Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hervoton nälkä herätessä. Huono olo, jos ei ole syönyt tarpeeksi usein. Hikoilu, hieman harmittavaa tälleen lämpösenä syksynä. 🫠

Rintojen herkkyyttä, pissa hätä useasti, päänsäryt.

Onhan näitä. 😄
 
Mulla ei oo ollu vielä mitään muuta kuin vatsan juilintaa. Ei edes rintojen arkuutta mitä oli ykkösestä.
 
Vatsan jomottelu alkaa helpottaa nyt rv 4+2. Mutta täällä jo etoo aamuisin, muttei ole vielä tullut oksennettua. Aiemmissa raskauksissa on alkanut rv 7 oksentelu, mutten muista ihan näin aikaisin alkaneen tätä etomista. Väsymys iskee ihan yllättäen ja jostain syystä oma mies ja vähän kaikki ärsyttää poikkeuksellisen paljon, vaikkei olisi syytä leimahdella. Ja päänsärkyä pari päivää. Nälkä on muttei kuitenkaan mikään maistu. 😵
 
Mulla on kans välillä ihan hillitön nälkä ja sitte tulee paha olo jos ei ala syömään. Alaselkää/vatsaa kans vähä jomottelee. Välillä toi pelottaa koska menkat aiheuttaa vähän samankaltasta.
 
Mulla on kans välillä ihan hillitön nälkä ja sitte tulee paha olo jos ei ala syömään. Alaselkää/vatsaa kans vähä jomottelee. Välillä toi pelottaa koska menkat aiheuttaa vähän samankaltasta.
Mulla oli edellisestä tosi kovat poltot selässä sillon iha alkuraskaudesta. Ja tuli tosi kovia mahakramppejakin. Siellä tapahtuu niin suuria muutoksia kohdussa nyt, että kroppakin viestii muutoksesta. Uskoisin kaiken olevan hyvin, mutta ymmärrän pelon. ❤️ Säikähdin itse kans varsinkin niitä kovia vatsakramppeja viimeksi ja olin ihan varma ettei kaikki ole hyvin.
 
Täällä oireita ei ihan kauheasti ole. Vähän etovaa oloa välillä eikä tee mieli syödä. Suurimpana on menkkamaiset kivut jatkuvasti. Ei ole muissa raskauksissa tällaista ollut. Nukahdan myös jo ysiltä illalla ja sitten herään suoer aikaisin tai valvon aamuyöstä.
 
Pahoinvointi on lisääntynyt ja välillä on tosi huono olo. Oon pepsi max addikti ja eilen alkoi kuvottaa koko juoma! Tänään ei oo käynyt mielessäkään että edes maistaisin , hyi! 😅
Pidän tätä sinällään erinomaisena asiana, kun tuo pepemake ei oo mitään terveysjuomaa 😁

Kestoturvotus hävisi pariksi päivää ja eilen se sitten pamahti takaisin entistä isompana! Kävin tänä aamuna puntarilla, kahdessa päivässä paino noussut 1,3 kiloa ! 🤣 pikku pöhö 🙈
 
Mulla oli kans viikon ihan älytön turvotus, mut nyt vähän alkaa laantumaan. Aina siinä kyllä on tuota röllykkää edellisestä raskaudesta, mutta näytti jo turvoksissa ihan ku ois pidemmälläkin. On kyllä hurja fiilis olla taas raskaana. Tuo mukanaan iha erilaisia pelon aiheita, kuten miten jaksaa hoitaa sitten tuota pientä erityisesti eka ja vika kolmannes ja toisekseen voiko vielä olla niin hyvä tuuri, että saa terveen lapsen syliin. 🥹❤️

Jännä nähdä, milloin kahvi alkaa haista niin pahalle, että oksentaa. Ihan kaikista pahin viime raskaudessa oli kahvin haju, vaikka itsekin pitänyt henkireikänä aamukahvia.
 
