Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pererroz Jaksamista tuohon huonon olon kanssa kamppailuun ❤️ On olemassa muutama muu lääke (löytyy täältä https://lopujo.fi/hoitokeinoja/laakkeet/suomessa-kaytettavat-laakkeet/), jos siis jaksaisit kokeilla/lääkäri kirjoittaisi reseptin.

Toi lopujo-sivusto on muutenkin aika hyvä, sieltä löytyy muitakin vinkkejä pahoinvoinnin hoitoon, joita voi kokeilla (esim. akupunktiota voi myös kokeilla, se on auttanut monia). Toivottavasti menee ohi pian!

Niptin pohtijoille: meidän alueella kuuluu nykyään kaikille (tuli itselle täytenä yllätyksenä, leijuin ihan pilvissä uutisen kuultuani!). Sain lähetteen ekalla neuvolakäynnillä sekä niptiin että nt-ultraan ja parin päivän päästä tuli ajat molempiin. Ne on samalla käynnillä täällä meillä, ensin ultra ja siitä labroille 🙏 Tuosta alkaa vielä piinallinen odotus tuloksista, joten tuntuisi kyllä kohtuuttoman pitkältä, jos lähetteen sais vasta nt-ultrassa 😳❤️

Pahoinvointi loppui vähän kuin seinään. Hajut edelleen ottaa koville, mutta ruoka maistuu suht normaalille ja syöminen ihan kivutonta. Rintojen kipu myös samalla hellittänyt ja nyt tuli sellainen huoli, että onko tämä merkki keskenmenosta. Itselle ei ole ennen näin "pitkällä" ole kesken mennyt ja ei tiedä yhtään mitä odottaa tai pelätä. Pahoinvointi oli tosi rajua viime viikolla ja bonjestan lopettamisen jälkeen oireet väheni merkittävästi. Huh, aika kamala huoli nyt.

Tänään rv 7+1 perjantain jälkeen ei ole ylimääräistä vuotoa ilmaantunut, ehkä tässä voi huokaista helpotuksesta sen osalta 🤗
Tänään ollut järjetön väsymys ja rinnat todella kipeät.
Vielä kolme yötä niin päästään ultraan näkemään onko kaikki kunnossa, odottavan aika on pitkä 🤭 Itse en vielä ole osannut hirveästi raskaudesta iloita, kun oon niin kovasti pelännyt keskenmenoa, ehkä tää ultra vähän rauhoittaa mieltä. Yritän ajatella, että joka viikko on paremmat mahdollisuudet selvitä synnytykseen asti.

Jaa olin vissiin vähän herkkä reagoimaan, oireet on takas ja tunnin välein oksentamassa ilmaa tms. Olisiko oireiden loppuminen johtunut bvitamiinin määrän hetkellisestä noususta vaan tms. Oon ihan poikki nyt 😵‍💫😅

Onko muilla ollut suhteellisen rajua hiustenlähtöä? Omissa hiuksissa tällä hetkellä useita kohtia, joissa hiukset noin 10cm pitkät ja normaalisti hiukset on hartioille asti 😱 kuivasin hiukset föönillä tänään ja nämä lyhyet hiukset sojottivat sen jälkeen pystysuorassa ylöspäin.. Mieskin sanoi, että selkeästi hiuksia lähtenyt.. Alkoi hieman huolestuttaa, että olen kalju kohta 😅

Onko muilla ollut suhteellisen rajua hiustenlähtöä? Omissa hiuksissa tällä hetkellä useita kohtia, joissa hiukset noin 10cm pitkät ja normaalisti hiukset on hartioille asti 😱 kuivasin hiukset föönillä tänään ja nämä lyhyet hiukset sojottivat sen jälkeen pystysuorassa ylöspäin.. Mieskin sanoi, että selkeästi hiuksia lähtenyt.. Alkoi hieman huolestuttaa, että olen kalju kohta 😅
Minulla oli ekassa raskaudessa päinvastoin, hiukset kukoisti synnytykseen asti, ja imetys vei sitten tukan. Kuontalo yrittää edelleen toipua, on just tommosta noin 10 cm hiusta.

