Oireet

Täällä alkanut pientä etomista ilmaantumaan ja hajut herkässä. Vatsaa nippaillee aina välillä ja repäsykipujen tuntemuksia jos nousee esim autosta pois liian nopeasti. Nännit on kipeät ja rinnat ehkä hieman täyteläisemmän tuntuiset. Ja kauheen kylmä on varsinkin iltaisin.

Mulla on samanlaisia tuntemuksia. Ei kipua, mutta oon koko ajan "tietoinen" mun alavatsasta vai miten sen nyt sanoisi. Välillä tuntuu enemmän oikealla jossain siinä munasarjan kohdalla, ja silloin herää pelko että onkohan raskaus ihan oikeassa paikassa. 🥺 4+4
Mullakin on ollut toispuoleista jomotusta mutta ihan oikeasta paikasta löytyi pieni ihmisenalku varhaisultrassa ☺️

Omaa napaa: Mulla oli tässä muutama päivä ilman aamuällötyksiä mutta äsken tulikin aivan yhtäkkiä niin huono olo, että olin varma että oksennan. Ihme kyllä se meni ohi, onneksi oon etänä. Kauhistuttaa jos sama tapahtuis toimistolla 😖 Ehkäpä soittelen sitä lääkereseptiä kaiken varalle.

Mullakin on ollut toispuoleista jomotusta mutta ihan oikeasta paikasta löytyi pieni ihmisenalku varhaisultrassa ☺️

Omaa napaa: Mulla oli tässä muutama päivä ilman aamuällötyksiä mutta äsken tulikin aivan yhtäkkiä niin huono olo, että olin varma että oksennan. Ihme kyllä se meni ohi, onneksi oon etänä. Kauhistuttaa jos sama tapahtuis toimistolla 😖 Ehkäpä soittelen sitä lääkereseptiä kaiken varalle.
Mä oon nimenomaan toimistolla tänään ja kamala olo 🫠 Tärisen täällä kun etoo ja on kylmä.

Eilen huono olo iski oikeastaan vasta iltapäivällä, ja tuli myös ekan kerran vähän oksennettua! Iltapäivää siis innolla odottelen tässä… Onneks kohta on loma.

Maha ollut myös ihan sekaisin pari päivää, ei kiva. Voi kyllä johtua vähän huonoista syömisistä, ei oo ollut yhtään jaksamista ruoanlaittoon tällä viikolla.

Ihanaa, tää lohdutti ❤️ jostain luin myös kun googletin mun oireita että saattaa tuntua vähän siellä sun täällä kun kohtu kasvaa 😊

Saa nähdä joudunko minäkin siirtymään etätöihin raskauden edetessä jos meinaa pitää tän salassa tammikuun yli 😃🤢

Mulla on samanlaisia tuntemuksia. Ei kipua, mutta oon koko ajan "tietoinen" mun alavatsasta vai miten sen nyt sanoisi. Välillä tuntuu enemmän oikealla jossain siinä munasarjan kohdalla, ja silloin herää pelko että onkohan raskaus ihan oikeassa paikassa. 🥺 4+4
Mulla oli just tuossa 4+ viikolla mahatuntemuksia paljon, etenkin juuri polttelua. Oli huolestuttavaa, mutta meni ohi ja uskoisin kaiken olevan nyt 6+4 ok 😊 Polttelu loppui sillä viikolla silloin, ja muunlaisia tuntemuksia tuli tilalle.

Mulla on tuo pahoinvointi ollut kyllä sitä perinteistä aamupahoinhointia. Usein siinä 9 aikaan jo ohittunut, ja loppupäivä menee aika hyvillä oloilla 😊

Mua ei oo aiemmis raskauksis väsyttäny, päinvastoin. Mut nyt on kyl väsyttäny parina päivänä ihan hitosti. Nytki tuntuu et menee silmät ihan väkisin kii

Mulla pahoinvointia eniten iltaisin... Aamulla vähiten. Onko muilla?

Maha myös turvonnut ja painoa tullut jos lisää kilo kaksi 😖 Ei mene alas kuin melko epäterveelliset ruuat, tai siis sellaiset joita en normaalisti söisi esim. tänään just sweet & sour kana ja riisi. En syö muulloin ikinä...