Mulla edelleen tosi vähän oireita (5+2). Rintojen kipuilukin on alkanut helpottaa. Turvotus on kyllä kova ja nälkä. Tuntuu että vähän väkisin etsimällä kaivan oireita että tuntuisi jotenkin siltä, että on raskaana. Tätä on edelleen 2,5 vuoden odotuksen jälkeen niiiiiin vaikea uskoa. Tuntuu vähän että menee alkuinnostus jopa hukkaan kun ei usko eikä luota. Välillä kohdun seudulla ja nivusissa vihlaisee ja silloin muistaa asian. Ihan tosi lievää huonovointisuutta.
 
Mulla edelleen tosi vähän oireita (5+2). Rintojen kipuilukin on alkanut helpottaa. Turvotus on kyllä kova ja nälkä. Tuntuu että vähän väkisin etsimällä kaivan oireita että tuntuisi jotenkin siltä, että on raskaana. Tätä on edelleen 2,5 vuoden odotuksen jälkeen niiiiiin vaikea uskoa. Tuntuu vähän että menee alkuinnostus jopa hukkaan kun ei usko eikä luota. Välillä kohdun seudulla ja nivusissa vihlaisee ja silloin muistaa asian. Ihan tosi lievää huonovointisuutta.

Mulla 5+5 (kai?) ja tosi vähän oireita kans. Oikeastaan ei vieläkään muuta kuin vatsan jomottelua joka tuntuu välillä myös peräsuolessa. Rinnoissakaan ei mitään tuntemuksia. Etova olo ja nälkäkään ei oo vaivannu. Luulen että ne tulee myöhemmin.
 
Mulla 5+5 (kai?) ja tosi vähän oireita kans. Oikeastaan ei vieläkään muuta kuin vatsan jomottelua joka tuntuu välillä myös peräsuolessa. Rinnoissakaan ei mitään tuntemuksia. Etova olo ja nälkäkään ei oo vaivannu. Luulen että ne tulee myöhemmin.

Mulla edelleen tosi vähän oireita (5+2). Rintojen kipuilukin on alkanut helpottaa. Turvotus on kyllä kova ja nälkä. Tuntuu että vähän väkisin etsimällä kaivan oireita että tuntuisi jotenkin siltä, että on raskaana. Tätä on edelleen 2,5 vuoden odotuksen jälkeen niiiiiin vaikea uskoa. Tuntuu vähän että menee alkuinnostus jopa hukkaan kun ei usko eikä luota. Välillä kohdun seudulla ja nivusissa vihlaisee ja silloin muistaa asian. Ihan tosi lievää huonovointisuutta.
Minä olin viime raskaudesta juuri kirjoittanut vähäoireidet päivät samoille viikoille mitä teillä ja sitten 6+4 molemmissa raskauksissa alkanutkin voimakas pahoinvointi. 😵 Erikoista kun alkuun tuntuu kaikenlaisia oireita, mutta sitten tasaantuu. Toki toivottavasti selviäisi ilman suurempia pahoinvointeja, mutta se tekee osaltaan siitä todellisempaa. Tuntuu ettei usko millään itsekkään ennen varhaisultraa. Ja ehtii kaikki ajatukset käydä läpi.
 
Täällä pääasiassa väsyttää megalomaanisesti ja mielialat vaihtelevat. Välillä etoo, tissit vähän arat, suussa maistuu pahalta ja välillä tulee nälkäkohtauksia. Syke on koholla. Nyt on tosin vasta 3+5.
 
Mulla oli edellisestä tosi kovat poltot selässä sillon iha alkuraskaudesta. Ja tuli tosi kovia mahakramppejakin. Siellä tapahtuu niin suuria muutoksia kohdussa nyt, että kroppakin viestii muutoksesta. Uskoisin kaiken olevan hyvin, mutta ymmärrän pelon. ❤️ Säikähdin itse kans varsinkin niitä kovia vatsakramppeja viimeksi ja olin ihan varma ettei kaikki ole hyvin.
Mulla on kans välillä ihan hillitön nälkä ja sitte tulee paha olo jos ei ala syömään. Alaselkää/vatsaa kans vähä jomottelee. Välillä toi pelottaa koska menkat aiheuttaa vähän samankaltasta.
Tuo (ajoittainen) alavatsan juiliminen ja menkkamainen jomotus on nyt olleet viimepäivien oire. Pelottaa koko ajan, että kohta alkaa vuoto.. koko raskaus tuntuu muutenkin ihan liian upealta ollakseen totta (kun yritystä takana jo useita vuosia)..
Kunpa pysyisi nyt matkassa...💜
 
