Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5+0 ja tänään alko rintojen aristus. Just mietin aikasemmin, että ei tunnu yhtään siltä et ois raskaana, kun ei oo mitään tuntemuksia, niin otin tän ihan mielellään vastaan 🙏🏻 lisäks iloitsen siitä et nää tissit voi vielä tuntea jotain ku tuntuu, että imetysten jälkeen on ollu ihan tunnottomat 😅 ekassa tää oli eka oire jo ennen plussaa, tokan kohalla imetin vielä nii ei tullu mitään tissituntemuksia niin en tienny, miten nyt käy 😬

Mä en kans puhuis niinkään aamupahoinvoinnista, vaan se iskee kyllä päivällä tai viimeistään iltapäivällä ja jatkuu yöhön asti. Mitään ei ole vielä ylös asti tullut, mutta erittäin ikävä ja vellova olo on päivittäin. Tämä 7+ viikko on kyllä pahin tähän mennessä 🙊 Tilannettaan ei auta yhtään se, et mulla on jonkin sortin oksennuskammo ja välttelen sitä kyllä viimeseen asti. Ruoka on vielä kuitenkin maistuu etenkin sen jälkeen, kun ensimmäisen haukun on ottanut.

Tänään rv 4+1 ja ajattelin että pääsisin ainakin pari-kolme viikkoa ilman isompia oireita. Rinnat kipeyty heti ovulaation jälkeen eikä ole helpottanut. Viikonloppuna ennen positiivista testiä tuntui mahan ja lantion seudulla menkkamaista jomotusta, vuotoa ei ole onneksi ollut. Nyt maanantaina nousi ensimmäisen kerran sappi suuhun ja eilen liian pitkät ruokailuvälit teki etovaa oloa iltapäivän ja illan ajaksi.

7+1
Pari viikkoa on ollut vain vähän vatsa tuntemuksia ja nännit vähän edelleen herkemmät kuin ennen. Mieli on ollut enemmän maassa ja typerille jutuille on itkenyt. Vähän väliä on ollut tarve juoda vettä tai syödä jotain, myös yöllä ja tietenkin pitänyt vastaavasti käydä vessassa yhtenään. Ei mene isoja aterioita alas. Väsyttänyt on myös tavallista enemmän. Tänään ekaa kertaa oksensin ja samalla tuli sitten myös pissat housuun, vaikka kävin minuutti aikaisemmin pissalla. Onneksi en ole töissä tällä hetkellä, ois ollut aika noloa.

Tänään rv 4+1 ja ajattelin että pääsisin ainakin pari-kolme viikkoa ilman isompia oireita. Rinnat kipeyty heti ovulaation jälkeen eikä ole helpottanut. Viikonloppuna ennen positiivista testiä tuntui mahan ja lantion seudulla menkkamaista jomotusta, vuotoa ei ole onneksi ollut. Nyt maanantaina nousi ensimmäisen kerran sappi suuhun ja eilen liian pitkät ruokailuvälit teki etovaa oloa iltapäivän ja illan ajaksi.
Mun oireet kuulostaa tosi samoilta. Nyt menossa 4+4. Välillä tulee päivällä tai illalla ihan pientä etovaa oloa. Mulla on kans ollu tosi paljo öisin heräilyä. Herään joka yö 3-4 aikaan aika virkeänä ja valvon jonku aikaa ennen ku nukahdan uudestaan. Sen jälkeen heräilen vielä monta kertaa ennen herätystä. Ruoat ja kahvi maistuu normaaleille, eikä ruokahalussa ole (vielä) muutoksia.

Mä en kans puhuis niinkään aamupahoinvoinnista, vaan se iskee kyllä päivällä tai viimeistään iltapäivällä ja jatkuu yöhön asti. Mitään ei ole vielä ylös asti tullut, mutta erittäin ikävä ja vellova olo on päivittäin. Tämä 7+ viikko on kyllä pahin tähän mennessä 🙊 Tilannettaan ei auta yhtään se, et mulla on jonkin sortin oksennuskammo ja välttelen sitä kyllä viimeseen asti. Ruoka on vielä kuitenkin maistuu etenkin sen jälkeen, kun ensimmäisen haukun on ottanut.
Kun niin ihmettelin tuossa aiemmin vähiä oireita, niin kyllä mullakin nyt tällaiset iltapäivä/iltaällötykset näyttää hiipivän kehiin. Aamuisin on tähän mennessä ollut kohtuullisen hyvä vointi (koputan puuta!), mutta alkanut nyt muutamana päivänä tuossa kahden-kolmen maissa. Ja silloin edeltävänä viikonloppuna kun oli pahoinvointia, niin se painottui myös iltapäivään ja iltaan.

