Oireilua..

Mulle on kans tullut nyt viikon sisään kouristuksia, en tiedä onko supistuksia vai venymisiä, kestää 0,5-1 min ja sit loppuu. En osaa olla kovin huolissani kun ne on aina menneet ohi.. :)
 
Eikä varmasti munkaan tarvis olla. :) Kaikki oli masussa hyvin, syke 150 ja kohtu kasvanut hyvin. Terkka sanoi että kohdun kasvuun siis liittyy nää kivut, se kun on näillä viikoilla niin nopeaa. Joillain kuulemma todella voimakkaitakin kipuja, toisilla taas ei ollenkaan, monenlaisia on raskauksia siis. :)
 
täällä on kans kärsitty tuosta päänsärystä.. :(( kaikki keinot kokeiltu ja mikään ei auta :(
ja sitä väsymyksen määrää! voisin nukkua viikon putkeen :D
viimeviikon ke oli neuvola ja kaikki oli hyvin :P kuunneltiin myös sydänääniä. :)

Tietääkö kukaan että saako noita gefilus mehuja juoda kuinka paljon? Olen hurahtanut siihen appelsiini-veriappelsiini yhdistelmään ja voisin elää pelkästään tuolla mehulla <3 ruoka ei oikein uppoa, paitsi jos syö todella pieniä annoksia.. :/
 
mimi., ootko kokeillu, että joku hieroo sun niskaa? Mulla oli viime viikolla yhtenä päivänä kauhee migreeni, niin että ihan oksu tuli, kun sattu niin kauheesti. Mutta siihen autto kun miekkonen hieroi ihan takaraivon juuresta ja niskasta. Sitten vaihdoin vielä eri tyynyn pään alle ja nukuin 11 tunnin yöunet. Toivottavasti sulla helpottaa pian!
 


Via kirjoitti:




Mä siis voi todella huonosti viikot 7-10 ja viime viikon (viikko 11) vähän paremmin ja toivoin, että tää olis niin kuin tässä.


Jaa-a. Viikolla 12 olo huononi taas ja oksentaminen on joka aamuista. :P Iltaisinkin ällöttää. Nyt viikko 14 ja olen siirtynyt aamuoksentamisesta aamupäiväoksentamiseen, kiva etsiä kiireellä vessaa kauppakeskuksesta tai kylpylästä...

Päätä särki viikon verran silleen nestehukkamaisesti, tulkitsin sen johtuvan hormoneista, onneksi se meni ohi koska se oli ärsyttävää. Mua auttoi, kun mies hieroi mun jalkoja: se ilmeisesti jotenkin rentoutti?
 
m-kukka eipä oo kyllä tuota tullu kokeiltua :o kiitos vinkistä, täytyy kokeilla seuraavan kerran kun pää on kipee :P nyt on saanu olla taas pari päivää ihan normaalisti :D
 
Täällä on myös ollut päänsärkyä ilmassa. Oksennella saa 1-3 päivän välein. 24/7 pahaolo on onneksi väistynyt :) Nyt on ollut toista viikkoa jo vähän mukavampi olla :)
 
Tsemppiä kaikille pahoinvointien kanssa! I feel you! Mulla ne onneksi on jo ohi ja oireiden suhteen eletään kultaista keskiraskausta, melko oireetonta siis (tai ei ainakaan pahoja vaivoja).

Liitoskipuja mulla kans ollut tässä muutaman viikon. Harmi että ne alkoi taas näin aikasin. Mutta niistä ei kannata huolestua. Mulla oli koko viimeraskaus liitoskipuja ja loppua kohden aivan järkyttäviä sellaisia. Sen puolesta olen vielä tyytyväinen että pystyn liikkumaan kun on tuoreessa muistissa ne loppuraskauden kivut.. :s 

Eiffe, mullakin verenpaineet alhaalla ja se aiheuttaa pyörrytystä, huimausta ja näköhäiriöitä (silmissä sumenee ja välkkyy kun nousen ylös.) Mulla on muutenkin alhaiset paineet mutta jostain syystä se vaikuttaa oloon näin voimakkaasti vain raskaana, nyt ja edellisellä kerralla. Suola ja salmiakki ei oo tuntunu auttaneen. Viimeneuvolassa mitattiin 110/68.  Helpottavia asioita pyörrytykseen on ollut paljon raitista ilmaa, trippimehu aina mukana käsilaukussa siltä varalta että alkaa pyörryttämään ja se että yrittää vaan liikkua ja pysyä liikkeellä mahdollisimman paljon vaikka välillä näkökenttä vaan välkkyykin. Ja juo paljon vettä ja syö säännöllisesti niin jaksaa pysyä liikkeellä. "Laiskottelun" jälkeen tuntuu aina tuplaten vaikeammalta pysyä pystyssä. Vitamiinit on myös saattaneet auttaa.
 
Onko kellään muula niin sanottuja hormooni finnejä eli sellaisia jotka kasvavat sisään päin ja ovat todella kipeitä, niitä ei voi puristaa..? itselläni on näistä koitunut oikein ongelma ja niitä on naamassa, päässä(hiustenseassa ja  niskassa) ja selässä.. ja ei se että olis pelkästään näitä vaan on myös ihan niitä tavallisia finnejä lisäksi.. ARGH! ei näihin oikeen auta mikään ja tuntuu että ei ne oikeen peitykkään. En edes teini-iässä kärsinyt finneistä oli niitä toki mutta vain muutama hassu.. Sitä tuntee itsensä todella rumaksi ja ällöttäväksi ja itseä ärsyttää kun vähänkin tulee jostain jotain kritiikkiä niin pitää ruveta itkemään ja mököttää monta päivää vaikka normaalisti jätän omaan arvoonsa paskanjauhajat. On nämä hormoonit sitten vain ihania =)
 
