Oireilua..

Pitää toivoa että itselle ei tulis pahempaa pahoinvointia, ei kuulosta kivalta... emoticon Välillä on hieman etova olo, ei vielä sen kummempaa. Ennen tykkäsin syödä hirveästi lihaa, nyt kun syön liharuokia niin alkaa aina jossain vaiheessa tökkiä, ei uppoa samalla tavalla kuin ennen... Rinnat on välillä kipeät ja nännit tosi arat! Pinna tuntuu olevan välillä toooosi lyhyt, siitä on saaneet kärsiä niin mieheni kuin myös koiramme. emoticon
 
Mulla on koko ajan jotenkin vähän etova olo. Toivonkin, että jää siihen, ettei tarviikaan alkaa halailee pönttöä. Rinnat aristaa, tuntuu kun niissä ois jotkut möykyt sisällä! Ehkä ärsyttävin raskausoire tällä hetkellä on kuitenkin noi näppylät, jotka on vallannu mun leuan... :/ On vielä tosi kipeitäkin. Kysyin lääkäriltä, että mitä niille voi tehdä ja vastaus oli: Jaa, no ei oikein mitään. Annat olla vaan. Ehkä ne siitä ajan kanssa häviää.
 
Nonni, kerkeshän sitä iloitsee parin päivän ajan hyvästä olosta.. Aamulla pitiki työvuoron päätteeks lähtee pönttöä kaulailemaan, etova huono-olo senku vaa jatkuu. Saapi nähä mitä vatta tuumaa, ku pääsee illal taas töihi haistelee paskan käryä :P
 
Täällä tänään päänsärky nostanut etovuuden lisäksi päätään. Voinee johtua tuosta makeasta herkkutarjonnasta, jota yritin syödä synttäreillä tänään aiemmin... inhaa :(
 
Minä juoksen jo nyt yölläkin vessassa!! Ja aamulla on karmea nälkä, mutta ruoka ei vain maistuisi...
Sydämen tykytyksiin löytyi hoidoksi magnesium. Kivennäisvedestä on saa sen kätevästi, miät nyt ne hapot pitää ensin haihduttaa pois, kun muuten turvottaa järkyttävästi!!

Raskaus monivitamiineissa on kai jonkin verran magnesiumia? Pitäisi nekin käydä hakemassa...
 
Kävin eilen hakemassa apteekista pahoinvointirannekkeet ja en voi muuta, kun suositella. En ole sen jälkeen oksentanut ja ruokakin maistuu paremmin. Olen näitä nyt pitänyt ihan kokoajan, paitsi suihkun jälkeen unohtui heti laittaa ja paha olo alkoi hipimään. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
 
Heh, lauantaina tuli vedettyä sellaset megaöverikilarit miehelle, et ihan naurattaa. Mun maailmani kaatumiseen ei paljoa tarvittu xD Oltiin kavereiden juhlissa ja oltiin sovittu, et lähdetään 23 pois. Mulla oli seuraavana päivänä agilitykilpailut ja aikanen herätys. No sitten 22:45 tuli mun mies sanomaan, et kohta ois mahdollisesti vielä lämmintä iltapalaa tarjolla, et jäätäiskö hetkeksi. Sanoin et jos vartissa on iltapalaa ni voidaan jäädä mut muuten lähdetään. Jäin siinä sit kavereiden kans suustani kiinni ja noin 23:10 menin pihalle, jossa mieheni oli grillaamassa. Sanoin moikat isäntäväelle ja ilmotin miekkoselle, et se ois lähtö nyt. Hän ois halunnu nopeesti syödä yhden makkaran, mitä oli siinä ollut grillaamassa (siis isoa läjää makkaraa ja lihaa siksi, että ME ehdittäisiin syödä). Sanoin sit vaan et tulkoot jollain muulla kyydillä, jos ei nyt lähde. Sit hän kysyi, et käviskö se tosiaan jos tulis toisel kyydil. Totesin, et mieti sitä ja lähdin pois. Sit vielä autossa soitin kauheen keuhkoomispuhelun kaikkine kirosanoineen ja mä en edes normaalisti kiroile juuri lain. Ihme hormonihirviökohtaus :D Ehdin jo laittamaan tekstarinkin et painuu muualle nukkumaan ja tulee kotiin vasta ku mä oon aamulla lähtenyt. Piti sit laittaa anteekspyynnöt perään ja toive, et tulee kuitenkin viereen unille :D  Voi voi... tällanen oli uutta mullekin. En mä tällai ollu ku esikoista odotin :D
 
