Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon tsemppiä toimistopäivään sinne myös! Toisaalta kiva kuulla, että muilla on samanlaista, vaikka ei tätä kenellekään toivois.

Mäkin oon nyt kotona pitänyt niitä pahoinvointirannekkeita, mutta ei ne varmaan ole auttaneet. Ainakin huono olo on joka tapauksessa. Työpaikalle en varmaan tänään laita, ettei työkaverit vaan niistä arvaa raskautta jos vilahtelevat hihan suusta.

@Puar tuota hyperemeesiä ja toisen kolmanneksen helpotusta miettimällä oon tässä nyt sinnitellyt. Ajatellen että tämä ei kuitenkaan ole ainakaan vielä niin paha, kuin voisi olla, ja että on hyvä mahdollisuus, että toisella kolmanneksella helpottaa. Toivotaan, että näin on 🤞
Mulla jäi kanssa samasta syystä hankkimatta, pelkäsin että joudun selittelemään.. Enkä taida nyt teidän kokemusten perusteella ehkä nähdä niitä kovin tarpeelliseksi, eivät taida ihmeitä tehdä 🙈

Ja kuten sanoit, tavallaan kiva että joku muukin tästä kärsii, vaikka ei kelleen tätä toivois! Täytyy sanoa, että en uskonut tän ottavan näin koville..

Mulla edessä huomenna taas toimistopäivä, viimeksi auttoi valtava läjä hedelmiä pitkin päivää 🙈

Sain soitettua tänään neuvolaan vihdoin ja juteltiin myös vähän pahoinvointilääkkeistä. En tiiä, pitäiskö ottaa vai ei. Tänään on ollu olo sellanen oksentava ilmapallo. Välillä on vaikee puhua puhelimessa, ku puhuminen laukasee oksennusrefleksiä. Mutta yleisesti ottaen olo on ollu kohtuullinen verrattuna aiempiin raskauksiin, mutta ku tiiän, että tää olo jatkuu todennäköisesti sinne rv 24 hujakoille. Missä hinnoissa noi pahoinvointilääkkeet pyörii, onko tietoa?

@Mangusti<3 Mäkään en hintoja vielä tiedä, että kiinnostaa jos jollain on tietoa. Sain tänään yhteyden neuvolaan pahoinvointiin liittyen ja sitten vielä omaan terveysasemaan. Huomenna kuulemma lääkäri kirjoittaa mulle reseptin. Tätä on odotettu!

@Mangusti<3 @Rianna313

Se Bonjesta joka mulla on, on reilu 30 e/10 pilleriä. Joillekin riittää yksi lääke päivässä. Mä oon syönyt nyt kahta, eli maksimiannosta. Eli kalliimman puoleinen, mut ihan sen arvoinen kun helpottaa oloa!

@Nonnan , siinä vaiheessa, ku pahoinvointi menee pahaks, ni pillereiden hinta tuntuu kyllä aivan samalta. Kiitos, kun tulit kertomaan tietojasi! 🙏☺️

@Rianna313 , aivan mahtavaa, jos pääset pian kokeileen pahoinvointilääkettä! Jos niillä pääsisi vaikka sen pahimman yli.

Nyt on kolmas päivä, kun pahoinvointi (lääkkeitä syön siis edelleen) on kevyempää. Edelleen tulee hetkiä, kun on huono olo selkeästi ja eilen oksensinkin illalla. Mutta selkeästi ollut parempi olo maanantaista! Jos tää pahoinvointi alkaisi taittua vähän 😅

@Nonnan ihanaa kuulla! Herättää toivoa myös oman pahoinvoinnin taittumiselle jossain kohtaa. 🤩
Soitin tänään uudestaan neuvolaan, jotta mahdollinen jatko saikulle on helppo hoitaa eikä mene viime tippaan (ensi viikon ti siis viimeinen saikkupäivä tällä lapulla). Hoitajan kanssa tuli puheeksi toi Bonjesta, ja sen vaikutus on semmonen et voi kestää useamman päivän, viikonkin, ennen kuin saa parhaan vaikutuksen. Eli nää mun paremmat olot voi nimenomaan liittyä siihen! Kannattaa siis sitkeästi syödä lääkettä, vaikkei heti auttaiskaan täysin. Tänään taas aamusta jatkunut suht hyvä olo, jaksoin koirankin käyttää äsken ihan kelvollisella kävelyllä! Eli toivoa on 😊 Elättelen kyllä jo varovaisia toiveita, et pääsisin ensi viikolla töihin 😍 Alkaa tää kotona kököttäminen riittää 😅

