Oireet

Väsymystä on ja hetkittäistä huonovointisuutta.Minulla alkanut nyt myös naama kukkimaan..mites muilla?
Mulla alkoi viime viikolla yhtäkkiä tulla otsaan näppyä ihan kunnolla, siis 8+. Nyt on vähän rauhoittunut se.

Tää väsymys on ihan kamalaa. En jaksa edes parin kilsan päässä isommassa kaupassa käydä ja lähikauppaan menee omaisuus. Makaan ja nukun päivät ja on ponnistus hakea lapsi korttelin päästä päikystä (mies vie). Opiskella pitäis mutta ei tuu siitä mitään. Alan oleen aika väsynyt tähän väsymykseen. Ei ollut taaperosta yhtään näin rankkaa. Hemoglobiini oli neuvolassa ihan ok.

Mitään ei tee myöskään mieli syödä, pitsa ja sipsi maistuis vaan mut kun niitä ei oo niin leivällä mennään. Huonovointisuus on vaan lisääntynyt aiemmasta, nyt on 9+4. Onkohan ihan normaalia et menee näin päin..?

Mulla alkoi viime viikolla yhtäkkiä tulla otsaan näppyä ihan kunnolla, siis 8+. Nyt on vähän rauhoittunut se.

Tää väsymys on ihan kamalaa. En jaksa edes parin kilsan päässä isommassa kaupassa käydä ja lähikauppaan menee omaisuus. Makaan ja nukun päivät ja on ponnistus hakea lapsi korttelin päästä päikystä (mies vie). Opiskella pitäis mutta ei tuu siitä mitään. Alan oleen aika väsynyt tähän väsymykseen. Ei ollut taaperosta yhtään näin rankkaa. Hemoglobiini oli neuvolassa ihan ok.

Mitään ei tee myöskään mieli syödä, pitsa ja sipsi maistuis vaan mut kun niitä ei oo niin leivällä mennään. Huonovointisuus on vaan lisääntynyt aiemmasta, nyt on 9+4. Onkohan ihan normaalia et menee näin päin..?
Ihan samat fiilikset! Näppyjä kans tullu. Pahoinvointi iltapainotteista ja pahenee syömisen jälkeen. Nyt 8+5. Opiskeluun ei riitä energia mitenkään ja pitäis vielä huhti-toukokuussa jaksaa työssäoppimisjakso 🙈

Tää väsymys on tosiaan lamauttavaa. Sitte ku miettii, että tätä voi vielä kestää useamman viikon niin huhhui. Ja huonovointisuuskin aaltoilee älyttömästi. Nyt yövuorojen jälkeen molemmat oireet on ollu vielä pahempia pari päivää, niin aika paljon on sängyn pohjaa vaan kuluttanut. Toivottavasti tää tasaantuis nopeasti edes sinne edeltävälle tasolle. 🙄

Mulla melko nopeastikin nyt tässä ihan lähipäivinä helpotti se kaikista pahin väsymys. Nyt 8+6. Se toki myös aiheutti huolta, että onko tilanne jotenkin negatiivisella tavalla muutoin muuttunut… Ylihuomenna onneksi uusi varhaisultra, niin jaksaa sit taas ootella nt-ultraa!

Näppyjä puskee, yöt on (taas) yhtä valvomista, mutta päivät menee yllättävän kevyesti! Yritän liikkua säännöllisesti ja syödä mahd. hyvin, kun ruoka vähän paremmin maittaa.

Mulla oli viikonloppuna ja maanantaina päivällä niin hyvä olo, että aloin jo vähän huolestua. Ei edes juuri väsyttänyt. "Onneksi" sitten maanantaina illalla tuli yhtäkkiä taas huono olo ja oksensin. Tänään oon ollut jälleen kuoleman väsynyt ja illalla taas oksensin. Syön Xonveaa (kaks illalla ja yks aamulla) mutta se ei joka päivä riitä viemään pahaa oloa pois. Varsinkin illalla on usein huono olo. Varmaan vaikutus hiipuu aina iltaa kohti. Tänään 8+4, eli jos tämä menee kuten edellisissä raskauksissa, vielä on nelisen viikkoa tätä kärsimystä jäljellä.

Oon nyt kahtena iltana nukahtanu klo 20 😎 ja heränny kuudelta kellon soittoon. Olin viime viikon lomalla ja sillon oli vähän parempi tilanne. Aivan mahdotonta. Päivisin ei kyllä väsytä, ja jaksaa jopa vähän töiden jälkeen käydä lenkillä, mutta siinä 19 aikaan se alkaa aivan mahdottomana silmäväsynä ja oon sit painellu esikoisen kaa yhtäaikaa nukkuun.

