Oireet

Mulla ei oo ollut tissit yhtään kipeät. Muistelin, ettei olis olut edellisissäkään raskauksissa, mutta sitten kaivelin vanhoja kirjoituksiani tälle foorumille ja ilmeisesti ne on sittenkin olleet kipeät😳 En tiedä, pitäiskö tästä jotenkin huolestua. Tuskin. Oireena nyt kuitenkin selkeä pahoinvointi lääkkeistä huolimatta. En halua edes ajatella, miten paha tää olisi ilman niitä lääkkeitä. Huomenna täytyy varmaan nostaa sitä annosta.

Mulla on niin epätodellinen olo koko tän homman suhteen... ainoa selkeä raskausoire on et hengästyy pienestäkin liikunnasta ja menee ihan hapoille. Vähän normaalia enempi väsyttää ja närästys.. nännit oli herkät mut ei oo enää 😵‍💫
Et mitä hittoa... noh se ois tasan viikko tuomioon ellei ennen tuu mitään 🫣

Joo sama homma, että tää oireettomuus tai lievät oireet kyllä kuumottelee. Harvakseltaan vähän etova olo tai muuta pientä, mutta ei mitään isompaa. Väsymystä on kyllä. Ei auta kuin odotella, vaikka välillä tuntuu, että pää sekoaa. 🤯

Huomenna on tämän lähes oireettoman naisen varhaisultra. Ainoo mikä on pysyny että jos syke nousee liikaa niin tulee huono olo. Ja oon kyl iltasin nukahtanu tuntia aiemmin ku yleensä. Mutta huomenna selviää 😱😱

Mutta työhousut jouduin vaihtaan isompiin. Jäätävä turvotus mahassa, myös omat ennen vähän löysät farkut tuntuu tiukoilta.. 🧐

Huomenna on tämän lähes oireettoman naisen varhaisultra. Ainoo mikä on pysyny että jos syke nousee liikaa niin tulee huono olo. Ja oon kyl iltasin nukahtanu tuntia aiemmin ku yleensä. Mutta huomenna selviää 😱😱

Mutta työhousut jouduin vaihtaan isompiin. Jäätävä turvotus mahassa, myös omat ennen vähän löysät farkut tuntuu tiukoilta.. 🧐
Tsemppiä huomiselle! 🤞

Mulla on ollut nyt useamman päivän koko maha tosi oudon tuntuinen. Pientä jomotusta jopa tuossa vyötärön korkeudella asti ja navan seudussa. Todella kummallista, kohtukaan ei sinne asti nouse vielä kuukausiin. Rinnat on kyllä tosi arat ja unet katkonaiset. Ohimeneviä äklötyksiä ollut myös pari kertaa.

Tsemppiä. Mul kans klo 15 tänään. Todella levoton yö takana ja pitkä päivä vielä edessä. 🫣

Tänään alkoi kevyt rusehtava vuoto, joka aiemmissa raskauksissa on tarkoittanut keskenmenoa. Pidemmälle pääsikin tällä kertaa aiempiin kertoihin verrattuna ilman vuotoa ja raskausoireitakin on ollut. Huomiseksi on sopivasti varattuna gynen aika niin selviääpähän tilanne nopeasti.
Ultra takana ja kaikki kuitenkin ok 🙏🏻 syke löytyi ja koko vastasi viikkoja. Varsin epätodellinen tunne, kun aiemmilla kerroilla ei ole sykkeellistä alkiota löytynyt. Toivotaan et kaikki menee nyt hyvin 😊

Onko teillä muilla ummetusta? Mulla on taas monta päivää edellisestä suolen tyhjennyksestä ja siitä johtuen koko ajan tietty ilmavaivoja ja vähän sellai tukala olo. Oon käyttäny Duphalacia ja Pegorionin alotin toissapäivänä, syöny luumuja tuoreena ja kuivattuna, juonu hirveesti vettä ja liikkunu mut mikää ei meinaa auttaa🫠 Eli kertokaa jos ootte keksiny jonkun keinon auttaa masua🫶🏻

Maha alkaa olla kyllä todella turvoksissa, varsinkin iltaisin mut kyllä aamullakin jo huomaa. Ei parane kulkee tiukoissa vaatteissa jos meinaa vielä salassa pitää 🙈 Pistin nyt jo äitiystrikoot myös tilaukseen koska alkaa hiukan vatsaa puristaa olemassa olevat vaikka hetken nyt ehkä pärjäiskin vielä mut vietän ehkä noin 90% ajasta mustissa trikoissa niin tarve kyllä tulee 😂

Oon tänään ollut niin väsynyt, että hereillä oleminen tuntuu lähes kidutukselta. Johtuu varmaan osin flunssasta (jostain hitosta saom uuden flunssan heti edellisen perän🤯), osin noista pahoinvointilääkkeistä (sivuvaikutuksena väsymys) ja tietty raskaudesta. Nukuin myös viime yön vähän huonosti ja pyörin pitkään jossain valveen ja unen rajamailla.

