Oireet

Te, kenellä on pahoinvointia / etovaa oloa, miten saatte syötyä tarpeeksi? Itse olen oksentanut vain pari kertaa, mutta lähes kaikki ruoka ällöttää. Ruokahalua ei ole. Pelkään, että näillä energiamäärillä paino lähtee laskusuuntaan, eikä vauva kehity normaalisti 🥹
Yritän vain syödä väkisin sellaista, mikä menee ja tosi pieniä annoksia useammin päivässä. Tsemppiä! 🩷🥰
 
@Aureelia Mulle vakuuteltiin esikoisen raskaudessa, että vauva ottaa kyllä omansa☺️ Itsellä ei pahoinvoinnin myötä paino noussut lainkaan raskausviikoille 17-18 mennessä, mutta vauva voi koko ajan oikein hyvin. Lääkäri totesi, että jos joku näissä tilanteissa riutuu niin äiti🙏🏻
 
Itsellä hyvin voimakasta etovaa oloa, vaikka oksentanut en vielä ole. Itselleni laskee parhaiten kunnon hivenen suolainen ruoka tai sitten ultimaattisen raikkaat kylmät hedelmät ja marjat😅
 
Te, kenellä on pahoinvointia / etovaa oloa, miten saatte syötyä tarpeeksi? Itse olen oksentanut vain pari kertaa, mutta lähes kaikki ruoka ällöttää. Ruokahalua ei ole. Pelkään, että näillä energiamäärillä paino lähtee laskusuuntaan, eikä vauva kehity normaalisti 🥹
Mulla on toistaiseksi auttanut kun syö edes vähän jotain, vaikka aina ei ruokahalua olisikaan. Myös juomisesta on ollut apua, joko ihan vettä vaan taikka sitten vissyä tai mehua, vielä parempi jos löytyy jääpaloja sekaan😍
 
@Aureelia Mulle vakuuteltiin esikoisen raskaudessa, että vauva ottaa kyllä omansa☺️ Itsellä ei pahoinvoinnin myötä paino noussut lainkaan raskausviikoille 17-18 mennessä, mutta vauva voi koko ajan oikein hyvin. Lääkäri totesi, että jos joku näissä tilanteissa riutuu niin äiti🙏🏻
No tämä kyllä huojentaa :smiling-eyes: Toivottavasti ruokahalu palautuu 2. kolmanneksella sitten. Normaalistihan rakastan ruokaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Minua huolestuttaa oireiden vähyys. Nyt pitäisi olla RV 5+2 mutta oireira ei ole vielä nimeksikään. Vatsassa on välillä nipistelyä ja pieniä kramppeja. Rinnat ehkä vähän kasvaneet ja nännit hieman arat, ei mitään muuta

Testir kuitenkin näyttävät vahvoja testiviivoja. Jotenkin on sellainen olo että kohtu olisi tyhjä.
Tämä on ensimmäinen raskaus niin ei ole mitään mihin verrata.
Täytynee varata varhaisultra jos ei ala tulla jotain selkeitä oireita niin saa mielenrauhan 😅
 
@Daalia94 Mulla alkoi ihan kauhea väsymys sekä etova olo/pahoinvointi vasta 6+0. Aiemmin oli juuri tuota vatsan nipistelyä ja kramppailua, mutta muuten normaali olo. Nytkin olo vaihtelee aika paljon, jotkut päivät vaan makaan sängyssä/sohvalla ja toisinaan taas voimia on huomattavasti enemmän.
 
Minua huolestuttaa oireiden vähyys. Nyt pitäisi olla RV 5+2 mutta oireira ei ole vielä nimeksikään. Vatsassa on välillä nipistelyä ja pieniä kramppeja. Rinnat ehkä vähän kasvaneet ja nännit hieman arat, ei mitään muuta

Testir kuitenkin näyttävät vahvoja testiviivoja. Jotenkin on sellainen olo että kohtu olisi tyhjä.
Tämä on ensimmäinen raskaus niin ei ole mitään mihin verrata.
Täytynee varata varhaisultra jos ei ala tulla jotain selkeitä oireita niin saa mielenrauhan 😅

Mulla ollut kaksi ekaa raskautta aluksi oireettomia ja olen saanut molemmat syliin asti. Joillakin koko raskaus saattaa mennä melko vähillä oireilla. Ei pelkästään oireettomuudesta kannata huolestua 😊
 
Luulen että on harvinaisempaa että ennen viikkoa 6 on vahvoja oireita. Mulla on sama, menossa 5+6, ja ei oikein mitään oireita. Alkuillan väsymys, mutta sekin voi johtua vauva-arjesta. Eilen ekaa kertaa pariin viikkoon oli vatsatuntemuksia. Ite ajattelin kans, että jos ei viikon 6 aikana ala tuleen oireita käyn varhaisultrassa sitten ens viikon jälkeen
 
@Daalia94 täällä myös hyvin oireetonta ja miulla 6+2. Nyt vasta alkaa oikeastaan rinnoissakaan olemaan tuntemuksia. Etenkin iltaa kohden huomaa aina rintojen kipeytyvän, ei mitenkään voimakkaasti mutta huomaa rintojen olemassa olon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: parina päivänä ollu ehkä hieman hetkittäistä etovaa oloa, mutta edelleen valtaosan päivää ihan normaali olo. Väsyttää kyllä koko ajan, mutta sekin vielä sen verran lievää että ei ainakaan toistaseks oo ajanu vaan sohvalle tai sänkyyn.

