Oireet

Onko kenelläkään ollut alkuraskaudesta hiusten lähtöä? En ole vielä tehnyt positiivista testiä, mutta muutaman päivän ajan mulla lähtenyt paljon hiuksia, joka on vähän säikäyttänyt. En muista tällaista ainakaan aiemmasta raskaudesta. Toki en tiedä nyt onko tämä raskausoire edes itsellä, mutta onko jollakin muulla ollut? Rauta-arvot juuri tänään katsottu muihin asioihin liittyvissä labroissa ja ne hyvät.

Onko kenelläkään ollut alkuraskaudesta hiusten lähtöä? En ole vielä tehnyt positiivista testiä, mutta muutaman päivän ajan mulla lähtenyt paljon hiuksia, joka on vähän säikäyttänyt. En muista tällaista ainakaan aiemmasta raskaudesta. Toki en tiedä nyt onko tämä raskausoire edes itsellä, mutta onko jollakin muulla ollut? Rauta-arvot juuri tänään katsottu muihin asioihin liittyvissä labroissa ja ne hyvät.
Mulla on toisinpäin, hiuksia ei irtoa juuri lainkaan! 😅 Tämä tilanne kyllä ymmärtääkseni kääntyy toiseen suuntaan synnytyksen jälkeen.. 😮‍💨

Mulla on toisinpäin, hiuksia ei irtoa juuri lainkaan! 😅 Tämä tilanne kyllä ymmärtääkseni kääntyy toiseen suuntaan synnytyksen jälkeen.. 😮‍💨

Joo sama, nyt just ei irtoa, vaikka yleensä lattiakaivo näyttää suihkun jälkeen aina siltä että siellä ois pesty joku eläin. Kun taas synnytyksen jälkeen ja imetyksen aikana lähti niin paljon, että vähän jopa säikäytti.

Täälläkin yleensä niin päin ollut, että lähtee sitte synnytyksen jälkeen ja imettäessä enemmän. 😅

Onko muuten muita keillä pahoinvointi iltapainotteista? Mulla ei aamulla oo juuri mitään, mutta päivällä ja etenkin illalla etoo enemmän. Edellisessä raskaudessa oli kans myös iltapahoinvointia, mutta silloin oli aamulla pahempi ja yleensä piti oksentaa myös. Nyt ei oo sitä onneksi ollu. 🤞😄

Täälläkin yleensä niin päin ollut, että lähtee sitte synnytyksen jälkeen ja imettäessä enemmän. 😅

Onko muuten muita keillä pahoinvointi iltapainotteista? Mulla ei aamulla oo juuri mitään, mutta päivällä ja etenkin illalla etoo enemmän. Edellisessä raskaudessa oli kans myös iltapahoinvointia, mutta silloin oli aamulla pahempi ja yleensä piti oksentaa myös. Nyt ei oo sitä onneksi ollu. 🤞😄
On! Oon huomannut et etominen kyllä kulkee aika käsi kädessä myös väsymyksen kanssa. Iltapäivällä/illalla kun väsy pahentuu niin myös pahoinvointi lisääntyy. Mut voin ilokseni nyt todeta että tällä viikolla on kyl oikeesti merkittävästi väsymys (ja myös etominen) alkanut helpottaa 🤩

Mulla oli ekassa (meni kesken) ja tokassa raskaudessa näin. Olin päivät töissä ja tasan samaan kellon lyömään kun pääsin kotiovesta sisään niin huuto-oksentamaan vessaan 😂 ja illalla vielä kerta tai pari kierrosta päälle. Ihmettelin aina, että mikä AAMUpahoinvointi, oli aivan vieras käsite itselle.

