Oireet

No nyt on taas leposyke korkeempi ku ennen raskautta 🤔
Mulla ei onneks kello toimi niin ei voi seurailla sykkeitä, välillä tuntuu tykyttelevän, väsymys on vaan kamalaa, muuten tällä hetkellä suhteellisen oireetonta. Närästyskään ei suuremmin nyt vaivaa🤭 pitkät 1,5 vkoa vielä edessä kun mitään ei jaksa tehdä🤣
 
Mä en käsitä miten voikaan paleltaa näin paljon, pitää olla monta pitkähihasta päällekkäin vaikka sisällä + 22°C 🙈 äsken myös vihloi alavatsaa oikealta muutaman minuutin ajan, heti alkoi pelottaa menikö kesken, onko kohdunulkoinen tms 🙄 noita nippailuja oli aika paljon tän kierron aikana jo ennen plussaa mut nyt ei muutamaan päivään oo ollu mitään ennen tätä.
 
Mä en käsitä miten voikaan paleltaa näin paljon, pitää olla monta pitkähihasta päällekkäin vaikka sisällä + 22°C 🙈 äsken myös vihloi alavatsaa oikealta muutaman minuutin ajan, heti alkoi pelottaa menikö kesken, onko kohdunulkoinen tms 🙄 noita nippailuja oli aika paljon tän kierron aikana jo ennen plussaa mut nyt ei muutamaan päivään oo ollu mitään ennen tätä.
Mullakin tänään hetken oli taas lievää menkkakipua ja heti ajattelin et tässäkö se oli🙃 esikoisen kanssa kun kipuja oli joka päivä niin ei jännittänyt, nyt kun ei oo niin jännittää😅
 
Mullakin tänään hetken oli taas lievää menkkakipua ja heti ajattelin et tässäkö se oli🙃 esikoisen kanssa kun kipuja oli joka päivä niin ei jännittänyt, nyt kun ei oo niin jännittää😅

Siis tää!!

Paitsi mulla ei oo ollu tässäkään ihan menkkakipuja, tänään enemmän painetta ja jonkinlaista lievää kipua 🤔
 
Mulla ei oo hirveästi vielä ollu oireita, muutakuin unettomuus ja nälkä on alkanu vaivaamaan.
 
Mulla ei oo hirveästi vielä ollu oireita, muutakuin unettomuus ja nälkä on alkanu vaivaamaan.
aika paha toi unettomuus.. täällä hirvee väsy kokoajan ja heti ku lapset saatu nukkumaan niin itsekin nukahdan 😅
 
Mullakin tänään hetken oli taas lievää menkkakipua ja heti ajattelin et tässäkö se oli🙃 esikoisen kanssa kun kipuja oli joka päivä niin ei jännittänyt, nyt kun ei oo niin jännittää😅
Ehkä mulla on sit tää, oikeestaan joka päivä on jotain pientä vihlaisua, jomotusta, menkkojen alkamistunnetta 😂 oon vaan aatellu että asiaan kuuluu ku asiat vaihtaa sisällä vähitellen paikkojaan, antaa paukkua! ❤️
 
Tänään tullut ekaa kertaa jo muutamaan otteeseen huono olo 🤢 ajoissa alkaa kyllä jos nyt jo pahoinvointi puskee päälle 🤪 eilen mittasin myös huvikseen lämmöt kun palelen niin kauheesti, näytti 36.7 vaikka mun normilämpö siinä 36.2-36.3 🤨
 
Eilen oli ihan kauhea närästys leffassa pelkästä veden juomisesta. 😅 Jatku vielä pitkälle iltaan leffasta kotiin pääsyn jälkeen.
 
Hajut etoo. Lisäksi on vaikea harjata hampaita, kun hammasharja aiheuttaa kakomisrefleksin.
 
Mulla ei ole vielä tota hampaiden harjaus kakomista. Jossain vaiheessa se oli viime kerralla, en muista milloin alkoi. Ja oliko se lähinnä hammastahnasta. Jotkut hajut oksettaa, varsinkin tupakka. Ja hajuvedet. Vähän teki pahaa esikoisen kakka 😁 olen töissä päiväkodissa ja viimeksi hoidin melkein loppuun asti pieniä, silloin oli pari kertaa oksu lähellä kun vaihdoin kakkoja. Ja varsinkin silloin kun lapsella oli vahva ominaistuoksu kotoa plus kakka 😬
 
Mulla kello mittaa rannelämmön, joka on ollut ihan alusta alkaen +0,5 astetta vähintään. Välillä on kuuma ja sit taas seuraavassa hetkessä kylmä, kuten nyt!
Pahoinvointi ollut lievää, ja painottuu syömisen jälkeen. Kerran oon meinannu ykätä.
Hajut on voimakkaita.
 
Tuntuu, että viime viikolla oli kohdun seudulla enemmän tuntemuksia. En edes muista millon viimeksi oisin tuntenut vatsassa jotain juilintaa/nippailua. 🤔 Vai onko siihen sitten jo osittain tottunut… Lievät on oireet joka tapauksessa.
 
Mä miehelle valitin tänää ku ei kohdun seudulla tuntemuksia ja se sano, että myöhemmin tulee varmasti. No siitä meni tunti ja alko kevyt paineen tunne ja repäisykivut ☺️👍🏻
 
Mulla edelleen rintojen aristus aikalailla ainut oire (joskin voimistunut), satunnaisesti vatsalla jotain tuntemuksia. Kovasti jo odottaisin jotain suurempaa merkkiä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta ehkä pitää varoa mitä toivoo.
 
Täällä ensioireina oli hengästyminen, jonka huomasin kuntosalilla dpo11. Rintojen arkuus alkoi tästä muutama päivän päästä dpo13, josta pari päivää etiäpäin alkoivat menkkatyyppiset jomotukset ja alaselkäkipu.

Jomotukset ovat vaihtuneet ajoittaiseen paineen tunteeseen ja nippailuun eri kohdissa alavatsaa. Viikko sitten kipu oli vähän turhankin toispuoleista (sekä vatsan että selän puolella) ja aloin maalata mielessäni kauhuskenaarioita kohdunulkoisesta raskaudesta. Onneksi nyt tuntemukset ovat tasoittuneet ja ylipäätään tällä hetkellä hengästyminen ja rintojen arkuus ovat edelleen "näkyvimmät" oireet.

Mutta jännityksellä odotan varhaisultraa.
 
Takaisin
Top