Oireet

Eilen alkoi taas pieniä tuntemuksia olla. Syönnin aikana ja sen jälkeen tulee yökkivä olo. Nyt parhaillaan aamupalan leipä tuottaa vaikeuksia kun se haisee ihan mullalle ja yököttää. Vatsassa tuntuu jomotusta ja viimeyönä kun käänsin kylkeä niin aika kivuliaasti vihlaisi jostain sisuksista, kohdusta vissiin. Homma etenee 😊
 
Yöllä oli jännä, kun jo pari tuntia nukkumaanmenon jälkeen rakko oli täynnä mutta alavatsalla tuntui muutenkin kauhean kovaa painetta. Niinku ois joku pallo ollu nahan alla 😅
 
Vaihteleeko muilla oireet, tai onko jopa kadonneet kokonaan? Hieman huolestuttaa, kun minulla raskausoireet lähes katosivat joskus 5+2, eivätkä ole tulleet takaisin.

Jo ennen plussaa oli lieviä menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja rinnat olivat kipeät. Sitten tuli hajuaistin herkistyminen, lievä etova olo ja väsymystä sekä valkovuoto lisääntyi. Melko pian kaikki oireet katosi, rinnat ehkä aavistuksen normaalia pinkeämmät mutta muuten on aivan ”normaali” olo😞

Tietysti ensimmäinen ajatus on, että onko kehitys loppunut. Mitään vuotoja ei ole tullut. Onneksi perjantaina varhaisultra, silloin rv 7+3.
 
Vaihteleeko muilla oireet, tai onko jopa kadonneet kokonaan? Hieman huolestuttaa, kun minulla raskausoireet lähes katosivat joskus 5+2, eivätkä ole tulleet takaisin.

Jo ennen plussaa oli lieviä menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja rinnat olivat kipeät. Sitten tuli hajuaistin herkistyminen, lievä etova olo ja väsymystä sekä valkovuoto lisääntyi. Melko pian kaikki oireet katosi, rinnat ehkä aavistuksen normaalia pinkeämmät mutta muuten on aivan ”normaali” olo😞

Tietysti ensimmäinen ajatus on, että onko kehitys loppunut. Mitään vuotoja ei ole tullut. Onneksi perjantaina varhaisultra, silloin rv 7+3.
Onneksi sulla on noinkin lähellä ultra. Käsittääkseni oireiden vaihtelu on ihan tavallista, eikä välttämättä liity siihen on kehitys loppunut. Kroppa voi vähän tottua hcg:n vaikutukseen, voimakkuus vaihtelee sitäkin myötä. Mitä oon ymmärtänyt, ei oireista voi juuri päätellä mitään suuntaan tai toiseen, joten ajatellaan posin kautta, että se ei tarkoita välttämättä yhtään mitään tässä vaiheessa! Tsemppiä, toivottavasti pystyt olemaan murehtimatta liikaa :red-heart:
 
Vaihteleeko muilla oireet, tai onko jopa kadonneet kokonaan? Hieman huolestuttaa, kun minulla raskausoireet lähes katosivat joskus 5+2, eivätkä ole tulleet takaisin.

Jo ennen plussaa oli lieviä menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja rinnat olivat kipeät. Sitten tuli hajuaistin herkistyminen, lievä etova olo ja väsymystä sekä valkovuoto lisääntyi. Melko pian kaikki oireet katosi, rinnat ehkä aavistuksen normaalia pinkeämmät mutta muuten on aivan ”normaali” olo😞

Tietysti ensimmäinen ajatus on, että onko kehitys loppunut. Mitään vuotoja ei ole tullut. Onneksi perjantaina varhaisultra, silloin rv 7+3.
Mulla ainakin vaihtelee aika paljonkin. Nytkin tuntuu hyvin pientä tunnetta alavatsalla, mutta muuten kaikki muut oireet loitaa poissaolollaan. Mutta oon huomannu et yleensä aamu onkin vähäoireisempi ja iltaa kohden muutkin oireet palailee.
 
Vaihteleeko muilla oireet, tai onko jopa kadonneet kokonaan? Hieman huolestuttaa, kun minulla raskausoireet lähes katosivat joskus 5+2, eivätkä ole tulleet takaisin.

