Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Ja tosiaan itse vannon kans vi-siblinin nimeen. Tosin nyt loppuraskaudessa suoli alkanut toimia tosi vilkkaasti ilman mitään apuja, lopun alkua? Myös sitrushedelmät saa mun masun toimiin tosi liukkaasti.
 
Eikö kukaan oo kokeillu Sunsweetin luumumehua? Mulla, kun alussa oli maha ihan kovalla ja tota join melkein puoli pulloa (koska oli niin hyvää :D) niin toimi vähän liiankin hyvin. Ja tota ku oon säännöllisesti käyttäny, niin maha toiminu normaalisti.
 
Nadam, mä oon juonut kans joskus mut sit totesin sen olevan turhan kallista ja saman vaikutuksen sain liottamalla yön yli luumuja vedessä ja hörppäsemällä ne aamulla :) mut on kyllä hyvää mehua!
 
Juu ja näin joulun alla on myynnissä myös Valion luumu-rusinakeittoa joka on aika herkkua ja varmasti saa vatsankin toimimaan :wink Samoin kaikkia muita luumutuotteita löytyy nyt tosi paljon. Itse huomasin yhtenä päivänä syöneeni vähän liian paljon luumua kun söin luumu-kanelirahkan, puuron kanssa luumu-rusinakeittoa ja sit vielä joulutorttuja luumumarmeladilla. Voin kertoa, että vatsa toimi :wink Tarkoitus ei siis ollut suinkaan tuo vaan mä nyt satun tykkäämään noista.
 
Mä pyörin yhteen asti kauhean alaselkäsäryn kanssa... aattelin jo että kohta täytyy keksiä jotain kun ei tuu mitään! Mutta onneks sit nukahdin :) ja nyt ei toistaiseksi ainakaan särje!
 
Tuo luumu-rusinakeitto on muuten herkkua! Meillä on sitä nyt koko ajan jääkaapissa, sekoitan viiliin tai hörpin sellaisenaan. Ei oo ollut ummetusta :D
 
Sama :) tykkään muutenkin luumuista niin nää joulukausimaut on aina odotettuja.
 
Mullaki oli viimeyönä lupaavia supistuksia ja niitä oli paljon. Oli vähän vaikea nukkuaki niitten kanssa, mut kylhää ne sit siitä silti hyyty :sad001 Loppuyön sit herättelikii naapuruston koirat, ei nekään yleensä sillee räksytä kuin viime yönä. Tänää ei oo supistellu ku muutaman kerran ja nekin kauppareissulla. Ja nyt kun ois ollu varsin hyvä viikonloppu synnyttää ku lapsetki ois ollu tänää jo valmiiks hoidossa niin oisvat voinu sille tielle jäädä jos lähtö ois tullu. Ja mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollu yöllisiä valvottavia supistuksia paitsi silloin ku synnytys alko käynnistymään. Saas nähä onko tää raskaus tässäkin asiassa erilainen.
 
Bettie mä ajattelin kans että tänään ois hyvä päivä synnyttää kun esikoinen on leirillä :) mut eih mitään siihen suuntaankaan olevia oireita...
 
Hih suola juttu testattu ja no toimi jotenkin mut en saanu koko määrää alas yökkimiseltä :'D joka tosin oli arvattavissa xD mut normi kakan sai tehtyä ja nyt ei oo mahakaan enää kipeä :) toki päivän on nyt möyriny mahassa siihen malliin et tuleekohan jossain välis lisää tavaraa xD
 
Kannattaako tuo peräruiske ottaa vasta sitten kun synnytys on hyvin käynnissä vai ajaako saman asian, mikäli sen tekee jo kotona? Mulla tuntuu, että tässäkin vaiheessa jo, mikäli suolessa on tavaraa, niin supistukset tuntuu ilkeämmiltä.
 
Mä laittaisin kotona vähän ennen kun lähtisin synnärille. Siis ei toki niin, että suoli toimii matkalla :wink Ehkä siinä vaiheessa kun alkaisin miettimään lähteäkö vai ei.
 
Kävin tänään kattomassa omakantaa ja lääkäri oli sinne kirjannut, että vauva on jo kiinnittynyt. En minä tuollaista tiistain lääkärikäynnillä tajunnut, kun ei se sitä sanonut ja viikkoa aiemmin terkan mukaan oli jo laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Tosin lekuri sanoi tunnustellessaan paikkoja, että pää tuntui ihan paikkoja vasten, mutta eihän blondi sitä tajunnut :D. Joku sanoi mulle joskus, että kiinnittymisestä menee ensisynnyttäjällä about 2 viikkoa synnytykseen, mutta suhtaudun tähän aika skeptisesti. Ei muilla ole asiasta kokemuksia?

Äsken säikähdin vessassa ihan tosissani. Tuntui, että jotain humahti alaosastolla ihan reippaasti alaspäin. Mitä se nyt sitten oli? Hetken istuin ihan typertyneenä pöntöllä ja mietin, että uskallanko nousta vai humpsahtaako koko vauva kohta pihalle :D. Mutta oli kyllä ihan uusi tuntemus tämä.
 
Bimbelibom, Mulla oli esikoinen kiinnittyneenä rv 30 lähtien tms ja syntyi 41+4 :D Nuorempikin oli kiinnittyneenä aika lailla samoista viikoista lähtien ja syntyi 39+6. Tämä vauva sen sijaan ei varmasti ole vielä kiinnittynyt ja viikkoja on nyt 34+0. Tämä on kyllä muutenkin elänyt tuolla kohdussa ihan eri tapaan kun sisaruksensa.
 
Mulla taas ei ykskään vauva ole kiinnittyny ennen ku vast silloin synnytyssupistusten alettua :)

Viime yönä tuliki sitte tasan yks kipeä supistus, varmaa oon viel yhes kasas loppiaisen jälkeenkin :facepalm:
 
Mua on nyt alkanut väsyttää kovin tämän viikon aikana. Tosin yöt menee aika pitkälti valvoessa, kun toinen tökkii virtsarakkoa ja pissattaa.

Vielä ei perjantaina ollut kiinnittynyt, mutta erittäin alhaalla on kyllä jo. Lääkäri meinasi ettei enää kyllä mitenkään mahdollista, että kääntyisi toisin päin. :)

Saa nähdä miten käy kun huomenna ei enää tuota estolääkettä oteta. Jännittää, mutta toisaalta supistelu on vähentynyt viime aikoina. Jos nyt malttaisi vielä 2.5vk pysyä masussa.
 
Hhmmm jännä kuulla, että onko tämä kuinka matalalla/korkealla ja miten päin. Neuvolalääkäri jouluviikolla. Tänään 36+0
 
No vähän epäilinkin, ettei se kiinnittyminen synnytystä varmuudella enteile. Mutta eipähän h-hetkellä tarvi ponnistaa poikaa ensin alas ja sitten ulos.
 
FF ja Bettie, oonki miettiny että entä jos meitä oikeesti onki synnärillä joku muuki täältä, mistäs sen muka sielä tietää :D Mie en ainakaa todnäk ainakaa kovin jaksa puhelimella täälä käyä päivittämässä tietoja. Nimestä ja naamasta ku ei käsitystä! :D
 
Takaisin
Top