Mullakin tuli eilen illalla ja tänään aamulla oksennus kahden viikon tauon jälkeen ja olo on ollut koko päivän tänään huono. Kohtu tuntuu painavan alavatsassa ympäröiviä elimiä ja tekee olon aika tukalaksi koko ajan. Eihän sen vielä mitenkään iso luulisi olevan, mutta varmaan vielä niin alhaalla että alkaa siellä olla vähän ahdasta. Nousisipa pian ylemmäs. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ehkä se vaikuttaa jotenkin. Nyt 11+0.

Täällä hävis etova olo viime viikolla kuin seinään, mietin jo menikö kesken enkä uskaltanu miehellekään sanoa mitään vasta kun keskiviikkoiltana. Onneksi eilen oli varhaisultra jossa huoli helpottui kun löytyi viikkoja vastaava alkio oikeasta paikasta ruskuaispusseineen ja oikeasta munasarjasta keltarauhanen. Tänään alkoi särkeä päätä joka on esikoisen raskaudesta tuttu. Onneksi vkloppu edessä niin pystyy levätä.

Voisiko olla että ne on ennemminkin uusia hiuksia? Verenkierto lisääntyy niin voimakkaasti ja aiheuttaa hiuksissakin lisääntymistä 😊 Mulla on kaikissa raskauksissa hiukset ollut parhaimmassa kunnossa, tuuheat kiharat ja pituutta tulee kohisemalla. Itsellä myös siis juuri tuollaisia tynkiä sojottaa nyt kohti taivasta.

Mulla loppui pahoinvointi taas kuin seinään. Nyt ultran mukaan RV 9+2, joten luulen tämän olevan istukan aikaansaannosta tai toivon ainakin niin 😊 Äiti tuli perjantaina pitämään huolta minusta ja lapsista, kun puoliso ystävien kanssa mökillä. En olisi pärjännyt ilman toista aikuista. Eilen pitkästä aikaa söin kunnolla monta kertaa päivässä (väkisin). Olen kotoisin toisesta maasta ja etninen tulinen ruoka maistui tosi paljon paremmin kuin suomalainen ruoka. Eilen illalla oksensin viimeksi ja olipa kyllä oksentaminenkin "kivempaa" täydellä mahalla. Äsken vedin kunnon aamiaisen ja vähän ehkä tuli huono olo kun kiskoin niin "ison" annoksen kerralla.

Uskallan siis ajatella, että pahoinvoinnista on kunnon tauko koska vatsan turvotus hävisi yön aikana ja maha tuntuu litteältä. Kohtua en edelleenkään tunne, pahoinvoinnin aikana suolisto taisi työntää sitä turvotuksen takia johonkin suuntaan ja alavatsalla oli kummallista painetta, mutta nyt ilman turvotusta ei mitään oloja.

Muokattu viimeksi:
Hei tuli mieleen, että oletteko seuranneet teidän lämpöä yhtään ja onko se normaalia korkeammalla? 😊
Itsellä on normaalisti n. 36,4 ja plussatestistä asti on ollut 36,9-37.2 välillä. En ekan raskauden aikana tälläistä ees huomioinut mutta nyt tuli mieleen, että pysyykö lämpö korkeammalla koko raskauden ajan vai laskeeko jossain vaiheessa?