Soitin tänään uudestaan neuvolaan, jotta mahdollinen jatko saikulle on helppo hoitaa eikä mene viime tippaan (ensi viikon ti siis viimeinen saikkupäivä tällä lapulla). Hoitajan kanssa tuli puheeksi toi Bonjesta, ja sen vaikutus on semmonen et voi kestää useamman päivän, viikonkin, ennen kuin saa parhaan vaikutuksen. Eli nää mun paremmat olot voi nimenomaan liittyä siihen! Kannattaa siis sitkeästi syödä lääkettä, vaikkei heti auttaiskaan täysin. Tänään taas aamusta jatkunut suht hyvä olo, jaksoin koirankin käyttää äsken ihan kelvollisella kävelyllä! Eli toivoa on 😊 Elättelen kyllä jo varovaisia toiveita, et pääsisin ensi viikolla töihin 😍 Alkaa tää kotona kököttäminen riittää 😅
Okei hyvä tietää! Mä sain eilen viimein lääkkeen. Se on eri kun sulla, sellanen kun Xonvea, ja tänään on ollu ihan selkeästi parempi olo, mutta siis edelleen todella huono. Oli ohje, että jos ei toimi riittävästi niin voisi lisätä annostusta jo heti seuraavana päivänä, että nyt kun otin vain illalla niin huomenna otan myös aamulla.
Jännä ettei tullut ohjetta että kannattaisi katsoa pidempään, jos siinä menee hetki ennen kun vaikuttaa kunnolla, mutta voi kai sitä annostusta koittaa sitten vähentää myöhemminkin. 🤔

6+2 tänää ja rinnat selkeesti aremmat ku aiemmin ja lievää huonovointisuutta jos ruokailuvälit pitkittyy. Hengästyn myös tooodella helposti ja se on koomista vaikka töissä ku tuntuu, että hengittelen ties mistä pienistä tuolilta nousemisista tosi raskaasti 😅

Moikku! Tuun huhuilemaan tänne lokakuisista, kun täällä enemmän porukkaa vastaamassa🥹 Onko kellään ollu oireena syömisen _jälkeen_ lähes samantien alkava etova/oksettava olo? Tähän myös liittyy vatsan turpoomista itselläni🤰🏻

Moikku! Tuun huhuilemaan tänne lokakuisista, kun täällä enemmän porukkaa vastaamassa🥹 Onko kellään ollu oireena syömisen _jälkeen_ lähes samantien alkava etova/oksettava olo? Tähän myös liittyy vatsan turpoomista itselläni🤰🏻
Mulla ehkä vähän. Oon selvinnyt tähän asti (rv 5+5) todella vähällä etomisella mutta sillon kun se iskee, niin on ollu just ruoan jälkeen. Varsinkin, jos oon syöny tavallista enemmän, esim. viime viikon brunssin jälkeen oli aika paha.

Täällä! Ennen syömistä on huono olo ja ruuan jälkeen vatsa turpoaa älyttömästi etenkin iltaisin ja huono olo alkaa..

Täällä alkoi tänään rv 6+0.
Huolestuttaa vaan, oireita ollut muutenkin tosi vähän; arat nännit, jäätävä alavatsan turvotus, kuukautiskipuja lievemmät tuntemukset alavatsalla ja kova väsymys.
Tänään vaan turvotus ja väsymys oireina, nuo kaksi muuta on hävinnyt.
Voiko tää olla normaalia jo tässä vaiheessa raskautta vai täytyykö huolestua? 😞🤔
En muista yhtään miten esikoisesta nää oireet meni alkuraskaudessa kun niin pitkä aika.

