Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Heh oiskin hassua :) mä oon kyll niin koukussa että ne joutuu repimään multa puhelimen kädestä etten päivitä joka hetkeä someen :)
 
Nuorempaa odottaessa siin ryhmäs oli kolme naista samaa aikaa synnärillä ja osastolla, kaks vieläpä samassa huoneessa :) Kolmas sai tietää näistä muista vast tän foorumin kautta, ku oli eri huoneessa ja oli niin väsyny omasta sektiosta ettei sit jaksanu pyöriä edes siel yhteistiloissa. Eli ei se tosiaa oo mahdotonta etteikö osuttais samaa aikaa :D Tosin itellä ei oo älypuhelinta tai muutakaa millä vois laitokselta tänne mitään päivittää.
 
Ääk mä en tulis toimeen ilman älypuhelinta tai tablettia... läppäriä käytän tosi harvoin.. me ollaan koko perhe juts semmonen että melkein kommunikoidaanki puhelimilla vaikka istutaan samalla sohvalla...
 
Meidän synnärillä on isot laput joissa lukee että puhelimet pitää sulkea, joten ei sieltä ainakaan paljon päivitetä mitään mihinkään... :/
 
Mulla on tänään rv 35+3. Viime viikon lopulla huomasin yhtäkkiä että ompas helppo hengittää. Keuhkoihin oikein sattui kun sain niin syvään vedettyä henkeä pitkästä aikaa. :grin Mahakin tuntuu valahtaneen alemmas ja oma talvitakki istuu taas paremmin. :eek: Mutta myös ralli mahassa on hiipunut.. vauva liikkuu kyllä mutta sen liikkeet tuntuvat useemmin työläältä puskemiselta. Yörallia ei ole enää lainkaan vaan vauva puskee vain hetken välillä. Kun painelen vauvaa niin vastaa enää pienemmällä puskemisella.. oiskohan vauva nyt jotenkin alempana ja tilaa muljata on vähemmän?
 
Maha tuntuu täälläkin olevan tosi alhaalla. Ainakin sohvalla löhötessä mahtuu isokin lautanen olemaan tasapainossa mahan päällä :grin

Alapää on kyllä ollut sen verran kovilla, nyt viimeisen kk aikana, että hämmästyn jos huomenna sanotaan neuvolassa, että mitään ei ole kohdunkaulalla tapahtunut. Viime neuvolassa oli vauvan pää jo ihan lähtökuopissa, lisäksi se armoton puskeminen (ja kipuvihlaisut) tonne kohdunsuulle sekä joitain kertoja toistuneet kivut tossa edessä (kuvittelen että häpyliitoksen venymistä??) antaa mun kyllä olettaa, että hyvä jos tää pysyy laskettuun aikaan.

Esikko oli niin ylhäällä loppuun asti ja mulla ei ollut mitään tuntemuksia alapäässä, että se voi tokikin aiheuttaa virheitä tähän mun diagnoosiin :rolleyes: Kuitenkin tyttö syntyi rv 40+2.

Ja toissayönä oli maha niin löysällä, että pohdin itsekin ettei tää nyt vaan ois merkki...

Limatulppaa en koskaan esikoisesta bongannut, liekö mennyt vasta sairaalassa?! Mutta tosta toisesta km tuli sellaista venyvää läpikuultavaa limanoroa noin viikon ajan ennen veritulvaa. Eli se tod näk oli limatulppa.

Ja hei, mäkään en tunnistanut harjoitussupistuksia :D Neuvolantäti viimeks sanoi mulle et sulla on supistus päällä ja mä olin ihan että täh? :smiley-ashamed008:joyful:
 
Täällä muutaman kerran supistelua ollut tänään ei kipeitä, mutta ei kyllä sen enempää kuin tuon estolääkityksen aikana.

Vauva on kyllä tänään pitänyt bileitä masussa enemmän kuin estolääkityksen aikana. :D
 
Mä en osaa itselläni liiemmin noita harkkasuppareita bongata, ovat nii huomaamattomia, ku ylämaha muutenki liki koko ajan pinkeenä. Mut noita oikeita suppareita tuntuu tulevan päivä päivältä herkemmin :O Ja nyt alkaa tää levottomuus kun mikään asento ei ole tarpeeks hyvä että vois olla rentona tai kivuitta (onni on säkkituoli). Muistaa, että tytön syntymää edelsi toi levottomuus loppuviikoilla. Ei enää olisi pitkä aika vuoden vaihteeseen, mut silti tuntuu, että näitä päiviä on liikaa.. :sad001 Ottaen huomioon kivut vasemmassa nivusessa, oikealla kylkikaaren alla ja pään olemisen erittäin alhaalla, nii ei täs pitkään enää kärvistellä. Terkka sanoi maanantaina, että kävele vähä enemmän, nii käynnistyy synnytys. Just sen takia tässä on pitkälti levolla menty!
 
Mä en oo vieläkään kyenny päättämään et oisko parempi jos menis ens vuodelle tai tulis nyt. Jouluksi juuri en haluaisi.
Mut varmaankin sitä sais liikkua enemmän...
Tää aamu oki kyllä niiin tuskainen. Hengästytti, särki selkää ja nivusta eikä ollu mitenkää hyvä olo. Kävely oli aika vaivalloista. Mut tuo helpotti iltapäivää kohti.

Join muute ekankupin kahvia sitte ekojen raskausviikkojen. Mun ei vaan enää tee mieli kahvia raskaana ollessa, vaikka muuten en voi olla ilman. Nyt aattelin pikkuhiljaa aloittaa kun kohta taas imetetään ja valvotaan.
 
