Oireet

onneksi on vielä ensiviikko töitä ja sitten pitkä kesäloma. saa rauhassa kotona potea näitä alkuraskauden oireita :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ärsyttävää tämä kun on nälkä mutta ei vaan tee mieli syödä mitään.
 
Mulla sykkeet nousee tosi herkästi korkealle, onneks myös laskeekin. Rinnat tosi hellänä ja mahassa ajoittain erilaisia tuntemuksia, ristiselässä kans, mut en tiedä onko joku muu syy. Vösyttää, mutta ei oo (vielä) huono olo ollut. Ibs ei oireile! 🥳
 
onneksi on vielä ensiviikko töitä ja sitten pitkä kesäloma. saa rauhassa kotona potea näitä alkuraskauden oireita :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ärsyttävää tämä kun on nälkä mutta ei vaan tee mieli syödä mitään.
Mulla sama! Toki näitä oireita kerennyt jo töissäkin kärsiä koko toukokuun🥵.
 
Mulla sykkeet nousee tosi herkästi korkealle, onneks myös laskeekin. Rinnat tosi hellänä ja mahassa ajoittain erilaisia tuntemuksia, ristiselässä kans, mut en tiedä onko joku muu syy. Vösyttää, mutta ei oo (vielä) huono olo ollut. Ibs ei oireile! 🥳
Heti kun kirjoitin, maha alkoikin oireilla taas. Muutenkin vähän omituinen paine vatsalla eilisestä illasta, vähän kuukautisia edeltävän kaltainen.. jospa ei nyt menisi kesken. 🥺
 
Nyt kun raskaus edennyt jo muutaman viikon niin sellaiset vihlaisevat tuntemukset on lisääntyneet. Onko muilla samaa?

Pientä huonoa oloa nyt myös pari päivää ollut. Onneksi aiemmissa raskauksissa huono olo on ollut kestettävissä enkä ole ikinä joutunut raskauden vuoksi oksentamaan. En osaa edes kuvitella millaista olisi joutua kärsimään hyperemeesistä...😔
 
Mulla on todella lyhyt pinna, ihan samalla lailla ku ennen menkkoja 🙈 menee hermo todella äkkiä. Toivottavasti tää ei oo koko raskauden kestävä oire, nuo lapsethan niin harvoin kiristää pinnaa… 😆
 
Mulla on todella lyhyt pinna, ihan samalla lailla ku ennen menkkoja 🙈 menee hermo todella äkkiä. Toivottavasti tää ei oo koko raskauden kestävä oire, nuo lapsethan niin harvoin kiristää pinnaa… 😆
Jos mahdollista niin yritä saada sun kilpirauhasarvo ja ferritiini mitatuksi. Sen kilpparin vajaatoiminta lyhentää pinnaa... Voi olla raskausajan ongelma ja lääkitys tehoaa nopeasti. Mikäli ferritiini on matalalla se häiritsee kilpirauhasen toimintaa. Luonnollisesti kai ihmisen elimistö suojelee tulevaa vauvaa ja lykkää sitä rautaa sinne istukan suuntaan jättäen kilpparin vähemmälle...
 
Jos mahdollista niin yritä saada sun kilpirauhasarvo ja ferritiini mitatuksi. Sen kilpparin vajaatoiminta lyhentää pinnaa... Voi olla raskausajan ongelma ja lääkitys tehoaa nopeasti. Mikäli ferritiini on matalalla se häiritsee kilpirauhasen toimintaa. Luonnollisesti kai ihmisen elimistö suojelee tulevaa vauvaa ja lykkää sitä rautaa sinne istukan suuntaan jättäen kilpparin vähemmälle...
Mulla on just mitattu kilpparit, oli ihan viitteiden alarajalla ne 😅 ferritiiniin pyysinkin just kontrollimittauksen kun oli tammikuussa 26 eli sais kyllä nousta, aiemmat raskaudet on imeneet kyllä rautavarastot tehokkaasti. Ainakin mulla siis pitää paikkaansa että raskausaikana helposti laskee noi arvot.
 