Mulla on ollut aika stressaava viikko. Tiistaina pyyhkiessä tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa/tiputtelua ja sama jatkuu yhä, pääasiassa aamuisin. Välillä mukana on ollut myös pieniä hyytymiä. Torstaina kävin varhaisultrassa, ja siellä oli ainakin silloin kaikki ok. Huoli on silti suuri 😔

Pahoinvointi on tällä viikolla lisääntynyt. Tuntuu vähän hölmöltä valittaa, kun en ole joutunut oksentamaan, mutta kyllä tämä aivan jatkuva voimakas etova olo ja paha närästys vetävät mielen aika mustaksi. Mitään ei tee mieli syödä, ja paino on alkanut tippua. Ei kiva.

Mulla on ollut aika stressaava viikko. Tiistaina pyyhkiessä tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa/tiputtelua ja sama jatkuu yhä, pääasiassa aamuisin. Välillä mukana on ollut myös pieniä hyytymiä. Torstaina kävin varhaisultrassa, ja siellä oli ainakin silloin kaikki ok. Huoli on silti suuri 😔

Pahoinvointi on tällä viikolla lisääntynyt. Tuntuu vähän hölmöltä valittaa, kun en ole joutunut oksentamaan, mutta kyllä tämä aivan jatkuva voimakas etova olo ja paha närästys vetävät mielen aika mustaksi. Mitään ei tee mieli syödä, ja paino on alkanut tippua. Ei kiva.
Tsemppiä ❤️ Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Varhaisultrassa on kuitenki ollu kaikki OK ja oireetkin on voimistuneet, eli tilanne vaikuttaisi normaalilta. Ymmärrän kuitenkin, miten paljon se verinen vuoto stressaa. Mulla on ollu myös kahtena aamuna rusehtavaa vuotoa ja oon ollu todella huolissani siitä.

Aiotko kokeilla pahoinvointi- tai närästyslääkettä?

Kiitos ❤️ Google on kyllä ollut taas vähän liian kovassa käytössä, pitäisi ehkä aktiivisemmin yrittää suunnata ajatuksia muualle. Ja kun tosiaan kaikki voi olla ihan hyvin. Helpottaisi vähän, jos tietäisi edes, mistä tää johtuu. Kun voi johtua ilmeisesti hormonaalista muutoksista, kohdun venymisestä, hematoomasta, kuivista limakalvoista...
Tsemppiä sinne myös ❤️

Rennie on ollut käytössä, mutta siitä ei ole oikein ollut apua. Nyt lääkärin luvalla aloitin omepratsolin (Losec) närästykseen, toivoen, että se auttaisi myös pahoinvointiin.

Täällä alkoi tänään rv 6+0.
Huolestuttaa vaan, oireita ollut muutenkin tosi vähän; arat nännit, jäätävä alavatsan turvotus, kuukautiskipuja lievemmät tuntemukset alavatsalla ja kova väsymys.
Tänään vaan turvotus ja väsymys oireina, nuo kaksi muuta on hävinnyt.
Voiko tää olla normaalia jo tässä vaiheessa raskautta vai täytyykö huolestua? 😞🤔
En muista yhtään miten esikoisesta nää oireet meni alkuraskaudessa kun niin pitkä aika.
Oireettomuus/lieväoireisuus on ihan normaalia! Ymmärrän miksi se stressaa, mutta yritä nauttia siitä, että olo on hyvä.

Oireet vähentyneet hieman. Eilen kun ruokailuväli oli liian pitkä en saanutkaan ruokaa syötyä, yritin kuitenkin ja juuri kun olin luovuttanut päätin ottaa vielä viiliksen :D Mahallaan voi vielä olla mutta kohtu alkaa jo painaa. Tänään rv 5+6

Mulla ainakin oireet ja niitten voimakkuus vaihtelee ihan päivittäin. Toisena päivänä tuntuu, että on koko ajan pahaolo ja väsyttää superpaljon ja joka paikkaa kolottaa eikä voi tehä muuta ku maata puolikuolleena sohvan nurkassa. Ja seuraavana päivänä energiaa on ku pienessä kylässä ja ainoa oire saattaa olla esim. hieman arat rinnat. Tänään on sellai välimuoto, et energiaa ois, mut on niin huono olo, ettei voi oikein keskittyä mihinkään 🤢🤦‍♀️

Takaisin