Jo ennen plussaa oli lieviä menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja rinnat olivat kipeät. Sitten tuli hajuaistin herkistyminen, lievä etova olo ja väsymystä sekä valkovuoto lisääntyi. Melko pian kaikki oireet katosi, rinnat ehkä aavistuksen normaalia pinkeämmät mutta muuten on aivan ”normaali” olo😞

Tietysti ensimmäinen ajatus on, että onko kehitys loppunut. Mitään vuotoja ei ole tullut. Onneksi perjantaina varhaisultra, silloin rv 7+3.
Vaihtelee tosi paljonkin melkein päivittäin. Pahoinvointia esim saattaa olla 1-3 päivää ja sitten taas monta päivää ettei mitään.
 
Hannel
Mulla on ollut oireetontakin välillä. Tsemppiä odotteluun ja jännitykseen pian pääset varhaisultraan 🤍



Tänään mulle sit tuli vähän hassu oire. Mun lemppari kodin yleispuhdistusaine alkoi haista niin pahalle, etten kykene käyttää ollenkaan sitä vaikka on luonnonmukainen ja normaalisti tosi valloittava puhdas tuoksu.
 
Heräsin yöllä kun esikoinen tuli viereen ja en saanut unta ennenkuin 4 tuntia myöhemmin🥱. Tänään on ollut siis ihan super väsynyt olo. Kohdun kohdilla kiristävää tunnetta ja nyt iltapäivästä hieman etova olo. Ja ahdistaa ja pelottaa keskiviikon varhaisultra😬.
 
Heräsin yöllä kun esikoinen tuli viereen ja en saanut unta ennenkuin 4 tuntia myöhemmin🥱. Tänään on ollut siis ihan super väsynyt olo. Kohdun kohdilla kiristävää tunnetta ja nyt iltapäivästä hieman etova olo. Ja ahdistaa ja pelottaa keskiviikon varhaisultra😬.
Onneksi on enää kuitenkaan noin vähän aikaa odotella, jospa se ultra rauhottaisi mieltä 🤗 se odottelu on kyllä sellaista pelonsekaista toiveikkuutta, ihan hirveä tunteiden sekamelska.
 
Onneksi on enää kuitenkaan noin vähän aikaa odotella, jospa se ultra rauhottaisi mieltä 🤗 se odottelu on kyllä sellaista pelonsekaista toiveikkuutta, ihan hirveä tunteiden sekamelska.
Niinpä. 3 viikkoa sitten soitin ajan. Pääsen vu julkiselle aiemman kohdunulkoisen raskauden takia. Vu pitäisi olla viikolla 7 (eli viim 6+6), mutta aikoja ei ollut niin sitten on jo 7+6. Viimeinen viikko ollut kyllä piinallista. Jos ei olisi erilleen muuttoa (eli rahan menoa) tulossa niin olisin mennyt yksityiselle aiemmin😅.
 
Kävin tänään työterveyslääkärillä kun tää kutina ja kirvely alapäässä jatkuu edelleen 😫 Ostin viikonloppuna Ceridal-öljyä ja oon sitä laittanut monta kertaa päivässä mutta ei oo oikein auttanut. Lääkärin mielestä kaikki näytti ihan normaalilta, sanoi että valkovuoto ei viitannut hiivaan ja kun toisaalta ei mitään hajua, niin ei bakteerivagionoosiinkaan. Laittoi nyt sit työterveyden kautta vielä lähetteen gynelle kun meillä kuuluu sekin soppariin, kai se on nyt sit vielä varattava jos tää jatkuu.

Nyt ahdistaa kun tän päivän lääkäri sit tietysti myös tutki spekulan kanssa ja se vähän sattui. Aloin nyt heti kuvitella että nyt se oli jotenkin haitallista raskaudelle ja tää menee sen takia taas kesken 😫 Ja sit voin syyttää taas itseäni kun menin kutinan takia lääkäriin. Ei siis millään tavalla järkevää ajattelua mut ahdistaa kaikki 😅 Nyt pelkään myös hysteerisesti että kohta tulee verta…
 
Kävin tänään työterveyslääkärillä kun tää kutina ja kirvely alapäässä jatkuu edelleen 😫 Ostin viikonloppuna Ceridal-öljyä ja oon sitä laittanut monta kertaa päivässä mutta ei oo oikein auttanut. Lääkärin mielestä kaikki näytti ihan normaalilta, sanoi että valkovuoto ei viitannut hiivaan ja kun toisaalta ei mitään hajua, niin ei bakteerivagionoosiinkaan. Laittoi nyt sit työterveyden kautta vielä lähetteen gynelle kun meillä kuuluu sekin soppariin, kai se on nyt sit vielä varattava jos tää jatkuu.