Mulla on ollut nyt iltaisin tosi tukala olo. Vaikka pääsenkin vessaan samanlailla kuin ennenkin tuntuu kuitenkin, että illalla vatsa on ihan täynnä ja turvoksissa ja sitten pitäisi vielä jotain iltapalaakin saada syödyksi

Nyt kun raskaus edennyt jo muutaman viikon niin sellaiset vihlaisevat tuntemukset on lisääntyneet. Onko muilla samaa?

Pientä huonoa oloa nyt myös pari päivää ollut. Onneksi aiemmissa raskauksissa huono olo on ollut kestettävissä enkä ole ikinä joutunut raskauden vuoksi oksentamaan. En osaa edes kuvitella millaista olisi joutua kärsimään hyperemeesistä...😔
Välillä saattaa vihlaista vähän, jos ponnistaa väärässä asennossa / kääntyy huonosti
 
Kauhee v*tutus ja ihmisvihat🤯😭. Raivostuttavaa. Mun ei pitäis olla yhtään kenenkään kans tekemisissä ennen synnytystä😅🙈. Sama oli esikoisesta ja tiedän pahenevan vaan raskauden edetessä. Sillon yks mun kaveri ärsytti niin paljon etten voinut edes ajatella häntä. Asuttiin lähekkäin ja oltiin paljon tekemisissä. Puhisin sit vaan yksin/miehelle/anonyymisti toiselle kaverille😂🙈.
 
Jäätävä turvotus tänään 🥵 toki tää ukkoshelle tekee sen ja taloyhtiön talkoissa vedetyt makkarat. Ruokahalu on kyllä nyt jotenkin huonompi, mutta voi olla myös helteestä johtuvaa.

Ja voin @Liirumlaarum samaistua tuohon että ihmiset ärsyttää... Ihan kauhistuttaa mennä maanantaina töihin. 😂 Miehen naama ja känninen seinänaapuri ärsytti kans päivällä. Illaksi pääsin omiin menoihin niin helpotti 😁
 
Mulla on menossa vasta dpo14 ja oireettomuus häiritsee. Lähinnä oon todella väsynyt ja tunnistan myös tuon ärtymyksen, mutta oon miettinyt, että onko pinna kireällä vaan, koska stressaan, että tuleeko tämä raskaus jatkumaan.
 
Täällä kans tietynlaista ihmisiin ärtymistä ilmassa 😅 hyvä kuulla etten oo yksin tän kanssa @Fiarlán ja @Liirumlaarum 🤭

Ei mullakaan oo juuri mitään oireita @Mörkki86 ja jo dpo17… 😌 uskon että tässä vaiheessa pelkkä oireettomuus ei merkkaa vielä yhtään mitään.
 
@Daiya Preglife-sovelluksessa väitettiin jopa, että vain harvoilla olisi tässä vaiheessa oireita. Eipä tässä voi kuin odottaa ja jatkaa testailuja 😁
 
Mulla on menossa vasta dpo14 ja oireettomuus häiritsee. Lähinnä oon todella väsynyt ja tunnistan myös tuon ärtymyksen, mutta oon miettinyt, että onko pinna kireällä vaan, koska stressaan, että tuleeko tämä raskaus jatkumaan.
Mulla on DPO 15 (noin) eikä nyt juuri muuta kuin väsyttää ja ihmiset ärsyttää 😆 jospa ne sieltä tulis ne oireet. Mulla kyllä stressaa myös tuo raskauden jatkuminen kun on myös yks km takana ennen esikoista.
 
ärsyttää, parina aamuna ollut tukkonen olo ja nyt yö meni kurkkukivusta kärsiessä :Angry Face With Horns:
 
Mulla on kyllä vaan hirveä nälkä aamuisin, samanlainen huono olo kuin aina jos on nälkä. Mitään uudenlaista pahoinvointia ei kyllä ole. 🤔 milloin teillä kokeneemmilla on alkanut ummetus? Mulla on ollut vatsa hieman yliaktiivinen nyt pari päivää (ibs taustalla), jotenkin toivoin, että se väistyis ja aluksi näyttikin siltä..
 
Takaisin
Top