Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Onko teillä synnyttäneet h-hetkeä aina edeltäneet pitkään (sanotaan vaikka useampia viikkoja) jatkuneet, koko ajan kivuliaammaksi muuttuvat supistukset? Rv 36 tuli just täyteen ja mä en vieläkään tiedä, miltä supistus tuntuu, korkeintaan saatan jonkun harkkasupparin puolivahingossa bongata mahaa tunnustelemalla. Pohdiskelen vaan, että kertooko se ettei vauvalla ole vielä aikomustakaan tulla viikkokausiin ulos vai voiko ne ihan aidot ja oikeat synnytyssupistukset tai lapsivedenmeno yks kaks vaan yllättää, ilman mitään pidempään jatkuneita ennakoivia merkkejä.

Voihan vauvat kun ette kerro minä päivänä olette ajatelleet tulla maailmaan. :D No se nyt niin nökönnuukaa enää näillä viikoilla ole, yritän nyt vaan vähän hakea orientaatiota siihen, kuinka "valmiudessa" tässä oikeen saa olla.
 
Mulla ei esikoisen kanssa ollu muita oireita kuin levoton olotila. Sit meni vaa lapsivedet, josta synnärille. Ekat "tunnistettavat" supistukset alko vasta 6h myöhemmin sairaalassa. Tän kaa kivuliaampia supistuksii tullu jo pari viikkoo ainakin ja torstaina meni limatulppa.
 
Mulla ei olkut esikoisesta mitään tuntemuksia tai harkkareita. Ei ollu edes laskeutunut. LA seuraavana aamuna alkoi aaltoileva selkäsärky joka ip muuttui myös mahan puolelle ja pohdin et nääkö on supistuksia. Seur päivänä syntyi.
 
Ilona88 mä en tajunnut suppareita edes kun menin sairaalaan :) ihemettelin vaan kun selkään särkee ja olo on tuskanen... synnärillä ne sitten kertoi että joo kyll sä synnytät :) viikon oli jo yliajalla eikä mitään tuntemuksia! Tosin mä luulen että nyt ne kerran jo kokeneena luulen tietäväni kun h hetki lähestyy tai sitten en
 
Jaa-a, kyllä mä pikkuhiljaa taidan sellaiseen tietynlaiseen valmiustilaan virittäytyä, vaikka laskettuun onkin vielä vajaa kuukausi aikaa... Sairaalakassia rupesin tässä pakkailemaan, niin on sitten levollisempi mieli sen kanssa kun lähtee jouluna kyläilemään. :) Oon koko raskauden ajan vielä epäillyt, etten osaa suurinta osaa harkkasupistuksistakaan vaan osaa kunnolla tunnistaa ja tulkita, ja nehän pikkuhiljaa loppuvaiheessa tihenee ja alkaa synnytykseen valmistelemaan.
 
Mites Kiiamaria jakselee? Pääsitkö selvyyteen lapsivesiasiasta.

Aika hyvin nämä tammivauvat ovat masussa malttaneet olla, kun nyt alkaa kuitenkin jo loppukuuta joulukuusta olemaan, eikä kovin montaa vauvaa ole vielä syntynyt. Hyvä toki niin :)
 
Ei täälläkään ole minkäänlaisia harkkasupistuksia, mahan kovettumisia tai oikeitakaan supistuksia tunnistettu vielä.
 
Mulla on kans ihan hirvittävän paljon tota valkovuotoa, tai musta se on pikemminkin jotain limaa ku on kirkasta ja paksuhkoa. Samanlaista tulee aina mulla oviksen aikaa ja nyt tasasin ajoin pitkin raskautta. Haittaa ihan oikeesti peittojen heilutteluaki ku on liian kosteeta, pitäs käyttää eka jotain imupaperia siellä :hilarious: Onneks se siitä tasaantuu sit synnytyksen jälkeen, muuten oisin pulassa.
 
Ilona88 mä en tajunnut suppareita edes kun menin sairaalaan :) ihemettelin vaan kun selkään särkee ja olo on tuskanen... synnärillä ne sitten kertoi että joo kyll sä synnytät :) viikon oli jo yliajalla eikä mitään tuntemuksia! Tosin mä luulen että nyt ne kerran jo kokeneena luulen tietäväni kun h hetki lähestyy tai sitten en

Et arvaakaan FF kuinka paljon tällainen skenaario itseäni pelottaa! Sitten kun on vielä tapana "hieman" ala-arvioida omia oireita. Monesti tullut lääkäreiltä huutia kun on joku tulehdus tms. päässyt niin pahaksi kun en ole mennyt lääkäriin. Vitsit..
 
No mutta mulla meni vielä siitä kun tulin sairaalaan niin 14h ennen kuin synnytin joten kyllä mä oisin sinne joka tapauksessa mennyt ajoissa kun ne lopun ajan supparit oli jotain helvettiä ja niistä meni vielä joku viis kuus tuntia ennenku baby oli maailmassa! Harvoin kai ensin kertalaiset kovin nopeasti synnyttää :)

Tänään on ollut selkä taas niin kipeä että oon valmis menee sairaalaan vaatimaan käynnistystä :) mitkään panadolit ja kaura pussit ei auta... verenpaineetkin ollut huipussaan kun v käyräkin ja mitenkään päin ei oo hyvä
 
Huiii Kiiamaria!!! Tuu meille sit kertomaan kuinkas kävi :) Tsempit!
 
Mul on muuten tänää ollu taas jatkuvasti harkkasuppareita ja entistä napakampia sellasia. Niitten takia mun koko maha on kipeenä (nahka ja lihakset siis), mut ei niis oo sitä poltetta mitä oikeet supparit tekee :)
 
Mulla varmaan eilinen kuusenhakureissu kostautuu tänään; heräsin viideltä ja koko päivän ollut "menkkakipuja". Kaurapussia oon pitänyt milloin alaselällä ja milloin jalkojen välissä. Tuskallinen päivä!

Tänään laitan sairaalakassin valmiiksi! Vauvan kotiutumisvaatteet onkin jo katottu valmiiksi.
 
Väärähälytys. Tai ainakin testien perusteella ei ollut lapsivettä. Käyrät oli hyvät ja vauva kasvaa hyvin. Muutama lievä supistus piirtyi käyrään.

Alaselän juiliminen on merkki, että synnytys on pikkuhiljaa käynnistymässä. Sitäkin voi jatkua monta viikkoa. :)
 
Mullakin on ollut alaselkäkipua viikolta 30 eteenpäin 3 viikonloppuna. Nyt viimeksi eilen särki alaselkä, mutta tänään ei ole enää särkenyt. Mä laitoin kauratyynyn sinne alaselkään, niin vähän helpotti oloa. Eilen särki niska-ja hartiatkin ja jalatkin. Mulla on kyllä ollut nyt flunssakin. Perjantaina oli lämpöäkin. Perjantai otin särkyyn parasetamolia. Perjantaina tuli 36 viikkoa täyteen.
 
Takaisin
Top