Tuntuu että tässä raskaudessa tää väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa, en muista että olis tälläistä ollut edellisessä. Tuntuu välillä et nukahtaa ihan pystyyn. En tiedä pystyykö mitenkään olemaan töissä kun ei meinaa uskaltaa auton rattiin
Oon tänään ollut niin väsynyt, että hereillä oleminen tuntuu lähes kidutukselta. Johtuu varmaan osin flunssasta (jostain hitosta saom uuden flunssan heti edellisen perän🤯), osin noista pahoinvointilääkkeistä (sivuvaikutuksena väsymys) ja tietty raskaudesta. Nukuin myös viime yön vähän huonosti ja pyörin pitkään jossain valveen ja unen rajamailla.

Tuntuu että tässä raskaudessa tää väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa, en muista että olis tälläistä ollut edellisessä. Tuntuu välillä et nukahtaa ihan pystyyn. En tiedä pystyykö mitenkään olemaan töissä kun ei meinaa uskaltaa auton rattiin
Samaistun! En muista myöskään et esikoisen raskaudessa väsymys ois ollu lähelläkään tätä luokkaa mitä nyt. Joinain päivinä kyl nyt alkaa tuntumaan et josko ois jo vähän helpottamaan päin (nyt 9+3) mut kyl se edelleen on hyvin voimakasta. Nukun 10-11h yöunia (unet on kyllä katkonaisia) ja silti viimeistään iltapäivällä iskee karmee väsymys ja viikolla huomaa et loppuviikkoa kohti alkaa olee paukut hyvin vähissä 😴 toistaiseksi oon pystynyt töissä kyllä käymään ja eiköhän se tästä kohta helpota mut mietin kyllä kanssa joskus muutama viikko sitten et miten ihmeessä töissä tulee selviämään.

Vaikuttaako tää vuoden aika jotenki, että väsyttäisi enemmän? Onko teillä miten edelliset lapset syntynyt? Mulla ihan älytön väsymys, eilen heräsin 7 jälkeen ja ennen 21 olin jo unten mailla. Toki oli rankka päiväkin kaikkine jännityksineen, unta riitti tänään melkein sit kellon ympäri. Koitan just kääntää unirytmiä yövuoroon ja vähän nihkeetä on kun en ees päikkäritä saanu nukuttua.🫣 Pitää nyt illasta koittaa edes yli puolen yön saada valvottua.😅

Vaikuttaako tää vuoden aika jotenki, että väsyttäisi enemmän? Onko teillä miten edelliset lapset syntynyt? Mulla ihan älytön väsymys, eilen heräsin 7 jälkeen ja ennen 21 olin jo unten mailla. Toki oli rankka päiväkin kaikkine jännityksineen, unta riitti tänään melkein sit kellon ympäri. Koitan just kääntää unirytmiä yövuoroon ja vähän nihkeetä on kun en ees päikkäritä saanu nukuttua.🫣 Pitää nyt illasta koittaa edes yli puolen yön saada valvottua.😅
Mulla on tuoreessa muistissa alkuraskaus viime kesältä, ja olin kyllä aivan yhtä väsyny sillonkin 😅 se oli vaan pahempaa siinä mielessä että ulkona oli vaikka upea kesäpäivä mutten pystyny hyödyntään vaan jäin vaan päikkäreille esim töiden jälkeen.

Eli se siitä teoriasta. 🤣 nyt on kyllä tosiaan se hyvä puoli, että ei ärsytä vaan nukkua kun ulkona keli on täällä meillä ainakin mitä on. Tänään tuli tunnin aikana melkein 5cm lunta. 😅

Saatteko te muut nukuttua? Tässä töihin oon lähtöä tekemässä aivan puolikuolleena, ei montaa tuntia kertynyt unta viime yönä. Viime viikolla olin lomalla, niin ei silleen haitannut, mut miten tässä pitäis jaksaa töissä käydä, jos tää tämmösenä jatkuu.

Minä heräilen aina jo kolmelta yöllä...päikkäreitä pystyn nukkumaan sitten päivällä kyllä. Yöunille täytyy mennä jo klo20

Takaisin