Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli ekat pari viikkoa vatsa löysällä ja toimi hyvin, mutta nyt rv 7+ on vaihtunut ummelle. :Eyes:

Mulla edelleen ei muuta oiretta kuin vatsan juilinta ja alaselkäkivut. Pääsisinpä helpolla jos ei tulisi ollenkaan pahoinvointia. Mutta voihan se alkaa vasta parin viikonkin päästä kun raskaus pidemmällä.

Täällä nosti sitten aika kovan kuumeen flunssassa, 38,7. Muilla perhee jäsenillä sama tauti aiheutti lähinnä hyvin lievää lämmönnousua. Hieman hirvittää meneekö nyt kesken, mutta toisaalta olen monta tarinaa kuullut tosi kovista flunssista alkuraskaudessa eikä mitään ole sitten kuitenkaan käynyt. Pidetään peukkuja, että lämmöt laskevat kohta.

Täällä nosti sitten aika kovan kuumeen flunssassa, 38,7. Muilla perhee jäsenillä sama tauti aiheutti lähinnä hyvin lievää lämmönnousua. Hieman hirvittää meneekö nyt kesken, mutta toisaalta olen monta tarinaa kuullut tosi kovista flunssista alkuraskaudessa eikä mitään ole sitten kuitenkaan käynyt. Pidetään peukkuja, että lämmöt laskevat kohta.
Paranemista sulle! Mulla kanssa flunssaa. Lähinnä kova yskä, mutta olin vuodepotilaana viikon verran. Olin väsynyt mutten tiennyt johtuiko flunssasta vai raskaudesta vai molemmista.

Mua on alkanut palelemaan ihan älyttömästi. Siis oon aivan syväjäässä vaikka on peiton alla. 🥶 Ja joka ilta alkaa samat menkkamaiset alamahakivut edelleen. Päivisin niitä ei juurikaan tunne.

Nälkä tulee, mutta mikään ei maistu, etenkään aamuisin. Mulla vasta menossa 5+1. Välillä tuntuu, että eihähän tässä mikään muistuta vielä raskaudesta, mutta aamun etomisen lisäksi onhan nämäkin niitä raskauden signaaleja. 😅

Joo, palelu ja väsymys vahvasti läsnä täälläkin. Sit mun silmät on jotenkin herkistynyt nyt, kuivat ja illalla pesulla monena päivänä ollu ihan kosketusarat🫣

Mulla on tullut yhdestä tukilääkkeestä tosi pahat allergialäntit. Tosi erikoista, kun esikoisen raskaudessa ei samasta lääkkeestä tullut mitään. Ei auta kun lääkettä ei voi jättää pois eikä edes vaihtaa, onneksi kortisonivoide vähän lievittää kutinaa.

Täällä onneksi flunssan pahin vaihe on ollut jo tänään ohi, vaikka lievää lämpöilyä on ollutkin. Inhottavaa kun käytössä on ollut vain panadol, sillä normaalisti olisin ottanut näin kovassa taudissa myös buranaa.

Mukavasti sitten onkin heti alkanut närästys vaivaamaan, tänään myös syöminen etoi. Viimeksi taisin joutua vetämään viimeiset 2kk happosalpaajaa eli saa nähdä miten nyt käy.

Mulla on oireina ihan järkyttävät ilmavaivat 😂 Koko ajan vatsa täynnä ilmaa, turvottaa. Sen lisäksi nyt parina iltana ollut lievää menkkamaista kipua alavatsalla.

Ei apua, mökillä huussissa käyminen tällä tarkalla hajuaistilla on ihan kamalaa, vaikka onkin jo näin viileää.

Ei sais nauraa mutta fiilaan 😂 mulle riittää pelkästään keittiön roskiksen haju että tulee jäätävä kuvotuskohtaus 😂

Mulla on nyt alkanut tulla ajoittain sellaisia heikotuskohtauksia, että ei ole pahoinvointia vaan yhtäkkiä tulee vaan tosi heikko olo ja tuntuu, että päässä sumenee. Verenpaineet on laskenut normaalisti, että varmaan se tekee tän. Mulla oli tätä myös viime raskaudessa.

Mulla on nyt alkanut tulla ajoittain sellaisia heikotuskohtauksia, että ei ole pahoinvointia vaan yhtäkkiä tulee vaan tosi heikko olo ja tuntuu, että päässä sumenee. Verenpaineet on laskenut normaalisti, että varmaan se tekee tän. Mulla oli tätä myös viime raskaudessa.
Tää on niin tylsää. :Angry Face::disappointed-face: Mulla oli esikoisen kohdalla sama juttu odotuksen puoliväliin asti.

Hei täällä kans sama! Tuntuu et koko ajan nousisi "liian nopeaa" ja päässä huimaa ja silmissä sumenee. 😮‍💨

Mulla tuntuu et juuri mitään raskausoireita ei oo. Sit ku tarkemmin miettii niin onhan niitä. Vatsa on välillä sekasin ja ilmavaivoja. Selkä on myös välillä vähän kipeä. Pahoinvointi on tosi lievää ja vain ajottain.

Onks muilla itkuherkkyyttä? Tuntuu, että liikutun ihan älyttömän herkästi ja itken vähintään kerran päivässä, joskus useemmin. Erityisesti lapsiin ja vauvoihin liittyvät jutut itkettää.

Mulla heitti plussausviikolla tunteet ihan häränpyllyä. Olin järkyttävän levoton, huolestunut kaikesta ja itkuinen jopa kesken työpäivän. Nyt on fiilikset tasaantuneet. Samoin kuin muutkin oireet. Aamuisin ekan syömisen jälkeen on lievää pahoinvointia ja yskimisen aikaansaamaa yökkimistä, mutta oksua ei ole kertaakaan tullut.

Mulla on alkanut toi huimaus lisääntyä kans, vaikka voi olla osin myös lääkityksen vaihdosta johtuvaakin verenpaineen putoamista. Ja itkuherkkyyttä on, useamman kerran päivästä herkistää milloin mikäkin mitätön asia tai ajatus. 😅

Oon jopa vähän ihmetellyt tän pahoinvoinnin vähyyttä. Mutta jos se johtuu osin hormonimäärän muutoksista niin mulla on kyllä vuoden ollut sellainen hormonisetti päällä (4 kierrosta icsiä, ja aina mukana myös estrogeenilisä ja dhea) että nyt jopa tuntuu siltä, että hormonitasot on "normaalimmat" kuin aikoihin 😅

Takaisin