Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Joo magnesiamaito on kyllä hellävarainen myös. Meillä ei ole kokeiltu kenellekään kun sisältää ainetta jolle olen itse allerginen ja lapselle lääkäri suositteli Pegorionia kun ei imeydy käytännössä ollenkaan.
 
Mulla ei onneks ole liiemmin ollu ummetusta, ennemminki päin vastoin (johtuu lisäraudasta). Siks onki jännää ku esikon kanssa muistan et ennen ku supparit alko ni oli pari päivää maha ihan löysällä. Se oli kai selvin merkki, tai no ainut minkä sain ennen suppareita. Eli minä odottelen josko sama vihjailu tapahtuis tän kanssa. Ja sillä perusteella ei ole tulossa tyyppi ihan heti, on vihdoinki ollu pari päivää normaalia toimintaa vessassa eli just päinvastaseen menty:p
 
Aphrael en oo muuten kokeillu sitä Pegorionia itelle, mut nuoremmalla tytöllä on ollu silloin tällöin käytössä :) Täytyyki joskus kokeilla sitä myös itelle tosiaan.
 
Itse luvin netistä et 2tl karkeaa merisuolaa 1l vettä juoda aamusta niin 1-2 tunnin sisällä pitäis suolisto tyhjentyä :) et sen näkee huomenna :) saako ummetus kyytiä..

Bumble mulla on tää raskaus menny niin et heti ku tulee ummetus niin nesteet kertyy paino nousee ja on sellanen äkly olo ja sit ku se ummetus helpottaa niin sit on taas maha sekasi monta päivää kunnes varmaan suolisto tyhjenee ja sit alkaa taas ummetus :sad001 et miks se ei voi vaan siltä väliltä olla.
 
Ja kiitti muille noista pitää maanantaina apteekissa käydä jos nyt toi suola juttu ei onnistu.
 
Bumble, Mullakaan ei yleensä ummetusta ole ja rautakin aiemmin saanut vatsan ennemmin löysälle, mutta nyt merkit osoittaa toisensuuntaista. Toki voi olla, että vauvakin asennollaan painaa johonkin ja sen takia vähän ummetuksen poikasta.
 
Mua puistattaa jo ajatus juoda litra suolavettä :yuck: Joten onnea Tiita_ yritykseen, toivottavasti auttaa.
 
En myöskään luota ton toimintaan, koska jos toimisi niin olisi varmaan laajasti käytössä kun aineet löytyy helposti jne.
 
Coca cola sen sijaan on aika paljonkin käytössä suolitukostenkin avaamisessa. Suosittelisin melkein mieluummin juomaan ison pullon sokerillista coca colaa. On paremman makuistakin :D
 
Kerron aamulla sit miten meni :'D toi luki ihan ummetus.fi vai mikä lie ol niin siel sivuilla et kai se on jollain taval toimivan :)
 
Tuo suolamäärä vaan kuulostaa niin vähältä tuossa nestemäärässä, et mihin lie perustuu.. Vai vaan siihen nesteen juomiseen?
Yks mikä ainaki itsellä auttaa jos ummetusta ollut, on ollut ihan luumut sellaisenaan..
Toiset taas lisää ihan kuitulisää (fiber) johonki esim rahkan tai jonkin nesteen joukkoon.. Tai apteekista saa Visiblin-valmistetta joka tasapainottaa vatsan toimintaa.. Eli auttaa niin löysään vatsaan ku kovaankin..
 
Joo siis ruokavalioon riittävästi kuituja ja nestettä ja ehdottomasti siis molempia. Jos lisää pelkästään kuituja (siis näitä ruokiin lisättäviä eli ei esim kasviksia) niin on ainakin ummella, koska kuidut imevät nestettä mielettömät määrät itseensä. Sama pätee ummetuslääkkeistä niihin joiden tehtävä on kuljettaa nestettä suoliston läpi ja siten pehmittää eli esim Pegorion ja Movicol.
 
Mä liputan edelleen sille yks/kaks kiiviä aamulla tyhjään vatsaan... toimii mulla :) Ja olen siis useamman vuoden kärsinyt ummetuksesta, kokeillut kaiken mahdollisen! Kreikassa toissa kesänä eräs nainen sen mulle vinkkasi. Ihan pahimmissa tapauksissa turvaudun microlaxiin, mutta en tykkää siitä poltteen tunteesta minkä se aiheuttaa.
 
Mulla on koko raskausaikana ollut melko löysä maha, ja nyt noi metformiinit on tehnyt sen vielä löysemmäksi :/ Vi-sibliniä mä käytän, on sit kummin päin vaan maha, kovalla tai löysällä.
Viime yönä heräsin taas melko tuntuviin supistuksiin. Tänään on rempattu ja siivottu koko päivä, et jännää miten ens yö menee! Voi olla et oon niin väsynyt etten ees herää mihinkään pieniin supistuksiin..
 
Sandra, Noi yölliset kipeät supistukset on kyllä tosi ärsyttäviä. Ja mikä niistä tekee vielä ärsyttävämpiä on se, että niitä voi tulla useitakin peräkkäin joka yö ja jatkua monen monta viikkoa ennen synnytystä. Tulisivat edes päivällä että saisi yöllä levättyä :wink Tosin suurin syy tuohon ajoitukseen taitaa olla juurikin rentoutuminen.
 
Mulla on taas koko päivän supistellut enemmän ja vähemmän tuntuvasti. Ei kuitenkaan niin tiuhaan, että olisin huolestunut. Taitaa mennä ihan väsymyksen piikkiin. No tämä päivä onkin kulunut lorvaillessa ja jos ensi yönä ehtisi nukkumaankin vaikka enemmän.. Viikkoja siis 33+5 nyt eli en vielä haikaile synnytyksen perään.
 
Mulla on ihan hirveät kivut häpyluussa ja nyt iskiasvaivaa niin, ettei saa vasenta jalkaa nostettua sängystä pois tai sänkyyn! :/ Supistelua on taas tänään ollut enemmän kuin hetkeen. Huonosti nukuttu yö ja lääkärin tutkiskelut ja masun painamiset.
 
Täytyypä ottaa synnärille microlaxia jos ei sieltä kerta enää peräruisketta saa. Uskomatonta kyllä... Muutenkin luulisi olevan synnytyksen kannalta parempi, ettei mitään ainakaan ole tukkeena.
 
Pelkopolin kätilö merkkas mun tietoihin ton toiveen peräruiskeesta ja käski vielä itsekin H-hetkellä siitä mainita, eli kyllä sen varmaan erikseen pyydettäessä saa.

Nyt alkaa vähän nivusessa tuntumaan tämän päivän lenkki. Mutta ei se mitään. Uhosin miehelle äsken, että pesen huomenna lattian. Mies meni ihan paniikkiin. Luulee, että kaikki fyysinen touhuaminen johtaa synnytykseen. Hänelle on niin tärkeää, että vauva syntyy vasta ensi vuoden puolella. Kaikki vadelmanlehtiteet ja kaksi ässää on loppuvuoden kielletty. Saunan tuo mulle myöntää, kun lämpö helpottaa kipuja, mutta ei muuten mitään. Kauhea hepuli kun kuuli mun ja koiran lenkistä tänään. :grin
 
Takaisin
Top