Sen lisäksi mulla on kyllä jatkuvasti kylmä, mutta toisaalta mieheni on vitsaillut aina, kuinka mulla on kotona päällekäin kahdet housut ja kaksi college/villapaitaa huhti-toukokuulle asti, joten tää ei sinänsä välttämättä liity raskauteen, ehkä kiinnitän siihen vaan enemmän huomiota nyt.

Viime raskaudessa meni Xonvea tai joku semmonen, saa nähdä kauan selvitään nyt ilman sitä🤨

Sen verran oli raju se oksentaminen aikaisemmin, että pari tuntia myöhemmin ilmestyi silmien ympärille pieniä punaisia pisteitä, verenpurkaumia siis. Toivottavasti ei ihan yhtä rajuja oo tulevat kerrat.

Miten voi olla joka päivä (koko ajan) näin väsynyt?? 🤯 6+1 menossa. Aamuyöheräily on vähän helpottanut, heräilen nyt n. klo 5-6 välillä (vrt. viime viikkoina klo 3-4 aikaan herääminen). Töitten jälkeen oon aivan raato ja meen onnellisena klo 19-20 aikaan nukkumaan 😂 Inhottavaa etovaa oloa on edelleen erityisesti, jos ruokaväli venyy, mutta laatta ei ole onneksi lentänyt (ainakaan vielä).

Alkaa kyllä olla hieman mieli maassa tästä 24/7 pahoinvoinnista. Syötävä on tunnin välein tai mahaa alkaa korventaa ja olo pahenee, mutta mikään ruoka ei oikein maistu ja syöminenkin tavallaan pahentaa oloa. Välillä pitää oksentaa ja muut ajat sitä velloo yökötyksissään. Kotoa käsin olen pystynyt tekemään töitä, mutta huomenna olisi mentävä työpaikalle ja se jännittää.

Alkaa kyllä olla hieman mieli maassa tästä 24/7 pahoinvoinnista. Syötävä on tunnin välein tai mahaa alkaa korventaa ja olo pahenee, mutta mikään ruoka ei oikein maistu ja syöminenkin tavallaan pahentaa oloa. Välillä pitää oksentaa ja muut ajat sitä velloo yökötyksissään. Kotoa käsin olen pystynyt tekemään töitä, mutta huomenna olisi mentävä työpaikalle ja se jännittää.
Mä niin komppaan sua! Mulla myös toimistopäivä huomenna edessä ja jännittää aivan jäätävästi! Tänään söin koko ajan töitä tehdessä jotain ja silti olo oli huono, heikkeni vain jos koitti pitää syömisestä väliä. Mulla ei oo oksennusta tullut, vaikka välillä käyn aika kovaa kyökkimässä pöntöllä.. Mutta tänään tosiaan ajattelin sitä, että miten ne ihmiset selviää henkisesti raskaudesta, joka oksentaa läpi melkein 40 viikkoa? 😳

Tuhannesti tsemppiä huomiselle!

Mä oon miettinyt, että pitäiskö hakea ne pahoinvointirannekkeet ennen töihin menoa.. Niitä käyttäneet, ootteko kokeneet hyviksi?

@_mars Mä ostin ne viime viikonloppuna ja käytin muutaman päivän. Lievään huonoon oloon/etomiseen auttoi. Sit pahoinvointi yltyi niin pahaksi, etten kokenut niistä olevan enää apua (ja mulla on aika paksut ranteet, niin ärsytti ihoa pidemmän päälle). Nyt syön Bonjesta-lääkettä, eikä sekään vie pois pahoinvointia ihan kokonaan (tänään otin jopa maksimiannoksen, niin katsotaan jos sillä rytmillä sais parempaa tulosta).

Mä niin komppaan sua! Mulla myös toimistopäivä huomenna edessä ja jännittää aivan jäätävästi! Tänään söin koko ajan töitä tehdessä jotain ja silti olo oli huono, heikkeni vain jos koitti pitää syömisestä väliä. Mulla ei oo oksennusta tullut, vaikka välillä käyn aika kovaa kyökkimässä pöntöllä.. Mutta tänään tosiaan ajattelin sitä, että miten ne ihmiset selviää henkisesti raskaudesta, joka oksentaa läpi melkein 40 viikkoa? 😳

Mä oon miettinyt, että pitäiskö hakea ne pahoinvointirannekkeet ennen töihin menoa.. Niitä käyttäneet, ootteko kokeneet hyviksi?
Tuttuni kävi koko vauvavuoden terapiassa, koska oli niin traumaattinen hyperemeesi. (Oli välillä sairaalassakin jne.) Toivottavasti täällä selviäisitte pahoinvoijat alkuraskauden pahoinvoinnilla! Useilla se helpottaa toisella kolmanneksella.

