Oireet

Itselläni oireisiin (lue: oireiden havainnointiin) näyttää vaikuttavan päivän puuhakkuus. Juhannus sujui mökillä hyvin vähäoireisena, kun koko ajan oli pientä mielekästä tekemistä ympärillä. Puolestaan tänään kotosalla etova olo / ruokahaluttomuus on ollut läsnä. Nännit myös yllättävän arkoina, mutta voi johtua myös esikoisen imetyksestä
 
Itselläni oireisiin (lue: oireiden havainnointiin) näyttää vaikuttavan päivän puuhakkuus. Juhannus sujui mökillä hyvin vähäoireisena, kun koko ajan oli pientä mielekästä tekemistä ympärillä. Puolestaan tänään kotosalla etova olo / ruokahaluttomuus on ollut läsnä. Nännit myös yllättävän arkoina, mutta voi johtua myös esikoisen imetyksestä
Täällä ollut ihan sama havainto! Omalla kohdalla pieni puuhastelu tai esim. Kevyt kävely on myös auttanut lievempään väsymykseen ja pahoinvointiin.
@Koiruuksia väsymys ja tihentyneet pissalla käynnitkin on myös oireita pieninäkin 😊 ja itellä ainakin alko pahoinvoinnit vasta 6+ viikolla ja oireet hiljalleen tässä voimistuneet, oireita ehtii tulemaan kyllä lisää jos on tullakseen 🤭
 
Yövuoron aikana hyvä päivitellä omia ajatuksia oireista ylös😅

Mieli on tosi maassa lähes koko ajan. Olen jo tuskastellu, etten enää ikinä halua raskaaksi, jos olo on näin tukala. Olen kaikkeni yrittäny tehä, että oireet olis minimissään, mutta ku ei tunnu mikään auttavan. Hellu on jo aivan kypsä siihen, että valitan huonoa oloa ja itken sitä pois (vaikka eipä se mihinkään lähe). Tuskastuttaa myös se, että ku tiiän sen, että säännöllinen ateriarytmi auttaa, mutta entäpä jos ei meinaa saada mitään alas.

Eikä yhtään sen enempää tai vähempää auta tämä vuorotyökään. Aivan hirveää olla pahoinvoivana töissä ku väsyttää ja oksettaa koko ajan. Muutamalle muullekki työkaverille olen jo joutunu kertomaan, ettei ihmettele jos juoksen vessaan oksentamaan.

Anteeksi ihan jäätävä valitus oireista, mutta pakko päästä purkamaan jonnekki😩
 
Yövuoron aikana hyvä päivitellä omia ajatuksia oireista ylös😅

Mieli on tosi maassa lähes koko ajan. Olen jo tuskastellu, etten enää ikinä halua raskaaksi, jos olo on näin tukala. Olen kaikkeni yrittäny tehä, että oireet olis minimissään, mutta ku ei tunnu mikään auttavan. Hellu on jo aivan kypsä siihen, että valitan huonoa oloa ja itken sitä pois (vaikka eipä se mihinkään lähe). Tuskastuttaa myös se, että ku tiiän sen, että säännöllinen ateriarytmi auttaa, mutta entäpä jos ei meinaa saada mitään alas.

Eikä yhtään sen enempää tai vähempää auta tämä vuorotyökään. Aivan hirveää olla pahoinvoivana töissä ku väsyttää ja oksettaa koko ajan. Muutamalle muullekki työkaverille olen jo joutunu kertomaan, ettei ihmettele jos juoksen vessaan oksentamaan.

Anteeksi ihan jäätävä valitus oireista, mutta pakko päästä purkamaan jonnekki😩
Voi että! Muista että sitä pahoinvointia on mahdollista hoitaa lääkkeillä jos alkaa ihan hyperemeesiksi mennä.
 