Cissi84 täällä kanssa vastaava räjähdys eilen. Tuli oltua viikonloppu anoppilassa miehen, pojan ja appiukon kanssa. Siellä ne jotain remppaa teki. Poika nukkui ekan yön todella huonosti ja sit sitä joutui joka sekuntti vahtimaan ja itselle ei jäänyt yhtään omaa aikaa. 
Olin siis sunnuntai aamuna jo todella väsynyt ja sit räjähdin miehelle ja huusin ja porasin ja kiukuttelin vähän lisää. Mielestäni kyllä ihan aiheesta. Paha oli olla kun tuntuu että itse tekee kaiken. Toinen tietty teki remppaa koko päivän, mutta sai päivän päätteeksi rentoutua kaljan ja kavereiden merkeissä ja käydä rauhassa saunassa ilman poikaa. 
Nyt onneksi kotona ja mentiin nukkumaan todella myöhään. Kello taisi olla puoli kaksitoista yöllä kun päästiin nukkumaan, poikakin onneksi nukkui hyvin ja puoli kymmeneen asti niin sai äitikin levättyä. Nyt taas rytmistä jotenkin otettava kiinni. 
Väsymys saa ihmeitä aikaan. Vaikka olinkin jo anopilla htoisen yön saanut nukuttua ihan hyvin, niin olin henkisesti ihan lopussa. Toivottavasti selviän tästä kaikesta kun vauva syntyy. Väliin kyllä tuntuu että mitä on tullut tehtyä kun on hommannut itsensä raskaaks. Mutta sit se helpottaa kun katselee poikaa ja se on oma aurinkoinen itsensä. Eihän väsymys meille kenellekään sovi ja saa aina ne huonot puolet esiin. 
 
Mä oon ainakin väsyneenä itse perkele. Ehkä sitä jaksaa ja saa jostain niitä energiaboosteja ku vauva tulee. Kyllähän sitä ekankin kanssa vauva-aikana havahtui useaan otteeseen, että selviää vaikka nukkuisikin vähän vähemmän kuin "edellisessä elämässä". Ainakin mä kovasti toivon, että noita boosteja sitten tulee :D
 
Jee, pahoinvointi on ainaki näillä näkymin taas helpottanu! :)

Mää oon kans väsyneenä varsinainen hirviö, eli tällä hetkellä suunnilleen 24/7.. emoticon sori lapset!
 
Jaahas, tuli sit vihdoinki haettua lääkärin määräämät pahoinvointi tabut. Alkaa vähän jo nyppii tää  24/7 ällötys ja yökötys. Hormoonihirmuilu kans tuttua täällä päi, melkeimpä kestov*tutus päällä kokoaika :P
 
Tänään hain apteekista Sea Band rannekkeet ja luojalle kiitos! Alkuun tuntui, että pahoinvointi vain lisääntyi, mutta nyt ei enää yhtään mitään. Olo melkein kuin ennen raskautta, huimauskin helpotti :)
 
Myös minä olen väsyneenä kuin itse piru. En lapselle osaa kiukutella ja parempikin niin, mutta miehelle on niin helppo purkautua. Suurin osa on jäänyt vain oman pään sisälle, mutta kieltämättä välillä ottaa päähän, kun itse oksentelee ja on jatkuvasti väsynyt ja toinen ei tee asioiden eteen juuri mitään. Tarkoitan siis kotihommia ja sellaisia pieniä asioita missä voisi auttaa. Mies voisi esimerkiksi antaa mun nukkua välillä vähän pidempään, mutta sen sijaan tämä onkin lähes joka aamu nukkunut itse puolen päivän tienoille, kun me esikoisen kanssa noustaan jo klo 7 jälkeen. Ehkä siis vähän syytäkin kiukuta, mutta toivotaan, että tämä helpottaa jossain vaiheessa. Nyt tosiaankin huomaa kuinka tärkeät kunnon yöunet on. :)
 