termiitti, Mullakin on hormonifinnejä, etenkin leukaperissä ja toisessa poskessa. Ikinä en ole mikään siloposki ollut, mutta nyt näitä on kyllä enemmän kuin koskaan. Välillä tuntuu, että iho on paranemaan päin, mutta sitten niitä tulee jostain lisää. Sinänsä nämä eivät häiritse, koska ovat leukaperissä piilossa ja saan meikillä aika hyvin piiloon. Mahtaako olla todellista se niin paljon puhuttu kaunis ja heleä raskauden aikainen iho? :D
 
minä ilmoittaudun myös finnieni kanssa! :( ne ei kyllä ole sisään kasvaneita vaan ihan normaaleja finnejä. normaalisti on ollu naamassa muutama ja nyt raskauden aikana koko yläselkä ja rintakehä täynnä.. ikinä ei ole noissa paikoissa ollut, naamassa vain välillä pari hassua..

kannattaa kokeilla neutrogenan blackhead eliminating (meniköhän oikein :D) kasvovettä. on ainakin naamaan auttanut kun joka päivä käyttää ja selkään on tullut nyt paljon vähemmän :) tätä siis myydään ainakin anttiloissa ja apteekeissa :) kirvelee, mutta toimii!
 
Ihan sikatehokas lääke finneille on Basiron, jota saa apteekista. Raskaana olevia pyydetään tosin konsultoimaan lääkäriä ennen käyttöä. Huomautan omasta kokemuksesta, että jos käyttää sitä voidetta, niin ei kannata laittaa värikästä paitaa päälle - värit lähtee aika lahjakkaasti. Nyt jos pitäis käyttää ni valitsisin varmaan sen pesunesteen... 
 
Ai niin, ja sit sellanen himskatin kallis Sothysin kasvorasva rasvaiselle iholle on hyvä paikallishoito. Mulla kosmetologi suositteli sitä just niille alueille mihin tulee noita hormoninäppyjä. Se tuubi kestää kauan, kun ei tartte koko naamaan lutrata vaan ongelmakohtiin vaan. Nimeltään voide on creme reparatice (active creme). Mulla on tehonnut ja kosmetologi suositti sitä mulle, kun tykkään puristella finnejä ja sepä ei ookaan aina niin fiksua :D
 
Minulla ollut viikon aivan hullua supistelua ja pari päivää tuntui siltä, että olis pakko ponnistaa ja kauheita vihlaisuja alapäässä.
Niinhän se lääkäri sitten määrä loppuraskaudeksi liikuntakiellon ja lepoa.
Nyt ollaan kotosalla syntymään saakka. Ja LA oli 3.3 :)
Kaikki hyvin niinkauan, kun vain saa olla kotona ettei vaan tartte sairaalaan mennä. Aion siis totella tätä rauhalliseti ottoa tarkkaan !
Kaikki oli kuitenkin pikkuisella hyvin ja kohdunsuu kiinni.
 
Itsellä oikea lonkka kipuillut nyt kolme päivää ja tänä aamuna tuli issias vaivaa. Tai näin voisin ainakin kuvitella että se oli sitä issias kipua. Meinasin jo mennä lääkäriin, mutta sitten en viitsinyt kun eivät voi kuitenkaan ottaa röntgeniä. Suotta menen moneksi tunniksi päivystykseen istumaan turhan takia. 
Jos vaikka opettelisin pyytämään apua koti askareissa.  
 
Emilia - 82 joissain tapauksissa ottavat raskaudesta huolimatta rtg-kuvia, asiaan varman vastauksen saa lääkäriltä. Nimim. pari vko sitten käyneenä keuhko rtg ja menossa loppu viikosta uudestaan. Tietysti lonkka ja keuhko on eriasia ja todennäköisemmin lonkkakuvausta ei tehä jos ei pakko, kauhko kuvan pystyy ainakin osittain ottamaan vatsan alueen lyijysuojauksen kanssa.
 
Aika hurjia nuo tästä asti alkavat liikuntakiellot :o. Tekisi itselle ainakin tosi tiukkaa. Tsemppiä kaikille niille, jotka sellaiselle joutuvat. Miltä noi supistukset tässä vaiheessa tuntuu? Onko se vaan että vatsalihakset kiristyy, vai onko muuallakin tuntoja (nimimerkillä ekaa odotellaan)?

Mulla on myös lonkan seutu vihoitellut, enempi vielä oikealta puolelta. Tosi löysät nivelsiteet on muutenkin ongelmana ja oikea lonkka on välillä vähän ärtynyt joskus ihan normaalistikin (ennen raskautta). Toivottavasti ei mene kovin pahaksi. Toisaalta hyvä kuulla etten ole ainoa.. 

 
Mulla oli viime yönä todella kipeä maha, tuntu kun puukolla viillettäis. Tänään sitten kävin lääkärillä ja sairaslomaahan sieltä tuli. Lepoa vaan ja mitään painavaa en saa nostaa tai kyykistellä. Kylläpä taas säikäytti :( Vieläkin välillä tuntuu viiltävää kipua mahassa.
 
Oireilusta sen verran, että nyt aamut sujuu oksentelematta, kunhan en syö enkä juo mitään heräämisen jälkeen... Töihin päästyä siinä 8 korvilla uskaltaa jo juoda ja syödä jotain :) Erikoista tällainen pahoinvointi :)
Liitoskipuja jonkun verran tulee jos yrittää vatsalihasten turvin sängyssä kääntyä. Myös istumasta ylös noustessa usein tuntuu vatsalla...
 
Takaisin
Top