Täällä ollut ällöttävää oloa on/off vajaa viikon nyt eikä meinaa kaikki ruuat maistua ja hajut voimistuneet. Lenkillä hengästyn ylämäessä ihan hirveesti ja väsähdän. Ihmettelen vaa ku tissit ei oo muuttunu yhtää eikä oo kipeet😄 Rv jossai 7+0 tienoilla🙂
 
@Kathryn @pupudu Soitin just neuvolaan ja sieltä neuvolalääkäri aiko kirjottaa vielä tämän iltapäivän aikana reseptin xonveaan. Mutta ilmeisesti se ei ihan heti ala vaikuttamaan, että sinänsä saan vielä kärsiä tulevan yön yövuorossa😅 viikonloppuna se jo toivottavasti vaikuttais niin selviän hellun kummipojan ristiäiset ilman pahoinvointia😌

Oon yleensä ollu tosi lääkevastanen enkä nyt mitenkään riemusta hypi, että joudun niitä pillereitä popsimaan. Kuitenki tällä hetkellä se ajatus on 100-kertaa mielekkäämpi ku pahoinvointi. Toivon vaan, että ne xonvea tabletit on kohtuu pieniä, että saisin ne helposti nieltyä🫣
 
Auttakaa!😭 mulla alkoi tänään ruskea vuoto. Ei ole hyytymiä eikä se ole mielestäni erityisen runsasta... Alamahassa on ihan pienen pientä kipua. Huomenna on ultra niin en ole soittanut minnekään. Luonnollisesti pelkään keskenmenoa kun aikaisempia raskauksia ei ole eikä siksi ole kokemusta. Onko kellään ollut koskaan tällaista?🥺 viikot 7+1
 
Auttakaa!😭 mulla alkoi tänään ruskea vuoto. Ei ole hyytymiä eikä se ole mielestäni erityisen runsasta... Alamahassa on ihan pienen pientä kipua. Huomenna on ultra niin en ole soittanut minnekään. Luonnollisesti pelkään keskenmenoa kun aikaisempia raskauksia ei ole eikä siksi ole kokemusta. Onko kellään ollut koskaan tällaista?🥺 viikot 7+1
Voi ei! En osaa muuta sanoa kuin että pienet vuodot kai aika yleisiä ja kaikki saattaa olla ihan hyvin ja onneksi sulla on huomenna se ultra❤️
 
Auttakaa!😭 mulla alkoi tänään ruskea vuoto. Ei ole hyytymiä eikä se ole mielestäni erityisen runsasta... Alamahassa on ihan pienen pientä kipua. Huomenna on ultra niin en ole soittanut minnekään. Luonnollisesti pelkään keskenmenoa kun aikaisempia raskauksia ei ole eikä siksi ole kokemusta. Onko kellään ollut koskaan tällaista?🥺 viikot 7+1
Mulla oli ekassa raskaudessa melko runsasta vuotoa alussa ja kaikki oli hyvin 🩷
 
Auttakaa!😭 mulla alkoi tänään ruskea vuoto. Ei ole hyytymiä eikä se ole mielestäni erityisen runsasta... Alamahassa on ihan pienen pientä kipua. Huomenna on ultra niin en ole soittanut minnekään. Luonnollisesti pelkään keskenmenoa kun aikaisempia raskauksia ei ole eikä siksi ole kokemusta. Onko kellään ollut koskaan tällaista?🥺 viikot 7+1
Mulla vuoto on valitettavasti tiennyt keskenmenoa😞 Haluan vain sillä sanoa, että silloinkin mulle vakuuteltiin hoitavalta taholta kaiken olevan hyvin, vaikka oma tunne oli todella huono. Itseäni jäi silloin harmittamaan, että omaa oloa ei haluttu kuunnella ja samalla se ohitettiin.
 
Auttakaa!😭 mulla alkoi tänään ruskea vuoto. Ei ole hyytymiä eikä se ole mielestäni erityisen runsasta... Alamahassa on ihan pienen pientä kipua. Huomenna on ultra niin en ole soittanut minnekään. Luonnollisesti pelkään keskenmenoa kun aikaisempia raskauksia ei ole eikä siksi ole kokemusta. Onko kellään ollut koskaan tällaista?🥺 viikot 7+1
Toivottavasti on vaaratonta ❤️‍🩹 ymmärrän hyvin että pelottaa ja huolettaa ❤️‍🩹 onneksi sun ei tarvitse kauaa odottaa että saat tietää.

