Oireet

Saatteko te muut nukuttua? Tässä töihin oon lähtöä tekemässä aivan puolikuolleena, ei montaa tuntia kertynyt unta viime yönä. Viime viikolla olin lomalla, niin ei silleen haitannut, mut miten tässä pitäis jaksaa töissä käydä, jos tää tämmösenä jatkuu.
Nukun kyllä tosi katkonaisesti ja heräilen useita kertoja yössä. Yksi yö olin niin poikki, että heräsin vasta ekan kerran aamulla klo 5-6 välillä, muutoin muutamia kertoja yössä.
Käyn nukkumaan klo 21 ja herään töihin klo 6, väsyttää 😂

ja taas ahistelee... 😫 Meillä oli miehen kanssa vähän ässähommia illalla ja kuinka ollakaan tämän jälkeen alkoi vaaleanpunainen pyyhintävuoto joka muuttunut nyt vaaleanruskeaksi ja ehkä vähän limansekaisekaiseksi 🥴 En oo siis uskaltanut petipuuhiin plussan jälkeen ja nyt aattelin ettei kai siitä mitään haittaa oo jos vähän... ja heti tulee tämmöstä. Tässäkö tää nyt oli 😱
Nyt pelkään et yltyy kunnon vuodoksi 😭

Nukun kyllä tosi katkonaisesti ja heräilen useita kertoja yössä. Yksi yö olin niin poikki, että heräsin vasta ekan kerran aamulla klo 5-6 välillä, muutoin muutamia kertoja yössä.
Käyn nukkumaan klo 21 ja herään töihin klo 6, väsyttää 😂
Mä nukun myös katkonaisesti. Yleensä alkuyön paremmin mut sit heräily lisääntyy. Nukkumaan meen 20-21 ja töihin herään kans 6. Viikonloppuisin sit samaan aikaan nukkumaan mut nukun 7-8 asti.

Mä heräsin viime yönä siihen, et oli huono olo ja NÄLKÄ. Mun oli pakko käydä syömässä viinirypäleitä keskellä yötä 🤦‍♀️ en oo ikinä harrastanut yösyömistä. Voi tosin johtua siitäkin, et oon just parantunut influenssasta ja taudin aikana syöny vähän, kun ei oikein oo maistunut. Mut mieski oikein pelästy, et mitä sä teet? -Syön viinirypäleitä! mut oli hyvä ratkaisu, sen jälkeen sai nukahdettua!

ja taas ahistelee... 😫 Meillä oli miehen kanssa vähän ässähommia illalla ja kuinka ollakaan tämän jälkeen alkoi vaaleanpunainen pyyhintävuoto joka muuttunut nyt vaaleanruskeaksi ja ehkä vähän limansekaisekaiseksi 🥴 En oo siis uskaltanut petipuuhiin plussan jälkeen ja nyt aattelin ettei kai siitä mitään haittaa oo jos vähän... ja heti tulee tämmöstä. Tässäkö tää nyt oli 😱
Nyt pelkään et yltyy kunnon vuodoksi 😭

Limakalvot herkillä ja jos ei oo kunnolla ollut kosteutusta niin saattaneet ottaa itseensä. ♥️

Limakalvot herkillä ja jos ei oo kunnolla ollut kosteutusta niin saattaneet ottaa itseensä. ♥️
Soittelin neuvolaan ja samaa sieltä sanottiin 👍 kuulemma ceridal öljy hyvä tohon kosteutukseen.. jännä paine kyl silti alavatsalla 🥴
Nyt ei oo enää tullut pyyhkiessä.. vaikka kävin vauhdikkaalla lenkillä koirankin kanssa 😅
Ehkä tää vuoto on vaan yks ahdistuksen aihe lisää kun muutenkin suht. vähäiset oireet.. perjantai lähenee hitaasti mutta varmasti😱😶

Mulla nyt tänään alkanut lievä etova olo, joka tuntuu jotenkin lohdulliselta, kun ei tätä vieläkään ihan tahdo uskoa todeksi. Toki myös oireina ollu rintojen kipu, jatkuva väsymys ja nuo unihaasteet. Vaikea nukahtaa, yöheräilyä ja sitten herään kanssa 6.30 viimeistään. Jotenkin tuntuu epäluonnolliselta kun väsyttää muuten kokoajan. 😂
Huomenna illalla ois vihdoin varhaisultra ja jännittää kyllä kovasti. En ole ihan varma viikoista, kun mulla tosiaan ovuloimattomuutta ja epäsäännöllinen kierto taustalla ja tämä sattui spontaanisti kun oltiin tauolla loman takia lapsettomuushoidoista. Oon siis varautunut siihen, että voi olla, ettei vielä sykettä oo havaittavissa.

Uskaltaako jossain vaiheessa (millä viikolla?) vähän huokaista, jos ei pahoinvointia ilmene? Olispa lottovoitto, jos selviäisi raskaudesta ilman oksentelua 🤞🏻

Nyt on alkanut yölliset vessakäynnit ja sen jälkeen on haastavaa saada uudelleen unta, saattaa mennä 3h sängyssä hereillä pyöriessä. Muutenkin jos herää yöllä niin ei kyllä nukahda enää samalla tavalla helposti uudelleen. Pahoinvointi on ollut vähän voimakkaampaa nyt ehkä noin 1,5 viikon ajan eikä tasainen syöminenkään aina auta siihen, mutta kertaakaan ei oo tarvinnut oksentaa eli tosi siedettävää ollut mulla sen suhteen 😊

Mulla kans alkanut olemaan pientä etovaa oloa! Eilen tuntui että oksennan, mutta tänään oli taas rauhallisempi tilanne. Rintojen arkuus tuli takaisin, tai no lähinnä nännien arkuus. Myös rintojen verisuonet loistaa kirkkaasti ihon pinnassa.