Parina aamuna ei ole täälläkään etonut, kun joitakin aamuja piti ihan yökkiä eikä voinut syödä millään. Mielialojen vaihtelu on oikeestaan ainoa oire. Ehkä vähän alkaa hajuaisti voimistumaan, kun tuntuu, että saippuat ja oma hiki yhtäkkiä haisee voimakkaamalle.

Toivottavasti kaikilla on siellä kaikki hyvin ja raskaus etenee normaalisti. Pian ollaan onneksi viisaampia kun päästään ultraan, mutta on ne päivät vaan pitkiä alkuun. 😵 Mietin jo lainaanko ystävältä taas dopplerin, kun sain 9+1 jo sykkeet kuulumaan edellisestä. Saisi varmistusta (tai turhaa pelkoa) liikkeiden tuntemiseen asti.
 
Mulla on nyt viikot 4+3, plussasin jo dpo noin 9, eli pikkasen reilu viikko sitten. Siitä asti on ollut useimpina päivinä huono olo varsinkin aamupäivisin ja huimaa jos nousen ylös nopeasti. Ihan sairaan ärsyttävää kuitenkin on, että oon hoikka ja vatsa todellakin pömpöttää erityisesti iltaa kohden jo nyt. Tosi kiva yrittää peitellä tätä esim töissä seuraavat herra ties kuinka monta kuukautta 🤦🏼‍♀️ varmasti osittain kyse on turvotuksestakin, mutta kyllä se maha pyöristyy nimenomaan alavatsasta eikä siitä missä normaalisti mun turvotukset sijaitsee.

Esikoisen kanssa se maha rupesi näkymään vasta useamman kuukauden päästä ja se oli sopivasti korona-aikaa muutenkin, niin ei tarvinnu pelätä että joku saisi tietää ennen aikojaan, kun ei kuitenkaan pystynyt näkemään ketään. Kuinka nopeasti teillä muilla jo lapsia omaavilla on maha ruvennut näkymään?
 
Mulla on nyt viikot 4+3, plussasin jo dpo noin 9, eli pikkasen reilu viikko sitten. Siitä asti on ollut useimpina päivinä huono olo varsinkin aamupäivisin ja huimaa jos nousen ylös nopeasti. Ihan sairaan ärsyttävää kuitenkin on, että oon hoikka ja vatsa todellakin pömpöttää erityisesti iltaa kohden jo nyt. Tosi kiva yrittää peitellä tätä esim töissä seuraavat herra ties kuinka monta kuukautta 🤦🏼‍♀️ varmasti osittain kyse on turvotuksestakin, mutta kyllä se maha pyöristyy nimenomaan alavatsasta eikä siitä missä normaalisti mun turvotukset sijaitsee.

Esikoisen kanssa se maha rupesi näkymään vasta useamman kuukauden päästä ja se oli sopivasti korona-aikaa muutenkin, niin ei tarvinnu pelätä että joku saisi tietää ennen aikojaan, kun ei kuitenkaan pystynyt näkemään ketään. Kuinka nopeasti teillä muilla jo lapsia omaavilla on maha ruvennut näkymään?
Mulla on tapana pitää löysiä ja rentoja mekkoja arkenakin. Maha ei niin niistä paista kuin jos käyttäisi tiukkoja yläosia. Mutta kyllä mulla edellisessä raskaudessa hyvinkin näkyi jo maha jo muistaakseni viikolla 12 tai ehkä aikaisemminkin. Jos sattuu joku tuttu yhtäaikaa uimahalliin tms niin varmasti näkyy turvotuksena jo aiemmin. Oon luonnostaan aika hoikka niin raskaus tulee kyllä näkymään aika alkuvaiheessa mahasta ja muutenkin painon nousussa.

