Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Mulla tuntuu siltä kuin vedet menis millä hetkellä hyvänsä ku kävelee etenkin portaissa. Inhottavaa tämä kipu :sad001
 
Selkää särkee ja uuvuttaa niin että itkettää vaan. En jaksa!

Luojalle kiitos kaurapussista..
 
Mulla tänään pelkkä sohvalla istuminen on alkanu supistaa ja vessassa oikein tunsi,ku nosti esikoisen housuja ylös kyykyssä, että oikein lorahti sellane iso läntti paksun limaista valkovuotoa :O ällöö!
 
Auts, nyt on ollu tuo häpyliitos tosi arka sen eilisen vauvan kääntöyrityksen jäljiltä. Muutenkin tuntee et mahaa on runnottu.
 
Jadeiitti, miten kääntöyritys meni? Kääntyikö?
Mulla oli kaks-kolme päivää ihan kosketuskipeät ne kohdat, mistä vauvaa yritettiin kääntää.. :sad001
 
Osaako kukaan sanoa missä vaiheessa yleensä alkaa tosi kovat liitoskivut tms? Tai kauanko niiden alkamisesta on mennyt synnytyksen käynnistymiseen vai onko niillä mitään yhteyttä edes siihen?

Mulla on keskiviikosta alkaen voimistunut jatkuvasti menkkamaiset kivut, kovat vihlontakivut kohdunsuulle tai jonnekin tonne ihan alas. Nyt olen myös alkanut kellottamaan terkan kehotuksesta suppareita (joita mulla on ollut siis n. puolesta välistä asti), vaikka ovatkin vielä aika laimeita siihen nähden mitä varmasn tosipaikan tullen tulevat olemaan. Niin esim tänä aamuna tuli viisi supparit 4-5 minuutin väliajalla. Tosin kesto oli max puoli minuuttia ja tosiaan eivät vielä olleet mitenkään tosi kovia, vaikka tuntuivat kuitenkin.
Älkää vaan sanoiko, että tällaista olotilaa voi hyvinkin kestää vielä neljä viikkoa :dead: Käveleminenkin on alkanut olemaan jo tosi tuskaisaa.

Tänään 38+0
 
Ja toivottavasti teillä joilla vaavi pt:ssa, kääntyisi vielä itsekseen. Mulla oli kans kiepsahtanut rt:sta takaisin pt:aan olikohan viikko 35 vai 36, mutta sitten kontrollikäynnillä oli onneksi itsekseen mennyt takaisin oikeaan asentoon, muuten olisi täälläkin ollut kääntöyritys edessä.
Mä olin ennen sitä kontrollikäyntiä useana iltana kontillaan pylly pystyssä, kun tän neuvon jostain luin. En tiedä oliko sillä merkitystä, mutta tyyppi kuitenkin kääntyi.

Miten teillä on sovitti nyt jatkot..oliko vielä kontrollikäyntejä ja sovitaanko sitten sektiosta vai yritättekö pt-synnytystä, mikäli vauvaksi suostu kääntymään?
 
Minniliini kyllä sitä voi kestää :S Joinain päivinä saattaa olla enemmän, toisina ei yhtään. Ite liitoskivut ei oo yhteydessä mitenkään synnytykseen mun mielestä. Joillaki alkaa jo raskauden alussa kovat liitoskivut. Ne ei liity supistuksiin.
 
Pöh Meli :arghh:
Vastaus jota en olisi halunnut kuulla :grin
Tuskaa tuleekos la:n yli menisi sen pari viikkoa..pahimmassa tapauksessa tätä olotilaa siis vielä 4vko:eek:
 
Minniliini täällä on liitoskipuja ollu jo kolmatta viikkoa ja pahenee vaan tuntuu välillä et ei pysty ees niiltä kävelemään. Ja lisäksi on tullu alaselkä kivut ja menkkamainen jomotus :sad001 oisin näiltä kivuilta valmis synnyttämään jo :sad001 mut toivottavasti pysyis viel alkuvuoteen :)
 
Hulluksi tosiaan tekee nää liitos kivut ja se että tuntuu kaikki nivelet sormien ja nilkkojen jopa leukojen nivelet löystyvän!!! Yhtä naksumista kaikki liikkuminen :hilarious:

Kolme s:ää ollut tänään kokeilussa :) vaikka jouduin laittamaan kaiken viehätys voimani käyttöön että sain miehen suostumaan peittojen väliin! Toistaiseksi ei oo ollu mitään tuntemuksia siitä että nää tosiaan auttaisi :rolleyes:
 
Sandrax mä tonne neuvolaketjuun jo raportoin, mutta lääkäri sanoi jo ennen yritystä että saattaa olla ettei käänny kun on.peppu niin tivakasti jo siellä lantionkuopassa. Eikä se sitten kääntynytkään.
Häpyliitos oli arka jo ennemmin, mutta nyt se on kipeä kuten myös tuo lantionseutu. Tai siis tekee tosi kipeää kun vauva möyrii sitä vasten, ei se koko ajan säre. Hieman arka oli myös eilen vatsa. Tänään myös vihlonut tosi kivuliaasti tuonne oikeaan nivuseen :sad001
 
Heheh.. Jos liitoskivut ja ajoittaiset supistelut olisi merkki synnytyksen alkamisesta piakkoin niin mä olisin synnyttänyt jo rv 20 tai aiemminkin. Ja vielä on kärvisteltävää reilu kuukausi laskettuun sikaankin saati jos menee yli :wink
 
Joo. Joulumielellä jo :D Tulee muuten sama virhe kännykällä kirjoittaessa lähes aina. Yleensä vaan huomaan korjata. Tietokoneella taas kirjoitan paitsi yleensä paisti :wink Selvästi siis lihat aina mielessä.
 
Joo, meidänkin baby ois syntynyt jo kuukausia sitten jos liitoskivut enteilis synnytystä. Mulla ne on oireillut jo jostain elokuusta asti, mutta lokakuusta lähtien ne on olleet suorastaan painajaismaisia na välillä on tosiaan kävelykyky mennyt, kun nivuset on olleet niin kipeät ettei jalalle ole pystynyt yhtään varaamaan painoa.

Nyt mulla on alkanut rutisemaan selkäranka, kun käännän kylkeä. Tuntuu ja kuulostaa aika hurjalta. Mutta tosiaan, nivelien löystyminen kuuluu asiaan. Lonkat lonksuu jne.

Multa on loppunut vähäisetkin kivuliaat supparit. Nyt vain on välillä sellaista vellovaa menkkakipua selässä, mutta se ei tule ja mene aaltoillen niinkuin aiemmat kivut. Hö. Ei tää kyllä tahdo ennen la ainakaan tulla :sad001
 
Siis mulla on kipeytynyt leukanivelet! Öisin ne on liekeissä kun kyljellää nukkuu tietty aina jomman kumman posken päällä. Kovien ja sitkeiden juttujen syöminen sattuu leukoihin. Tätä on kestänyt kyllä jo muutama viikko mutta nyt tajusin että kai ne leukaniveletkin sitten löystyy näköjään. Mä vissiin synnytän suun kautta kun ei tonne alaosastolle ole oireita juuri tullut muuta kun lonkkasärky. :laughing002
 
Mulla on kanssa vain alaselässä kipuilua aaltomaisesti. Kivuliasta supistelua ei lainkaan enää. Tämän siitä sitten sai kun esteltiin syntymää.

Nyt tosin on housuissa sidettä, kun en tiedä onko valkovuoto vetistä vai tihkuttaako lapsivettä.
 
Takaisin
Top