Oireet

Minullakin huonoa oloa, mutta en ole vielä kertaakaan oksentanut. Semmoista jatkuvaa ellovaa, kuvottavaa oloa joka pahenee jos ateriavälit venyy liian pitkiksi. Kyselisin muilta, onko teidän alavatsakivuissa tai tuntemuksissa paljon päiväkohtaista vaihtelua? Tänään ollut lähes oireeton päivä alavatsajomotusten osalta, huomenna varmaan taas palaa mutta heti tulee mieleen että joku pielessä. Toisaalta olen iloinen ettei ole kovia kipuja tai vuotoja jotka huolettaisivat myös.
Mulla ainakin ollut tosi paljon vaihtelua! Tuntui alkuun, että kun aloitin ton progetuen, niin se hillitsi alavatsakipuja mutta nyt eilen niitä taas oli pitkästä aikaa enemmän. Ja yleensä iltaisin on enemmän tuntemuksia kuin päivällä, sekin on hassua!

Mulla ainakin ollut tosi paljon vaihtelua! Tuntui alkuun, että kun aloitin ton progetuen, niin se hillitsi alavatsakipuja mutta nyt eilen niitä taas oli pitkästä aikaa enemmän. Ja yleensä iltaisin on enemmän tuntemuksia kuin päivällä, sekin on hassua!
Joo, olen huomannut saman että iltaisin oli enemmän tuntemuksia ja jomottelua. Nyt ollut pari päivää jo hiljaisempaa alavatsaoireiden osalta niin epäilykset herää heti, vaikka ei kai siitä voi mitään pöätellä. Onneksi ensi viikolla pääsee sinne ultraan. Ajattelin sinne saakka ainakin jatkaa terolutia, katsotaan mitä lääkäri siitä tuumaa sitten, onko vielä myöhemmin tarvetta.

Mulla neljä päiväa putkeen jomotteli vatsaa/alaselkää aina kun ei ollut makuuasennossa, maanantaista lähtien jomottelu on ollut paljon vähäisempää, ehkä pari kertaa päivässä tuntuu. Vähän myös epäilyttää onko kaikki ok, mutta pitää koittaa luottaa, että oireiden eläminen on normaalia

Onko kellään muulla ripulia? 🫣 mietin ihan että liittyykö raskauteen, mutta painottuu aamupäiviin ja ollut tässä nyt muutaman päivän putkeen jo. Ei johdu siis mistään mitä olen syönyt ja kipeä en ole. En keksi muuta selitystä.🤷‍♀️

Mulla neljä päiväa putkeen jomotteli vatsaa/alaselkää aina kun ei ollut makuuasennossa, maanantaista lähtien jomottelu on ollut paljon vähäisempää, ehkä pari kertaa päivässä tuntuu. Vähän myös epäilyttää onko kaikki ok, mutta pitää koittaa luottaa, että oireiden eläminen on normaalia
Me mennään aika samoissa vissiin, mulla nyt 7+2 ja nyt kyllä toivon ja odottelen että alkaisi taas nipistelyä edes tuntumaan parin päivän tauon jälkeen. Jos oli plussan odottelu piinaa niin kyllä on tämä alkuraskauskin.

No jos meillä molemmilla vähenee/loppuu jomottelu samaan aikaan, niin ehkä se kuuluu sit tähän vaiheeseen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Jep, piinaavaa on... Melkein toivoo et ois jo siinä vaiheessa, et tuntuu liikkeet. Sit tosin varmaan alkaa stressata liikkeitsä ja on pidemmistä tauoista ihan paiseessa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onko kellään muulla ripulia? 🫣 mietin ihan että liittyykö raskauteen, mutta painottuu aamupäiviin ja ollut tässä nyt muutaman päivän putkeen jo. Ei johdu siis mistään mitä olen syönyt ja kipeä en ole. En keksi muuta selitystä.🤷‍♀️
Mulla ei oo nyt ollut, mutta syksyn raskaudessa oli, kesti monta viikkoa se päivittäinen ripuli 😫 Neuvolassakin sanottiin, että on aika yleinenkin alkuraskauden oire, hormonit aiheuttaa osalle ummetusta ja osalle ripulia. Mun vatsaa rauhoitti vähän sit kun söin maitohappobakteerikuurin, sitä Puhdas+ vahva maitohappobakteeri!

