Oireet

Pikkasen alkoi ahdistaa kun alavatsalla tuntuu nyt yhtäkkiä ihan kuumalta. 😬

Palelee täälläkin 🥶 illat varsinkin ihan karseita.

Mulla paleli plussan aikoihin jonkun aikaa, mutta nyt on pikemminkin kuuma kokoajan 🥵😅 Meillä kämppäkin lämpenee aika hyvin, niin ei tarvi kauheasti palella 😊 Toki jos esim istuu vaan sohvalla ja katsoo tvtä, niin voi tulla vähän vilu.

Paleleeko muita? Oon koko ajan aivan jäässä vaikka ulkona on noin lämmintä 😅 nytkin hytisen sohvalla villasukat jalassa viltin sisässä
Kyllä. Ollu oireena kans ihan alusta asti, varmaan johtuu siitä ku lämpö koholla koko ajan. Tulee nukuttua ihan yöpaita päällä, jota yleensä en harrasta koskaan. 🥶

Tänään ekaa kertaa teki tiukkaa töissä pahoinvoinnin takia. Olen loppuviikon etänä suosiolla. Jännäksi menee, että tuleeko yhtä rankka ja pitkä taival pahoinvoinnin kanssa kuin esikoisen raskaudessa.

Eilen illalla jo tarkastelin ja tänä aamuna katsoin myös, että rintojen turvotus laskenut, tästä tuskin kannattaa mitään päätellä itsessään? 🤔 Voiko se (ja muutkin oireet) vaihdella päivien mukaan? Tietysti heti huolettaa, mutta ainakin pahoinvointia löytyy.. Juuri aamupalalla sanoin miehelle, että parempi sitten kans olla kaikki kunnossa kun joudun kärsiin 😅

Eilen illalla jo tarkastelin ja tänä aamuna katsoin myös, että rintojen turvotus laskenut, tästä tuskin kannattaa mitään päätellä itsessään? 🤔 Voiko se (ja muutkin oireet) vaihdella päivien mukaan? Tietysti heti huolettaa, mutta ainakin pahoinvointia löytyy.. Juuri aamupalalla sanoin miehelle, että parempi sitten kans olla kaikki kunnossa kun joudun kärsiin 😅

Luulisin, että rintojen turvotus voi vaihdella niinkuin muutkin oireet🤔. Mulla vieläkin tosi vaihtelevaa oireissa ihan päivittäin ja esikoisesta oli myös.

Puin tänään pitkästä aikaa farkut jalkaan, eikä kyllä nappia enää voi lähellekään kiinni pitää. Puristaa ihan törkeästi. Huonoa oloa jatkuu edelleen tosi aaltoilevasti.

Mua alkaa pikkuhiljaa nyppimään tää jatkuva pissalla ravaaminen. Pitää kaikki menot ja puuhatki suunnitella sen mukaisesti että pöäsee tarvittaessa pikaisesti vessaan. 😅 Ja jatkuva jano tietenki kans vielä ku on näin lämmintä keliä.

Puin tänään pitkästä aikaa farkut jalkaan, eikä kyllä nappia enää voi lähellekään kiinni pitää. Puristaa ihan törkeästi. Huonoa oloa jatkuu edelleen tosi aaltoilevasti.
Kikkakolmonen: kuminauha pujotetaan housujen napinläpi reiästä ja nappi sitten siihen jatkolenkkiin. Pitkä paita peittää hyvin ko virityksen.

Mua alkaa pikkuhiljaa nyppimään tää jatkuva pissalla ravaaminen. Pitää kaikki menot ja puuhatki suunnitella sen mukaisesti että pöäsee tarvittaessa pikaisesti vessaan. 😅 Ja jatkuva jano tietenki kans vielä ku on näin lämmintä keliä.
Mulla jatkuva pissahätä vähän helpottanut. Rv 4-6 se oli ihan kamalaa. Normaalisti käyn töissä kaks kertaa päivässä vessassa, silloin kävin kaksi kertaa tunnissa😂

Mä käyn normaalistikin usein vessassa ni en huomaa ollenkaan mitään eroa.🙈 Mielestäni en käy nyt raskaana ollessa yhtään useammin. Eli normaaliqtijoka tunti vähintään kerran

Jep, laskin töissä, että kolmen tunnin aikana kävin neljä kertaa vessassa. Ei ole ihan perussettiä. Sen takia alkaa kädet jo kuivua kun koko ajan pitää olla pesemässä 😅 Sitten lisäksi minulla taitaa olla niitä niin sanottuja repäisykipuja jo nyt. Onko muilla? Nukkuminen on vaikeutunut kun asentoa vaihtaessa tuntuu kuin repeisi koko alavatsa tai kohtu hajoaa 😄 ja täähän on vasta alkua. Apua, mitähän on edessä 😬

Mulla tuli ilmeisesti ekat repäisykivut toissayönä ku aivastelin. 😅 Mut sen jälkeen ei ole tullu.

En tiedä millaisia on repäisykivut 🙊 Mutta jos istun etukenossa pitkään, esim sohvalla niin että nojaan polviin, niin en pääsekään siitä aina heti suoristumaan kun jää kiristämään alavatsa ja pitää hiljakseltaan tavallaan venyttää auki se 🤷🏻‍♀️

Miten voi vatsa ollakin näin turvonnut? Tosi vaikeeta peitelleä töissä mitenkään, kun on perus vartalomalliltaan hoikka ja nyt jo kaikki housut kiristää. Mulla oli myös jalat ihan turvoksissa, mutta niiden turvotus on onneksi vähän laskenut.

Myös vanha ystäväni jatkuva närästys hiipii pikkuhiljaa osaksi elämää. Aiempien raskauksien kohdalla ei se kyllä ihan näin aikasin alkanu, mutta paheni loppuakohden.

Joo voi ei närästys, sitä ei oo kyllä ollut ikävä 😩 jouduin aiemmissa raskauksissa nukkuun pitkän aikaa loppuraskaudesta kahdella tyynyllä että vähän oli helpompi iltaisin. Olispa moottorisänky 🤭

Alkaa olla hajuaisti herkillä jo, ja jouduin peseen jääkaapin kun siellä haisi minusta joku pahalle 😂 ja tosiaan muutenkin huomaan kyllä että erilaisille hajuille on herkempi. Sitten kun tulee se pahoinvointi niin nää kaks onkin kiva kombo 🤢

ruokahaluttomuus ja heikko olo taas iski muutama päivä sitten takaisin. aiemmissa raskauksissa ollut tätä samaa ekoilla viikoilla. ja voi taivas että oon ollut väsynyt

Takaisin