lähellekkin kun mä SYÖN =D. Noo toivottavasti tää nälkä häviää, koska muuten mä oon kohta muodoton pallo...
 
TiinaO_O: Mitä lääkettä ostit? Vaikka itselläkin pahin ummetus jo helpottanut juurikin ruokavalion muutoksella, niin meinasin kuitenkin varalle käydä lääkekaappiin jotain ostamassa. Mutta niitäkin kun niin kamalan paljon vaihtoehtoja.
 
Neuvolalääkäri suositteli Duphalacia, kuulemma sellaiset lääkkeet on hyviä mitkä sisältää laktuloosia (olikohan se noin..). Muut saattavat sitten vaikuttaa kroppaan vähän liikaakin. Ummetus tulisi hoitaa, ei ole kuulemma hyväksi jos kauheasti pitää ähistää. :)
 
Mulla oli esikon kanssa sillon kans ummetus kiusana, ostin lääkärin neuvosta Levolacia, joka on myös siis tota laktuloosia, käytin kerran ja sen jälkeen en enää uskaltanut.. Otin vielä pienemmän annoksen mitä purkin kyljessä oli ja voin sanoo et istuin sen loppupäivän vessassa.. :D

Ja Saido, sen tickerin saa pois kun menet omille sivuille, sieltä omat tiedot, rullaat hiukan alaspäin, tulee kohta "allekirjoitus ja ticker".. Siinä kohtaa on sellasta tekstiä, niin pyyhit pois ja tallennat. Sillä pitäis toi ticker lähteä pois :)

Omaa napaa hiukan: Täällä alkaa pahoinvointi oikesti kiusaamaan, jopa tytön ruokien haju alkaa kuvottamaan, puhumattakaan omasta sapuskasta, Yritin syödä ihan normaalia makaronilaatikkoa tuossa yks päivä, kolmen haarukallisen jälkeen totesin miehelle, että jos yhtää enempää yritän syödä ni sit tulee ylös. :/

Puuro&mustikkasoppa ja näkkäri juustolla on ainoita jotka ei aiheuta kuvotusta tällä hetkellä. Kahvistaki jää puolet kuppiin. Yäh.

Ja voihan palelu, mies sano et ostaa mulle synttärilahjaks pilkkihaalarin... :D Mutta joo siinä vähän omaa valitusta, nyt sohvalle rötväämään..
 
Mulla on nyt iskenyt ihan kummallinen oire, nimittäin tuntuu ihan siltä kuin emättimessä olisi jotain ylimääräistä? Mistähän ihmeestä tuo johtuu, toivottavasti ei mitään vaarallista:/  Nyt on muuten täälläkin rinnat todella kipeät. hyvä kun nukuttua sain :D
 
Tämä asia ei kyllä kuuluu tänne, mutta kirjoitan silti kun tämä palsta on niin aktiivinen. Eli siis tietääkö kukaan onko vanhempien syntymäpainolla yhteys lapsen syntymäpainoon? Olen itse ollut syntyessäni reilut 4800g/55cm ja mieheni noin 5200g/56cm. Molemmat olemme tulleet maailmaan lopulta keisarinleikkauksella. Olemme molemmat nyt normaalipainoisia. Itseä nyt vähän jännittää, että millainen jättiläinen meille onkaan tulossa.. !!
 
ninspe, outo kyllä tuo sinun uuswi oire! Toivottavasti se bkertoo vain että joku siellä kasvaa ja tekee tilaa. :)

linella, kyllä voi lapsen koko periytyä mutta ilmeisesti äidin omalla syntymäpainolla on enemmän merkitystä kuin lapsen isän. Ainakin multa kyseltii kuopuksen raskaudessa omaa syntymäpainoani, miehen painoa ei hirveesti noteerattu. Toivotaan kuitenkin että teidän vauva on oman tien kulkija ja syntyisi kuitenkin hieman pienempänä. :D

ON: Outo oire, maha ollut tänään oudon oloinen, ei ole paha olo eikä turvota sen enempää kuin aiemminkaan. Ihan kuin närästäisi tuolla mahalaukun seudulla, sellainen tosi outo tunne. Väsyttää ja väsyttää, voisin vaan  nukkua...
 
linella, samaa mieltä Hempan kanssa, eli äidin syntymäpaino voi antaa viitteitä lapsen syntymäpainoon, tosin poikkeuksiakin löytyy.. :)
 
Ok. Kiitos vastauksistanne. Toivotaan, että ei ihan kahdeksan kiloista pötkylää tule! :D Mites, onko mielialan vaihteluita? Täällä mieli aaltoilee niin ettei ihan itsekkään pysy perässä! Onneksi puoliso on ymmärtäväinen!
 