Nyt ahdistaa kun tän päivän lääkäri sit tietysti myös tutki spekulan kanssa ja se vähän sattui. Aloin nyt heti kuvitella että nyt se oli jotenkin haitallista raskaudelle ja tää menee sen takia taas kesken 😫 Ja sit voin syyttää taas itseäni kun menin kutinan takia lääkäriin. Ei siis millään tavalla järkevää ajattelua mut ahdistaa kaikki 😅 Nyt pelkään myös hysteerisesti että kohta tulee verta…
On tää kyllä mahdotonta. Ensin sätin itseäni että pitää mennä lääkäriin, koska osa tulehduksista voi myös olla haitallisia raskaudelle ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa keskenmenon. Ja nyt sit pelkään että lääkärikäynti aiheuttaa sen 🥺 Mun luotto lääkäreihin on muutenkin jotenkin tosi huono, aiempien kokemusten takia. Meni 10 vuotta saada diagnoosi omaan krooniseen sairauteen, niin se jotenkin vei kaiken luoton kun aina vaan oireita vähäteltiin.
 
Kävin tänään työterveyslääkärillä kun tää kutina ja kirvely alapäässä jatkuu edelleen 😫 Ostin viikonloppuna Ceridal-öljyä ja oon sitä laittanut monta kertaa päivässä mutta ei oo oikein auttanut. Lääkärin mielestä kaikki näytti ihan normaalilta, sanoi että valkovuoto ei viitannut hiivaan ja kun toisaalta ei mitään hajua, niin ei bakteerivagionoosiinkaan. Laittoi nyt sit työterveyden kautta vielä lähetteen gynelle kun meillä kuuluu sekin soppariin, kai se on nyt sit vielä varattava jos tää jatkuu.

Nyt ahdistaa kun tän päivän lääkäri sit tietysti myös tutki spekulan kanssa ja se vähän sattui. Aloin nyt heti kuvitella että nyt se oli jotenkin haitallista raskaudelle ja tää menee sen takia taas kesken 😫 Ja sit voin syyttää taas itseäni kun menin kutinan takia lääkäriin. Ei siis millään tavalla järkevää ajattelua mut ahdistaa kaikki 😅 Nyt pelkään myös hysteerisesti että kohta tulee verta…
Samanlaisten pelkojen kanssa lohdutan itseäni sillä, että jos penetratiivinen seksi ei voi aiheuttaa keskenmenoa, niin ei se specula/ultraäänikepuikkokaan voi sitä aikaan saada
 
Kyllä mullakin on se käsitys että tässä varhaisessa vaiheessa ei itse voi juuri mitenkään keskenmenoa aiheuttaa, eli tuskin voi mikään lääkärin tutkimuskaan tai muu sitä tehdä. Toivottavasti tämä ajatus hieman helpottaa ja myös tuo mitä @Nokkahiiri nosti yllä esille :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Paleleeko muita? Oon koko ajan aivan jäässä vaikka ulkona on noin lämmintä 😅 nytkin hytisen sohvalla villasukat jalassa viltin sisässä
Palelen. Erityisesti iltaisin aivan syväjäässä🥶. Tää ollut alusta asti oireena. Välillä on niin kylmä, että tissejäkin vihloo kylmyys😂
 
Paleleeko muita? Oon koko ajan aivan jäässä vaikka ulkona on noin lämmintä 😅 nytkin hytisen sohvalla villasukat jalassa viltin sisässä
Joo paleltaa. Kauratyynyä olen lämmittänyt joka päivä. Se tuntuu samalla aika ihanalta aroilla rinnoilla.
 
Muokattu viimeksi:
Paleleeko muita? Oon koko ajan aivan jäässä vaikka ulkona on noin lämmintä 😅 nytkin hytisen sohvalla villasukat jalassa viltin sisässä
Joo! Palelee. Nyt se on jotenkin tuskallista, kun kuitenkin on samaan aikaan kuuma. Silloin talvella oli vain kylmä.
 
Takaisin
Top