Oireet

Eilen tuntui tulleen uudet oireet oikein ryminällä…
Aikaisemmin ollut turvotusta ja ajoittain nännit arat, hengästymistä ja kova jano sekä pientä etomista, erityisesti autossa istuessa.
Eilen sitten nukahdin sohvalle jo kuudelta ja olin/olen aivan älyttömän väsynyt, nenä bongaa eri hajut paljon vahvemmin kuin yleensä ja jalkapohjat kramppailee, pieniä suonenvetoja molemmissa. Eilen myös vähän alaselän jumitusta ja vasemmalla puolella munasarjan kohdalla paineen tunnetta, sekä jatkuvasti pissahätä. Nyt myös rintoja oikein nipistelee ja tuntuu ns vetävä/ihoa venyttävä tunne yläpuolella. Mutta omalle mielelle parempi oireilla kuin olla oireeton…😅

Tässä raskaudessa on pahoinvointi ihan erilaista kuin esikoisen raskaudessa. Välillä tulee niin huono olo etten voi olla kuin makuuasennossa mutta toivon että selviän tästäkin ilman oksentamista. Mikään ruoka ei maistu mutta jotain yritän syödä. Turvottaa myös sen verran että en tiedä kauanko farkut enää menee jalkaan.

Ai jestas on ärsyttää kun söin 1,5h sitten ison lautasellisen ruokaa ja nyt on taas nälkä 🥲🥲🥲🥲 noh kohta alkaa pahoinvointi, et tilanne muuttuu toviksi, mutta kuitenkin, ei jaksais olla syömässä koko aika 😅

Mulla ollut niin jäätävä olo viime päivät, etten oo jaksanut edes puhelinta katsoa. Syön pahoinvointilääkettä, mutta silti jatkuvaa huonoa oloa, en halua tietää millainen olo olisi ilman lääkettä 🫣 Väsymys myös iskenyt kunnolla, oon joutunut ottaa päiväunet joka päivä. Ei ne kyllä vähennä väsymystä. Yöt nukun hyvin, kiitos raskauspahoinvointilääkkeen!

Muistelin tässä, että viime raskaudessa olin samoilla viikoilla (taidan olla 7+4) yhtä tai huonommassa kunnossa. Paitsi silloin oli viikkoja kestänyt flunssa päällä. Unettomuus alkoi heti raskauduttua. Jos tää menee samanlailla kuin aikaisemmin, niin viikoilla 14 pitäis olla jo suht normaali olo.

Täällä kans tulee heräiltyä milloin sattuu ja kestää kauan saada unta enää uudestaan. Unet on joka yö tosi selkeitä ja tapahtumarikkaita, ei oo kovin levännyt olo aamuisin kun on seikkaillut ties missä kaiket yöt 😅
Mie taas ennen näin todella paljon todentuntusia kunnon elokuva unia,mut nyt en mitää 😁

Jossai kohti (aina liian aikasin) herään ku seinään, enkä saa sit enää unta. Niikun nytkin täällä jo rustailen, vaikka ois vielä voinu nukkuu 🙈

Nännit ollu todella arat. Pitäis kattoo oisko jotai isompii liivejä jemmassa.. 😁

Vähän jotenki kummallinen olo, kun ei oikein ole oireita. Pieniä tuntemuksia välillä alavatsalla, muttei sen kummempaa. Huonoa oloakaan ei ole, parina iltana/yönä ollut aaltomaisia, ohimeneviä etovia hetkiä. Välillä tuntuu että olenko oikeasti edes raskaana 😅

Jotenkin nyt kun joulu lähestyy, ja olisi tarkoitus kertoa ainakin anopille (vaikkakin ns liian aikaista mutta tiedän jääväni kuitenkin kiinni kalojen ja juustojen syömättömyyden takia), on tullut hirveä pelko, että jos meneekin kesken tai on tuulimuna. 😣

Tässä raskaudessa on pahoinvointi ihan erilaista kuin esikoisen raskaudessa. Välillä tulee niin huono olo etten voi olla kuin makuuasennossa mutta toivon että selviän tästäkin ilman oksentamista. Mikään ruoka ei maistu mutta jotain yritän syödä. Turvottaa myös sen verran että en tiedä kauanko farkut enää menee jalkaan.
Täällä ihan sama. Yllättänyt kuinka erilaiset ja pahemmat oireet nyt on 🥺

Vähän jotenki kummallinen olo, kun ei oikein ole oireita. Pieniä tuntemuksia välillä alavatsalla, muttei sen kummempaa. Huonoa oloakaan ei ole, parina iltana/yönä ollut aaltomaisia, ohimeneviä etovia hetkiä. Välillä tuntuu että olenko oikeasti edes raskaana 😅

Jotenkin nyt kun joulu lähestyy, ja olisi tarkoitus kertoa ainakin anopille (vaikkakin ns liian aikaista mutta tiedän jääväni kuitenkin kiinni kalojen ja juustojen syömättömyyden takia), on tullut hirveä pelko, että jos meneekin kesken tai on tuulimuna. 😣