Täällä mennään rv 8+5, laskurin mukaan. Ekassa ultrassa varmaankin selvinnee todellinen tilanne! :)

Ensimmäiset oireet oli mahakipu, rinnat todella kipeät, väsymys ja nälkä.
Eilen onnistuin mainitsemaan, että oireet kadonnut. No tänä aamuna se kostautui ja ensimmäiset pahoinvoinnit kärsitty. 

Ehkä tuolla oikeesti jotain on kun oksennellakkin saa!! Toivottavasti! <3
 
Ihan ensimmäisillä viikoilla väsytti ihan tolkuttomasti, olin ihan pihalla koko ajan ja nukuin puolet vuorokaudesta. Nyt, rv 9+2, väsymys on hiukan vähentynyt, mutta en edelleenkään jaksa tehdä juuri mitään.

Muutaman viikon ajan on ollut huono olo ja huimausta alhaisen verenpaineen takia, mutta nyt muutama päivä sitten alkoi kunnon pahoinvointi ja oksentaminen, mikään ei pysynyt sisällä ja töissäkin sai juosta vessassa.. Eilen oksensin kaupan autohallissa...

Sain lääkäriltä Primperan-reseptin. Ensin en halunnut ottaa lääkkeitä kun ei ikinä voi olla varma vaikutuksista pikkuiseen, mutta lopulta voimat olivat ihan lopussa kun mikään ei pysynyt sisällä, joten päätin kokeilla lääkettä. Ja toimiihan se, nyt voin jo syödä, mutta ei se poista pahoinvointia, ainostaan on helpottanut oksentamiseen. Onko täällä joku muu joka on käyttänyt/käyttää Primperania? Miten se on toiminut teillä? En ole lukenut koko ketjua, joten olen pahoillani jos aikaisemmin on ollut juttua tästä.
 
nygr86, itsellä ei ole kokemusta tuosta Primperanista mutta kaverini söi sitä kun oksenteli rajusti raskauden aikana. Minusta hänellä välillä auttoi ja välillä taas sitten oli päiviä ettei siitä ollut mitään apua. 

Itse olen matalaan verenpaineeseen ostanut salmiakki-nimistä lääkettä ;DD 
 
Erittäin paha olo vaivaa, ja nyt varsinkin joulun aikaan on pahempana, kun koko ajan tuoksuu ruoka (tälläkin hetkellä kinkku uunissa) ja sit myös harmittaa ku ei saata syödä oikein mitään kun oksennan melkein joka päivä, ja pahimpina päivinä joka ruoan jälkeen :(
Miten tässä voi nauttia joulusta kun ei saata syödä mitään ja on niin huono ja väsynyt olo ettei jaksa tehdäkään mitään.

rv 10+ ja yli puolet ajasta jo pahoinvointi vaivannut :/ Ja ensimmäistä oottaessa pahoinvointi jatkui reilusti yli raskauden puolen välin, joten helpotustakaan ei välttämättä ole vielä aikoihin odotettavissa...

Mutta yritän nauttia joulusta parhaani mukaan, joulu kun on lempiaikaani. Ja innolla odottelen tammikuuta kun on eka ultra!
 
Meikäläinen on kaahinu ittelleen lähes kaikki oireet,mitä vissiin vaan voi olla olemassa.
Viidennestä raskausviikosta eteenpäin on kuvottanu,rinnat on ollu metriä kaukaa kipeät. Pari viikkoa sitte alko vessanpöntön halaaminen aamuin ja illoin,mutta pelastus löyty noista sea band-rannekkeista. Karmein olo helppas ja enää etoo vaan pikkasen.
Päänsärky tosin on tullut tilalle ja toi pissalla hyppääminen rupee kinnaamaan hermoja ihan kivasti.
Ja jottei unohtus,niin repäsykivut pistää välillä haukkomaan henkeä oikeen kunnolla!