edellisellä kuulla olikin sit tuulimuna, plussa tuli eka testiin ja parin päivän päästä näyttikin negaa :-( ja sit tuli menkat, nyt tällä kuulla samoja raskausoireita ku viimeks mut nyt vaan paljon voimakkaampia ja varmempi tunne hedelmöittymisestä ja raskaudesta, uutena oireena se et maha on aika herkästi löysällä, onko kellään muulla ollut vastaavaa mahan sekaisuutta alussa ? ihmettelen vaan et voiko tuokin olla oire, vaikka luinkin jo muilla palstoilla että aika monella itse asiassa olisi tätä alkuraskaudessa, mutta kysytäämpä täälläkin että onko muilla ollut ja voiko laskea raskausoireeksi?
testin ajattelin tehdä vasta sitten ku menkat on oikeasti pari päivää myöhässä, eli perjantaina pitäis olla pari päivää myöhästyneet jos raskaana ollaan, silloin siis kaivan testiä esiin
 
Täällä jo tovin ollu vatta sekasin, kyllä ite lasken sen yhdeksi oireeksi :P
 
Mulla ainakin oli viiden päivän infernaalinen ja lähes kontrolloimaton ripla hedelmöittymisen jälkeen, joten ei silleen varmaan ihme jos on jotenkin vatta sekaisin =) 

Itsellä oireet on aika lieviä, väsymys vaiva ja ajoittain etoo. Vessassa saa ravata liruilla, ja nälkä on ihan hirvee. Nyt on alkanu vatsa vähän pönöttää enkä oo normifarkkuja jaksanu kiskoo jalkaan. Petipuuhat ei nappaa ollenkaan ja sekös miestä sieppaa. Mut koitin hänelle eilen selittää, että ton erittäin aktiivisen yksvuotiaan perässä ravaaminen ja siivoominen on aika raskasta, ja sit alan sammuu jo ilta kasin kieppeillä. Herätys on aina viimestään puol seiska amulla.. Kaipa tää tästä kohta kun eka kolmannes alkaa olemaan voiton puolella =)
 
Täällä viikot nyt 8+1, ja tuntuu, että vatsa kasvaa ihan kamalaa vauhtia. Ainoastaan yhdet normifarkut enää mahtuu jalkaan (ilman kamalaa tuskaa). Tänään on pakko lähteä ostamaan jostain äityisfarkut. Muutoin oireet ovat olleet aika vähäisiä. Rinnat vähän aristaa, pientä etovaa oloa lähinnä iltapäivästä ja väsymystä. Saas nähdä, näinkö helpolla näistä oireista selvittäisiin, vai onko pahimmat olot vasta edessä? 
 
Mamma90 täällä oli varmaan ekat kaksi viikkoa plussauksen jälkeen enempi tia vähempi löysemmällä maha ja nyt on viikon ollut enempi tai vähempi ummetusmaista :) Että näin se tilanne kanssa muuttuu nopeasti :)

(.) Täällä on rintojen arkuutta päivittäin ottaessa liivit päältä poies. Niin kauan on hyvä, kun ovat päällä :) Tukea siis kovasti kaivataan. Kasvua en niinkään ole niissä havainnut vielä, mutta erittäin raskailta tuntuvat :)
 
Oireet loppui eilen melkein kuin seinään, vaikka kahtena edellisenä iltana olin oksentanut täyslaidalliset. Eilen huomasin, että puolen päivän aikaan ei ollut sitä pohjatonta nälkää, mitä aiemmin, ei myöskään huonoa oloa eikä väsymystä. Ei tarvinnut nukkua päikkäreitäkään. Tänään sama juttu, ei huonoa oloa ei väsymystä. Eilen iski päälle flunssa, siis kurkkukipeä ja räkätauti, sekö tätä pakkaa nyt sekoittaa? Voiko olla edes mahdollista? Joka tapauksessa huomenna on np-ultra, sieltä sitten hyviä tai huonoja uutisia. Ehkäpä selviää oireiden loppumisen syykin. Jännityksellä...
 
Serafiina Toivotaan, että siellä olisi kaikki kohdillaan :)

(.) Ai niin, sen unohdin aiemmin kirjoittaa, että tänään oli eka kunnon ykärefleksi päällä aamulla. Olin ottamassa monivitamiinin ja pilleri jäi jotenkin kielen päälle. Sitä sitten köhäisin ulos ja saman tien tuli aivan törkee oksetusrefleksi... Juoksin vessaan, pidin silmiä varmaan minuutin ja hymäilin itsekseni... Olo meni kyllä onneksi ohi...
 
Takaisin
Top