Onko kellään muulla tullut muutoksia hikoiluun? Tää on jotain ihan järkyttävää kun hiki haisee kainaloissa dödön käytöstä huolimatta hyvin nopeesti ja todella todella kamalalta🤢

Mulla on usein aamuisin, kun herään huono olo ja hampaiden pesu aamuisin on ihan hirveetä. Yökkäilen ja harjaan väkisin. Sit kun keksin jotain, mitä saan alas, niin tulee hyvä olo. Ja seuraavana aamuna sama homma. Nyt oon huomannut, et smoothiet on aamulla helppoja. Mitään pureskeltavaa ei pysty 🤣

Mulla oli esikoisen raskaudessa niin, että ensin pahoinvointi oli pahimmillaan aamuisin, sitten oli hetki yötä päivää yrjöilyä ja sitten siirtyi iltapainotteiseksi. Nyt on ollut miten sattuu. Välillä aamuisin, välillä iltaisin, välillä pitkin päivää. 😅 Ja mullakin kulkee aika paljon käsikädessä tuon väsymyksen kanssa. Eilen meinasin nukahtaa saunaan ja sen jälkeen söin miehen tilaamaa pizzaa, mikä meinasi heti tulla ylös. Väkisin söin pari palaa. Nyt oon aika väsynyt ollut aamusta alkaen ja etoo. Haluaisin kahvia, mutta siitä tulee vaan huonompi olo.

Edit. Rohkenin keittää sitä kahvia kupposen, mutta oksennus lensikin jo ennen sitä. 🤮 Tuntuu, että tässä raskaudessa pahoinvointi on kyllä asteen pahempi kun esikoisesta.

Muokattu viimeksi:
Onko täällä muita suunnilleen samoilla viikoilla (meillä tänään 6+6) ja ei edelleenkään mitään oireita? Ahdistaa ihan valtavasti, että torstain ultrassa ei löydy mitään, kun oma keho ei anna mitään vihjeitä siitä, että oltais edelleen raskaana. Mitään vuotoa ei tule. Pelkään keskeytynyttä keskenmenoa. Onko joku oireeton käynyt varhaisultrassa toteamassa, että kaikki voi silti olla hyvin?

Mulla kans iltasin toi pahoinvointi. Mietin et oiskohan se nyt helpottamaan päin. Vai johtuuko taas vaan siitä et nyt on aamupäivä..😅😅 Aamulla saattaa hetken olla vähän huono olo, mut se helpottaa kun syö. Illalla sitte yhtä yökkäilyä. Jääkaappi on pakko avata hengitystä pidätettäen kaikkina vuorokauden aikoina. 🤣 Säännöllinen syöminen pitäs muistaa ja mennä ajoissa nukkumaan niin se vähän helpottaa kyllä. On vaan niiin vaikea keksiä et mitä ruokaa tekis mieli.. 😅

Onks muilla muuten ollu semmosta limasta valkovuotoa? Vaaleen kellertävää, vähän niinku räkää 😳 Mulla on välillä tullu semmosta nyt raskauden ainana.. Pelkään et onko joku tulehdus mut ei oo mitään muita tuntemuksia eikä hajua ja limakalvot näyttäs ihan siistille...

Flunssa on kans taas täällä 🤧 Näköjään vastustuskyky menny täysin ku kroppa keskittyy vauvan kasvatukseen 🥴 Viime vuonna olin kerran koko vuonna kipeenä ja nyt on jo 3. kerta Kuukauden sisään 😓

Onko täällä muita suunnilleen samoilla viikoilla (meillä tänään 6+6) ja ei edelleenkään mitään oireita? Ahdistaa ihan valtavasti, että torstain ultrassa ei löydy mitään, kun oma keho ei anna mitään vihjeitä siitä, että oltais edelleen raskaana. Mitään vuotoa ei tule. Pelkään keskeytynyttä keskenmenoa. Onko joku oireeton käynyt varhaisultrassa toteamassa, että kaikki voi silti olla hyvin?
Mulla tosiaan loppui vähäisetkin oireet siinä about 6+0, nyt enää väsymystä joka vois olla myös normaalia kevätväsymystä ja 8+5. Ainakin tosiaan 7+3 ultrasta löytyi sykkeellinen alkio 😊

Minä kävin 8+0. Jos en ois tienny että oon raskaana en ois oireita hirveenä huomannu. Mulla muutenki hirveenä seilaa ne täysin oireettomat päivät ja ne ku on ees vähän oireita.

