Oireet

@Evannu Mietin myös kuinka kuumassa jaksaa olla, mennään kesäkuussa Bulgariaan. Toivottavasti hyvin. Ja syömiset kans mietityttää 😄
 
Meillä sunnuntaina lähtö Kreikkaan ja kivasti tällä viikolla koko perhe sairastanut noron, mies nyt viimeisimpänä yrittää toipua. Hän valitteli huonoa oloa ja koko ajan oksettaa, totesin että mulla ollut sama olo viimeiset kuusi viikkoa 😅
 
Tää tissi- ja nännisärky ei vaan lopu! Sattuu pitää rintsikoita ja sattuu olla ilman niitä, kaikki mahdolliset paidat ja takit ja turvavyöt osuu kipeästi nänneihin ja tuntuu kuin leikkautuisivat irti. Alavatsalla molemmin puolin tuntuu ikään kuin kasvukipuja (voiko edes sanoa niiksi??) varsinkin iltaisin. Liian nopeasti ylösnoustessa humahtaa päässä. Tekee mieli ostaa uusia vaatteita, meikkejä, ihonhoitotuotteita. Googlaan typeriä kysymyksiä joka kerta kun uusi asia tulee eteen. "Voiko raskaana käyttää itseruskettavaa. Voiko raskaana ottaa geelikynnet. Voiko raskaana sitä-tätä-tuota." Ärsyttää kun en vielä ole saanut tilaisuutta kertoa koko lähipiirille raskaudesta, eli tuntuu kuin valehtelisin koko ajan kaikille. Samalla kuitenkin tuntuu epävarmalta, keille kaikille voin kertoa? Ketkä ovat tukenani mahdollisen keskenmenon osuessa kohdalle? Entä jos kaikki ei etenekään suunnitelmien mukaisesti? Miten kaikki reagoivat, miten minä reagoin?

Tämmöistä ilta-auringon lämmössä kirjailtua ajatusvirtaa tänään.
 
Tällä kanssa nenä ollut ihan tukossa plussasta asti, nyt tuntunut vielä pahentuvan. Ja en kärsi siitepöly allergiasta, eli raskauteen liittyy. Aamut pahimpia. Samoin hengästymistä ollut nyt parisen viikkoa, hevosen selässä huomaa hyvin että pitää ottaa kävelypätkiä paljon useammin oman hapensaannin vuoksi 🙈

Ja lisäksi myös täällä edelleen iltapahoinvointia, aamulla ei ole mitään oloja vaikka söisi myöhään aamupalan. Varhaisultrassa kätilö sanoi, että yllättävän monella pahoinvointi on nimenomaan illalla 🤔
Nenä tukossa, hengästyttää ja nimenomaan iltapainotteinen pahoinvointi. Esikoinen ei aiheuttanut pahoinvointia lainkaan taaperosta aloin jossai vaihees iltaisin oksentelemaa, kesti syntymään asti.
 
Mulla on tällä viikolla ollut pahoinvointia vähemmän mutta ihan jäätävä palellus ja väsymys. Silloin kun viluttaa tuntuu ettei muista edellistä kertaa kun oli lämmin, muuten kuin kahden peiton alla pyjama ja villapaita päällä.
 
Väsymys alkaa olla aika kova. Ja turvotus. Ollaan just menossa äidin kanssa syömään ja sen jälkeen anopille kahville. Toivottavasti pysyn hereillä ja toivottavasti salaisuus pysyy vielä salaisuutena, vaikka nyt jo 9+0. Mutta kun hoitojen kautta tehty niin en halua heille paljastaa tätä jos tämä ei sittenkään onnistu.
 
Väsymys alkaa olla aika kova. Ja turvotus. Ollaan just menossa äidin kanssa syömään ja sen jälkeen anopille kahville. Toivottavasti pysyn hereillä ja toivottavasti salaisuus pysyy vielä salaisuutena, vaikka nyt jo 9+0. Mutta kun hoitojen kautta tehty niin en halua heille paljastaa tätä jos tämä ei sittenkään onnistu.
Tsemppiä! :Hugging Face:
 
Eilen ja tänään ollut maha jotenkin tosi kipeä 🥴 Illalla ei oikein edes meinannut saada nukuttua. Aamulla oli vähän parempi, sitten taas alkoi enemmän jossain kohtaa. Vaikea kuvailla kipua, mutta semmoista puristavaa ja vääntävää, varmaan ihan suolistossa. Hieman ollut maha hitaalla, en tiedä johtuisiko siitä. Ei ole ennen ollut näin pitkäkestoisena
 
Nyt se tapahtui mitä olen kammonnut tämän pari viikkoa, oksensin. Huomenna labran jälkeen haen apteekista vahvemmat lääkkeet kokeiluun. Onneksi on resepti valmiina odottamassa. En ala kuukausikaupalla oksentelemaan se on aivan varma.
 
Naama kukkii ihan valtoimenaan. Yleensä on tosi hyvä iho eikä epäpuhtauksia mut nyt otsa aivan täynnä pientä näppyä ja muutama isompi leuassa 😩
 
Täällä myös finnit check, ei ole raskaushehkua havaittavissa ainakaan vielä 😅 Mulla tuntuu pahoinvointi nyt lievittyvän. Tänään 10+5. Viime päivät olleet kuvotuksen suhteen paljon helpompia. Tosin en uskalla olla varma, loppuisko jo kokonaan, koska jo aiemminkin luulin pahoinvoinnin lievittyvän, mutta se tulikin muutaman päivän jälkeen takaisin. Väsymys sen sijaan on tuntunut viime aikoina voimistuvan, olen joutunut pari-kolme kertaa päivässä mennä hetkeksi maate, kun virta vaan loppuu ihan totaalisesti. 🥴
 
Täällä myös finnit check, ei ole raskaushehkua havaittavissa ainakaan vielä 😅 Mulla tuntuu pahoinvointi nyt lievittyvän. Tänään 10+5. Viime päivät olleet kuvotuksen suhteen paljon helpompia. Tosin en uskalla olla varma, loppuisko jo kokonaan, koska jo aiemminkin luulin pahoinvoinnin lievittyvän, mutta se tulikin muutaman päivän jälkeen takaisin. Väsymys sen sijaan on tuntunut viime aikoina voimistuvan, olen joutunut pari-kolme kertaa päivässä mennä hetkeksi maate, kun virta vaan loppuu ihan totaalisesti. 🥴
Minullakin on näppyjä paljon tullut otsaa odotankohan nyt tyttöä kun oireet on pahoivointi yleensä ollut tytöllä itselläni pahemmat ollut ja poikien kohdalla ei ole ollut ja taas kasvispanoitteinen ruoka pitänyt olla.
 
Takaisin
Top