Mutta kyllä nää kestetään.... Palleroisesta ku on molemmat meistä haaveillu monta vuotta ja viimeinki tää haave näyttäs toteutuvan emoticon
 
Täälläkään ei olla vielä päästy ihanaan toiseen kolmannekseen, vaikka ajallisesti siellä jo ollaankin (rv 12+4). Aamurutiineihin kuuluu oksentaminen, kuten noin viimeiset seitsemän viikkoa. Viikko sitten tuli viimeksi muuhun vuorokauden aikaan oksu, joten sen verran on onneksi helpottanut. Pahoinvointi jyllää vaihtelevasti koko päivän, illat ovat usein ne pahimmat. Ruoka maistuu onneksi paremmin, mutta yhä hyvin valikoidusti. Tavallinen kotiruoka ei ollenkaan, mikä hieman hankaloittaa tätä lomailua. No, nyt pystyn kuitenkin jo laittamaan pojille ruuan pöytään, tosin ruuanlaittoon en vielä pysty, joten se on yhä miehen hommaa. Mutta nyt kun mies oli pari päivää töissä, niin saan sentäs pojille mikrossa lämmitettyä valmiin ruuan :). Itse pystyn syömään kaikkea kummallista, kuten purkkihernekeittoa, eineskaalilaatikkoa ja joitain pakasteruokia. Ja jälkiuunileipää ja mandariineja, niillä elän jos mikään muu ei mene alas!

SussuRiina, mullakin oli SeaBand -rannekkeet noin kuukauden käytössä, mutta nyt olen niistä jo luopunut. Tuntuu että ne auttoivat siihen jatkuvaan oksentamiseen (ainakin jollain psykologisella tasolla), mutta etomiseen eivät.

Uutena oireena on huimaus, joka välillä pistää oikein pyörryttämään. Verenpainetta olen kotona seuraillut ja se on vähän alhainen (kuten yleensäkin), joten salmiakkia syön aika surutta, tuntuu että se (ja suola ylipäänsä) auttaa.

*Muoks* Kurkkasin vielä edelliset kaksi neuvolakorttia ja näyttää siltä että edellisissä raskauksissakin paino on alkanut nousemaan vasta rv 20 jälkeen, rv 16-18 neuvoloissa se on yhä ollut laskussa. Eli ilmeisesti mulla on pahoinvointi kestänyt sinne saakka... Huoh.
 
Täällä 13+1 ja edelleen iltapahoinvoinnit vaivaa. Oon huomannut, että se auttaa jos menee sänkyyn makaamaan silmät kiinni kyljelleen eikä liiku ollenkaan... Esikoista odottaessa pahoinvointi ei kestänyt muistaakseni näin pitkälle...?

Päivällä huimaa helposti (salmiakkia pitää olla varuilta saatavilla) ja päätä särkee.
 
KÄÄK, millon tää pahoinvointi loppuu!?
Täälläkin lähinä iltasin pahoinvointia, tai silloin se on pahimmillaan. Ei onneksi edes joka ilta mutta silloin kun on niin huhhu, kuvottaa kaikki hajut ja ajatukset hajuista ja ruuasta niin etten päästä edes tota miestä lähelle.
Muutoin on vähä helpomaa päivin just mutta jääkaapin oven avaaminen on vieläkin jotain niiin kauheeta!! yökkäys :(

mut hyvät päivät onki sit tosi hyviä ja kullan arvoisia :)
 
Pahoittelut kaikille joilla pahoinvointi vaivaa. Mä olen siltä vatsatautia lukuunottamatta välttynyt. Syöminen on kyllä vähän vaikeaa, ruoka maistuu kovin vaihtelevasti ja paino onkin vähän pudonnut.

Mulle iski tänään ja eilen iltapäivästä alkaen ihan älytön ihottuma. Luulisin että liittyy jotenkin raskauteen, kun en muutakaan keksi. En ole vaihtanut pesuaineita/ruokavaliota/ihonhoitotuotteita. Sellaista paikkaa vaihtavaa, kammottavaa kutinaa aiheuttavaa nokkosihottuman tapaista. Oirehtiiko kenenkään muun iho?
 
Takaisin
Top