Joo ei täälläkään kauheasti oireita aiempiin raskauksiin verrattuna ja siksi ollut enemmän huolissaan. Kävin vielä varhaisultrassa, jossa selvisi, että raskaus oli silloin vasta 5+3 eikä silloin tietenkään sykettäkään näkynyt, mutta alkio oli oikeassa paikassa. Uuteen ultraan menossa ens viikolla ja odottavan aika on ollut pitkä. 🙈 Sain kuitenkin tsempattua itseni pois niistä jatkuvista keskenmenoajatuksista. Meinasi jo alkaa melko paljon ahdistaa, mutta ajattelin, että siihen ei voi itse vaikuttaa ja varmasti parempi yrittää edes ajatella positiivisemmin, kuin lietsoa omia ajatuksia koko ajan. Mutta joksikin aikaa kyllä tuo eka ultra sai pään vaan sekasin. 🤯 Ei voi muuta kuin odottaa ens viikkoa ja toivoa parasta.

Mulla kans iltasin toi pahoinvointi. Mietin et oiskohan se nyt helpottamaan päin. Vai johtuuko taas vaan siitä et nyt on aamupäivä..😅😅 Aamulla saattaa hetken olla vähän huono olo, mut se helpottaa kun syö. Illalla sitte yhtä yökkäilyä. Jääkaappi on pakko avata hengitystä pidätettäen kaikkina vuorokauden aikoina. 🤣 Säännöllinen syöminen pitäs muistaa ja mennä ajoissa nukkumaan niin se vähän helpottaa kyllä. On vaan niiin vaikea keksiä et mitä ruokaa tekis mieli.. 😅

Onks muilla muuten ollu semmosta limasta valkovuotoa? Vaaleen kellertävää, vähän niinku räkää 😳 Mulla on välillä tullu semmosta nyt raskauden ainana.. Pelkään et onko joku tulehdus mut ei oo mitään muita tuntemuksia eikä hajua ja limakalvot näyttäs ihan siistille...

Flunssa on kans taas täällä 🤧 Näköjään vastustuskyky menny täysin ku kroppa keskittyy vauvan kasvatukseen 🥴 Viime vuonna olin kerran koko vuonna kipeenä ja nyt on jo 3. kerta Kuukauden sisään 😓
Joo on valkovuotoa välillä, tuommosta samanlaistakin. Normaalia vissiin raskausaikana, että sitä on ja voi olla kai runsastakin. 😊

Mulla on tänään 7+0, eikä mitään oireita. Paitsi aamuisin hanpaidenharjaus on hirveetä. Rinnoissa ei mitään tuntemuksia ja muutenkin tosi ei raskaana olo. Meillä on tiistaina ultra ja tosi ristiriitaiset ajatukset siitä. Ihanaa, et tulee,mut toisaalta pelottaa, kun loppu vuonna mulla löydettiin ultrassa keskeytynyt keskenmeno 😔

Itsellä on nyt raskauden aikana ollut varsin energinen olo, nälkä iskee nopeammin mut muuten ei mitään ihmeellisiä oloja. Ultrassa käydessä varmistelin gyneltä, että onko jotain esteitä harrastuksille tms. Lääkäri sanoi, että normaali raskaus ei rajoita normaalia elämää. Nyt sitten on hiihdetty, lasketeltu ja pelailtu pallopelejä aivan kuin ennen raskautta eikä toistaiseksi ainakaan mitään ongelmia.

@Haru täällä myös vähäoireinen! Tänään ultrattu ja kaikki ok, luulin olevani 6+6 mutta mitat näyttikin pari päivää enemmän. Jos oikein oireita pinnistelee, vähän etoo ja rinnoissa verisuonet hohtaa sinisenä. Ei muuta.

Väsymystä, palelua ja rintojen arkuutta täällä enimmäkseen. Ja mielialat heittelee kyllä laidasta laitaan. Yllättävän vähällä pahoinvoinnilla olen selvinnyt, kun ajattelin että se iskisi pahiten. Kärsin nimittäin tosi herkästi matkapahoinvoinnista ym. ja olen lukenut, että sillon myös raskauspahoinvointi voisi olla rajumpi. Kiitollinen toki olen, että vointi on näin hyvä. Alussa vähäoireisuus sai minullakin epäileväiseksi koko raskautta kohtaan, koska muutenkin ensimmäinen kerta raskaana eikä siis vertailukohteita, mutta koska varhaisultrassa kaikki hyvin, niin mielikin luottavaisempi 😊

Takaisin