Ihan samat fiilikset! Näppyjä kans tullu. Pahoinvointi iltapainotteista ja pahenee syömisen jälkeen. Nyt 8+5. Opiskeluun ei riitä energia mitenkään ja pitäis vielä huhti-toukokuussa jaksaa työssäoppimisjakso 🙈
Samat fiilikset, opinnot etenee hyyyyvin hitaasti ja teen päivisin ihan muita asioita tai vaan nukun🫠 Mulla kans alkamassa maaliskuun lopussa harjottelu, en tiiä miten meinasin jaksaa sen😖 Mut toivon että keskiraskauteen mennessä tää väsymys jo vähän hellittäis🩷

Täällä kans yks, jolla opinnot vähän junnailee väsymyksen ja huonon olon vuoksi... työpäivät on mennyt ihan oksti, mutta sit kun olis se hetki, että alkaa naputtelemaan opiskeluhommia, niin silloin iskee väsymys aika pahasti päälle. Varmaan kun ei oo niin kiire ja "pakko tehdä" toisinkun töissä, niin huomaa kaikki raskausoireet vielä selkeämmin. Mutta armollisesti vaan ja toivottavasti tästä piristyy vielä jossain vaiheessa 😊

Onko kukaan onnistuneesti lopettanut bonjestan käytön? Otin viimeisen tabletin viime keskiviikkona ja olen nyt lauantaista asti sitten oksentanut kaiken, mitä olen saanut syötyä. Nyt kuitenkin jo rv 10+2, niin ajattelin, että ehkä pahoinvointi olisi voinut jo loppuakin. Voisiko tämä olla nyt siis lääkkeen lopetuksesta johtuvaa oireilua vai onko minulla tosiaan näin paha raskauspahoinvointi ilman lääkettä.

Onko kukaan onnistuneesti lopettanut bonjestan käytön? Otin viimeisen tabletin viime keskiviikkona ja olen nyt lauantaista asti sitten oksentanut kaiken, mitä olen saanut syötyä. Nyt kuitenkin jo rv 10+2, niin ajattelin, että ehkä pahoinvointi olisi voinut jo loppuakin. Voisiko tämä olla nyt siis lääkkeen lopetuksesta johtuvaa oireilua vai onko minulla tosiaan näin paha raskauspahoinvointi ilman lääkettä.
Muistaakseni oliko rv12 asti pahoinvointi juuri pahimmillaan ja sen jälkeen pitäisi alkaa helpottaa.

Mä unohdin ottaa lääkkeen pe illalla ja heti la meni taas oksenteluksi. Näemmä siis bonjestan avulla ainakin oksentelu on vähäisempää, vaikka ei pahoinvointia kokonaan viekään pois. Esikoisesta mulla kesti pahoinvointi rv 5 - rv 18 suunnilleen. Silloin rv 9 tosin jo hieman helpotti, että päivät oli melko hyvä olo ja iltaisin oksentelin. Nyt on 9+6 ja edelleen olo on huono, useimmiten pitkin päivää. Toki on niitäkin joilla pahoinvointi voi kestää läpi raskauden. 😔 Toivottavasti täällä kellekään ei osu sellaista kohdalle. ❤️ Toivon että itselläkin alkaisi viimeistään 2.kolmanneksen alussa helpottaa vähän. 🙏🏻

Kiitos @Indi ja @jemuli
Ei auta siis kuin aloittaa bonjestan käyttö uudelleen. 🙏 Lopetin sen alunperin, koska tulen siitä niin väsyneeksi ja tietysti on myös kallista.
Toivotaan, että pian alkaisi helpottaa. ❤️ Mä pystyn ottamaan bonjestan vain iltaisin kun se väsyttää niin paljon. Vaikka oon sairaslomalla vielä, niin en kuitenkaan haluaisi koko päivää viettää sängyssä. 😵‍💫 Ja toi on totta, että kallis lääke on. 😬 Mä yritän päästä ensi maanantaina töihin, toivottavasti onnistuu. Alkaa jo kyllästyttää olla vaan kotona. Mutta voinnin mukaan tässä toki menty.

Mulla on Xonvea (samaa kamaa kuin Bonjesta, mutta yksi tabletti on 10 mg, kun Bonjesta on 20 mg) ja otan sitä kaksi tablettia illalla ja yhden aamulla. Ei silti vie joka päivä pahaa oloa pois, välillä on parempia ja välillä huonompia päiviä. Alkuun se väsytti ihan pirusti, mutta nyt ei enää ehkä ihan niin paljoa. Mulla on aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi helpottanut joskus rv 12+jotain. Sinne asti ajattelin tuota lääkitystä nytkin jatkaa ennen kuin kokeilen jättää pois. Nyt menossa rv 9+4, eli vielä kolmisen viikkoa jäljellä...

Sympatiat ja voimia kaikille teille, joilla pahoinvointia💛 Esikoisen kohdalla oli lievää PV pari viikkoa, nyt ollut vain yksittäisinä päivinä vaikka kärsin normaalisti kaikesta matkapahoinvoinnista sun muusta yleensä..