Onko muilla nivelissä muutoksia?
Mä huomaan että viimesen viikon aikana erityisesti sormien,varpaiden ja polvien nivelissä on alkanut tuntua aristusta, ei varsinaisesti oikein särje mutta kipristäessä varpaita tai puristaessa sormet nyrkkiin tuntuu epämiellyttävältä. Jännä kuulla torstaina onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.
 
Ansofii, Kaikki kropan nivelet löystyy valitettavasti samalla kun synnytyksen kannalta tarpeellisetkin. Mulla se on ainakin tuntunut joka kerta jossain määrin vaikka ennestäänkin on yliliikkuvat nivelet jne. Olisi hienoa jos hormonit osaisi löystyttää vaan ne tarpeelliset nivelet :D
 
Mulle on tullu erityisesti sormien niveliin turvotusta, ne kipuilee ja on jäykät. En muista et ois ollu aiemmis raskauksis ihan tällästä vaik silloin oli muuten kroppa enemmän turvoksissa.
 
Mulla taas niita harjoitussuppareita koko eilisen illan, muutama yöllä. Luin että synnytyssupistuksen ja harjoitussupistuksen erottaa siitä, että harkkarit loppuu kun liikkuu tai vaihtaa asentoa. Mulla on juuri näin. jos makaan tai istun paikallaan puoli tuntia niin tulee noita menkkakipuja. Kannattaako aina sitten vaan lähteä liikkeelle kun tuntuu kipuja? Vaikka liikkeelle lähtö sattuu julmetusti?
Haluisin et vauva pysyis matkassa vielä vajaa kolme viikkoa :)

Mulla kuuluu olan ja lonkan nivelissä kauheita pamahduksia aina kun nousen ylös :O muuten en nivelissä huomaa kipuja tms
 
Mulla on nykyään aina nukkumisen jälkeen molemmat keskisormen nivelet ihan ihmeelliset. En tiedä onko kyse nesteen kertymistä käsiin vai mistä, mutta herätessä aina kummankin keskisormen nivelet lonksuu ihan ihmeellisesti on kipeät enkä meinaa saada käsiä nyrkkiin. Lisäksi lantion alueen kaikki nivelet on tosi löysällä sillä ne lonksuu ja naksuu varsinkin öisin kun yrittää kääntää kylkeä.

Viime yö meni taas kivuliaiden supistusten kanssa. Minkähän takia niiden pitää aina alkaa iltaisin/öisin. No viime yönä ne supistukset oli asteen voimakkaampia. Eli aikaisemmin kipuaallot on tuntuneet vain alavatsassa ja selässä. Viime yönä kipu säteili sekä takareiden että eturieiden sisäpuolelle, pakaroihin ja polviin asti. Samalla tuntui kuin jotain märkää olisi valunut siteeseen useampaan kertaan. Vähän jo ounastelin että nytkö sitten tulee lähtö, mutta ei. 4h jälkeen supistukset rauhoittui tuli hurja kuuma aalto ja nukahdin kuin tukki. Tää loppu aika on kyllä hermoja repivää.
 
Mä oon huomannut, että jos yöllä herään vessahätään ns. myöhään, eli niin että oikeasti jo pissattaa kunnolla, niin se aiheuttaa myös kipeähköä supistelua. Aina en kyllä ole edes varma, mikä kipu johtuu supistuksesta ja mikä rakosta, mutta viime yönä kävi niin että heräsin ja koko mahaan sattui ja se oli ihan pinkeä. Työllä ja tuskalla kampesin itseni sängystä ylös ja vessaan, ja kipukin helpotti oikeastaan heti. Enemmän mulla aiheuttaa kipua/epämukavaa oloa vauvan puskeminen alakertaa kohti ja sukkapuikkotuikkaisut, jotka on selkeästi lisääntyneet viime päivien aikana. Mutta sekin on ilmeisesti vain hyvä juttu, joten antaa tulla vaan.
 
Tuo alkaa Venla kuulostaa jo siltä, ettei mene enää kauaa.. ei toi supistelu kyllä kivaa ole.

Mulla myös aiheuttaa liian täys rakko tai suoli supistelua, tosin harkkareita. Mut on se hieman kinkkistä yrittää kakata kun supistaa, auts.
 
Mulla kanssa tulee joka vessa käynnin yhteydessä ja silloin jos on hätä harkkasuppareita. Mutta niihin on jo niin tottunut, että en aina edes huomaa koko asiaa enää. En tiedä onko kuinka väärin, mutta mä haluaisin kyllä synnyttää tän tytön ennemmin kuin myöhemmin. Nyt menossa rv 36+3 ja tyttö on jo reippaasti yli 3kg (reilu viikko sitten ultrassa oli jo melkein 3kg). Pelottaa, että mitä pidemmälle aika kuluu sen isompi vauva pitäisi sitten ruvetaan ulos. Minä ja mies ollaan molemmat oltu 2 viikkoo myöhässä ja painettu 4,3kg ja toivoisin todella että ei tämän tarvitsis ihan vanhempien jalanjälkiä mennä.
 
Mulla ei ihmeemmin muuta fataalia kun tuo häpyluun kipu. Ja se on välillä todella kovaa estäen kävelynkin. Mitä pidempään on paikoillaan sitä enemmän sattuu liikkeellelähtö ja siitä pari minuuttia. Ja normaalistikin joka ikinen askel sattuu enemmän tai vähemmän ja vaikka istuisi paikoillaan niin on jatkuva jomotus..
 
Takaisin
Top