Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan pahoinvointi 🤢 täytyy tänään soittaa neuvolaan josko sieltä kautta sais omeprazol reseptin. Kaks vuotta sitten jouduin lähes taistelemaan siitä että sain edes pahoinvointiin apuja, toivottavasti tällä kertaa ei tarvitsisi. Haluan nimenomaan tuon lääkkeen avuksi kun viimeksikkin se toimi suurimman osan ajasta..
 
Esikoisen kanssa se maha rupesi näkymään vasta useamman kuukauden päästä ja se oli sopivasti korona-aikaa muutenkin, niin ei tarvinnu pelätä että joku saisi tietää ennen aikojaan, kun ei kuitenkaan pystynyt näkemään ketään. Kuinka nopeasti teillä muilla jo lapsia omaavilla on maha ruvennut näkymään?
Täällä on 4+0 ja tilasin just nettikirpparilta parit siistimmät äitiyshousut. Olen siis muutenkin kesällä lihonut pari kiloa, mutta nyt vatsa on erityisen turvonnut. Turvotusta lisää vielä keltarauhashormoni-lääkkeet, mutta esimerkiksi työpaikalla on nyt jo pakko istua housun nappi auki.

Esikoisen aikana kävin koronan takia työpaikalla kerran viikossa helteeseen sopivissa äitiysvaatteissa ja loput päivät huitelin mammacollegeissa kotona. Mulla ei ole oikeasti siis mitään päälle mahtuvaa, syksyyn sopivaa siistiä työvaatetta niin päätin sitten suoraan tilata äitiysvaatteita vaikkei raskaus on aivan alussa:rolling: Eli vastauksena: Turvotus näkyy ja tuntuu jo nyt
 
Kamala tilanne! Yksityiset on tosi kalliita, mutta olisiko Puhdin kautta mahdollista ottaa hcg verikoe? Maksaa muistaakseni 58 euroa. Sillä näkisi osviittaa hcg tasoista jos haluaa nopeammin vastauksia. Toinen vaihtoehto tuo Kaahon ehdottama eli tikuttaisi että lähteekö viiva haalenemaan..
Kiitos vinkistä ja tsempeistä. Ostin nyt testejä varastoon ja teen niitä katsoakseni haaleneeko viiva vai ei.
 
Esikoisen kanssa se maha rupesi näkymään vasta useamman kuukauden päästä ja se oli sopivasti korona-aikaa muutenkin, niin ei tarvinnu pelätä että joku saisi tietää ennen aikojaan, kun ei kuitenkaan pystynyt näkemään ketään. Kuinka nopeasti teillä muilla jo lapsia omaavilla on maha ruvennut näkymään?
Esikoisen odotuksen aikana mulla oli vanhan kansan sanonnan mukaan selvä tyttömaha. Mun kohtu on muutenkin kääntynyt hieman sisäänpäin, ja levisin vain tasaisesti. Viikkoja oli 35,kun maha näkyi vaatteiden alta.
Kakkosen kohdalla taisin olla puolivälissä raskautta, kun niin kävi. Maha oli huomattavasti isompi myös loppua kohden.
 
Mulla on nyt tänään alkanut alaselkäkivut joita oli myös ykköstä odottaessa. Nyt on hankala näiden kipujen kanssa nostella 1v7kk ikäistä. Toivottavasti kivut ei koko ajan vaan pahensi vaan käyttäytyisi enemmänkin aaltomaisesti.
 
Väsymys on ihan jäätävää tällä hetkellä. :Grimacing Face: Paras olo on vaakatasossa.
Oksentanut en ole, mutta yökötys on pahentunut ja vaivaa pitkin päivää. Peruskotiruoka ja porkkanan napostelu pitää sen parhaiten loitolla, mutta syönnin jälkeen hyvä olo kestää korkeintaan puoli tuntia. :disappointed-face: Toki nyt onkin pahimmat viikot menossa sen suhteen.
 