Vauva on mustikan kokoinen mutta maha on kuin rantapallon niellyt 😄

Ekat oireet alkoi hyvin aikaisessa vaiheessa. Vatsalla tuntui koko ajan kihelmöintiä, nipistelyä, poreilua ja yks iltapäivä oli kovakin kipu mistä epäilen että se oli ehkä kiinnittymisestä johtuvaa (?) Sen jälkeen alkoi pahoinvointi mikä on kestänyt tänne asti samoin flunssainen olotila.

Aivastuttaa ja nenä on tukossa koko ajan🙈 jos menee kuten viimeks niin tukkoisuus lakkaa vasta synnytykseen
Ja nyt tällä viikolla turvotus ettei mee enää ns. Omat housut jalkaan jouduin jo siirtyy isompaan kokoo. Huoh ihanaa tää raskaana olo 🤭

Mulla oli kipuiluja ja nipistyksiä viikon 4+ tienoilla ja ehkä vielä viiko 5+ alussa mutta sitten ne kaikki alavatsatuntemukset hälveni ja alkoi korvautua ruoansulatuskanavan oireilla (nälkäetomisella ja yllättävää kyllä, röyhtäilyllä). Tänä aamuna 6+3 nyt sitten taas selvää kiristelyä alavatsalla sängystä noustessa, saa nähdä alkavatko uudestaan...

Niin ja tissit on edelleen kipeät.

Mulla myös ollut nyt alavatsassa jonkinlaista ikävää tuntemusta, ei varsinaisesti kipua mutta ehkä pientä menkkamaista jomotusta hetkittäin.
Väsymys on aivan kamalaa ja samoin pahoinvointi. Aamuisin aivan huono olo, helpottaa hiukan puoleenpäivään mennessä, mutta palaa taas illemmasta ja nyt yölläkin heräsin pahoinvointiin 😭 mietin, kysyikö maanantaina neuvolassa sitä pahoinvointilääkettä, mutta jos tästä väsymys vielä lisääntyy niin huhhuh, en kyllä selviä arjesta 😂

Mä oon nimenomaan toimistolla tänään ja kamala olo 🫠 Tärisen täällä kun etoo ja on kylmä.

Eilen huono olo iski oikeastaan vasta iltapäivällä, ja tuli myös ekan kerran vähän oksennettua! Iltapäivää siis innolla odottelen tässä… Onneks kohta on loma.

Maha ollut myös ihan sekaisin pari päivää, ei kiva. Voi kyllä johtua vähän huonoista syömisistä, ei oo ollut yhtään jaksamista ruoanlaittoon tällä viikolla.
Kannattaa ottaa sinne toimistolle jotain naposteltavaa niin vähentää pahaa oloa monella 😊 itselläni oli mandariinin paloja valmiina rasiassa tai välipala patukoita mitkä helppo ahmaista kenenkään näkemättä lennossa😁

Oudoin oire tässä raskaudessa on että mun ei tee makeaa mieli ei yhtään! Oon todella sokerihiiri aina, mut nyt kaikki suklaat jääny syömättä ja mehut maistuu pahalle. Menee vaan hedelmiä ja suolasta / terveellistä sapuskaa 😄 ihan kiva ylläri kyllä!

Tää olis kyllä positiivinen oire, jos jatkuis ja tulis syötyä raskausaika terveellisesti😁👍

Kannattaa ottaa sinne toimistolle jotain naposteltavaa niin vähentää pahaa oloa monella 😊 itselläni oli mandariinin paloja valmiina rasiassa tai välipala patukoita mitkä helppo ahmaista kenenkään näkemättä lennossa😁
Joo mulla on muutenkin aina jotain välipalaa mukana, nyt on ollut pähkinöitä mukana kun niitä on niin kätevää napata tarpeen mukaan 😄

Tää on tosi spesifi viittaus, mutta joka kerta kun oon nyt järsinyt niitä pähkinöitä pahoinvoinnin kourissa, mulle on tullut mieleen Bridesmaids-elokuva, missä päähenkilö teeskentelee ettei sillä oo ruokamyrkytystä ja sitten aivan kylmä hiki päässä syö jotain manteleita. Ehkä joku muukin on nähnyt ton niin tietää mistä puhun 😂 Vahvahko samaistuminen siihen

Äh, tänään on ollut kyllä tosi oireinen päivä. On ollu sitä jomottelua, ja sit alaselkä kipuillut.

Ja koko päivän ollut jollain tasolla huono olo. Täytyisi ehkä itekkin koittaa kantaa mukana jotain pientä naposteltavaa, mutta täytyisi keksiä mitä tekis mieli 😄

Takaisin