Paljon tsemppiä toimistopäivään sinne myös! Toisaalta kiva kuulla, että muilla on samanlaista, vaikka ei tätä kenellekään toivois.

Mäkin oon nyt kotona pitänyt niitä pahoinvointirannekkeita, mutta ei ne varmaan ole auttaneet. Ainakin huono olo on joka tapauksessa. Työpaikalle en varmaan tänään laita, ettei työkaverit vaan niistä arvaa raskautta jos vilahtelevat hihan suusta.

@Puar tuota hyperemeesiä ja toisen kolmanneksen helpotusta miettimällä oon tässä nyt sinnitellyt. Ajatellen että tämä ei kuitenkaan ole ainakaan vielä niin paha, kuin voisi olla, ja että on hyvä mahdollisuus, että toisella kolmanneksella helpottaa. Toivotaan, että näin on 🤞

Onko muilla ilmavaivoja? 🫣 Musta tuntuu, ku olis perämoottori perässä eikä tästä tuu ollenkaan loppua. Olo on muutenkin turvonnu kuin ilmapallolla. Menossa 4+6 tänään.

Onko muilla ilmavaivoja? 🫣 Musta tuntuu, ku olis perämoottori perässä eikä tästä tuu ollenkaan loppua. Olo on muutenkin turvonnu kuin ilmapallolla. Menossa 4+6 tänään.
Mulla nyt 7+2 menossa, mutta pari viikkoa takaperin ummetusta ja ilma vaivaa joka teki hyvin tukalan olon vatsaan. Ruuansulatus edelleen hidas, mut ei tosiaan niin pahasti kun pari viikkoa sitten.. Luumukuuria pitäis vissiin ottaa 😅

Miten voi olla joka päivä (koko ajan) näin väsynyt?? 🤯 6+1 menossa. Aamuyöheräily on vähän helpottanut, heräilen nyt n. klo 5-6 välillä (vrt. viime viikkoina klo 3-4 aikaan herääminen). Töitten jälkeen oon aivan raato ja meen onnellisena klo 19-20 aikaan nukkumaan 😂 Inhottavaa etovaa oloa on edelleen erityisesti, jos ruokaväli venyy, mutta laatta ei ole onneksi lentänyt (ainakaan vielä).
Itselläni samaa oirekuvaa vaikka vasta rv 4+4. Työpäivän aikana (kotona etäilen) on pakko nukkua päikkärit lounastauon aikaan. Illalla olen jo 21 aikaan valmis nukkumaan vaikka normaalisti hyvin iltavirkku. Paras on kun verensokeri pysyy tasaisena, verensokerin laskusta tulee huono olo mutta verensokerin nopeampi nousu ehkä vielä pahempi. Veden juonnilla saanut vähä peesattua ruokailuväliä mutta verensokerin tasaisuus tärkein

Täällä on rv 5+2 menossa ☺️
Olen saanut esikoisen n. 10 vuotta sitten niin kaikki tuntuu taas uudelta, muistelen että silloinkin oli hyvin vähäoireinen raskaus.
Ainoat oireet ovat tosi kipeät ja arat nännit, turvoksissa oleva alavatsa sekä ajoittainen kuukautiskipumainen tunne alavatsalla. Niin ja olen normaalia väsyneempi ollut muutamana päivänä.
Tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa melkein 3vk ekaan neuvolaan, saatika sitten ensimmäinen ultra joka on vasta monenviikon päästä.
Keskenmenon pelko on suuri vaikka siihen ei varsinaisesti mitään aihetta olekkaan. Olen miettinyt jos varaisi alkuraskauden ultran, oletteko te menossa ultraan jo aiemmin?

Täällä on rv 5+2 menossa ☺️
Olen saanut esikoisen n. 10 vuotta sitten niin kaikki tuntuu taas uudelta, muistelen että silloinkin oli hyvin vähäoireinen raskaus.
Ainoat oireet ovat tosi kipeät ja arat nännit, turvoksissa oleva alavatsa sekä ajoittainen kuukautiskipumainen tunne alavatsalla. Niin ja olen normaalia väsyneempi ollut muutamana päivänä.
Tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa melkein 3vk ekaan neuvolaan, saatika sitten ensimmäinen ultra joka on vasta monenviikon päästä.
Keskenmenon pelko on suuri vaikka siihen ei varsinaisesti mitään aihetta olekkaan. Olen miettinyt jos varaisi alkuraskauden ultran, oletteko te menossa ultraan jo aiemmin?
Alkuraskauden ultralle eli varhaisultralle on oma ketju, josta löytyy keitä on menossa tai on ollut ja miten meni tai perusteluita jos ei ole menossa. Eli sieltä kannattaa katsoa.

Takaisin