Väsymystä sen sijaan huhhuh, vko 7-10 oli aika räpeltämistä. Yhdeksältä esikoisen kanssa samaan aikaan nukkumaan ja silti iltapäivällä töiden jälkeen aivan kuollut. Viime raskauden aikaan ihmettelinkin kun juuri satuin ekat viikot olemaan lomalla että miten ihmiset käy töissä alkuraskauden aikana🫣 ei oikein jaksa liikkua vaikka ne kerrat kun saanut itsensä liikkeelle tullut oikeastaan parempi olo, motivaatiota vaan sohvalta ylös pääsyyn on ollut tosi vaikeaa löytää🫠 Nyt kuitenkin nään valoa tunnelin päässä kun vko 12 lähenee ja yhtäkkiä väsymyksen verho ruvennut rakoilemaan ja alkaa jonain päivinä olla jo melko normaali olo🙏🏼

Mites onko muilla alkanut vatsassa tuntumaan muutosta? Näkyykö jo? Edelleen ajoittain tuntuu semmosta vetävää tunnetta haaroissa, ei kipua mutta mietityttää🤔

Ei näy eikä tunnu vatsassa mitään. Oon lähes päivittäin dobleroinu, eikä vielä tunnu selkeesti kohtua, minkä päällä anturia pyörittelee. Muistan ku esikoisesta yhtäkkiä hoksasin dopleroideasa että on selvä kumpu. Väsymystä on edelleen, eilen menin kans 1900 nukkumaan esikoisen kanssa. Sitä ennen ku vihdoin ja viimein pääsin kotiin kuuden aikaan itkin miehelle eteisessä että oon niin väsynyt että itkettää. Toivottavasti ois pian helpottamassa. Aivan todella lamauttavaa. Päivisin jaksan ihan hyvin ja aamulla ei oikeastaan väsytä, mutta kuuden aikaan se alkaa painamaan ja nukahdan joko sänkyyn nukuttaessa lasta tai sohvalle ku mies nukuttaa lasta XD tänään aattelin pyytää varalta hb mittausta. Pahoinvointia ei juurikaan enää ole,. paitsi ihan yksittäisiä hetkiä. Ruoka ei oikein maistu enää, mikä oli tuttu juttu jo esikoisesta ja laihduinki alkuraskaudesta. Saas nähä miten nyt käy. Alussa piti syödä kokoajan ja tuntu että mikään ei riitä. Sitte täys muutos 🤔

Väsymys on selvästi vähentynyt siitä mitä se pahimmillaan oli muutama viikko sitten. Kyllä mä silti edelleen meen 20-21 välillä nukkumaan 😅 mut siihen asti jaksan kuitenki yleensä ihan hyvin ja välillä on ollu jopa tosi energisiä päiviä! Viitteitä energisestä toisesta kolmanneksesta on siis jo näkyvillä 😎

Pahoinvointi/etova olo myös vähentynyt, edelleen välillä iltaa kohti väsymyksen lisääntyessä tulee.

Mut nyt on pari viikkoa ollu ihan jatkuva nälkä! 😄 Pari tuntia syömisestä niin on jo karmiva nälkä. Ja hirvee jano myös edelleen koko ajan ja pissalla saa rampata myös hyvin tiheään 🫣

Maha on alkanut kyllä selkeästi jo näkymään, oon jopa vähän yllättynyt. Iltaisin toki on ihan jäätävä turvotus mut kyllä nyt on hetken ollut aamuisinkin jo alavatsalla ihan selvä pieni masu näkyvissä 🙈 oon tosi hoikka että toki silleen ehkä erottuukin selvemmin. Luulen että tarkkasilmäisimmät saattaa kohta jo kiinnittää mahaan huomiota vaikka pidänkin melko löysiä vaatteita, tiukempien vaatteiden kanssa huomais kyllä kaikki viimeistään iltapäivällä 😂
Äitiystrikoot ostin jokunen viikko sitten jo onneks koska nyt oon huomannut että iltapäivällä alkaa tosi ikävästi puristaa jos normitrikoot jalassa.

Hb oli neuvolassa tänään 152 ei ainakaan siitä johdu. Ehkä raskas työ ja 2v uhmataapero vaan vie kaikki voimat. Jotenki ärsytti mennä neuvolaan, ku koin ennen käyntiä että tulee olemaan turha. mutta mulla oli mukava hoitaja ja oliki tullu muutoksia ja jäi hyvä fiilis. Hyvä ku kävin, kuunneltiin sykkeetki ♥️ jotenki epäuskonen fiilis vieläki koko hommasta 😁

Mulla ei oo pitkään aikaan ollu huonoa oloa, mutta nyt on kaks iltaa etonu kaikki hajut. Mies oli keittäny munia ja pistäny ne jääkaappiin. Olin olohuoneessa ja hän aukas jääkaapin ja meinasin lervata ku se kananmunanhaju levis sinne. Myös närästys ollu hirveetä. Oon tänäki yönä heränny 01 aikaan siihen että närästää niin että oksettaa, oon sit keskellä yötä napsinu rennietä ja siirtyny sohvalle nukkumaan kohoasentoon. Muutenki tuntuu että esim yks taikajukurtti maistuu mun mielestä marsipaanilta ja mun rakastamat herkkumaan suolakurkut maistu niin etikalta että jäi syömättä. Oon saanu käytännössä aika oireettomana olla niin tuntuu nyt oudolta tämmöset 😅

Takaisin