Oireilua..

Tän hetken oireilut on närästys pitkin päivää ja LEVOTTOMAT JALAT iltaisin nukkumaan mennessä.  emoticon Raudan väheneminen kuulemma aiheuttaa tota jälkimmäistä, mutta viikko sitten veren rauta-arvot olivat vielä suht hyvät (hb 120).
 
Täällä alkanut närästys lisääntyvästi nostaa päätään... Tuntuu, että johtuukin aina eri ruoista eikä aina samoista... Vielä on selvinnyt ilman Rennietä, mutta katsotaan kuinka kauan :) Tsemppejä kaikille!
 
Täälläkin närästää edelleen, etenkin iltapäivällä ja illalla. Syömällä yleensä helpottaa tai maitoa juomalla. Tylsä oire, mutta sen kanssa tulee toimeen. Yritän olla mahdollisimman pitkälle ilman Rennietä ja ainakin, jos ei tämän enempää oireile, niin uskon pärjääväni loppuun asti ilman. Sipuli tuntuu olevan yksi pahimmista närästyksen aiheuttajista.

Nyt kuvioihin on astunut myös pieni turvotus sormissa ja jalkapöydässä varpaiden yläpuolella. Yöllä turvotusta tuntuu olevan ja tänä aamuna heräsin sen näköisenä kuin olisi botoxia laitettu huuliin. :D Onneksi tuo turvotus laskee aamulla melko nopeasti.
 
!Eritevaroitus!

Onko teillä muilla hyvin runsasta, nestemäistä valkovuotoa? Tää on tosi älöttävää ja inhottavaa, kun lurahtelee useaan otteeseen päivän aikana, yök. En tiedä sitten olisiko taas hiiva tullut, kutinaa ei kuitenkaan ole.
 
^ Kyllä. Eikä mitään kutinaa. Terveyssiteitä olen käyttänyt jo jonkun aikaa. Eli samalta kuulostaa. Neuvolassa sanoivat että on normaalia.

Ihan mielenkiintoista, että mua ei ole juurikaan viime aikoina närästänyt. Alkuraskaudesta närästi todella paljon ja yleensä melko herkästi närästää. Nyt kun vissiin pitäisi alkaa se närästys, niin mulla on loppunut. Pyysin vielä neuvolalääkäriltä uuden reseptin närästyslääkkeistäkin varmuudeksi, mutten ole niitä toistaiseksi viitsinyt edes lunastaa.
 
Täälläkin on runsasta valkovuotoa.. ollut jo hyvän tovin. Ei ole kyllä mukavaa, mutta onneksi pilkuhousunsuojista on apua. Kysyin tällä viikolla neuvolalääkäriltä asiasta, kun tutkittiin paikat muutenkin. On normaalia, että määrä lisääntyy ja omani oli ainakin ihan normaalia valkovuotoa. Ajattelin myös, että jos sattuisi olemaan hiiva, kun viime lääkärikäynnillä vuoto oli "ryynimäistä" (itse en ollut huomannut eikä mitään kutinaa tms. ollut). Ilmeisesti siitäkin vaivasta pääsi Canesten-kuurilla eroon.
 
En tiedä, onko tämä varsinaisesti oire, mutta jokos teillä on linea negra näkyvissä? Itselleni se on alkanut vähitellen piirtymään navan yläpuolelle ja nousee korkealle. :)
 
Närästys: Viime raskaudessa pärjäsin satunnaisella puolikkaalla Renniellä! Nyt niistä ei ole apua... Jatkuvaa syömistä, rasvaisen ja suklaan välttämistä ja nukkumista miltei istualtaan. niillä mennään. Ilman vahvempia troppeja yritän pärjätä.

Vuoto: Minulla taas oli alkuraskaudesta tosi runsasta. Runsaampaa kuin muistin olleen.

Linea negra: Viimeksi oli ehkä hentoviiva, nyt ei vielä ainakaan mitään näy.
 
Täällä on piiiitkä maha viiva! Jatkuu melkein tisseisi asti mutta on todella hentonen :D hihh..
 


Nannuna kirjoitti:
Täällä on piiiitkä maha viiva! Jatkuu melkein tisseisi asti mutta on todella hentonen :D hihh..