Mutta meillä on tarkoitus suht avoimesti tästä raskaudesta kertoa ettei se niin haittaa. Mutta mua suunnattomasti tulee ärsyttämään kaikki kommentit että "oon miettinytkin että ootko raskaana" tai "arvasin". Minusta tuo on ihan lyttäämistä ja ihminen yrittää jotenkin "korottaa" itseään kun on epäillyt asiaa ennen kuin saa oikeasti tietää. Oli mulla kerran opiskeluaikoina semmonen juttu, että aloitettiin mielenterveyslääkitys, joka lihotti mua 15kg niin ihmiset onnitteli ja heidän oli vaikea uskoa että EN oo raskaana. Yllyttivät tekemään raskaustestiä ja olemaan neuvolaan yhteydessä kun "voihan sitä olla raskaana vaikka menkat pyörii ja testi on negatiivinen".
 
Hei kaikki. Kirjottelen nyt tänne kun en ole oikein löytänyt lohtua Googlen sopukoista.
Mulla poistettiin kierukka epämääräisten vuotojen takia 1.8 ja tein ensimmäisen haalean plussan 26.8, erittäin herkällä testillä. Laskettua aikaa oli vaikea arvioida, sekä viikkoja, mutta oletetusti siinä toukokuun 2025 alkupuolella.
3.9 alkoi hyvin niukka rusehtavia vuoto, melkein päivittäin, toki pääsääntöisesti vain pyyhkiessä. En ajatellut tuosta kummia, kuitenkin vuoto alkuraskaudessa hyvin normaalia. Erityisesti vaaleanpunainen/rusehtava.

Noh. 9.9 (oletettavasti noin 5+6 tuolloin) töissä, puolenpäivän aikaan kävin vessassa ja huomasin pienen verisen pisteen pikkareissa. Itku, huusin ei siellä vessassa itsekseni. Katsoin pönttöön ja siellähän sitä oli, kirkkaan punaista. Menin esihenkilölle itkien ja lähdin töistä kotiin.
Soitin neuvolaan, jonne olisi eka aika ollut huomenna 16.9, sanoivat että voi ei, taitaa mennä kesken. Kirjoittivat sairauslomaa 3 pvä ja kehottivat tekemään testin 4 viikon päästä.
Sinä maanantaina ei ollut kipuja, ja sen holahduksen jälkeen vuoto hyvin vähäistä.

Tiistaina vuoto hieman runsaampaa, kuukautisten laista, ja alavatsa + alaselkä jomotusta.

Keskiviikkona suht samat oireet.

Torstaina ei kipuja ja vuoto niukempaa, päivän aikana ei tarvetta vaihtaa sidettä.
Tuolloin kävin TA päivystyksessä, tekivät virtsakokeen, jos olisi vti, mut kaikki OK. Lääkäri teki hyvin oudon sisätutkimuksen pelkällä spekulalla, ja se siinä. Mene kotiin, kivut ei riitä ultraan, tee testi 4 viikkoa vuodon alkupäivästä laskettuna.

Perjantaina takas töihin, vuoto vähäistä, ei kipuja.
Tein aamulla testin, viivat yhtä vahvat kuin viikko sitten 7.9

Launtaina tiputtelua vessakäynnin yhteydessä, tänään sama. Ei kipuja.

Mitä mä teen? Rahatilanne ei salli yksityiselle menoa, terveysasemalta tai neuvolasta ei saa edes verikokeita hcg:m seuraamiseen. En viitsi mennä Naistenklinikan päivystykseen kun ei kieri kivuista.

Voiko tää kaikki vain johtua siitä että kroppa sekasin vielä kierukan jälkeen? Koska tuolloinkin vuodot ihan epämääräisiä.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun 🫶🏼

Entisestään mulla on -12, -19, -21 ja -22 syntyneet. Km ollut -11 ja -18 mutta oireet tuolloin ihan erilaiset. Kipuja kunnolla ja vuosien viikkoja.
 