Ensimmäinen oire ennen plussaa oli yöllinen suun kuivuminen vaikka sää oli hyvin kostea. Sen jälkeen tunsin pistoja samassa kohtaa alavatsaa (kiinnittymiskipua?). Rinnat menivät kipeäksi eri tavalla kuin normikierrossa (arat nännit). Tämän jälkeen ollut tuikkaisuja ja menkkajuilintaa mahassa. Ja se väsymys! Herään neljän-viiden aikaan ja en saa enää unta. Levoton olo ja välillä mielialat käy todella synkissä vesissä (ehkä osittain syynä lapsettomuus ja ivf-hoidoilla alkunsa saanut raskaus). Ei vielä merkittävää pahoinvointia, onneksi 🙏. Nyt menossa 5+0.
 
Ainoa oire tällä hetkellä jatkuva nälkä, mutta tulee nopeammin täyteen kun yleensä. Maha on myös tosi turvonnut, ei mahdu enää farkut jalkaan
 
Aamuisin ennen syömistä lievää pahoinvointia, tänä aamuna meni kyökkimiseksi, kun puuroa laittelin.

Lihakset on nyt pienestäkin ponnistuksesta herkästi maitohapoilla, onko muilla tällaista? En tiedä liittyykö raskauteen.
 
Tänään on ollut tosi vahvasti taas läsnä pelko oireettomuudesta. Voiko kaikki olla hyvin? Jotenkin myös pelottaa oma tunne siitä, että kaikki ei välttämättä ole hyvin. Yleensä hoidoissa oma tunne on ollut oikea. Voi kun oisin tässä väärässä. Voi kun oireet nyt alkaisi vahvistua.. 😮‍💨 vielä viisi päivää ultraan. Tänään 5+5.
 
Mulla nyt tällä viikolla ollut taas enemmän pahoinvointia ja väsymystä. Mitään ei oikein tee mieli syödä. Ihanaa silti, koska tää tuo mulle vähän mielenrauhaa😊
 
Aamuisin ennen syömistä lievää pahoinvointia, tänä aamuna meni kyökkimiseksi, kun puuroa laittelin.

Lihakset on nyt pienestäkin ponnistuksesta herkästi maitohapoilla, onko muilla tällaista? En tiedä liittyykö raskauteen.

On ollut kahdessa ekassa raskaudessa ainakin! Nyt ei ainakaan vielä, mutta onhan viikkoja vasta 6+3.

Eilen alkoi pöntön halailu. On ihan hirveä tunne kun tuntuu että puklu seilaa edestakas ruokatorvea ja mahassa velloo. Kävin yöllä 5 aikaan vessassa ja se laukaisi pahoinvoinnin, loppuyö menikin sitten tuskaillessa olon kanssa 😅 näin pelkkiä painajaisia ja paha olo vaan buustas niitä 🤢 tänäänkin ehdin jo halailla pöntön kanssa. Helpotti kyllä hetkeksi oloa 😅
 
Nännit on herkät, menkkamaisia jomotuksia vatsalla, repivät kivut jos nousee tuolilta ylös liian nopeasti, haukotuttaa päivän mittaan, hyvä ruokahalu, joitain ruokahimoja, palelu, hengästyminen rappusissa. Pientä pahoinvointia on välillä ruuan jälkeen. Muuten oon selvinnyt vielä vähällä.

Aikamoinen itkuherkkyys oli varsinkin ihan alussa. Nyt vähän rauhoittunut, mutta pitää silti olla vähän valppaana ettei jokaisesta eläinvideosta vollota😂
Huh, "mukava" kuulla että muillakin on samantyyppisiä oireita. En muista esikoisesta vastaavaa vatsan juilintaa ja järkyttäviä repiviä vihlaisuja juuri kun nousee tai vaihtaa pikaisesti asentoa. Autossa istuminen varsinkin aiheuttaa juilintaa vatsalla. Pahoinvointi ei ole vielä ainakaan alkanut, mutta nyt vasta 4+5.
 
Takaisin
Top