Kieltämättä tää oireettomuus edelleen huolettaa niin kun oon monesti aiemminkin todennu, etenkin kun googlekin tarjoaa paljon vain niitä huonoja vaihtoehtoja oireettomuudelle. Mutta edelleen oon toiveikas kun esim. vuotoja ei ole, kuulostellaan päivä kerrallaan :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Täälläkin hyvin kevyitä oireita, 6+4. Toivon ettei se pahoinvointi löytäisi tietään mun luo ollenkaan! 😄 Oireita siis koko ajan kyllä ollut, ihan selkeästi raskaana oleva olo, mutta vaan rintojen aristusta, turvotusta, väsymystä ja hengästymistä toistaiseksi. En oo vielä käynyt varhaisultrassa. Yhdellä tutulla ensimmäinen oire oli vatsan kasvu ja raskaus sujui oikein hyvin 🌈
 
Mulla on alkanut nyt päivittäin olla etovaa oloa. 🤢 Vielä en yöki, mutta sellanen jännä yökötys ja närästys päällä. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut.
 
Rv 5+0 alkoi tänään. 🌺 Tässä tilannepäivitystä oireista...

- Lyhytkestoista alavatsan jomottelua ja pistävää kipua monta kertaa päivässä. Myös sellaista paineen tunnetta. Ei ole ollut mitään vuotoja toistaiseksi.

- Myös paljon ilmaa vatsassa..

- Tissit eivät ole enää niin arat ja turvonneet kuin muutama päivä sitten, mutta edelleen tuntuu, kun niitä koskettaa.

- Tänään ollut kova väsymys (yöunet jäi lyhyiksi) ja mielialanvaihteluja.
 
Muistaakseni viime raskaudessa se tissinipu oli itellä aika lyhytaikaista, tai sitten en vain muista. Nyt imetän vielä, niin ei ole ainakaan vielä mitään rintatuntemuksia (rinnat on död). Tänään ollu niskaperäistä päänsärkyä ja nyt oksettaa, mutta luulen että päänsärystä eikä raskaudesta 😅 vatsassa on ollut pieniä tuntemuksia, eli on pitkästä aikaa vähän sellainen olo että on raskaana. Tuossa esikoista nukuttaessa aloin toivomaan ettei tulisikaan raskausoireita, kun hänen kantamisessa provosoi oksennusta. Onneksi ei paljon tarvinnut kannella.
 
Minua huolestuttaa oireiden vähyys. Nyt pitäisi olla RV 5+2 mutta oireira ei ole vielä nimeksikään. Vatsassa on välillä nipistelyä ja pieniä kramppeja. Rinnat ehkä vähän kasvaneet ja nännit hieman arat, ei mitään muuta

Testir kuitenkin näyttävät vahvoja testiviivoja. Jotenkin on sellainen olo että kohtu olisi tyhjä.
Tämä on ensimmäinen raskaus niin ei ole mitään mihin verrata.
Täytynee varata varhaisultra jos ei ala tulla jotain selkeitä oireita niin saa mielenrauhan 😅
Mulla taisi alkaa pahoinvointi jossain justiin tuolla kuudennen viikon aikana, ja se oli silloin hyvin vähäistä. Sitä ennen oireet oli närästys juodessa sekä juuri rintojen arkuus. Luottaisin niihin vahvoisin plussaviivoihin ja nauttisin siitä että pahempaa oloa ei toistaiseksi ole🥰
 
Mulla nyt rv5+5 ja pahoinvointi pahentunut tällä viikolla, ollut joka päivä ja jatkunut suunnilleen koko päivän. Yritän syödä vähän, mutta usein vaikka ei kauheasti ole ruokahalua, mutta huomaan että jos en syö tarpeeksi niin se pahentaa pahoinvointia entisestään. Jos jotain tekee mieli niin enimmikseen jotain raikasta kuten hedelmiä, kun on niin äklö olo. Oksentelua ei vielä ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan. 😅 Vatsa on turvonnut ja se näkyy. Edellisestä raskaudesta (1v 4kk) edelleen vatsalihsten erkaumaa, niin sen vuoksi ehkä näkyy mulla nyt vielä helpommin 🤔
 
Mulla myös yllättävän kova vatsan turvotus, mikä havaittavissa ilman paitaa. Toki olen hyvin hoikassa kunnossa, mikä saattaa vaikuttaa turvotuksen helppoon havainnointiin. Esikoisen imetys on vienyt musta kaiken🙈
 
Mulla myös yllättävän kova vatsan turvotus, mikä havaittavissa ilman paitaa. Toki olen hyvin hoikassa kunnossa, mikä saattaa vaikuttaa turvotuksen helppoon havainnointiin. Esikoisen imetys on vienyt musta kaiken🙈
Mulla sama, oon muuten melko hoikka niin näkyy helposti. Itse lopetin imetyksen muutama kuukausi sitten, se vei kyllä paljon 😄
 
Mulla on bmi 26-27 normaalisti ja olen ihan järkyttävän turvonnut. Kohta alkaa viikko 7+0.

Latasin tänään yazionkin niin voin sinne merkkailla vähän syömisiä, ettei mene ihan perseilyksi niiden osalta.
 
Takaisin
Top