Mulla on nyt viikot 4+3, plussasin jo dpo noin 9, eli pikkasen reilu viikko sitten. Siitä asti on ollut useimpina päivinä huono olo varsinkin aamupäivisin ja huimaa jos nousen ylös nopeasti. Ihan sairaan ärsyttävää kuitenkin on, että oon hoikka ja vatsa todellakin pömpöttää erityisesti iltaa kohden jo nyt. Tosi kiva yrittää peitellä tätä esim töissä seuraavat herra ties kuinka monta kuukautta 🤦🏼‍♀️ varmasti osittain kyse on turvotuksestakin, mutta kyllä se maha pyöristyy nimenomaan alavatsasta eikä siitä missä normaalisti mun turvotukset sijaitsee.

Esikoisen kanssa se maha rupesi näkymään vasta useamman kuukauden päästä ja se oli sopivasti korona-aikaa muutenkin, niin ei tarvinnu pelätä että joku saisi tietää ennen aikojaan, kun ei kuitenkaan pystynyt näkemään ketään. Kuinka nopeasti teillä muilla jo lapsia omaavilla on maha ruvennut näkymään?
Mulla alkoi rv 13 näkymään viime raskaudessa, mutta alkuun oli myös älytön turvotus alavatsalla. Olin kans sillon hoikempi, mitä nyt kun on vielä tosiaan vähän edellisestä raskaudesta jäänyt tuota etureppua. 🫣 Ensimmäinen raskaus näkyi vähän myöhemmin joskus rv15.
 
Hei kaikki. Kirjottelen nyt tänne kun en ole oikein löytänyt lohtua Googlen sopukoista.
Mulla poistettiin kierukka epämääräisten vuotojen takia 1.8 ja tein ensimmäisen haalean plussan 26.8, erittäin herkällä testillä. Laskettua aikaa oli vaikea arvioida, sekä viikkoja, mutta oletetusti siinä toukokuun 2025 alkupuolella.
3.9 alkoi hyvin niukka rusehtavia vuoto, melkein päivittäin, toki pääsääntöisesti vain pyyhkiessä. En ajatellut tuosta kummia, kuitenkin vuoto alkuraskaudessa hyvin normaalia. Erityisesti vaaleanpunainen/rusehtava.

Noh. 9.9 (oletettavasti noin 5+6 tuolloin) töissä, puolenpäivän aikaan kävin vessassa ja huomasin pienen verisen pisteen pikkareissa. Itku, huusin ei siellä vessassa itsekseni. Katsoin pönttöön ja siellähän sitä oli, kirkkaan punaista. Menin esihenkilölle itkien ja lähdin töistä kotiin.
Soitin neuvolaan, jonne olisi eka aika ollut huomenna 16.9, sanoivat että voi ei, taitaa mennä kesken. Kirjoittivat sairauslomaa 3 pvä ja kehottivat tekemään testin 4 viikon päästä.
Sinä maanantaina ei ollut kipuja, ja sen holahduksen jälkeen vuoto hyvin vähäistä.

Tiistaina vuoto hieman runsaampaa, kuukautisten laista, ja alavatsa + alaselkä jomotusta.

Keskiviikkona suht samat oireet.

Torstaina ei kipuja ja vuoto niukempaa, päivän aikana ei tarvetta vaihtaa sidettä.
Tuolloin kävin TA päivystyksessä, tekivät virtsakokeen, jos olisi vti, mut kaikki OK. Lääkäri teki hyvin oudon sisätutkimuksen pelkällä spekulalla, ja se siinä. Mene kotiin, kivut ei riitä ultraan, tee testi 4 viikkoa vuodon alkupäivästä laskettuna.

Perjantaina takas töihin, vuoto vähäistä, ei kipuja.
Tein aamulla testin, viivat yhtä vahvat kuin viikko sitten 7.9

Launtaina tiputtelua vessakäynnin yhteydessä, tänään sama. Ei kipuja.

Mitä mä teen? Rahatilanne ei salli yksityiselle menoa, terveysasemalta tai neuvolasta ei saa edes verikokeita hcg:m seuraamiseen. En viitsi mennä Naistenklinikan päivystykseen kun ei kieri kivuista.

