Oireet

@Luciana @Rii-si Finnit tuttuja täälläkin, varsinkin just kasvojen alaosassa ja tuntuu ettei ne lähe kulumallakaan pois...

Onko kellään muulla ollu korvien soimista? Ilmeisesti sekin voi olla raskausoire joka johtuu mm. kehon lisääntyneestä verimäärästä. Mulla vähän väliä piippaa toinen korva silleen että yks päivä luulin jo monta kertaa et ovikello soi:rolling:

Ohh leukaperiin finnit täällä(kin) riesana. Sain ihon hyvään kuntoon ennen raskautta, ja taas mennään 😅

Mullakin useita finnejä leuan alueella ja mietinkin et nonni kiva teiniajat back kunnes tajusin ettei mulla edes teiniaikoina ollut tälläsiä. Inhottavaa. Tuleekohan näitä koko raskauden ajan vai rauhoittuuko/lisääntyykö vielä jossain kohtaa ?🙄🤭

Pakko tulla tänne nyt vihdoin kirjoittelemaan aiemmin sivustaseuraajana.
Mulla tulee torstaina 9+0 ja nyt on alkanut kasvoihin tulla finnejä 🥲 Aiemmin niitä tuli vaan yläkroppaan. Kauhulla odotan miltä naama näyttää loppuraskaudesta, jos tämä tilanne ei rauhoitu lainkaan.
Sellainen raskaushehku on kyllä kaukana. Hirveä alavatsaturvotus ja kroppa täyttyy finneistä.🫠

Pahoinvointia tai oikeastaan muutakaan oireilua mulla ei ole lainkaan, mut ilmeisesti finnejä saan senkin edestä sitten. 🥲

Repäisykivut on kyllä lisääntyneet ja voi vitsi, että ovatkin välillä kylkeä kääntäessä kivuliaita! 😵 Onneks kestävät vain sen hetken.

Mulla on kanssa ihan jäätävä määrä finnejä ohimoilla ja leuassa 😩 Ja edelleen pahoinvointiakin on ja siihen lääkkettä joudun syömään, tosin pystyin jo puolittamaan annoksen onneksi! Uusi inhottava oire on kans TODELLA lyhyt pinna ja veri alkaa kiehumaan hyvinkin nopeasti, uutisiakaan en ole voinut lukea enää moneen viikkoon kun samantien rupee ottaa aivoon 😂

Täällä on alkanut pahoinvointi ohittua, viikot 13+6. Edelleen meinaa iskeä kyllä iltasin, jos ruokailuvälit venyy liian pitkiksi tai unet jää liian vähäiseksi. Nyt uskalsin alkaa syömään rautaa, mutta pitää kyllä ottaa siihen ummetuslääkettä kaveriksi.. 😅 Sokerirasitustakin koitin venyttää mahd.pitkälle pahoinvoinnin takia ja ens viikolla meen sinne sitten. Kupillinen kahviakin on alkanut taas maistumaan!

Vatsa ei oo vielä juuri lainkaan kasvanut, mutta tissit senkin edestä.. 😃 Mulla on kans kasvojen iho mennyt huonoksi (jonkinlainen lievä ruusufinni tms joka pahentunut nyt raskaana ja talvella muutenki). Eli ei kovin hehkeälle tunnu täälläkään tämä väsynyt ja punainen naama. 😂

Repäisykipuja vatsan sivuilla on alkanut tuntua enemmän jos äkillisesti vaihtaa asentoa tms ja tänään pitkällä kävelylenkillä alko jo tuntua jossain häpyluun seudulla vihlontaa.. Mahtaakohan mennä liitoskivut pahaksi tässä raskaudessa... Esikoista odottaessa alko vasta ihan lopussa tuntua ja sillon kävelinkin kyllä vikat viikot osittain takaperin, mut oli siinä vauvalla painoakin 4,5 kiloa. Nyt tuntuu et tulee jo nyt kaikenlaista kremppaa niveliin ja muualle 😅 Auttaiskohan joku oikeanlainen liikunta tai kehonhuolto vielä asiaan 🙈

Takaisin