Kuulostaa juuri sellaiselta kuin minullakin on! Tosin ei ole navan alapuolella, mutta navan yläpuolella on hento, korkealle nouseva viiva. :D
 
Mulla ei vielä näy tota viivaa, mutta edellisessä oli, niin ehkäpä tässäkin... jonkun uskomuksen mukaan rintoihin asti yltävä viiva kertoo mahassa olevan tyttövauva ja sitten jos viiva loppuu napaan, tulee poika :D Hauskoja urbaanilegendoja :)
 


Cissi84 kirjoitti:
Mulla ei vielä näy tota viivaa, mutta edellisessä oli, niin ehkäpä tässäkin... jonkun uskomuksen mukaan rintoihin asti yltävä viiva kertoo mahassa olevan tyttövauva ja sitten jos viiva loppuu napaan, tulee poika :D Hauskoja urbaanilegendoja :)


Meidän tapauksessa tämä väite ei kyllä pidä paikkaansa ellei vauveli tiputa jotakin olennaista ennen syntymäänsä. :D Nämä uskomukset on aina hauskoja, kun onhan niissä aina 50 prosentin mahdollisuus osua oikeaan. :)
 
Täällä ei vielä viivoista tietoakaan. Viimeksi se näkyi ja poikaa odotin niin kuin nytkin. Mutta en tosin muista missä vaiheessa viiva ilmestyi. Sen muistan että ei meinnanut millään lähteä vaikka olin jo synnyttänyt. 
 
SueC harmittelut turvottelusta :( Inha vaiva sekin. Vielä ei ainakaan linea negraa ole bongattu. Vaikka ehtiihän se sitten vielä. Mahan alueen karvoitus on kyllä tummentunut keskilinjasta :D
yosa81 kyllä täälläkin välillä lorahtaa housuun tuota valkovuotoa, mutta pikkuhousunsuojaa olen alusta asti käyttänyt, kun viime raskaudessa ehti olla samaa oiretta ilmassa.
 
Täällä nyt menossa rv 34+2 ja vatsa on alkanut kiristää aika epämukavasti navan yläpuolelta. Yhtään raskausarpia ei ole tullut. Viimeksi tuli reisiin ja peppuun muutama arpi. 
Vauva on jo niin iso, että kääntymiset on aikas tuntuvia. 
19 päivää aikaa siihen kun lapsi saisi syntyä, eli silloin olisi tasan 37 viikko, eikä enää laskettaisi keskoseksi. Sitä odotellessa. 
 
Täällä alkanut supistella useammin ja supistukset kestää pidempään. Tänään tuli 35 viikkoa täyteen, oma veikkaukseni on että pieni poikani syntyy puolentoista viikon sisään. Kohdunsuukin kun on pehmennyt ja sisäsuu sormelle auki.

 
Jännittävää, et kohta alkaa jo ekoja vauvoja syntymään. Meidän perillisellä ei kyllä tunnu olevan mikään kiire, on edelleen todella ylhäällä eikä supistuksia ole. 

Mulla on ruvennut tulemaan turvotusta. Tosin reilu juominen ja suolan vähentäminen auttaa selvästi + pitää liikuskella vähän väliä. Tänään olen juonut varmaan 2 litraa ja nyt ei enää ole juuri ollenkaan turvotusta. Ilman tuota reilua vedenjuontia tilanne olisi todennäköisesti aika mahdoton.
 
Eilen jo rupesin kelloa kyttäämään, ku supisteli niin usein. Supisteluiden välit vaihtelivat 10-25min välillä. Kipeitä ei ollut mutta osa niistä puristavia ja todella epämukavia. Onneksi hellittivät kun menin maate yöunille. En mielestäni tehnyt mitään rasittavaa, mutta jostain syystä kohtu oli herkillä. En usko noiden supistelujen kuitenkaa johtaneen mihinkään paikkojen aukenemisiin. Tänään on ollut rauhallisempi päivä supisteluiden suhteen, joten uskallan odotella tiistain neuvolakäyntiin. Tila mahassa alkaa olee jo ahdas, mutta se ei näytä häiritsevän vauvan liikkumista. Vauhtia on riittänyt pikkusella lähes koko päivälle. Kylässä käynyt kaverikin hämmästeli päällepäin näkyvää hurjaa vauhtia mahassani. :D Vaikka olo alkaa olemaan tuskallista, niin toivon vauvan pysyttelevän vielä masussa ens kuun loppuun asti, kuhan ei sotkeennu napanuoraan tossa vauhdissa. ;)
 
Saas nähdä milloin ensimmäinen maaliskuinen syntyy, jännää! Toki saisivat vielä kasvaa vään aikaa :) Mulla ei juurikaan supistele, tai sitten en osaa erottaa niitä vauvan isoista asennonvaihdoista, jotka sattuvat. Menkkamaista jomotusta ja mahan kovettumista on ollut muutaman kerran, mutta on loppunut levolla.

Turvotusta olen havainnu käsissä, lähinnä sormissa. Lonkka- ja liitoskipuja on joinain päivinä. Mahaa kiristää päivittäin inhasti ja se on alkanut roikkumaan tosi alhaalla, vaikka vauva on poikittain/viistottain masussa. Yleisesti ottaen olo on ok.
 
Nyt on tarvinnut parina yönä ihan nousta vessaan pissalle. Vauvakin on yö aikaan kääntyillyt todella epämukaviin asentoihin, että ihan olen niihin herännyt. Saa nähdä kuinka tukalaksi olo käykään jos tämä raskaus kestää loppuun asti. 
 
Takaisin
Top