Mä sain todennäköisesti hiivan tässä tukilääkkeen ja siteiden käytön takia. Onko tietoa, että voiko käyttää jotain hiivalääkettä alkuraskaudessa ominpäin, vai pitääkö suunnata lääkäriin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ottaisin yhteyttä lääkäriin/neuvolaan, se on ohjeena kaikissa joita oon nähnytMä sain todennäköisesti hiivan tässä tukilääkkeen ja siteiden käytön takia. Onko tietoa, että voiko käyttää jotain hiivalääkettä alkuraskaudessa ominpäin, vai pitääkö suunnata lääkäriin?
Emätinpuikkoja voi käyttää, näin mulle on sanottu ja itse oon aina raskauksissa käyttänyMä sain todennäköisesti hiivan tässä tukilääkkeen ja siteiden käytön takia. Onko tietoa, että voiko käyttää jotain hiivalääkettä alkuraskaudessa ominpäin, vai pitääkö suunnata
Kyllä muakin vähän ahdistaa lääkkeen mahdolliset vaikutukset… yleensä en ota mitään ”ylimääräisiä” rokotteita (koronapiikit otin kyllä). Täytyy koittaa luottaa siihen, että ei näitä raskaanaoleville annettais jos ei ois turvallisia (historiassa on kyllä epäonnistuttu tällaisessa pahasti talidomidin kanssa ).Mulla nyt sen verran jatkuvana pahaa oloa ettö olen miettinyt pitääkö mun hommata se pahoinvointilääke en haluaisi, jos ne väsyttää ja mitään ylimääräisiä lääkkeitä en haluisi syödä, varsinkin kun alkuraskaus niin herkkää aikaa kehitykselle. Olen hieman ehkä hysteerinen ja mietin varmaan liikaakin miten mikäkin alkioon vaikuttaa en ole täälläkään pystynyt lukemaan viestejä saati vastailemaan kun huono olo koko ajan. Töissä välillä huono olo unohtuu hetkeksi kun tekemistä mutta kyllä se siinä taustalla on enemmän ja vähemmän. Nyt kaksi vapaata meni lähinnä sohvalla maatessa en ole vielä soittanut neuvolaan, ajattelin ensiviikolla soittaa ja voisi samalla kysellä siitä lääkkeestä… jos tästä pahenee niin sitten varmaan annan periksi
Joo, mua kans kuumottaa toi historia (katsoin sen Soittakaa kätilö -sarjan ja siinä oli tästä yksi jakso), vaikka periaatteessa pitäisi luottaa nykyisten lääkkeiden turvallisuuteen. Onneksi itsellä ei vielä haittaavaa pahoinvointia.Kyllä muakin vähän ahdistaa lääkkeen mahdolliset vaikutukset… yleensä en ota mitään ”ylimääräisiä” rokotteita (koronapiikit otin kyllä). Täytyy koittaa luottaa siihen, että ei näitä raskaanaoleville annettais jos ei ois turvallisia (historiassa on kyllä epäonnistuttu tällaisessa pahasti talidomidin kanssa ).
Kannattaa kokeilla pahimman olon aikana lähteä pakolla ulos kävelee vaikka kuinka se sohvalla makoilu tuntuis hyvältä idealta. Jos töissäkin helpottaa kun tekemistä ni raitis ulkoilma se vasta apua tuokin. Itse meinasin lähteä viime yönä ku heräsin pahaanoloon ni ulos kävelylle mies toppuutteli ettei saa keskellå yötä yksin lähteäMulla nyt sen verran jatkuvana pahaa oloa ettö olen miettinyt pitääkö mun hommata se pahoinvointilääke en haluaisi, jos ne väsyttää ja mitään ylimääräisiä lääkkeitä en haluisi syödä, varsinkin kun alkuraskaus niin herkkää aikaa kehitykselle. Olen hieman ehkä hysteerinen ja mietin varmaan liikaakin miten mikäkin alkioon vaikuttaa en ole täälläkään pystynyt lukemaan viestejä saati vastailemaan kun huono olo koko ajan. Töissä välillä huono olo unohtuu hetkeksi kun tekemistä mutta kyllä se siinä taustalla on enemmän ja vähemmän. Nyt kaksi vapaata meni lähinnä sohvalla maatessa en ole vielä soittanut neuvolaan, ajattelin ensiviikolla soittaa ja voisi samalla kysellä siitä lääkkeestä… jos tästä pahenee niin sitten varmaan annan periksi
No juu käveltyä tulee kyllä,kun on aktiivinen koira meillä, mutta vuorokaudessa on paljon tunteja ja tuo yökävely olisi jo aika extreme siihen en ehkä pystyisi hahaKannattaa kokeilla pahimman olon aikana lähteä pakolla ulos kävelee vaikka kuinka se sohvalla makoilu tuntuis hyvältä idealta. Jos töissäkin helpottaa kun tekemistä ni raitis ulkoilma se vasta apua tuokin. Itse meinasin lähteä viime yönä ku heräsin pahaanoloon ni ulos kävelylle mies toppuutteli ettei saa keskellå yötä yksin lähteä
Ymmärsin näin myös että illalla, mutta monia väsyttänyt ne silti vielä aamulla ja päivälläEikös se pahoinvointilääke oteta iltaisin, sehän on vain hyvä silloin se väsyttävä ominaisuus Mutta ymmärrän, kyllä mua myös epäolyttää uudet lääkkeet. Varmaan silti tiistaina varhaisultrassa pyydän ainakin reseptin, kun nyt jo rv6 kuluessa oon oksentanutkin kolmena päivänä..
Voi hyvin olla! Itse oon ainakin muutenkin jo väsynyt, samaan konkurssiinYmmärsin näin myös että illalla, mutta monia väsyttänyt ne silti vielä aamulla ja päivällä
Minä myös.. enkä haluaisi olla enää yhtään väsyneempi tai ei tule työnteosta ja kotitöistä mitäänVoi hyvin olla! Itse oon ainakin muutenkin jo väsynyt, samaan konkurssiin
Ymmärsin näin myös että illalla, mutta monia väsyttänyt ne silti vielä aamulla ja päivällä
Mun on ajateltava samoin. Kävin tätä aika tarkkaan läpi esikoisen aikaan. Mulla on mm. käytössä Propral migreenin estoon, ja se on oikeastaan ainut mistä on kymmenien vuosien tutkimukset. Näin ainakin neurologi mulle kertoi. Tämä lääke mun annostuksella tosin vaatii loppuraskaudessa seurantaa viikoittain, sillä voi vaikuttaa istukan toimintaan. Ja voi aiheuttaa alhaista syntymäpainoa ja matalia sokereita. Mulla oli kaksi jälkimmäistä. Mutta mulle vakuutettiin siitä huolimatta et se on turvallista käyttää.Mulla väsytti ensimmäisen kerran kun otin seuraavana päivävnä. Mutta se taisi olla enemmän liian myöhään ottamista. Ei oo enään sen jälkeen väsyttänyt. Itseasiassa hyvin vähän väsymysyä, kun nukun täydet yöt, ei oo heräilyä, ellei lapsi heräile.
Mä luotan, että lääkkeet mitä saa ottaa raskaana on hyvin tarkkaan tutkittu. Sen verran vaikeeta saada edes astmalääkitykseen muutoksia tai ylipäätänsä unettomuuteen lääkkeitä. Juuri raskauden takia. Eli todella tarkkaan kyllä syynätään kaikki lääkkeet terveydenhuollossa läpi. Esimerkiksi melatoniinia ei saa raskaana syödä, koska sitä ei oo tarpeeksi tutkittu.