Mulla ei oo nyt ollut, mutta syksyn raskaudessa oli, kesti monta viikkoa se päivittäinen ripuli 😫 Neuvolassakin sanottiin, että on aika yleinenkin alkuraskauden oire, hormonit aiheuttaa osalle ummetusta ja osalle ripulia. Mun vatsaa rauhoitti vähän sit kun söin maitohappobakteerikuurin, sitä Puhdas+ vahva maitohappobakteeri!
Okei, kiitos tosta maitohappobakteerivinkistä! Vois kyllä kokeilla jos ei ala rauhoittumaan tilanne. Kiva kuulla myös tuo, että on myös yleistä. En muista että edellisessä raskaudessa olis ollu tämmöstä, eli kai se sitten vaihtelee miten kroppa reagoi.

Ei hitsi mulla muuten on 😬🙈 en mä jotenki ees osannut ajatella että tää ois yks raskausoire. Mulla normaalisti on kestoummetus ja ollu vuosia.

Ei hitsi mulla muuten on 😬🙈 en mä jotenki ees osannut ajatella että tää ois yks raskausoire. Mulla normaalisti on kestoummetus ja ollu vuosia.
Heh, no niinpä. Mulla vaihdellen vatsa toimii, mutta yleensä ei kyllä montaa päivää peräkkäin oo tällaista. Oireet on moninaiset tässä siunatussa tilassa. 😇🥰🤭

Heh, no niinpä. Mulla vaihdellen vatsa toimii, mutta yleensä ei kyllä montaa päivää peräkkäin oo tällaista. Oireet on moninaiset tässä siunatussa tilassa. 😇🥰🤭
Joo täälä kans on monena päivänä peräkkäin lentänyt varpusparvi.😅
Oon vaan tyytyväinen kun kerrankin vatsa toimii kunnolla😆

Mulle on tullut nyt pahoinvointi riesaksi. Aika lievänä onneksi, mutta olisin ehkä pärjännyt ilman sitäkin 😅 Pari päivää vasta ollut, toivon tosiaan ettei pahene ja välttyisi ainakin oksentamiselta 🫢 Täällä kans vatsa toimii normaalia paremmin / löysemmin, mutta mulla myös IBD niin sekin omalta osaltaan vaikuttaa 💩

Mullaki oli ihan alkuun vatsa normaalia löysemmällä. Nyt onneksi tasaantunu ja ei ole menny onneks ummetuksen puolelle. Ja nyt tänään alkanu särkeä alaselkää. Koittanu käydä välillä kävelyllä ja puuhata jotain seisaallaan, mut väsyttää niin paljon et tekee aika nopeasti mieli takas sohvalle makoileen. 😅

Tähän asti sai oottaa ittkuherkkyyttä. Tänään sit alkoi liikutuksen kyyneliä tulemaan. Vähän eilen jo enteili, että melkein itketti mutta ei ihan kuitenkaan. Märissy tässä mm sitä et tänään vauva on herneen kokoinen kun tykkään seurata minkä ruuan kokoinen se on ja sit play kauppa ehdotti mulle fruit ninja peliä ja teki pahaa katsoa ku siinä kuvassa silvottiin jotain hedelmää 😭😭😭😭🫣🤭😅

Muokattu viimeksi:
pariin viikkoon ei oo ruoka maistunut, toki ollut stressiä töistä ja omasta voinnista niin sekin varmaan siihen ruokahaluun vaikuttanut. nyt alkanut taas ruoka maistumaan, mutta samalla myös oireiden häviäminen vähän mietityttää. pitää huomenna soitella ensimmäistä neuvola-aikaa niin sitpä sen näkee mikä tilanne

Mä olen aivan jumalattoman väsynyt. Siis kiitos luonan mies ja esikoinen on antaneet tänään mun enimmäkseen levätä, mutta siis nukuin yöllä ehkä n. 11h, sen lisäksi aamupäivällä puolen tunnin päikkärit, esikoisen kanssa 1h20min päikkärit ja sit viel nukahdin satua lukiessa.
Pahoinvointi tulee ja menee. Viimeisen 2h on mennyt tosi hyvin, joten olen yrittänyt vähän kiriä kiinni näissä kotihommissa.

Rehellisesti sanoen pelottaa, miten tulen selviämään tulevista viikoista töissä. En todellakaan muistanut, että raskaana oli näin raskasta.

Takaisin