Oireet

Tuo turvotus on kyllä niin tuttua! Ison osan ajasta näytän siltä kuin olisin jo paljon pidemmällä raskaudessa. Pakko käyttää jo nyt tosi väljiä vaatteita, jotta vältyn epämukavilta uteluilta 😅 Ja hoikka olen minäkin sekä vatsa tavallisesti melko litteä, niin pistää muutos oikein silmään. Toki yleensä menkkojen aikaan on ollut kovat turvotukset, mutta ne on kestäneet sen pari päivää vain.

Ja kun tilauksesta kuudes viikko pyörähti käyntiin ja paha olo alkoi 😅 niin se tais olla viimeksikin. Nyt kun olen joka pöivä nukahtanut töissä, niin uskon että tämäkin on raskausoire.

Itsellä kyllä helpotti etovaa oloa kuin pakotti silti kävelylenkillä. 2km oksettaa, sitten alkoi helpottamaan. Töissä nyt syön koko ajan, jotta pysyn hereillä ja jottei tule huono olo.

Lihoin viime raskaudessa 6kg ja nyt yritän olla herkkulakossa tän raskauden jos vaikka terveellisillä ruokavalinnoilla tulis muutama kilo alas, ennen kuin sikiö alkaa bulkata.

Lisäksi väsymys alkaa jo hivenen painaa😅 Olen nukkunut koko vauvavuoden aikana yhteensä ehkä 5 päiväunet ja nyt jo kahdet tässä loppuviikon aikana.

Onneksi ei tarvitse olla töissä🙈

Tämä alkuraskaus on mennyt kyllä tosi paljon nopeammin ja henkisesti helpommin kuin esikoisen. Päivät on täynnä puuhaa niin ei kerkeä pohtimaan ja tarkkailemaan itseään määräänsä enempää🙏🏻

Minä olen tässä myös pohtinut, että onneksi ei tarvitse olla töissä. Olen sopivasti kesälomalla koko ekan kolmanneksen. Toki tuntuu myös siltä, että loma menee hukkaan, kun ei ole energiaa tehdä kaikkea kivaa tai matkustella. Mutta töissä olisi kyllä aika hirveää sinnitellä, kun työni on vielä aika nopeatempoista ja kuormittavaa. Niin kiitollinen lomasta ja raskauden ajoituksesta 😅

Mulla toi väsymys on isoin oire nyt rv 7+5. 😵 Kotiaskareet joutuu tekemään niin, että lepää välillä, pikkukävely uuvuttaa täysin. Olen kyllä ottanut rennommin ja puoliso ottanut enemmän vastuuta jostain jutuista.. Itellä vielä kesälomat edessä, mutta onneksi oma työ on semikevyttä ja voi tehdä kotoa käsin.

5+3 menossa ja tuntuu että oireita on lukemattomasti :No Evil Monkey: kaikki perus jomotukset, väsymys, (toistaiseksi lievä) pahoinvointi, ruokahalun vaihtelu, turvotus, jatkuva pissahätä, kipeä olo, rintojen arkuus, hajuaistin terävöityminen... You name it!

Itselläni tänään 5+2💖 alavatsaa on nipistellyt ja jomottanut nyt jo useamman päivän. Vatsa on etenkin aamuisin turvonnut. Tissit ovat olleet reilun viikon verran jo herkät, tämä oli itselläni ensimmäinen oire ja jonka vuoksi raskautta aloin epäilemään.
Tässä muutaman päivän sisällä on alkanut kirkas valkovuoto, luin että tämän pitäisi olla ihan normaalia alkuraskaudessa. Onko muilla vastaavaa?

Nyt on kyllä sitten kaikki huonosti🥺 hirveän huono olo mutta toisaalta on niin väsynyt että ei jaksaisi syödä yhtään mitään, kun se yleensä helpottaisi, ja toisaalta kaikki mitä voisi vähänkään tehdä mieli niin ei nyt kotoa löydy! Ja justiin tuli yli kymmenen tunnin vuorosta seisomatyöstä kotiin, ja vaikka siinä koittakin välillä istua ja pitää taukoa niin kyllä se silti uuvuttaa. Onneksi huomenna on edes vapaapäivä ja ollaan puhuttu miehen kanssa että tehdään yhdessä jotain kivaa. Mutta ei auta pahoinvointiin nyt positiivinen ajattelu😂 mitähän sitä löytäisi mikä menis kurkusta alas...

Itselläni tänään 5+2💖 alavatsaa on nipistellyt ja jomottanut nyt jo useamman päivän. Vatsa on etenkin aamuisin turvonnut. Tissit ovat olleet reilun viikon verran jo herkät, tämä oli itselläni ensimmäinen oire ja jonka vuoksi raskautta aloin epäilemään.
Tässä muutaman päivän sisällä on alkanut kirkas valkovuoto, luin että tämän pitäisi olla ihan normaalia alkuraskaudessa. Onko muilla vastaavaa?
On normaalia. Mulla oli koko edellinen raskaus sellainen, että oikein holahteli vähän väliä ja piti juosta vessaan katsoo menikö kesken 😅

Noniin kylläpä kummasti piristi sauna ja suihku, rupesi myös maistumaan iltapala ja kaikki on taas hyvin🙈💕 mahtavia on kyllä nämä ylireagoinnit pikkuasioista... mulla muutenkin on sangen herkät tunteet mutta mitä olen lueskellut niin tulee tutuksi kunnon "vuoristoradat"😅

Takaisin