En halua säikytellä, mutta mulla on ollut outoja vuotoja ja eilen todettiin ultrassa kohdun olevan tyhjä. Mun kohdalla ne epämääräiset vuodot siis ilmeisesti viittasivat kohdunulkoiseen raskauteen, jota nyt epäillään. Terveyskeskuksesta ja neuvolasta sanottiin vuodon olevan todennäköisesti harmitonta. Se tuntui olevan sellainen vakiovastaus, mutta se kertoo varmasti siitä, että suurimmalla osalla vuodot on ihan vaarattomia. Toivottavasti niin on sinunkin kohdallasi.
 
Toivottavasti on vaaratonta ❤️‍🩹 ymmärrän hyvin että pelottaa ja huolettaa ❤️‍🩹 onneksi sun ei tarvitse kauaa odottaa että saat tietää.

En halua säikytellä, mutta mulla on ollut outoja vuotoja ja eilen todettiin ultrassa kohdun olevan tyhjä. Mun kohdalla ne epämääräiset vuodot siis ilmeisesti viittasivat kohdunulkoiseen raskauteen, jota nyt epäillään. Terveyskeskuksesta ja neuvolasta sanottiin vuodon olevan todennäköisesti harmitonta. Se tuntui olevan sellainen vakiovastaus, mutta se kertoo varmasti siitä, että suurimmalla osalla vuodot on ihan vaarattomia. Toivottavasti niin on sinunkin kohdallasi.
Kiitos vastauksesta sinulle ja muillekin❤️ minulla oli viime viikolla kipujen takia ultra, mutta ultraaja totesi kaiken näyttävän normaalilta. Uusintakäynti on vain varmistukseksi, koska ultraaja oli omien sanojensa mukaan suht kokematon. Toivotaan että kaikki olisi hyvin, onneksi on heti aamusta niin ei tarvitse koko päivää jännittää...❤️
 
@Odottavainen91 tuo on totta, kun vuodoista lukee, niin monessa paikkaa se lasketaan normaaliksi. Aina ei kuitenkaan näin ole kuten olemme nyt muutamia ikäviä uutisia täällä ryhmässä kuultu. Olisi tärkeää, että tulisi kuulluksi ja ymmärretyksi siinä omassa hädässä.
@Hyytti Onneksi huomenna on se ultra ja toivottavasti kaikki olisi niinkuin kuuluu ❤️
 
Onnea kaikille raskauteen! 🩷 Testasin tänään ensimmäisen positiivisen tuloksen. 🥹 Ilmeisesti
rv 5 meneillään, en oo ihan satavarma.

Oireet:

- voimakas migreeni
- jo muutaman päivän kestäneet nipistelyt ja repäisyt alavatsassa
- todella etova olo koko ajan / pahoinvointi (liittyy myös mun migreeniin, et vaikea sanoa kummasta johtuu 😅)
- ruokahaluttomuus
- aristavat ja turvonneet tissit (ollut myös useamman päivän)
 
Te, kenellä on pahoinvointia / etovaa oloa, miten saatte syötyä tarpeeksi? Itse olen oksentanut vain pari kertaa, mutta lähes kaikki ruoka ällöttää. Ruokahalua ei ole. Pelkään, että näillä energiamäärillä paino lähtee laskusuuntaan, eikä vauva kehity normaalisti 🥹
 
@Aureelia mulla alko olemaan niin, että vaikken oksennellu niin en saanu ruokaa tai nesteitä alas lähes yhtään päivän aikana. Soitin sitte neuvolaan Xonveasta ja sitä mulle määrättiin. Eilen alotin ja yöllä alko jo helpottamaan ja sain ruokaa alas! Eli suosittelen soittamaan neuvolaan ja pyytämään tota Xonveaa☺️
 
Takaisin
Top