Mä oon kans heränny ihan alkuraskaudesta asti vähintään kerran yössä, yleensä 3-4 aikaan vessaan ja juomaan vettä, ihan kaamee jano aina kun herää😂 Välillä myös kaamee nälkä ja pakko mennä syömään jotain

Mulla on nyt pari päivää ollut selvästi huonompi olo eikä mikään ruoka oikein maistu. Tekee mieli kylmää hedelmäsmoothieta ja tonnikalaa 😅

Ja varma raskausmerkki sekin etten saata enää syödä makeaa. Puoliso toi Marianne-leivokset, niin sai itse syödä 🤣

Tänään nukahdin iltapäivän palaverin jälkeen ja nukuin 45 min, hups. Onneksi on joustava työaika..

Huonoa unta on ollut täälläkin, jotenkin nukkuu levottomasti ja joskus herää aamulla ennen aikojaan vaikka sais nukkua. Ja väsyttää aina vaan. 🙄 Etovaa oloa ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän, ei onneksi pahoinvointia ainakaan vielä. 🤞Niin ja jatkuva nälkä. Parin tunnin jälkeen syömisestä tuntuu, että pitäis syödä uudelleen. 😅

Uskaltaako jossain vaiheessa (millä viikolla?) vähän huokaista, jos ei pahoinvointia ilmene? Olispa lottovoitto, jos selviäisi raskaudesta ilman oksentelua 🤞🏻
Mulla on kaikissa aiemmissa raskauksissa alkanut 6+ viikolla. Loppuraskaudessa sitä on ollut myös, mutta se on johtunut närästyksestä. Nyt on ollu lähinnä muutaman kerran ohimenevä lievä kuvotus, joka tuntuu uskomattomalta kun miettii, kuinka paljon oon edellisissä raskauksissa voinut pahoin ja oksennellut.

Huonoa unta on ollut täälläkin, jotenkin nukkuu levottomasti ja joskus herää aamulla ennen aikojaan vaikka sais nukkua. Ja väsyttää aina vaan. 🙄 Etovaa oloa ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän, ei onneksi pahoinvointia ainakaan vielä. 🤞Niin ja jatkuva nälkä. Parin tunnin jälkeen syömisestä tuntuu, että pitäis syödä uudelleen. 😅
Samaistun tähän pohjattomaan nälkään! Välillä ihan ärsyttää et melkein heti syömisen jälkeen pitää taas alkaa keksiä jotain ruokaa itelle😂

Täällä pahoinvointi jatkuu pahoinvointilääkkeistä huolimatta. Vähän vaihtelee sekin, nyt oli pari päivää välissä etten oksentanut, mutta etovaa oloa oli. Nyt taas tänään oksensin. Nyt on noin 2 viikkoa jatkunut aika samanlaisena tämä pahoinvointi ja kyllä se vähän toivoa antaa. Väsymystä on myös ilmoilla, mutta sekin vaihtelee. Yöt on olleet tosi katkonaisia. Nukahdan kyllä yleensä melko aikaisin, mutta herään 3-4 aikaan. Sitten nukahdan vielä uudestaan ja heräilen 5-7 välillä, jonka jälkeen ei enää tule uni. Rinnat ei ole juurikaan arat olleet missään vaiheessa. Vähän kun niitä hölskyttää, niin rintojen sivuissa tuntuu. Mutta siinäpä se. 😅

Oon nyt ollut sairaslomalla tän pahoinvoinnin takia ja hyvä niin, lepo auttaa parhaiten. Sitten toisaalta taas on liikaa aikaa stressata kaikkea.. Torstaina koitan päästä töihin. 🙏

Edit. En olekaan enää niin toiveikas töihin paluun suhteen. 🥴 Tässä iltapäivällä oonkin oksentanut nyt monta kertaa ja varmaan kaiken mitä olen saanut tänään syötyä. Yhtäkkiä ihan next level huono olo. 🤢🤮 Huh. Noh, lepäily jatkuu.

Muokattu viimeksi:
Täällä käynnissä 9+3 ja aikamoista pahoinvointia ollut viimeinen kuukausi. 2 viikkoa meni ihan täysin sängyssä/kylppärin lattialla ja mietin jo pitääkö lähteä tiputukseen. Onneksi selvisin pahimmasta, mutta nyt on tosi paha olo jatkunut jo pian 4 viikkoa ja on aikalailla 24/7 läsnä 😑 En malta oottaa että pääsee elämään taas normaalia elämää.

Myös tisut arkana ja elämäni ekat peräpukamatkin jo koettuna 🙈 Fun fun fun!

Tuhrut loppui seuraava päivänä eikä oo alkaneet uudelleen.. ja oli onneksi ihan vaaleanruskeaa pyyhintähommaa joten kaipa ne limakaalvot siellä vaan kiukkuili 🫣
yöt olleet mielenkiintoisia 🥴 nukun melko huonosti, heräilen enkä meinaa saada uudelleen unta 😵‍💫 ja tietty kolmelta yöllä on hyvä alkaa miettiä kaikkea mahdollista ja tietysti ahdistua kaikesta 😫
perjantai lähestyy enkä tiiä ootanko innolla vai kauhulla🙈 nää olemattomat olot saa mut hulluksi kun mietin et mitä kaikkea voi olla pielessä 🥴
Oon kyllä oikein itse positiivisuus 😅

Täällä alkoi pahoinvointi tulee sen verran vahvana että joutui aloittamaan bonjestan siihen. Lisäks tää väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa 😴😴

Takaisin