Mikäli menisi kesken, niin ainakin osaa olla teille tukena ❤️ Kun meillä perheet kuullut jälkeenpäin menetyksestä ovat olleet aivan ihmeissään, miksei olla heille asiaa jaettu. Olisivat osanneet tuke meitä kun sitä tarvittiin. Nyt ollaankin sitten päätetty jouluna kertoa asiasta. Ainakin saadaan apua arjessa esikoisen kanssa, jos tulee tyhjennyksiä ym. Kun silloin ei kyllä haluta häntä kotiin ihmettelemään ja siinä pitää kuitenkin olla valmiudessa lähtemään, mikäli jotain menee pieleen.

Mikäli menisi kesken, niin ainakin osaa olla teille tukena ❤️ Kun meillä perheet kuullut jälkeenpäin menetyksestä ovat olleet aivan ihmeissään, miksei olla heille asiaa jaettu. Olisivat osanneet tuke meitä kun sitä tarvittiin. Nyt ollaankin sitten päätetty jouluna kertoa asiasta. Ainakin saadaan apua arjessa esikoisen kanssa, jos tulee tyhjennyksiä ym. Kun silloin ei kyllä haluta häntä kotiin ihmettelemään ja siinä pitää kuitenkin olla valmiudessa lähtemään, mikäli jotain menee pieleen.
No näinhän se on tietysti 🥺

No näinhän se on tietysti 🥺
Mä tiedän miten vaikeaa se on, mutta ollaan käyty se tilanne kun nt-ultrassa todettu kuollut sikiö. Ei kerrottu kenellekään asiasta. Se oli tosi raskasta ja me puolison kanssa tehtiin kauan surutyötä kahdestaan. En enään halua yksin kokoea tätä, sillä jos omassa perheessä kävisi näin haluaisin olla tukena.

Ei ole vielä menkat myöhässä, mutta oireita on ollut jo päiviä. Selvimpänä hengästyminen. Taaperon unilaulun aikana täytyy välillä taukohengitellä. 😅 Myös kumarrellessa tai kyykkiessä tulee viime ateria helposti ylös moikkaileen. Viime raskaudessa oli lievät pitkään oireet, toivottavasti tässäkin.

Itsellä on tullut ihan satunnaisia pieniä huonon olon puuskia, mutta olen sitten miettinyt ovatko ne todellisia vai psykosomaattisia siltä pohjalta, että viime raskaudessa minulla oli aika hankalaa pahoinvointia, ja nyt kauhulla odotan onko tämä kerta yhtä paha tai jopa pahempi.

Lisäksi on palelua erityisesti iltaisin ja väsymystä sekä alavatsan menkkamaisia jomotuksia. Mutta oireita vähän tulee ja menee niin sitten kun niitä ei ole alkaa mietiskelemään onko kaikki kunnossa. Ja itsellä se yksi ainoa aikaisempi raskaus meni kuitenkin aika lailla kuin oppikirjasta, niin voin vain kuvitella miten raastavaa tämä alku voi olla sellaiselle joka on kokenut menetyksiä tai muita vaikeuksia aikaisemmin.

Mä oon nyt jo jonkin aikaa herännyt joka ikinen yö joskus 4-5 aikaan, ja kestää 30-90 min nukahtaa uudestaan. Oon aamuisin aivan zombie.

Olin pari iltaa ottamatta Xonveaa, eka päivä meni ilman oireita mutta tänään olikin taas tuttu ällöolo aamulla. Sain onneksi syötyä leipää ja siitä lähti olo kohenemaan. Aion edelleen ottaa lääkettä jos tiedän, että seuraavana päivänä on jotain pakollista ohjelmaa.

Millä viikolle te pahoinvointilääkkeitä syövät pyysitte reseptin ja millaisilla oireilla? 😊 Tai lähinnä siis olitteko jo ihan raatoja, vai varauduitteko "ennakkoon"?

Millä viikolle te pahoinvointilääkkeitä syövät pyysitte reseptin ja millaisilla oireilla? 😊 Tai lähinnä siis olitteko jo ihan raatoja, vai varauduitteko "ennakkoon"?
Mä pyysin 7+2 eli noin viikko sitten. Sitä ennen oli sellaista melko jatkuvaa etomista aamusta päivään, ja saattoi esim. kesken aamupalan tulla tosi oksettava olo. Mulla on ollut niin kiireiset ajat töissä ja vapaalla nyt, etten oo pystynyt jumittamaan missään vessan lattialla.
Tosi helposti sain reseptin, ei tarvinnut selitellä mitään.

Oon ajatellut kokeilla olla ilman aina kun on ”normaaleja” päiviä, niin näen sitten milloin pystyn lopettamaan kokonaan.

Takaisin