Oireet

Kävin vaa'alla. 2kg oli tullu lisää painoa plussan kälkeen. Ilmankos on pöhöttynyt ja turvonnut olo. Vatsa menee ehkä just ja just vielä piiloon niin, että vois olla vaan menkkaturvotusta.
 
Siis tää pahoinvointi vaan pahenee. Luulin, että sen piti (kuten muidenkin oireiden) alkaa helpottaan nyt rv 9+ jälkeen. Mutta pahenee vaan🥵😭
Täällä vasta rv7 mutta sama juttu, nyt muutaman päivän ollut ihan kamala olo. Vaikea tehdä töitäkään kun sellanen etova olo ja kuvottaa koko ajan.
 
Hienoa jos pystyt sen pari tuntia sinnittelemään. 👏 Käsittääkseni kilpparin lääkitystä pitää muutoinkin kontrolloida raskauden aikana oikean lääkepitoisuuden varmistamiseksi elimistössä. Matala ferritiini on jotenkin sidoksissa ko lääkityksen imeytymiseen tms. Siitä tällä foorumilla mm ferritiini keskusteluketjussa enempi juttua.
Ainahan se ois parempi jos ilman lääkkeitä pärjäisi, vaan...Mitä lääkettä sulle määrättiin pahoinvointiin?
Juu, kilpirauhasarvoja onneksi seurataan suhteellisen tiheään. :) mulle määrättiin primperania.
 
Mulla on tänään ollut ihanan huono-oloton päivä 😌 Vähän se tuolla taustalla on vaaninut, mutta ei ole iskenyt kimppuun. Kävin kuitenkin päivällä ostaan pahoinvointirannekkeet ja käytinkin niitä vähän aikaa autossa kun kotiin ajoin, mutta tuntu niinku ne ois alkanu aiheuttaan pahoinvointia, niinpäinkö ne toimiiki 😂
 
Mulla on tänään ollut ihanan huono-oloton päivä 😌 Vähän se tuolla taustalla on vaaninut, mutta ei ole iskenyt kimppuun. Kävin kuitenkin päivällä ostaan pahoinvointirannekkeet ja käytinkin niitä vähän aikaa autossa kun kotiin ajoin, mutta tuntu niinku ne ois alkanu aiheuttaan pahoinvointia, niinpäinkö ne toimiiki 😂
Oi että. Ihana kuulla 😊 Mullekin suositeltiin tuota pahoinvointiranneketta, ja ajattelin itsekin sitä kokeilla. Saa nähdä kumpaa mulle aiheuttaa 😅
 
Kävin vaa'alla. 2kg oli tullu lisää painoa plussan kälkeen. Ilmankos on pöhöttynyt ja turvonnut olo. Vatsa menee ehkä just ja just vielä piiloon niin, että vois olla vaan menkkaturvotusta.
Mulla oli kans aamun oksentelusta huolimatta tullut 1,5kg painoa. Vatsa näyttää ja tuntuu turvonneelta. Mun on myös vähän hankala vetää vatsaa sisään.
 
Mulla oli kans aamun oksentelusta huolimatta tullut 1,5kg painoa. Vatsa näyttää ja tuntuu turvonneelta. Mun on myös vähän hankala vetää vatsaa sisään.
Pakko oli tarkistaa sun laskettu aika, ja näytti olevan n. viikko pidemmällä. Kai tää painonnousu voi sit alkaa jo nyt. Toivotaan että ei kuitenkaan mennä ihan koko raskautta samassa tahdissa.
 
Pakko oli tarkistaa sun laskettu aika, ja näytti olevan n. viikko pidemmällä. Kai tää painonnousu voi sit alkaa jo nyt. Toivotaan että ei kuitenkaan mennä ihan koko raskautta samassa tahdissa.
Ilmeisesti. En mä ainakaan oo mitenkään rohmuillut. Toki nyt varmaan painoon vaikuttaa myös tämä kuumuus ja siihen nesteiden juominen. Pitäis varmaan alkaa vähän aamupainoa seurailemaan.
 
Turvotusta alavatsassa, todella kipeät ja turvonneet rinnat ja lämpö ja hengitystiheys koholla. Valtava väsymys, ei pahoinvointia toistaiseksi. Rv 5+2.
 
Mulla oli kans aamun oksentelusta huolimatta tullut 1,5kg painoa. Vatsa näyttää ja tuntuu turvonneelta. Mun on myös vähän hankala vetää vatsaa sisään.

huomannu saman että tekee pahaa vetää vatsaa sisään, ja mähän teen tätä paljon :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
vähän kyllä hirvittää painonnousu koska on valmiiksi jo ylipainoa.
 
Nää helteet tekee varmaan helposti myös turvotusta, usein tässä vaiheessa se painon nousu on vaan niitä nesteitä käsittääkseni. Täällä kans tuntuu että turvottaa sormia ja jalkoja, pitänee tsekata suolat kuntoon… 🥴
 
Väsyttääkö muita ryhmäläisiä?
Siis väsyttää aivan sairaasti 😓 Toki mulla on tää narkolepsia perussairautena joten väsyttää aina, mutta tää väsymys on kyllä tosi voimakasta. Just luin eilen että noi progetuetkin (cyclogest) voi väsyttää vielä entisestään. En jaksais tehdä yhtään mitään ja päivälläkin on pakko nukkua päikkärit.

Mulla ois tällä viikolla nyt just neurologinkin vuosikontrolli mutta just soitin sinne ja kysyin voisiko se olla etänä, en jaksais raahautua Meilahteen 😅
 
Väsyttääkö muita ryhmäläisiä?
Täältäkin löytyy yksi todella väsynyt. Aiemmin en oo ollut päiväunien nukkuja, mutta nyt menis kevyesti aamupäivä-, päivä-, ja alkuiltaunet yöunien lisäksi.
Mulla vielä hankalia sairauksia raskauteen nähden, mm. vaikea uniapnea.
Viime yöksi unohdin laitteen ja enköhän oo nyt, kuin krapulainen vielä entistä kauheemmassa sumussa ja päänsärky siihen päälle 😱
 
Takaisin
Top