Hei tuli mieleen, että oletteko seuranneet teidän lämpöä yhtään ja onko se normaalia korkeammalla? 😊
Itsellä on normaalisti n. 36,4 ja plussatestistä asti on ollut 36,9-37.2 välillä. En ekan raskauden aikana tälläistä ees huomioinut mutta nyt tuli mieleen, että pysyykö lämpö korkeammalla koko raskauden ajan vai laskeeko jossain vaiheessa?
Mää oon seuraillu nyt lähinnä urheilukellosta. Aiemmin seurailin kiertoa tarkemmin ovulaatiomittarilla ja olin aktiivinen tuolla BBT-ketjussa. Mun lämmöt ja leposyke oli ekat viikot koholla mutta rupes laskemaan tuossa seitsemännen viikon tienoilla ja ehdin vähän huolestuakin siitä. Varhaisultrassa näkyi kuitenkin oikean kokoinen alkio sykkeineen. Leposykkeet on edelleen melko lähellä ennen raskautta olevaa aikaa. Lämmöt n. 36,5 ja palelee koko ajan (rv 4-6 oli lämmöt 37 pintaan ja koko ajan hiki, ja sykkeet myös selvästi koholla).

En ole mitannut, mutta öisin on tosi kuuma ja pahoinvoinnin aikana ja syömisen jälkeen tosi kylmä. Tosi paljon ailahtelee lämpö ees taas ja tuntuu, että pukeutuminen on haastavaa.

Alkuviikosta oli muutama parempi päivä ja eilen alkoi taas pahoinvointi 😞 kunnon oksentelut alkuillasta ja tänään aamulla taas jatkuu. Vähän käy mielialan päälle.

Alkuviikosta kävin ostamassa uusia rintaliivejä. Jotkut mammahousut pitäis varmaan myös hommata. Ei kestä mitään kireää päällä ja alavatsaa kivistää jos vyötärönauha osuu sinne.

En ole seurannut lämpöjä mittarilla mutta huomasin kyllä että ovulaation jälkeen lämpö nousi ja laski vasta rv7 paikkeilla. Olin viikon flunssassa ja sen jälkeen on paleltanut enemmän ja muutenkin kehon lämpö tuntuu laskeneen normaaliksi.

Täällä viime viikolla rv6+5 paikkeilla hävisi etova olo käytännössä kokonaan. Luulin että on menossa kesken mutta kerta ultrassa löytyi kooltaan vastaava alkio niin kai sitä pitää vaan uskoa että osaan vaan syödä oikeaan aikaan ennen kun huono olo iskee 😅 tänään ruokailuväli venyi vahingossa ja sieltä se huono olo kaivautui taas esiin. Piti ruokakauppaan mennä vasta Hesburgerin jälkeen vaikka yleensä hampurilaiset ei uppoa. Syönnin jälkeen oli hyvä käydä ostoksilla 😁

Mulla on alkanut toinen aalto pahoinvointia.. eka oli siinä viikoilla 7-8 ja nyt viikolla 12 tuli takaisin 😬 tulee yhtäkkiä tosi huono olo ja alkaa yököttää, mut oon kuitenkin oksentanut vasta kerran kunnolla, muuten se on sellaista yökkimistä vaan. Siinä mielessä pitää olla varmaan tyytyväinen, mutta tämäkin vie kyllä paljon voimia!

Lämpöjä oon mittaillut nyt parina päivänä niin on ollut 37 tai vähän päälle 🤔

Minulla on pahoinvointi helpottanut niin, että alan päästä normaaliin arkeen kiinni. Töihinkin palannut tällä viikolla. Edelleen tulee huono olo ennen ja jälkeen ruuan ja eukalyptus pastilleja jatkuvasti suussa, ne pitää pahaa oloa kurissa hieman. Olisipa tämä nyt oikeasti tässä 😊 Aiempiin raskauksiin verraten, veikkaan että poika tulossa kun pahoinvointi menee samoilla viikoilla ohi kuin esikoisesta..

Tää raskaus tuntuu olevan toistaiseksi hyvin samanlainen ku esikoisesta. Näinköhän tulee toinen poitsu 😁
Palelu onneksi helpottunut lähes täysin. Sekä lievä pahoinvointi on väistynyt mutta sitkeä, aaltoileva väsymys sen kun jatkuu 🥱😴

Takaisin