Voiko tää kaikki vain johtua siitä että kroppa sekasin vielä kierukan jälkeen? Koska tuolloinkin vuodot ihan epämääräisiä.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun 🫶🏼

Entisestään mulla on -12, -19, -21 ja -22 syntyneet. Km ollut -11 ja -18 mutta oireet tuolloin ihan erilaiset. Kipuja kunnolla ja vuosien viikkoja.
Mietin että saisitko enempi vastauksia ja tukea tuolta Menetyksen kokeneet-ketjusta? En osaa auttaa. Jos kipuja ei enää oo niin sinuna tekisin ohjeen mukaan eli tikuttelisin haaleenko plussa tai sitten vänkäisin neuvolan kanssa verikokeista.
 
Hei kaikki. Kirjottelen nyt tänne kun en ole oikein löytänyt lohtua Googlen sopukoista.
Mulla poistettiin kierukka epämääräisten vuotojen takia 1.8 ja tein ensimmäisen haalean plussan 26.8, erittäin herkällä testillä. Laskettua aikaa oli vaikea arvioida, sekä viikkoja, mutta oletetusti siinä toukokuun 2025 alkupuolella.
3.9 alkoi hyvin niukka rusehtavia vuoto, melkein päivittäin, toki pääsääntöisesti vain pyyhkiessä. En ajatellut tuosta kummia, kuitenkin vuoto alkuraskaudessa hyvin normaalia. Erityisesti vaaleanpunainen/rusehtava.

Noh. 9.9 (oletettavasti noin 5+6 tuolloin) töissä, puolenpäivän aikaan kävin vessassa ja huomasin pienen verisen pisteen pikkareissa. Itku, huusin ei siellä vessassa itsekseni. Katsoin pönttöön ja siellähän sitä oli, kirkkaan punaista. Menin esihenkilölle itkien ja lähdin töistä kotiin.
Soitin neuvolaan, jonne olisi eka aika ollut huomenna 16.9, sanoivat että voi ei, taitaa mennä kesken. Kirjoittivat sairauslomaa 3 pvä ja kehottivat tekemään testin 4 viikon päästä.
Sinä maanantaina ei ollut kipuja, ja sen holahduksen jälkeen vuoto hyvin vähäistä.

Tiistaina vuoto hieman runsaampaa, kuukautisten laista, ja alavatsa + alaselkä jomotusta.

Keskiviikkona suht samat oireet.

Torstaina ei kipuja ja vuoto niukempaa, päivän aikana ei tarvetta vaihtaa sidettä.
Tuolloin kävin TA päivystyksessä, tekivät virtsakokeen, jos olisi vti, mut kaikki OK. Lääkäri teki hyvin oudon sisätutkimuksen pelkällä spekulalla, ja se siinä. Mene kotiin, kivut ei riitä ultraan, tee testi 4 viikkoa vuodon alkupäivästä laskettuna.

Perjantaina takas töihin, vuoto vähäistä, ei kipuja.
Tein aamulla testin, viivat yhtä vahvat kuin viikko sitten 7.9

Launtaina tiputtelua vessakäynnin yhteydessä, tänään sama. Ei kipuja.

Mitä mä teen? Rahatilanne ei salli yksityiselle menoa, terveysasemalta tai neuvolasta ei saa edes verikokeita hcg:m seuraamiseen. En viitsi mennä Naistenklinikan päivystykseen kun ei kieri kivuista.

Voiko tää kaikki vain johtua siitä että kroppa sekasin vielä kierukan jälkeen? Koska tuolloinkin vuodot ihan epämääräisiä.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea loppuun 🫶🏼

Entisestään mulla on -12, -19, -21 ja -22 syntyneet. Km ollut -11 ja -18 mutta oireet tuolloin ihan erilaiset. Kipuja kunnolla ja vuosien viikkoja.

Kamala tilanne! Yksityiset on tosi kalliita, mutta olisiko Puhdin kautta mahdollista ottaa hcg verikoe? Maksaa muistaakseni 58 euroa. Sillä näkisi osviittaa hcg tasoista jos haluaa nopeammin vastauksia. Toinen vaihtoehto tuo Kaahon ehdottama eli tikuttaisi että lähteekö viiva haalenemaan..
 
Takaisin
Top